Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 18:34
Temat postu:
Stuk wspomagania
Witam.
Mój samochód od dawien dawna miał przypadłość, która chyba pojawiła się za mojej eksploatacji (4lata), ale nigdy nie była dokładnie analizowana, ani nie było z nią nic robione.
Co więcej przeglądy przechodzi, choć przy ostatnim otrzymałem informację że jest jakiś lekki luz na przekładni (czy coś tego typu).
Auto obecnie jest dość nieznacznie eksploatowane (krótkie trasy przez żonę).
Nie mniej ostatnio miałem okazję odkryć przypadkiem coś czego nie zrobiłem przez lata. Sądziłem że mam coś rozwalone i są luzy i wewnątrz maglownicy cała listwa "lata" wewnątrz jak dostaje ciśnienia. Dziwiło mnie że nic nie cieknie, ale skoro skręca i nie cieknie to bagatelizowałem.
Jak wspomniałem diagności nie mówili o jakimś zagrożeniu czy konieczności natychmiastowej naprawy, a tylko ostatnio o jakimś drobnym luzie, natomiast mechanicy od przekładni mówili że trzeba wyjąć żeby zobaczyć itd (stąd zignorowałem).
A więc w czym rzecz - kręcąc w prawo (tylko w prawo) i tylko na postoju (pewnie większe opory) od dowolnego miejsca (czyli z pozycji do jazdy na wprost, czy z pełnego lewego skrętu) gdy nagle puszczę kierownicę (kręcąc szybko) i kierownica lekko odda w lewo (minimalnie powróci) jest ewidentne dość silne stuknięcie pod maską. A więc problem występuje kiedy z szybkiego kręcenia w prawo kierownica naturalnie po puszczeniu minimalnie chce odskoczyć w lewo.
Wnioskuję że z chwilą kiedy sterowanie tłoczy ciśnienie do przesuwania układu w prawo i kiedy kierownica puszczona lekko odskoczy w lewo (tym samym sterowanie jakby dostanie sygnał do zmiany ciśnień w lewą stronę) następuje stuknięcie.
Jak wspomniałem nie ma tej przypadłości w trakcie dokładnie tej samej operacji przy kręceniu w lewo, czy w trakcie jazdy. Tylko nagła zmiana kierunku obrotu kierownicy z prawej w lewą daje efekt stuknięcia. Kręcąc szybko na postoju (nie puszczając kierownicy) prawo, lewo, prawo, lewo itd przy każdej zmianie kierunku obrotu w lewo następuje to stuknięcie, a na kierownicy powstaje wrażenie przeskoczenia (jakby luzu, tzn chwilowego innego, mniejszego oporu). Wrażenie mam jakby zęby ślimacznicy (nie znam dokładnie budowy więc tak sobie wyobrażam) były wytarte z tej strony która zabiera listwę przy rozpoczęciu kręcenia w lewo.
Nie mniej dziwne to że skoro są luzy to przy kręceniu w lewo i nagłym zmienieniu kierunku na prawo nie ma stuknięcia (a przecież skoro byłby luz na zębach to każda zmiana kierunku powodowałaby jego wyczucie).
Samo prowadzenie jest precyzyjne i nie ma kłopotu z koniecznością "huśtania kierownicą" (nie ma konieczności ciągłego oscylowania prawo,lewo,prawo dla utrzymania kierunku jazdy).
Nie wiem co o tym myśleć, bo nie jest to bardzo uciążliwe i zaczynam się zastanawiać czy może to nie jest coś związanego z jakimś przycinaniem zaworów ciśnieniowych maglownicy...?
Co myślicie? Ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
PS.
Mam drobny wyciek na pompie wspomagania (nie duży)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.