Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Już się pogubiłem. Jeżeli odpiąłem przepływkę i auto zaczęło kangurzyć i ledwo jechało, to znaczy, że przepływomierz jest sprawny. Tak ?
Tylko że odpinając przepływke jednocześnie EGR jest wyłączony. Jeszcze jutro sprawdzę jak auto jeździ z odpiętym EGR, ale podpięta przepływką.
turbina oleju na pewno nie bierze, wymieniam olej co 15 000 i nigdy nie dolewam między wymianami. poziom oleju jest ok. nawet po 15000 przy wymianie.
Ostatnio zmieniony przez cpk dnia Czw 12 Lis 2015, 01:55, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lis 2015, 01:55
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Cytat:
Jeżeli odpiąłem przepływkę i auto zaczęło kangurzyć i ledwo jechało, to znaczy, że przepływomierz jest sprawny. Tak ?
Tak, przepływomierz jest sprawny w tym przypadku. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Co do turbiny, napisałem wyzej. Olej z auta nie ubywa, nigdy między wymianami nie dolewam oleju, po 15000 podczas wymiany oleju stan oleju był również w normie. Gdyby turbo brało olej to podejrzewam, że trochę by go ubyło po 15000 km.
to jeśli przepływka sprawna to trzeba się przyjrzeć EGR i ew jak koledzy wyżej pisali szukac gdzies nieszczelnosci w dolocie hm ?
na zimnym turbo gwizda, a po rozgrzaniu przestaje, czyli jak sie rozgrzeje to material sie uszczelnia pod wplywem temperatury i już powietrze się nie wydostaje. dobrze kombinuje ? i w sumie to by się nawet zgadzalo, dlatego tylko na zimnym gwizdze.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lis 2015, 02:05
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Jeśli nie ubywa olej, to jedyna rzecz sprawdzić szczelność układu.
Cytat:
Jeszcze jutro sprawdzę jak auto jeździ z odpiętym EGR
Nie odpinaj kostki instalacji, za to możesz odpiąć przewód podciśnieniowy od egr i jej zatkać. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Krótko mówiąc zaślepić EGR ?
Nigdy bym nie podejrzewał, że jakaś dziurka w dolocie spowodowałaby kopcenie na czarno. Każdemu kopcenie na czarno kojarzy się z padającą turbiną, wtryskami, egr hehe
Tak, oleju nie ubywa. Korekcja wtrysków na postoju jak to powiedział mechanik "firma", przepływka sprawna, sprawdzimy szczelność. Oby to było to.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 12 Lis 2015, 02:16
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Cytat:
Każdemu kopcenie na czarno kojarzy się z padającą turbiną, wtryskami, egr hehe
Tak jest większości, lecz zawsze należy podchodzić do każdej rzeczy indywidualnie.
Możesz również zaślepić Egr, skoro masz usunięty całkowicie Fap. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 12 Lis 2015, 10:41
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Jeżeli mogę krótko podpowiedzieć, o ile rzeczywiście sformułowanie FAP OFF KOTBURY nie odnosi się do mnie, to prawdopodobnie zostało namotane przez poprzednich mechaników w taki sposób, że wycięto FAP fizycznie i komputerowo (czyli niby profesjonalnie), lecz nie zmodyfikowano pozostałych map wtryskowych, jak EGR, dolot powietrza oraz wtrysk paliwa. Dlatego silnik dymi na czarno, mimo nienagannej kondycji turbo i wtrysku paliwa. Tak więc należało się skupić nie tylko na tym wąskim odcinku, ale przeprogramować cały komputer. Innymi słowy, należało wstawić całkowicie nowy sterownik z oryginalnymi matrycami pamięci bez FAP.
Test z wypiętym przepływomierzem wskazuje wyraźnie, że to on jest uszkodzony i/lub EGR. Gdyby przepływka była sprawna, to nic nie uległoby zmianie, czy z odpinaniem, czy bez odpinania kostki elektrycznej. Dlaczego? Dlatego, że gdy zawór EGR jest "zacięty" w położeniu "otwarty", to komputer nie jest w stanie go zamknąć przy sygnale 0 V z przepływomierza. Tłumaczyłem zależność EGR od przepływomierza łącznie z pokazaniem oscylogramu itd.
Proponuję skontrolować układ EGR oraz przepływkę za pomocą diagnoskopu zewnętrznego podczas jazdy po ulicy, gdyż komputer nie zarejestrował żadnych błędów. Jest to również wskazówka, że usterka jest ukryta właśnie w czujnikach (przepływomierzu, czujniku ciśnienia doładowania, czujniku kopiowania turbiny i czujniku skoku zaworu EGR). Dlaczego ukryta? Dlatego, że nawet przy błędnych sygnałach, komputer nie widzi odchyłki, ponieważ sygnał mieści się w dopuszczalnych granicach, czyli w tzw. "dobroci pomiarowej". Tak więc komputer źle steruje wtryskiem paliwa oraz ciśnieniem doładowania powietrza, ponieważ wprowadzają go w błąd strategiczne czujniki wtryskowe, o czym mowa. Dlatego silnik kopci. Może to być również spowodowane, jak już wspomniałem, nierównowagą bilansu powietrza i paliwa wskutek jedynie zmian w matrycy FAP. Nie zostały bowiem dopasowane pozostałe matryce.
Może być więc taka sytuacja, że wszystkie czujniki i nastawniki są w nienagannej kondycji, a błąd wprowadza sam komputer, ponieważ nie jest przystosowany "w całości" do sterowania bez FAP-a. Steruje wtryskiem tak jakby miał FAP-a, mimo że go nie ma.
Prawidłowość współdziałania EGR z przepływomierzem można także sprawdzić poprzez chwilowe zaślepienie EGR zakładając kawałek blachy w światło wlotu spalin do świeżego powietrza.
Całość logiki myślenia sprowadza się jednak do tego, że jak dotąd nie zająłeś się najważniejszą kwestią, a mianowicie jaki jest stan orurowania powietrza oraz wylotu spalin. Przecież przez tyle lat silnik katowano czarnym dymem, że w końcu zawęził się przekrój wskutek tłustej sadzy do tego stopnia, że jednostka cały czas jeździ z "niedomiarem powietrza". Świadczy o tym Twoje stwierdzenie, że gdy zmieniłeś filtr powietrza, to silnik jakby lepiej jechał. Tak samo może się przyczyniać do sytuacji "za mało powietrza" najmniejsza dziura w układzie dolotowym (najczęściej w intercoolerze, który jest najmniej odporny na korozję).
Jeżeli mowa o tłustych sadzach zapychających dolot powietrza, także wydech, to z pewnością nie ustrzegły się jej wszystkie nastawniki, takie jak choćby przepustnice dławiące powietrza, których pierwotnie musiało być dwie, tj. ciepłego i zimnego powietrza. Czy sądzisz, że są czyściutkie i pięknie pracują?
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Dziękuje kociebury za odpowiedź. Jestem na poniedziałek umówiony do gościa, który usuwał mi programowo FAP, ma wszystko sprawdzić. Robił to przy mnie 1,5 godziny przy takim urządzeniu także myślę, że wszystkie te rzeczy które napisałeś zostały zrobione, bo tak to wyłączyć FAP to pewnie 15 minut roboty.
W przyszłym tygodniu jestem umówiony do fachowca spod Kalisza od peugeotów. France-Serwis Jastrzębniki. Mam nadzieje, że dojdą do wszystkiego, pokaże im Twój post chyba się nie obrazisz?
Temu od fapa też.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Witajcie. Dziś przed trasa 100km odpialem wtyczkę od egr. Cała trasę jechałem na odpietej wtyczce . Samochód kopcil prawie ze w ogóle, spalanie spadło o 0,6 L według komputera. Zaczął się chyba nawet lepiej zbierać. Taki zywszy się zrobił.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 13 Lis 2015, 19:03
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Zależność mocy od odpiętej wtyczki przepływomierza jest bardzo prosta i tłumaczyłem to wielokrotnie. Jeżeli odpinasz wtyczkę, to pozbawiasz komputer sygnału o masie powietrza (0 V sygnału). Czyli w tym momencie komputer nie wie, jaka jest rzeczywista masa. W związku z tym natychmiast zamyka zawór EGR, tj. odcina dostęp spalin do świeżego powietrza, ponieważ nie będzie wpuszczał spalin byle jak i byle gdzie. Przyjmuje jednak sygnał zastępczy ok. 300 mg/skok, co stanowi fazę pracy silnika mniej więcej na średnich obrotach (do 2500 obr/min). Robi to po to, żebyś dojechał do warsztatu. Natomiast nadal steruje turbosprężarką za pomocą czujnika ciśnienia doładowania oraz kopiowania turbiny. Jeżeli obydwa czujniki są sprawne, to silnik lepiej jedzie zwłaszcza na mniejszych obrotach, ponieważ co? Ponieważ brak jest spalin w świeżym powietrzu, mimo że komputer dawkuje paliwo na podstawie awaryjnego sygnału przepływomierza. Gdy włączasz z powrotem kostkę elektryczną przepływki, jednostka wraca do złego sterowania spalinami EGR na podstawie złych wskazań przepływomierza. Dlatego silnik źle jedzie, mimo nienagannej kondycji wtryskiwaczy i turbo. W tym wypadku przepływka zawyża prawdopodobnie wartość sygnału i wskutek tego komputer dopuszcza więcej spalin, niż jest to konieczne przy prawidłowej masie.
Należy więc najpierw doprowadzić wskazania przepływomierza do normalności. Dopiero wtedy, jak powiedziałem, gdy wszystkie czujniki będą sprawne, można zająć się dalszymi przyczynami usterki, o ile nie powróci moc i nie zniknie czarne dymienie.
To jest bardzo ważne spostrzeżenie. Silnik HDI dymi tak naprawdę na czarno dopiero wtedy, gdy do cylindra dostają się spaliny EGR wraz z powietrzem i wtryśnięte zostaje paliwo. Nigdy jednostka nie dymi na czarno poza tym przypadkiem. Częściej daje się zauważyć szare, niebieskawe lub białe dymienie. Ale powstaje ono z powodów innych niż nadmierny, niekontrolowany przeciek spalin do świeżego powietrza i potem do cylindra. Krótko mówiąc, jeżeli widzisz czarny dym z rury wydechowej, możesz być prawie pewien, że zamieszany jest w to albo przepływomierz, albo nieszczelny lub w inny sposób uszkodzony układ EGR.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pią 13 Lis 2015, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
A jest jakaś różnica czy odłącze samą przepływkę albo sam EGR ? Bo wtedy po odłączeniu przepływki zaczął źle chodzić silnik, kangurować itp, natomiast jak teraz odłączyłem EGR to zaczął mniej palić, prawie że w ogóle przestał kopcić i zaczął się jakby lepiej zbierać itp. Czy to oznacza, że EGR jest sprawny/niesprawny ?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 13 Lis 2015, 22:33
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Musisz to sam sprawdzić. Być może jeden i drugi są uszkodzone. Na przykład EGR jest tylko "leciutko zacięty" i wpuszcza bardzo niewiele spalin przy odpiętej przepływce. Wtedy odczuwasz jakby lekki przypływ energii silnika. Natomiast przy zapiętej wtyczce przepływomierza, jednostka napędowa po prostu szarpie, co odbierasz jako "kangurowanie", gdyż dostaje się do cylindra za dużo spalin, o czym mowa. One "wypychają" świeże powietrze i przez to mieszanka w cylindrze robi się "uboga". A co za tym idzie, spada ilość tlenu oraz obniża się temperatura zapłonu. W efekcie samozapłon jest silnie zakłócony, mimo doskonałej kondycji wtryskiwaczy. Silnik mocno dymi na czarno i dosłownie się "zadławia".
Myślę, że powinieneś się najpierw upewnić co do sprawności przepływomierza. W tym celu proponuję chwilowe zaślepienie zaworu dozującego EGR jakimś kawałkiem blachy i następnie odpinanie i wpinanie wtyczki przepływomierza oraz jazda próbna po ulicy. Jeżeli odczuwasz pogorszenie jazdy po wypięciu wtyczki, oznacza że przepływomierz jest OK. Dlatego, że przy zerowym sygnale komputer podaje zastępczo tylko ok. 300 mg/skok masy (dopasowuje do tej masy dawkę wtrysku paliwa, czyli "małą"). Natomiast przy podpięciu z powrotem wtyczki, masa wzrasta do wartości normalnej powyżej 400-500 mg/skok i komputer automatycznie podaje większe dawki wtrysku w ślad za większą masą (a także większym ciśnieniem doładowania).
Wszystko to można sprawdzić krok po kroku, jeżdżąc z laptopem diagnostycznym na kolanach. Wówczas dokładnie śledzisz logiczne zmiany wartości poszczególnych czujników wtryskowych, a także nastawy zaworów sterujących powietrzem, paliwem i spalinami.
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
Nie mam czasu bawić się w zaślepianie EGR, umówie sie na poniedzialek/wtorek do mechanika. Powiedz mi, co mam mu powiedzieć, jak go naprowadzić. Co wykaze PP jesli EGR i/lub przepływka będą niesprawne ? Po czym to się pozna ? Ja wiem, że to są absurdalne pytania, ale niestety większość mechaników do partacze i parchy....Jakie parametry będa zmniejszone/zwiekszone itp
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 30 Lis 2015, 01:17
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) 407 Kopci na czarno FAP OFF KOTBURY !
cpk napisał:
Nie mam czasu bawić się w zaślepianie EGR, umówie sie na poniedzialek/wtorek do mechanika. Powiedz mi, co mam mu powiedzieć, jak go naprowadzić. Co wykaze PP jesli EGR i/lub przepływka będą niesprawne ? Po czym to się pozna ? Ja wiem, że to są absurdalne pytania, ale niestety większość mechaników do partacze i parchy....Jakie parametry będa zmniejszone/zwiekszone itp.
Nie polegałbym tak bezgranicznie na opiniach i diagnozach mechaników. Oni nie będą się bawić w zaślepianie EGR, sprawdzanie przepływomierza, czy też wykluczanie po kolei wszystkich czujników podczas jazdy z diagnoskopem na kolanach. Oni tylko wymieniają w całości, najlepiej turbosprężarkę, pompę WC i wtryskiwacze oraz kasują pieniądze. Nawciskają Ci kitu, że "ten silnik tak ma" i w rezultacie nadal zostajesz z ręką w nocniku...
Jeżeli chcesz mieć dobrze zrobiony silnik, to przede wszystkim sprawdź, co ma do powiedzenia na jego temat Twój własny, indywidualny komputer wtryskowy. Przecież on steruje i diagnozuje jednostkę w każdym ułamku sekundy pracy od momentu włożenia kluczyka do stacyjki. Poszukaj więc dobrego diagnosty w najbliższej okolicy, który wykorzysta maksymalnie możliwości Twojego komputera, a nie będzie wymyślał teorie o niesprawności turbo i in.
Pierwsze pytanie, jakie powinieneś jednak mu zadać, to CZY POSŁUGUJE SIĘ DIAGNOSKOPEM ODPŁATNIE. Jeżeli żąda pieniędzy za odczytanie laptopem parametrów silnika, a nic nie wymieni i nie naprawi, oznacza, że nie bardzo się zna i nie jest pewien swojej wiedzy. Woli więc z góry pobrać pieniądze za podłączenie laptopa diagnostycznego do komputera, który ma już dawno w swojej pamięci kluczowe informacje. Mechanik więc tak naprawdę wykorzystuje cudzą własność intelektualną, a nie swoją. Do podobnych praktyk przyznają się nawet zawodowi mechanicy występujący tutaj na forum. Nie będę podawał ich nicków, bo spotka mnie zaraz atak furii, co już nieraz przeżywałem. Taki mechanik pobiera kasę za wjazd na teren warsztatu, bo wie, że być może wizyta klienta będzie jednorazowa, po czym kierowca będzie omijał ten serwis 2 km z daleka.
Jeżeli nie masz na podorędziu dobrego i uczciwego diagnosty/mechanika, zgłoś się do najbliższych klubowiczów z prywatnymi diagnoskopami. Ich dane kontaktowe znajdziesz na tym forum, nie pamiętam w jakim dziale. Umówisz się z którymś na wizytę i podłączycie laptop diagnostyczny do złącza 16-pinowego EOBD komputera silnikowego. Po czym na Twoich oczach i z Twoim aktywnym udziałem, a nie ukrywaniem się po krzakach, żeby czasem kierowca czegoś nie dostrzegł - wykonacie pełną diagnostykę silnika. Polega ona na tym, że nie tylko odczytuje się zarejestrowane usterki w pamięci komputera, ale wykonuje jazdę po ulicy i zapisuje maksymalną ilość parametrów bieżących jednostki napędowej. Które potem się drukuje i analizuje przy kawce, czy nawet piwku (o ile nie czeka powrót do domu samochodem).
Jeżeli nie dajecie rady z analizą i wyciągnięciem jakichś wniosków odnośnie przyczyn usterki, możecie przesłać pakiet zgromadzonych materiałów na forum i wtedy zajmą się nimi forumowi "mózgowcy". Praktyka pokazuje, że mimo pewnej uciążliwości związanej z poszukiwaniem klubowicza z prywatnym programem diagnostycznym oraz ewentualnym dojazdem tam i z powrotem - jest to najskuteczniejszy i najszybszy sposób zlokalizowania usterki. Często bowiem klubowicz oprócz posiadania prywatnego programu, jest tzw. "złotą rączką" i być może usunie usterkę na miejscu. I to całkowicie za darmo lub za niewielką opłatą.
Jeżeli nie da się usterki usunąć na miejscu, to wtedy niestety, trzeba zgłosić się do mechanika, najlepiej do innego, który jeszcze nie zdążył Cię zawieść. Jednak jesteś w pełni świadomy, co się dzieje i zlecasz konkretną usługę: "wymienić to i to lub naprawić tamto". Koniec, kropka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.