Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): puck Posiadane auto: peugeot 308 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Paź 2015, 11:40
Temat postu:
anti- pollution system fault
Witam
Proszę o radę mam Peugeota 308 sw 1.6 vti 2010 i przejechane 37 tys mil i następujący problem. Jakiś czas temu samochód na zimnym silniku zaczął mi szarpać na wolnych obrotach na 2 i 3 biegu przy 2tys do 3 tys obrotów. Teraz jest zimniej i problem się nasilił, mianowicie ostatnio zaczął tak szarpać że pojawił się komunikat Anti-pollusion system fault i silnik stracił moc, jak wyłączyłem silnik to jeszcze buczalo jakieś 3 min. jakby chłodnica albo jakaś dmuchawa chodziła.
Byłem u mechanika szkockiego (aktualnie mieszkam w uk) i wyszło mu na kompie że "misfire on cylinder nr 3" znaczy chyba że coś zapłonem. Została wymieniona cewka . Nic nie pomogło. Wymienione zostało również czujnik temperatury płynu chłodnicy. Dalej ten sam problem.
Może ktoś miał już coś podobnego. Proszę o rady bo już nie mam sił do tych mechaników.
Pozdrawiam
Dopadł mnie identyczny problem jak kolegę pitpuck. Silnik zimny jade 1bieg, 2 bieg w okolicy 2200 rpm kilka szarpnięć i antipolution fault, do tego silnik zaczyna chodzić na 3 cylindry bo terkocze i strasznie mu ciężko, do tego załącza się wentylator chłodnicy. Zgaszenie i odpalenie powoduje, że błąd się świeci, ale silnik chodzi normalnie. Moje pytanie brzmi czy ktoś tu z was rozwiązał jakoś ten problem ??.
witaam! mam chyba identyczny problem silnik 1,6 VTi , zaczelo się od szarpania autem na niskim biegu i przy niskich obrotach , kilka szarpniec na 2 lub 3 biegu. Dzisiaj pojawil się komunikat antipollution faulty , zalaczyl się wentylator i silnik pracowal bardzo glosno i drgal po wylaczeniu silnika, musialem odpinać kleme akumulatora aby wylaczyc wentylator. Myslicie ze to ten sam problem co u Was i pomoze wymiana swiec ??
Zatankowalem dziś na shelu v Powera nitro 100+ i jak na razie problem ustąpił, zobaczymy jak będzie dalej ,może jednak wina słabej jakości paliwa. Może jednak 1,6 vti lubi dobre paliwko;)
Odświeżę trochę temat.. 308 1.6VTI 120KM ~ 140.000 przejechane.
Pokonywane są zazwyczaj krótkie odległości w mieście.
Od pewnego czasu auto delikatnie szarpało na zimnym silniku, aż w końcu gdy nastała zima - stało się. Podczas próby przyspieszenia na 2gim biegu wskoczył błąd antipollution system faulty - i objawy są następujące.
-> błąd pojawia się od razu po odpaleniu auta - check engine się świeci i nie gaśnie nawet po pokonaniu 60km z prędkością 110-120km/h
-> czuć, że auto wibruje gdy samochód stoi na luzie
-> utrata mocy
-> natychmiastowe odpalanie się wentylatora, który gaśnie dopiero parę minut po zgaszeniu silnika
-> szarpanie w zakresie 1500-3000 obrotów
-> podczas dłuższej jazdy wskaźnik temperatury pokazuje ~ 80-85st - przed tym błędem elegancko trzymał 90.
-> na domiar złego jeszcze padł akumulator, ale to raczej nie ma związku z tematem
Przeglądając różne fora ciężko jednoznacznie określić co może być przyczyną. Większa część odpowiedzi dotyczy sprawdzenia/wymiany świec zapłonowych. Zamówiłem już komplet i tu pytanie - zakładając, że to jest przyczyna - to czy po wymianie problem ustąpi od razu po odpaleniu - czy też silnik potrzebuje jakiegoś okresu czasu, żeby wyjść z "trybu serwisowego" (bo podobno to jest przyczyną odpalania tego wentylatora) ??
EDIT:
Problem rozwiązany
Podłączyłem peugeota pod komputer i wyczytałem błąd P1314 - missfire na cylindrze 2.
Wymieniłem cewkę i auto śmiga jak nowe - wszystkie problemy ustąpiły, check engine zgasł.
Świec zapłonowych nie ruszałem.
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Pon 29 Sty 2018, 21:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) anti- pollution system fault
Otóż to samo chciałem zaznaczyć, ze wróżenie po pomarańczowej kontrolce i włączającym się wentylatorze to tak jakby wróżyć z fusów.
Temperatura obniżona przez cały czas działający wentylator, a co do reszty- póki nie podłączysz pod komputer i nie sprawdzisz jakie błędy wyskoczyły, nie ma sensu kupować najtańszych rzeczy metodą prób i błędów co to może być.
Ogólnie jeśli ktoś ma problem tej natury czyli wentylator plus czek, niech nie wpada od razu w depresje, bo cuda można wyczytać na różnych forach. Walnięta głowica, wypalone gniazdo zaworowe, rozjechany rozrząd i straszenie kosztami rzędu 3 tysiące złotych:)
w teorii włączony wentylator z checkiem oznacza ogólnie rzecz biorąc problem z zapłonem, ale może być to walnięta świeca, cewka, lejący wtrysk, padnięty wtrysk, no i w ostateczności rozciągnięty łańcuszek i rozjechany rozrząd.
Ja osobiście zakupiłem najprostszy interfejs za 30zł, i już się zwrócił, najpierw wyskoczył sam check i błąd p0014 czyli elektrozawór faz rozrządu do wymiany, i tak faktycznie było, po jakiś 3 miesiącach wyskoczył check z wentylatorem i wówczas wyskoczył błąd zbyt bogatej mieszanki na biegu jałowym, błąd sondy lambda-zbyt bogata mieszanka i przesunięcie wałka rozrządu (spowodane odcięciem zapłonu by nie uszkodzić katalizatora). W rezultacie trzeba było wymienić lejący wtrysk LPG, i także po problemie:)
Potwierdzam - stary ELM327 (jakaś podróbka za 40 czy tam 50zł), który oryginalnie kupiłem do poprzedniego auta świetnie działa z Peugeotem 308.
Ba nawet lepiej bo podczas wyszukiwania błędów nie rozłącza się i stabilnie trzyma połączenie.
Rzecz przydatna bo dzięki niej naprawa trwała całe 5 min... wyjęcie cewki i włożenie nowej.
Komplet świec kupiony "w ciemno" poczeka na swoją kolej.. jak to mówią - jeść nie woła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.