Jako swój pierwszy poradnik wybrałem „Zaślepienie zaworu egr w silniku 1.6 hdi 90/110km”.
Wszystko czego potrzebujemy to:
1. Mała grzechotka
2. Średnia i ew. krótka przedłużka (ja wybrałem przejściówkę z rękojmią)
3. Nasadka imbusowa 4* (ew. sam klucz imbusowy)
4. Nasadka 10*
5. Nasadka 8
6. Nasadka 7
7. Jakiś płaski śrubokręt do zdjęcia przewodów paliwowych i wypięcia kostki egr.
8. Pasta do tłumików (tzw. Cement)
9. Zaślepka do zaworu egr (polecam zakupić na alledrogo za bodajże 15 zł oszczędzi to nam wielu minut na docinaniu i kombinowaniu)
Cała operacja mnie zajęła około 20 minut, także dla laika to około 40 minut i mamy zaślepiony egr.
Proszę też pamiętać, że praktycznie przy wszystkich markach z tym modelem silnikowym na nic nam się zda zaślepienie samego zaworu, jeżeli nie mamy go wyłączonego ze sterownika ecu. Dlatego najlepiej najpierw pojechać do kogoś obeznanego na taką operację to średni koszt 200-300 zł.
Teraz do rzeczy ; )
Zaczynamy jak wiadomo od demontażu wszystkich rur dolotowych, na zdjęciu zaznaczyłem czerwonymi kółkami śrubki na klucz 10 do odkręcenia oraz kierunek wykręcenia rur w celu ich wyjęcia. (dodam iż w różnych modelach 1.6 hdi/tdci są inne rury, jednak sposób ich łączenia niemalże taki sam)
Teraz czas na układ dolotowy ze strony turbo. Do odkręcenia mamy dwie opaski i dwa zatrzaski z odmy olejowej. Myślę, że obejdzie się to bez zaznaczania ponieważ, mamy tutaj czarno na białym bez filozofii. Potrzebujemy kluczyk/nasadka 7* i śrubokręt do łapek przy odmie. Ja u siebie najpierw odkręciłem obudowę od pokrywy wraz z przepływką)
Teraz za zadanie mamy zdjęcie pokrywy filtra powietrza jak i wyciągnięcie samego filtra. Potrzeba do tego klucza imbusowego 4*. Na zdjęciu zaznaczyłem co jest do odkręcenia oraz co trzyma z tyłu obudowy, po odkręceniu trzech śrubek unosimy lekko całą pokrywę do góry i wysuwamy.
Później wyciągamy filtr powietrza, i zabieramy się za wyciągnięcie (chociaż tutaj trzeba się nagimnastykować, ja poszedłem na łatwiznę) puszki filtra powietrza. Ja swoją odsunąłem blisko grodzi silnika tak, by mieć dojście do jednej magicznej śrubki (o tym później) oraz dlatego aby sam egr był widoczny.
Teraz demontaż filtra powietrza, ja się pośpieszyłem i zdjęcia nie zrobiłem ale jest to banalnie proste.
Odpinamy wszelkie kostki i musimy jeszcze zdjąć przewody paliwowe, w tym celu potrzebujemy np. płaskiego śrubaka. W miejscach zaznaczonych na zdjęciu (na dwóch przewodach) są takie białe punkty je musimy do samego końca wcisnąć i wysunąć przewód z filtra paliwa (trochę ropy może się polać).
Teraz musimy wyciągnąć sam filtr (na dole jest jeszcze kostka od czujnika obecności wody w filtrze paliwa, nie każdy egzemplarz go posiada lecz instalacja jest przygotowana). Przy ściance na filtrze jest mały zatrzask musimy go delikatnie odciągnąć w stronę akumulatora i wyciągnąć do góry filtr.
Dobrze jest teraz odpiąć kostkę od zaworu egr i przewody paliwowe założyć sobie za przewód hydrauliczny servo, nie będą nam przeszkadzały i nie zababramy sobie skrzyni ropą z przewodów. U mnie tak to wyglądało…
Musimy teraz odkręcić podstawę filtra paliwa, potrzebujemy nasadki 8* oraz do tej na samym dole przedłużki (ja wziąłem przegub).
Jeszcze jedna śrubka dzieli nas od operacji przy samym zaworze. Znajduje się ona mniej więcej delikatnie w prawo nad pompą wysokiego ciśnienia. Klucz 8* i odkręcamy ją zostawiając kilka zwoi gwintu, nie ma potrzeby całkowicie jej odkręcać. Dla objaśnienia trzyma ona rurkę egr-a jakby ktoś nie mógł zlokalizować to proszę spojrzeć na zawór egr, albo kolektor ssący i wzrokiem po rurce namierzyć śrubkę
Teraz już pozostało odkręcenie dwóch szpilek trzymających zawór egr na klucz 8*, jedną widać gołym okiem zaś drugą trzeba namierzyć palcami jest ona mniej więcej nad wiązką instalacji, a pod przewodem wodnym idącym do termostatu. Ogólnie to po przekątnej względem pierwszej dobrze widocznej. Ich też nie odkręcamy do końca, jeśli mamy zaślepkę taką jak moją z możliwością wsunięcia.
Tyle wystarczy oraz tutaj pokażę jak trzeba pastą przesmarować podkładkę, by zapobiegawczo nie mieć przedmuchów spalin. Smarujemy tylko stronę która jest skierowana do głowicy.
Jak już to mamy zrobione, zaślepka jest na miejscu pozostaje mocno, lecz z wyczuciem dokręcić wcześniej odkręcone dwie szpilki wraz z zaworem oraz przykręcić śrubkę trzymającą rurkę egr-a.
Składamy teraz wszystko w całość jak wiadomo kolejność odwrotna i polecam złożyć wszystko do momentu zamontowanego filtra paliwa i wpięciu przewodów. Dlaczego? To niżej napisane na czerwono
BARDZO WAŻNE!!!
Jak wiadomo wyjmowaliśmy filtr paliwa, więc teraz musimy odpowietrzyć układ paliwowy. W tym celu producent przewidział zamiast pompy wstępnej w baku, gruszkę. Pompujemy gruszką do momentu, aż usłyszymy przepływające paliwo przewodami paliwowymi i jeszcze kilka naciśnięć dla pewności. Teraz jak już mamy odpowietrzony układ składamy wszystko dalej, i jazda próbna.
Poradnik jest mojego autorstwa za wszelkie uszkodzenia i niepowodzenia przy tej operacji nie odpowiadam i każdy robi to na swoją odpowiedzialność (chociaż tak prostego zadania nie można raczej spieprzyć ;p). Zabraniam kopiowania i przypisywania do siebie moich zmagań.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 206 ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.