Witam.
Ostatnio zaczęłła mi niedomagać klimatyzacja jednostrefowa. Prawa strona słabiej chłodzi.
Sprawdzałem ciśnienie w układzie diagboxem i wskazuje na postoju 5 atm. a podczas pracy sprężarki 13 atm.
Klima nie była serwisowana 1,5 roku więc bedę musiał najpierw odwiedzić serwis.
Zastanawia mnie jednak jak rozwiązany jest system klap mieszalnika w klimie jednostrefowej?
czy są dwie oddzielne klapy i dwa silniczki tak jak w dwustrefowej?
czy klapy mieszalnika prawa i lewa są połączone ze sobą ?
czy jest jeden silniczek sterujący dwoma klapami?
czy są dwa silniczki sprzęgnięte ze soba i oddzielne klapy na prawą i lewą stronę.
kolego ATBCK dzieki za fachową odpowiedz.
Z tą moją klima jest coś dziwnego.
Zrobiłem tak jak powiedziałeś ;
Ustawiłem temperaturę na max przy włączonej klimie (nawiew na auto) i z bocznych kratek dmucha letnie, cieplejsze z tej duzej kratki na szybę a najcieplejsze z dolnych kratek na nogi ale to nie ta temperatura nadmuchu co powinna być- za niska.
Następnie wyłączyłem klimę , ustawiłem temperaturę na max (nawiew na auto) i efekt podobny z tym że bez klimy temperatura nadmuchu jest nieco wyższa ale to nie co powinno byc. temperatura na dworze 13 stopni.
Niedawno ściągnąłlem ta dużą kratkę nawiewu na szybę i obserwowałem ta klapę która kieruje powietrze do poszczególnych kanałów - ładnie się obraca , nic nie przycina tak wiec tutaj jest wszystko oki.
Powiedz, czy w tej klimie jednostrefowej można wymienić te klapki tą metoda chałupniczą ? tzn. wycinając kawałek obudowy nagrzewnicy (bardzo ładnie jest to pokazane na forum) bo piszesz że jest jeden silniczek a klapki są sprzęgnięte ze soba. i czy da się zobaczyć te uszkodzone klapki - ściagajac tą dużą kratkę nawiewu na szybę
kolego ATBCK ty to jakiś prorok chyba jesteś. Zdjąłłem ta dużą kratkę nawiewu - srodkową , klapy które kierują powietrze do poszczególnych kanałów ustawiłem w pionie i wtedy mozna zobaczyć jak pracują klapy mieszalnika.
Twoja teoria potwierdziła się - urwany trzpień klapy od strony kierowcy czyli od strony silniczka , tak więc wszystko stoi. Też będę kleił tą klape , powiedz jakiego kleju używałeś ?
Dodam od siebie, że warto ustawić nawiewy tuż przed odłączeniem wtyczek od silniczków w pozycji "na nogi" wtedy klapa od temperatury nie zahacza przy wyjmowaniu o plastikowy trzpień od klapek kierunku nawiewu.
Dzięki ATBCK.
Jeszcze jedno pytanie.
Jak wcześniej pisałem posiadam klime jednostrefową - jak połączone sa obydwie klapy ze sobą i czy mozna wyciągnąć tylko lewą klape nie ingerując w klapę po prawej stronie?
nie trzeba wymieniać dwóch, można tylko jedną np lewą, nie ingerując w prawą
połączone są ze sobą jak widać na zdjęciu, trzpienie łączą się ze sobą, jeden trzpień wchodzi w drugi na zasadzie zębatki i w ten sposób lewa klapa napędza prawą klapę
Dzięki kolego ATBCK.
Klapa poklejona , zamontowana , wszystko działa oki.
Uszkodzona klapa została unieruchomiona w pozycji neutralne - stad problemy z klimą i ogrzewaniem.
Najbardziej pracochłonne dla mnie okazało się wycinanie cześci nagrzewnicy , ponowne włożenie poklejonej klapy oraz sprawdzenie poprawności działania przed całkowitym sklejeniem wyciętego elementu.
Jeszcze raz dzieki .
Postanowiłem sprawdzić swoje klapy metodą tu podaną. Niestety obserwowałem przez górną kratkę nawiewu delikatnego,gdyż nie potrafiłem zdemontować nawiewów centralnie. Oto moje obserwacje:
strona kierowcy:
Górna klapa kremowa reaguje na sterowanie kierunkiem nawiewu powtarzalnie.Wydaje się, że ustawia się prawidłowo. Dolna klapa niebieskawa reaguje na ustawianie temperatury w zakresie min max. Każda z tych klapek pracuje niezależnie od siebie.
Strona pasażera:
Tu zaczyna się cyrk. Klapa kremowa pracuje chyba w całym zakresie, ale reaguje równocześnie i na klawisze nawiewu i regulacji temperatury. Ustawienie kierunków nawiewu jest niepowtarzalne, na które wpływa też zmiana temperatury. Klapka niebieskawa niby pracuje ale też dziwnie, otwiera się na zimne przy wysterowaniu kierunku nawiewu na "twarz" a daje gorące powietrze przy ustawieniu na "górę".Nie jestem w stanie sprawdzić ich niezależnie. Wydaje mi się, że są zamienione sterowania albo w jakiś sposób te klapki haczą o siebie (jest to możliwe?). Nie wykluczam, że ktoś już tam coś grzebał.
Jak dostać się do przewodów/wtyczek samych motoreduktorów.Chciałbym odpiąć jedną klapkę i patrzeć na drugą i odwrotnie.
I jeszcze jedna rzecz. Jak zdjąć nawiewy centralne?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Wnętrze-klimatyzacja-nawiew-konsola
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.