Również mam problem z check engine i anti pollution fault.
Po podłączeniu do kompa wyszedł błąd P1339 - wypadania 3 cylindra.
Wymieniłem wszystkie świece + cewkę.
Błąd zniknął na chwilę, po przejechaniu około 3 km pojawił się znowu.
Wymieniłem wszystkie płyny i oleje (silnikowy, wspomagania, chłodniczy, wspomagania).
Błąd zniknął.
Przetestowałem do na autostradzie 110-150 km/h. Wszystko było ok.
Po dojechaniu do korka (stanie, toczenie się...) błąd znowu się pojawił i już nie zniknął. Bez błędu przejechałem jakieś 120 km.
Mam jeszcze jeden problem - przy włączaniu silnika od razu uruchamiają się światła mijania (nawet jeżeli jest na zero "0").
Czy ktoś miał podobne problemy i sobie z tym poradził? Macie pomysł, jak to naprawić?
Dodam, że auto kupiłem jakieś 2 tyg temu.
Dane pojazdu:
Peugeot 308 T7
Silnik 1,6
120 KM
88KW
Odnośnie antipollution system faulty:
U mnie po zdiagnozowaniu ELM327 (nie pamiętam konkretnie jaki to model bo kupiony już ładnych parę lat temu za jakieś 45zł - wiadomo, że miało być do OBD2) - wystarczyło wymienić cewkę zapłonową.
Kupiłem na allegro jakąś delphi (Pan telefonicznie się ze mną skontaktował i dobrał odpowiednią do konkretnego samochodu). Od tamtego momentu błąd nie pojawił się ani razu. Natomiast gdy błąd występował to objawy opisywałem wcześniej - temperatura silnika nie dochodziła do 90 - cały czas trzymała z 80st i wiatraki włączały się momentalnie.. a wyłączały ok 2 min po zgaszeniu silnika... to z kolei doprowadziło do rozładowania akumulatora itd itp... Bo skasowaniu błędu, naładowaniu akumulatora wszystko wróciło do normy.
Przy odczytywaniu błędów nie miałem żadnej informacji o zbyt wysokiej temperaturze silnika, ani nie uświadczyłem tego, żeby wskazówka wyszła kiedykolwiek ponad 90st - może problem leży gdzie indziej
PS: To jest info odnośnie benzyniaka.
Jakie są skutki tego błędu w Dieslu to wiem tylko na podstawie firmowego Peugeota 307 - tam antipollution system fault to błąd zapchanego filtra FAP (trzeba dodać specjalnej mieszanki do paliwa, która wypala zabrudzenia w filtrze.
Ale to się objawia raczej praktycznie brakiem przyspieszenia.
Odnośnie świateł - to jest opcja w Peugeocie. Można ją sobie zmienić przez wejście w menu (guziczek w radio) - opcja automatycznego zapalania świateł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.