Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) ciepły silnik nie zapala



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gosiajes

Czytelnik



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): leszczyny
Posiadane auto: Peugeot 407 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Sie 2015, 15:08
Temat postu:

ciepły silnik nie zapala


Witam.Mój samochód to peugeot 407 1,6 HDi rocznik 2010.Problem jest następujący-gdy samochód jest zimny to zapala na dotyk,jeżdzi idealnie[spalanie,moc itd],po wyłączeniu nie chce zapalić do momentu aż ostygnie 20-30 minut.Komputer nie wyświetla żadnych komunikatów o usterkach CHECK OK .Podpięty komputer nie wykazał żadnych błędów.Czy ktoś może doradzić co może być przyczyną takiej awarii?.Dziękuę za pomoc
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3822
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 29 Sie 2015, 14:25
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) ciepły silnik nie zapala


Trudny temat, raczej szukaj diagnosty/mechanika w okolicy.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 30 Sie 2015, 15:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) ciepły silnik nie zapala


O sprawnym rozruchu za pierwszym razem decydują następujące elementy pomiarowe i wykonawcze:
1. Czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego (11 - rys. poniżej). W tym modelu HDi jest to czujnik tzw. hallotronowy, umieszczony po stronie rozrządu naprzeciw specjalnego koła z namagnesowanym paskiem. Rozmagnesowanie tego paska za pomocą np. magnesu podczas wydobywania jakichś zagubionych śrubek, może doprowadzić do całkowitego "rozkojarzenia" czujnika. Wskutek tego sygnał wysyłany przez element pomiarowy do komputera będzie tak zakłócony, że uniemożliwi lub osłabi rozruch w zależności od temperatury silnika. Najprościej można sprawdzić działanie czujnika poprzez chwilową podmianę na inny, z identycznej jednostki i próba rozruchu oraz jazdy. Należy również brać pod uwagę możliwość uszkodzenia kabli i styków czujnika, a więc sama podmiana nawet 20 czujników nie rozwiąże problemu, dopóki nie usunie się usterki kabli.

2. Czujnik położenia wałka rozrządu (tu niewidoczny) - także hallotronowy, umieszczony w pobliżu koła zębatego wałka rozrządu, czyli u góry silnika. Identycznie jak w przypadku czujnika nr 11, jednostka będzie miała kłopoty z rozruchem w zależności od temperatury lub innego zakłócenia i nie będzie się dawała uruchomić za pierwszym razem po krótkim kręceniu rozrusznikiem. Również i tutaj częstym problemem są uszkodzone kable lub piny ("styki chwiejne"), na co zawsze trzeba zwracać uwagę w przypadku braku poprawy po wymianie czujnika na nowy.

3. Czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku (8). Jest to czujnik piezoelektryczny umieszczony właśnie w zasobniku (5), inaczej wspólnej szynie (ang. Common Rail). Od momentu włożenia kluczyka do stacyjki informuje on komputer poprzez przesyłanie sygnału elektrycznego analogowego w zakresie od 0,5 V do 4,8 V o panującym ciśnieniu w obwodzie bardzo wysokiego ciśnienia paliwa. Przy czym narastanie napięcia sygnału przekłada się na narastanie ciśnienia. Czyli najniższe napięcie świadczy o najniższym ciśnieniu, a najwyższe o maksymalnym ciśnieniu. Wskutek podobnych usterek, najczęściej w okablowaniu, powstają zakłócenia i przerwy w sygnale ciśnienia paliwa. Bywa tak, że czujnik pokazuje brak ciśnienia po rozgrzaniu silnika, podczas gdy w rzeczywistości panuje normalne ciśnienie. Ale jednostka nie zapala, bo komputer odbiera sygnał, że nie ma paliwa.

4. Rozrusznik - bez komentarza. Prostym sprawdzeniem jest po prostu zapalanie "na pych". Jeżeli silnik zapala momentalnie, podczas gdy z kluczyka nie chciał - winny jest rozrusznik.

5. Akumulator - bez komentarza. Prostym sprawdzeniem jest rozruch silnika przy włączonych wszystkich światłach. Jeżeli podczas rozruchu one silnie przygasają, oznacza słabość akumulatora, która przekłada się na zbyt wolne obroty, nie dające wymaganego ciśnienia paliwa w zasobniku.

6. Zawory regulacyjne ciśnienia paliwa, w zależności od systemu wtryskowego BOSCH, DELPHI, SIEMENS, są to regulator wydatku (1a) i/lub regulator ciśnienia (7). Każdy z nich może być przyczyną perturbacji w regulacji ciśnienia w zasobniku i wskutek tego kłopotów z rozruchem oraz jazdą.

Są to najważniejsze elementy, decydujące o sprawnym rozruchu. Można je zbadać i zmierzyć, posługując się zewnętrznym diagnoskopem nie tylko do odczytania błędów, jak ograniczono się w przypadku kolegi, ale także do pobrania wszystkich parametrów bieżących. Tak więc czujniki i nastawniki sprawdzimy po prostu odczytując wartości obrotów rozruchowych, następnie ciśnienia, nastawy zaworów regulacyjnych, napięcie dynamiczne akumulatora itd. Przy czym dokładnie każdy parametr jest zależny od pojedynczego elementu. Przykładowo, jeżeli obroty wału korbowego podczas rozruchu nie będą się mieściły w widełkach 200-250 obr/min, tylko 150 obr/min, to silnik nie zapali, ponieważ są za niskie obroty i nie pozwalają osiągnąć ciśnienie rozruchowe w zasobniku co najmniej 150-200 bar. Stąd problemy z zapłonem, bo komputer nie włącza elektrycznie wtryskiwaczy z uwagi na zbyt małe ciśnienie. Wartość bieżącą ciśnienia można oczywiście śledzić na ekranie laptopa przy podłączonym diagnoskopie za pomocą złącza 16-pinowego EOBD do komputera wtryskowego. Tak samo możemy stwierdzić słabość aku, albo niewłaściwe działanie czujników, o których mowa, a także rozrusznika (za niskie obroty), itp.

Podsumowując, nowicjat, jaki prezentujesz wraz z pierwszym wejściem na forum, nie oznacza wcale, że zabronione jest czytanie identycznych lub podobnych tematów, których jest mnóstwo. Masz jednak chwilowy rabat, ponieważ wszedłeś tutaj pierwszy raz. Następne już nie będzie traktowane ulgowo. Zasada jest bowiem taka, że najpierw przeszukaj forum, dopiero potem pytaj, gdy nic nie znajdziesz, nie odwrotnie. A w ogóle jeszcze ważniejsza jest zasada - najpierw mechanik / diagnosta i to nie pojedynczy, gdy pierwszy nie potrafi np. wykorzystać w pełni tak potężnego narzędzia, jakim jest Twój osobisty, indywidualny komputer wtryskowy. Dopiero gdy wszyscy po kolei załamują ręce, zwróć się do odległego forum, nie odwrotnie.

Pzdr KotBury
Powrót do góry
gosiajes

Czytelnik



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): leszczyny
Posiadane auto: Peugeot 407 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Wrz 2015, 13:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) ciepły silnik nie zapala


Witam.Na początku serdecznie dziękuję użytkownikowi Kot Bury za super odpowiedż na moje pytanie.Aktualnie sytuacja z moim samochodem wygląda następująco;podłączony komputer diagnostyczny pokazał uszkodzenie EGR -wymieniłem go na nowy i nic się nie zmieniło.Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem samochód wreszcie zapalił wobec czego postanowiłem pojechać na autostradę aby wypalić ewentualnie PDF.Po przejechaniu kilkuset metrów samochód przełączył się w tryb serwisowy a następnie zgasł i nie dał się już ponownie uruchomić nawet po ostygnięciu.Wymieniłem czujnik położenia wału-zero reakcji.Rozkręciłem układ wydechowy za turbiną aby spaliny miały gdzie wydostawać się gdyby był zapchany PDF- zero reakcji.Zaznaczam akumulator nowy,rozrusznik kręci idealnie.Jeśli ktoś może coś jeszcze doradzić będę wdzięczny.Aha kilku znajomych mechaników nie ma pojęcia co to może być-komputer nie wykazuje błędów.Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 03 Wrz 2015, 20:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) ciepły silnik nie zapala


Cytat:
Po przejechaniu kilkuset metrów samochód przełączył się w tryb serwisowy.
Jeżeli wszedł w tryb serwisowy, to "zarządził" go nie kto inny jak komputer sterujący. Zatem musiał to zapisać w pamięci jako konkretny kod błędu, w przeciwnym razie nie przeszedłby w tryb serwisowy. Należy więc udać się do mechanika diagnosty, który posiada diagnoskop zewnętrzny zdolny do komunikacji z komputerem silnikowym. Niektóre skanery "wielobranżowe" nie potrafią się skomunikować z uwagi na "ubogość" swoich możliwości. Inna przyczyna może być całkiem banalna, np. uszkodzenie gniazdka 16-pinowego EOBD, albo interfejsu warsztatowego. Tak więc "szukajcie aż znajdziecie", nie ma innej możliwości. Chyba, że mechanik zacznie wymieniać jak leci poszczególne elementy, dopóki nie trafi. Oczywiście, klient zapłaci dopiero wtedy, gdy mechanik trafi, a nie jak leci ...

Pzdr KotBury
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 03 Wrz 2015, 20:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
gosiajes

Czytelnik



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): leszczyny
Posiadane auto: Peugeot 407 1,6 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 04 Wrz 2015, 11:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) ciepły silnik nie zapala


Witam.Po podłączeniu komputera wyszło niskie ciśnienie wtrysku [110-120] bar.Jak sądzisz co może być przyczyną?pompa,lejący wtryskiwacz, zawór wysokiego ciśnienia a może coś jeszcze?Pozdrawiam i proszę o sugestie
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot207 SW

12 900

2009r.

123 000 km

wielkopolskie

Peugeot508

69 900

2020r.

111 000 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot5008

61 700

2018r.

137 000 km

pomorskie

Peugeot3008

26 990

2011r.

240 000 km

wielkopolskie

Peugeot3008

26 900

2011r.

224 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System