Usunięcie filtru FAP 2.0 HDI (cała bryła, nie skręcany)
Witajcie, zainspirowany poradnikiem kolegi amyras postanowiłem również wziąć sprawy w swoje ręce, wyrzucało Unblock Diesel Filter, po dłuższej jeździej dochodziło Antypollution fault, nie chciałem oddawać komputera na zmianę oprogramowania, bo EDC15 trzeba potrafić zrobić, mało kto potrafi więc trzeba go oszukać.
Pierwszą czynnością, którą musimy zrobić to załatwić sobie rurę o średnicy 15,8cm (158mm) oraz o długości 24cm (240mm), udać się do kogoś kto robi dachy z kupionym wcześniem paskiem blachy, wywinie na walcarce. Jeśli ktoś będzie zainteresowany to w cenie materiałów jestem w stanie zorganizować coś takiego.
Gdy już mamy rurę, musimy wyjąć całą bryłę filtru FAP i katalizatora, zdejmujemy dwie opaski, zdejmujemy przewody od róznicy ciśnień, wykręcamy sonde lambdę tą za katalizatorem i w sumie mamy go na wierzchu.
Teraz znaczymy sobie idealną kreskę zaraz za mufką sondy lambdy na oryginalnym spawie), oraz 2mm przed końcem FAP. Gumówka w ręce i jedziemy.
Teraz czas na wpasowanie wcześniej przygotowanej rury, nie da się jej zrobić idealnie, więc trzeba złapać w kilku miejscach punktowo i po prostu podobijać. Aha, jeśli już mamy katalizator na wierzchu dobrze jest go przedmuchać z sadzy.
Tak samo z drugiej strony, łapiemy punktowo i dobijamy i spawamy dookoła.
Efekt końcowy powinien wyglądać mniej więcej tak:
Schodzimy pod samochód, organizujemy wcześniej 6cm rurki o wewnętrznej średnicy 3mm (powrót z wtrysków jest idealny), wkładamy na POWROTNY przewód ciśnienia z FAP, zakładamy wszystko, w 307 komputer co jakiś czas sprawdza stan FAP, wskakuje status: Zregenerowany FILTR FAP.
Opcjonalnie możemy wylać EOLYS, wlać olej napędowy i zresetować w PP2000 stan dodatku. Czujnik widzi różnice ciśnien, na wolnych obrotach 0 milibarów, przy obciążeniu jak i butowaniu około 15 milibarów. Czujnik róznicy ciśnieni nie ma w sobie analizatora spalin.
Dlaczego tak okrętną drogą do wyrzucenia, zamiast rozcięcia na pół i nawsadzania młotków? Między innymi dlatego, że gdy coś pójdzie nie tak, mimo, że to jest jak 1 na 50000 to mam tą ostatnią możliwość wrócenia do ustawień fabrycznych czyli wyjęcie rurki i wspawanie FAP.
W modelach gdzie można rozkręcić na pół bryłę to wystarczy wytargać FAP z obudowy, jest w izolacji z jakiejś takiej siatki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.