Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): puck Posiadane auto: peugeot 308 sw
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 14 Paź 2015, 23:32
Temat postu:
czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa
Witam. Mam 308 sw. Czy może ktoś mi poradzi co mogę zrobić z czujnikiem zapięcia pasów bezpieczeństwa tylnej kanapy. Cały czas szaleje i bipa żeby zapiąc pasy choć nikogo nie ma, nawet jak zapne pas to i tak bipa. Już mam ochotę rozbić młotkiem żeby przestało. Czy ktoś wie gdzie ten czujnik jest, to go wyłącze.
Dziękuję
Re: ( Peugeot 308 ) czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa
odświeżam
czy problem dotyczył wersji z 3 wyjmowanymi fotelami ?
u mnie objaw taki:
1. po odpaleniu silnika pokazuje (lub nie) zajęcie środkowego tylnego siedzenia i po ruszeniu zaczyna piszczeć ( z tyłu oczywiście nikt nie siedzi).
2. drugi przypadek to, że podczas zapalania pokazuje pusty fotel, a dyskoteka zaczyna się podczas jazdy w losowo wybranym momencie, czasem przestaje samo, czasem nie.
Jakieś pomysły ? Przeglądałem różne wątki i wyczytałem, że czujniki reagują na ROZPIĘCIE pasa w trakcie jazdy, więc dziwi mnie przypadek 1. Siedzenia są wyciągane i piszczy zawsze środek, więc czy czasem czujnik nie znajduje się w zwijaku pasa środkowego pod sufitem ?
prosiłbym o konkretne podpowiedzi, nie typu "włóż luźną klamrę" lub "wypnij kostkę".
308 SW 1.6 HDi 2012 - kontrola zapiecia pasów drugi rząd.
Witam,
Ostatni wpis w tym temacie ma już kilka miesięcy, ale może komuś się przydadzą moje spostrzeżenia.
Wypowiadam się w tym temacie ponieważ oczywiście mam też problem "szalejących" kontrolek zapięcia tylnych pasów.
Jak można wyczytać w internecie a i tu na forum, kontrola zapięcia pasów w modelu z tematu wątku wygląda następująco:
1. Przedni fotel kierowcy - system przewodowy sprawdzający tylko zapięcie pasa. Przyjmuje się a priori, że kierowca musi być, żeby samochód mógł jechać, co skutkuje tym, że kontrolka świeci zawsze przy nie zapiętym pasie, nawet jak nikt nie siedzi w fotelu.
2. Przedni fotel pasażera - system przewodowy sprawdza zajętość fotela (nacisk) oraz zapięcie pasa, ale sygnał wyjściowy jest jeden, czyli jeżeli nikogo nie ma w fotelu i pas jest nie zapięty to i tak informacja dla BSI jest treści "pas zapięty" (czujniki prawdopodobnie połączone są szeregowo
3. Tylne fotele (nie kanapa) - system bezprzewodowy sprawdzający tylko zapięcie pasów (co skutkuje świeceniem trzech kontrolek po przekręceniu kluczyka w stacyjce, nawet jak nikt nie siedzi, a pasy są nie zapięte. W przypadku nie zapięcia pasów przed jazdą, nie włączy się alarm, alarm włączy się tylko w przypadku zapięcia, a następnie rozpięcia pasa już podczas jazdy.
W tylnych fotelach umieszczony jest transponder z dwoma wejściami, dla lewej i prawej zapinki. Pod wykładziną znajduje się listwa sensorów z 5'cio pin'owym gniazdem. Dwa skrajne piny to zasilanie, trzy środkowe to sygnał z foteli, pasy zapięte 0V, pasy rozpięte około 12V.
Odbiornik prawego fotela poda sygnał niski w przypadku zapięcia pasa w lewą zapinkę, środkowy odbiornik tylko w przypadku zapięcia lewej i prawej zapinki, a lewego fotela oczywiście tylko przy zapięciu prawej zapinki.
"Słowo" odnośnie czujnika zapięcia pasa, jest to styk normalnie zwarty, rozwierany oczywiście przy zapięciu pasa. Styk posiada gniazdo do którego podłączona jest wtyczka okablowania.
Możliwe problemy:
1. Zły kontakt styku zapinki lub gniazda styku. Chwilowe przerwy w obwodzie zapinki pasa spowodują podanie sygnału "zapięcie"/"odpięcie" pasa co wywoła alarm. Możemy to sprawdzić zamieniając ze sobą fotele, jeżeli alarm "przeniesie" się razem z fotelem to znaczy, że możemy mieć problem właśnie z obwodem zapinki pasa. Skrajne fotele przy zamianie najlepiej przenieś na środek, czyli lewy fotel przenosimy na środek i wpinamy pas do lewej zapinki, żeby sprawdzić normalnie używaną w lewym fotelu prawą zapinkę, przy przenoszeniu prawego fotela na środek wpinamy oczywiście pas tylko do prawej zapinki (musimy tak postąpić, ponieważ środkowe miejsce sprawdza dwie zapinki, czyli jedną musimy wykluczyć wpinając do niej pas). Cały obwód możemy sprawdzić wypinając wtyczkę z transpondera. Wcześniej zdejmujemy maskownicę umieszczoną na spodzie fotela, przyda się długi płaski śrubokręt do odchylenia zaczepów. Maskownicę po odchyleniu zaczepów przesuwamy i zdejmujemy. Wtyczka transpondera posiada cztery piny, dwa pierwsze piny to obwód jednej zapinki, dwa następne drugiej. Sprawdzamy jakość (rezystancja powinna być bliska "0") przejścia pomiędzy pinami 1 i 2, oraz 3 i 4.
Płytka transpondera wciśnięta jest na piny wtyczki (system bez lutowania), co może po paru latach powodować problemy z kontaktowaniem, można więc ściągnąć płytkę z pinów, wyczyścić piny i przelotki w płytce np. włóknem szklanym, założyć płytkę na piny i zalutować.
2. Zły kontakt złącza listwy sensorów. Problem z dobrym kontaktem zwłaszcza pinów zasilających może spowodować całkowicie nieobliczalne zachowanie elektroniki. Wtyczkę i gniazdo możemy zapryskać środkiem do czyszczenia i konserwacji styków. W moim przypadku to nie wystarczyło i musiałem ścisnąć wsuwki we wtyczce, żeby ciaśniej nachodziły na piny w gnieździe listwy sensorów.
3. Uszkodzona elektronika listwy sensorów. Elektronika odbiorników zalana jest przezroczystą substancją chroniąca ją przed wilgocią, co jest z jednej strony dobre, a le z drugiej utrudni nam diagnostykę obwodów odbiorników. Prawdopodobnie pozostanie nam kupno nowej, niestety drogiej listwy.
Ps. zawsze pozostaje nam wypięcie wtyczki z listwy (lewa strona pod wykładziną) co rozwiąże nam problem definitywnie (o ile problem nie tkwi w samym BSI)
Pozdrawiam,
Maciek
Ostatnio zmieniony przez fuser dnia Czw 09 Lis 2017, 11:28, w całości zmieniany 1 raz
Ogromne dzięki. Właśnie próbowałem "zamordować" ten piszczyk
Nie ma sprawy.
U mnie koniec końców okazało się, że kiepsko kontaktował styk zapinki pasa, a nie wtyczka listwy.
Aktualnie mam spokój, a jak się zacznie to powtarzać to wypnę wtyczkę z listwy i przestanę się bawić w czyszczenie styków zapinek
Dzięki wielkie za tak szczegółowe informacje. U mnie okazało się że pod każdym fotelem mam luźną wtyczkę od transpondera. Tak jak pisałeś rezystancji wynosiła 001. Wtyczki zapałem gorącym klejem i po kłopocie. Miałem trochę kłopot że pokrywy ponieważ nie zdecydowałeś gdzie są zaczepy/ blokady więc dodam że na samym środku patrząc od dźwigni którą podnosi tył fotela[/img]
Dołączył: 10 Wrz 2020 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot 308 sw1.6 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Wrz 2020, 11:22
Temat postu:
Problem z dźwiękiem pasów tylne siedzenia
Problem dotyczy wersji z 3 siedzeniami. Gdzie znajdę miejsce aby całkiem rozliczyć siedzenia tylne albo wywalczyć całkowicie sygnał dźwiękowy? W którym miejscu pod wykładzina? Pozdrawiam.
czy problem dotyczył wersji z 3 wyjmowanymi fotelami ?
u mnie objaw taki:
1. po odpaleniu silnika pokazuje (lub nie) zajęcie środkowego tylnego siedzenia i po ruszeniu zaczyna piszczeć ( z tyłu oczywiście nikt nie siedzi).
2. drugi przypadek to, że podczas zapalania pokazuje pusty fotel, a dyskoteka zaczyna się podczas jazdy w losowo wybranym momencie, czasem przestaje samo, czasem nie.
Jakieś pomysły ? Przeglądałem różne wątki i wyczytałem, że czujniki reagują na ROZPIĘCIE pasa w trakcie jazdy, więc dziwi mnie przypadek 1. Siedzenia są wyciągane i piszczy zawsze środek, więc czy czasem czujnik nie znajduje się w zwijaku pasa środkowego pod sufitem ?
prosiłbym o konkretne podpowiedzi, nie typu "włóż luźną klamrę" lub "wypnij kostkę".[/quote]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.