Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): ea Posiadane auto: aaa
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 11 Cze 2015, 22:31
Temat postu:
Nie pali na 4 cylinder - P01340
Witam, mam problem z Peugeotem 1.4 VTI, po rozgrzaniu silnika samochod przestaje palic na 4 cylinder. Wymienione było już: sterownik silnika, cewka zapłonowa, świece, zamienione miejscami wtryskiwacze. Z problemem męcze się już pół roku, jak jest zimny to chodzi idealnie, dopiero po rozgrzaniu zaczynają sie problemy. Za każdym razem +/- w tej samej temperaturze wyrzuca błąd i włącza się wentylator. Proszę o jakieś sugestie bądź pomoc.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 12 Cze 2015, 08:29
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
Witam.
Cytat:
Bo sciagalem kostki z cewek i na 4 od strony rozrządu nie ma reakcji
Jeśli wyrzuca błąd to jest wypadanie zapłonu a więc jeśli nie reaguje na czwartym cylindrze to prawdopodobnie uszkodzona cewka lub przerwa w instalacji. Łatwiej byłoby zmierzyć diagnostycznie jakie napięcia idą do cewki zapłonowej, również zajrzeć w paramenty silnika, ponieważ możliwe że któryś czujnik walnięty lub nie właściwe rezystancje podaje. Warto zajrzeć w paramenty pracy silnika (nie błędy). Odłączając kostkę od cewki niczego i tak nie zostało sprawdzone( fakt wiemy na którym cylindrze nie działa), a więc spróbuj podmienić cewki i będzie wiadomo czy to cewka lub brak zasilania do cewki. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): ea Posiadane auto: aaa
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 13 Cze 2015, 22:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
Witam ponownie, dalej walcze z problemem. Cewki były zamienione miejscami, wtryskiwacze również, elektrozawory faz rozrządu tez byly zamienione . Przy temperaturze około 90 stopni przestaje reagować na 4 cylinder, w tym momencie iskra jest, komputer pokazuje rowniez, ze wtrysk paliwa jest po pewnym czasie około 20s jest odcinany wtrysk paliwa na 4 cylindrze w celu zabezpieczenia katalizatora przed wypaleniem.
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): ea Posiadane auto: aaa
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 14 Cze 2015, 11:25
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
PP 2000 pokazuje taki bład P01340, cisnienie sprężania jest dobre. Dodam jeszcze, że w momencie gdy 4 cylinder przestaje chodzić a wywołam jakikolwiek błąd(np. gdy zdejme wtyczkę z jakiegokolwiek czujnika, wałka rozrządu lub zaworu zmiennych faz) zaczyna pracować na 4 cylindrze.
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
Kolego KAMPAS, czy udało Ci się rozwiązać problem?
Mam taki sam przypadek jak Ty i też już nie mam pomysłów. Na zimnym wszystko ok, a po przejechaniu ok 10km silnik zaczyna nierówno pracować i wypina mi jeden cylinder, ten od strony rozrządu.
Standardowo wymieniłem świece, podmieniłem cewki i czujnik położenia wałka rozrządu, sprawdzone były wtryski, chwilę wcześniej wymieniłem napinacz łańcucha rozrządu.
Elektromechanik przypuszcza, ze to jakaś usterka mechaniczna, a mechanicy, że na bank elektronika.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o info.
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): ea Posiadane auto: aaa
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 21 Cze 2015, 22:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
Witam, nie udało mi się rozwiązać mojego problemu ale myślę że to sprawa mechaniczna związana z zaworami. A u Ciebie też nie ma spójności wału z wałkiem rozrządu ?
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
Nie wiem. Sprawdzałem natomiast czy jak już chodzi na 3 cylindry to czy pomaga wypięcie czujnika położenia wałka rozrządu, tak jak pisałeś z tym wywołaniem innego błędu, i u mnie to nie przywraca pracy na 4 cylindry. Tylko reset w postaci zdjęcia klemy czasowo "naprawia" silnik.
Za kilka dni odstawiam auto do elektromechanika i liczę na to, że on coś wymyśli.
Jeśli do czegoś dojdziesz to daj znać, ja oczywiście również to zrobię jeśli wcześniej uda się naprawić.
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): ea Posiadane auto: aaa
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 22 Cze 2015, 23:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
Witaj kolego elmoy1, jak przestanie chodzić 4 gar to masz 20-30s na wywołanie błędu zanim sterownik odetnie paliwo na czwartym cylindrze w celu ochrony katalizatora. Czy ten przypadek u Ciebie powstał po wymianie napinacza rozrządu czy wczesniej ? Czy po jakiejś naprawie ? Jak będę coś wiedział to na pewno dam Ci znać. Pozdrawiam
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
Problem z wyłączaniem cylindra powstał wcześniej, przed wymianą napinacza rozrządu. Jeszcze przed nim miałem prawdopodobnie problem z elektrozaworem wałka wydechowego (czy coś takiego) co się objawiało tym, iż czasami (szczególnie w zimie) świecił check i auto było słabsze, a po jakimś czasie check gasł i wszystko wracało do normy. Po jakimś czasie doszedł temat z odpinaniem cylindra po rozgrzaniu. Wtedy wymieniliśmy ten elektrozawór i ta czasowa usterka została wyeliminowana ale pozostała poważniejsza z odłączaniem cylindra.
A napinacz faktycznie miałem wybity i warto go było zmienić, tylko zastanawiam się czy to nie jest jeszcze kwestia rozciągniętego łańcucha. Napinacz niby nowy ale jak łańcuch jest za długi to i wałki mogą się rozjeżdżać.
Sam już nie wiem.
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
Jeszcze nie kolego, auto jest aktualnie u mechanika i mam nadzieję, że coś znajdzie.
Jak coś będę wiedział dam znać. I w drugą stronę- mam nadzieję. Pozdrawiam.
Re: ( Peugeot 308 ) Nie pali na 4 cylinder - P01340
KAMPAS, aktualna diagnoza mojego mechanika to olej na świecy od cylindra, który jest odłączany. Wcześniej myślałem że ona jest mokra od paliwa, które jest dawkowane przed odłączeniem. Zatem aktualnie wyciągany będzie tłok i ocena pierścieni. Raczej wykluczane są teorie o problemie z elektroniką, idziemy w kierunku problemu mechanicznego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.