Witam Panowie
Mam pytanie odnośnie wymiany akumulatora. W moim samochodzie wyładował się stary akumulator. I planuje zakupić nowy. Posiadam wersje z silnikiem 1.6e-HDI z systemem start-stop. Wyczytałem że dedykowane do tego samochodu są akumulatorory AGM o pojemnosci 70Ah i pradzie rozruchowym 760A. A do silnika 1.6 HDI bez systemu start stop to tutaj mamy widełki pojemnosc wynosi 60-64 Ah i prad 510-640A. Pierwsza wersja akumulatora kosztuje okolo 600 zl podczas gdy w samochodzie bez systemu start stop jest to okolo 300zl.
I do sedna Czy w swoim samochodzie potrzebuje akumulatora dedykowanego? Za kazdym uruchomieniem samochodu wylaczam system start stop w ogole z niego nie korzystajac, a domyslam sie że te wymagania są takie głownie przez zamontowanie tego systemu. Pewnie macie wieksza wiedze ode mnie i potraficie mi doradzic ktory zakup bedzie lepszy.
Witam,
Proszę o info czy można wymienić akumulator samemu bez podtrzymania prądu - samochód posiada system start stop - i czy po wymianie takiej trzeba kodować czy wystarczy zwykła wymiana i po wszystkim odpalamy i jest ok.
otwierasz maskę, zamykasz drzwi czekasz aż sie auto uśpi (powiedzmy pół godziny), Wyciągasz aku, wsadzasz nowy, czekasz godzinę aż sie elektronika uzbroi i nic nie trzeba kodować. Ta procedura jest wazna bo zdarzały sie przypadki że ludzie nie czekali i auto zgłupiało po wymianie. Podtrzymanie nie jest potrzebne
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): zielona góra Posiadane auto: Peugeot 508
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 07 Cze 2020, 00:13
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Wymiana akumulatora
Polecam aku Yuasa YBX9096 do twojego auta
Seria akumulatorów YUASA YBX9000 AGM Start Stop Plus ma zastosowanie w nowoczesnych samochodach osobowych z systemem STRAT/STOP
Właściwości
-Około 360 000 rozruchów
-Do samochodów z systemem start/stop o wyższej specyfikacji
-Konstrukcja z separatorami z włókna szklanego, bez ciekłego elektrolitu
-Podwójna pokrywa (szczelna)
-VRLA
-Zintegrowany system p-poż
-Unikalny kod QR
*+150% poprawione ładowanie dynamiczne
*+200% poprawiona wytrzymałość cykliczna
Dane Techniczne:
- Wymiary: 278x175x190 (dł / szer/ wys)
- Prąd Rozruchu: 760A w normie EN
- Położenie Biegunów: Prawy
Miałem 1.6 edhi w cytrynie c5 z 2012roku.
Akumulator musi być efb lub jak chcesz zapłacić więcej AGM. Efb to minimum. Jak kupiłem miałem zwykły handlarzyk włożył światla migały podczas jazdy raz jaśniej raz ciemniej okazało się że akumulator trzeba wymienić na dedykowany.
Kupiłem wtedy Varta silver e39 70ah ( [cenzura].. akumulator miałem go 7lat i tak sprzedałem)
W moim przypadku akumulator trzeba było kodować bo auto go nie ładowalo.( Fakt nie czekałem godziny po wymianie tylko od razu odpaliłem)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.