Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): stronie śl. Posiadane auto: peugeot 206 2.0 hdi 90 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 26 Lis 2015, 21:28
Temat postu:
pomocy !!! antipollution fault
Silnik zablokowany na ok 1200 obrotów
Witam wszystkich nadzieję, że ktoś pomoże!!!
Jak w tytule, po odpaleniu silnik wchodzi od razu na ok 1200 obrotów. Na komputerze wyświetla komunikat "ANTIPOLUTION FAULT". Brak reakcji na gaz.Problem rozpoczął się od dwusekundowych utrat mocy, ok 5 razy na trasie 500 kilometrowej.Auto dojechało jakoś do celu.Wydawało mi się, że silnik chodził głośniej już od jakiegoś czasu (dieslowski klekot).
Następnego ranka auto odpaliło normalnie, ale obroty od razu rosną do 1200 obr/min i nie reaguje na gaz. Silnik klekocze głośno. Proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam, Anna
Jeszcze jednopytanko, od którego roku produkcji Peugota 206 2.0 hdi 90 KM można sprawdzać interfejsem OBD II ? Mój jest z 2003.jaki ewenualnie kupić żeby sprawdzić błędy?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 26 Lis 2015, 22:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 206 ) pomocy !!! antipollution fault
Prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik ciśnienia paliwa (8 - rys. poniżej). Zamontowany jest w zasobniku (3), czyli Common Rail'u)
Charakterystyczne "wskoczenie" natychmiast na obroty 1200 po uruchomieniu wskazuje tylko i wyłącznie na czujnik ciśnienia, ponieważ w ten sposób komputer sygnalizuje usterkę akurat tego czujnika, żadnego innego.
Warto byłoby sprawdzić tę usterkę, podłączając się pod jakikolwiek diagnoskop zewnętrzny i odczytać nr kodu błędu. Z braku diagnoskopu można od biedy sprawdzić czujnik zwykłym woltomierzem. Po podłączeniu go do zacisków czujnika i po przekręceniu kluczyka w położenie "osprzęt" (jeszcze nie zapłon) powinno się pojawić napięcie 0,5 V. Oznacza to prawidłowość działania czujnika oraz gotowość układu wtryskowego do pracy.
Gdy przekręcimy kluczyk w pozycję "zapłon" (słychać jak rozrusznik kręci) napięcie na mierniku powinno wzrosnąć do 1 V w ciągu 1-2 sec. Oznacza to, że ciśnienie startowe w zasobniku wzrosło prawidłowo do 150-200 bar. Gdy silnik zastartuje, napięcie sygnału powinno wzrastać proporcjonalnie wraz ze wzrostem obrotów, aż do maksymalnego napięcia 4,8 V. Tak więc normatywne napięcie sygnału czujnika mieści się w widełkach 0,5-4,8 V. Jeżeli napięcie wychodzi poza zakres, komputer odbiera jako uszkodzenie i dlatego wchodzi w tryb awaryjny pracy poprzez stałe obroty 1200-1500 obr/min.
Pzdr KotBury
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 29 Lis 2015, 00:12, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 206 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.