Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 607 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
o-w-c-a

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 172
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 18:36
Temat postu:

Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


Witam.

Ostatnio nie miałem okazji jeździć dużo Peugeotem, stąd pojawiły się "odkrycia" których ja nie wykryłem w trakcie całej kilkuletniej eksploatacji.
Żona często marudzi że coś padło szarpnęło itd, a mnie biała gorączka zalewa.

Ostatnie testy są dla mnie nie logiczne. Cała walka zaczęła się od wypadania zapłonu na 3 cylindrze. Planet pisał o zwarciu na cewce 3, stąd zamieniłem z cylindrem 1, a wtryskiwacz gazu z cylindrem 4. Problem powrócił jako zwarcie na cewce cylindra 3. Miałem wyeliminowane niesprawność cewki i wtryskiwacza, podejrzenie padło na świecę. Wymieniłem na nową, ale żona następnego dnia mówiła że znowu szarpał - Planet brak błędów.
Zaleciłem żeby na benzynie jeździła ponieważ wlałem jakiś czyścik do wtrysków i chciałem żeby wypłukało - chcąc dalej eliminować błąd potencjalnego tym razem wtryskiwacz dla 3 cylindra.

Skoro błędu nie było to też może być z racji chłodu z rana (4 stopnie na + w nocy) i że być może reduktor zmarzł (wspomniany problem nie pojawił się od razu tylko po chwili od przejścia na gaz).

Od jakiś 300km auto jeździ tylko na benzynie i brak błędu silnika który był na gazie (co ciekawe - regulacja gazu BRC na al. Pokoju w Kraku rewela - po 30km błąd silnika choć już z 8x próbowali i z 500zł mnie skasowali).

A więc wygląda że benzyna jest ok bo nie ma błędów, albo faktycznie świeca dawała ciała, albo wtryskiwacz - tylko dlaczego pisało o zwarciu na cewce...?


A dochodząc do meritum - najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że auto jak nigdy zapalane jest na benzynie (co zawsze ma miejsce), jeździ na benzynie (to rzadkość była - bo zależało od mrozów kiedy przełącza się na gaz) i gaszone jest na benzynie (co prawie nigdy nie miało miejsca - bo zawsze zdążył przejść na gaz w codziennej eksploatacji przed dojechaniem do miejsca docelowego) i przy ponownym odpalaniu nie ma problemu z stukaniem wariatorów.
Wspomniane stukanie z wiekiem przychodziło mu coraz częściej aż do niemal każdorazowości po dłuższym odstaniu (kiedy stał kilka godzin i pewnie olej "ociekł"). Same wariatory klepały zaraz po uruchomieniu w 1/2 przypadki dość lekko a 1/4 bardzo ordynarnie. Zawory sterowania były wymieniane (na używane), oraz czyszczone, jednak nie wiele to zmieniało.
Rozwiązaniem na klepanie było przegazowanie silnika, co znowusz zbyt zdrowe dla silnika nie było. A więc po uruchomieniu następuje każdorazowe słuchanie silnika (żona przeszkolona i nie ma możliwości o słuchaniu radia zaraz po uruchomieniu) i w przypadku ciszy przegazowanie po ok 10s pracy silnika (dla pewności), przy ewidentnym stukaniu po 2s od uruchomienia (nie od razu tak aby choć chwilę miał na przepchanie oleju).

Generalnie świadomy jestem że operacja nie jest poprawna bo silnik (szczególnie w zimie) nie powinien być przegazowywany zaraz po uruchomieniu kiedy olej nie jest w pełni rozprowadzony (stąd wspominane opóźnienie), jednak przy cenie wariatorów (800zł x 2szt) to taniej wymienić silnik jak ten całkiem padnie.
Procedura wykonywana jest przez przynajmniej 3lata i jeszcze nie odbiła się negatywnie na braniu oleju czy czymkolwiek co dałoby się zauważyć. Samo przegazowanie to nie sukcesywne zwiększanie prędkości obrotowej tylko gwałtowne wciśnięcie gazu tak aby osiągnąć około 2500obrotów. Ta gwałtowność powoduje ustanie stukania - tak jakby gwałtowny wzrost ciśnienia coś "odtykał". Powolne dodawanie gazu nie wycisza wariatorów.

I tutaj teraz największa zagadka - żona jeżdżąc na samej benzynie odkryła że kiedy auto nie jeździ na gazie nie ma problemów z wariatorami. Sytuacja w której na zimnym silniku pojawia się stukanie występuje rzadziej niż 1/15 uruchomień.

Tego właśnie nie rozumiem - o co chodzi?
Jaki wpływ na wariatory sterowane olejem, czy na zawory oleju do wariatorów sterowane elektrycznie ma wpływ paliwo?
Co może być z samymi wariatorami nie tak że trzeba je kopnąć nagłym wzrostem ciśnienia oleju (gwałtowny gaz), a nie pomaga wkręcenie powoli na obroty (skoro docelowo ciśnienie będzie takie samo niezależnie od szybkości wciśnięcia gazu)?

Z góry dzięki za udział w dyskusji.
Powrót do góry
milejow

Auto Maniak



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 20:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


W jaki sposób stwierdziłeś, że to stukają wariatory?
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 22:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


Zacznijmy od tego co to jest wariator i do czego służy...
Gwałtowne dodanie gazu wpływa nie tylko na wzrost obrotów i ciśnienia oleju.
Zmianie ulega szereg innych podzespołów.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
o-w-c-a

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 172
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 22:33
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


Wariator - potoczna nazwa wynalazku rodem z firmy Alfa Romeo bądź pokrewnych fiatowskiemu koncernowi - tyle precyzyjnej teorii, a sprowadza się to wszystko do tego samego - elementu zmieniającego wyprzedzenie sterowania wałków rozrządu dla zaworów ssących.

Zgodnie z działaniem i budową są to koła które mają podatność do lekkich odchyleń tym samym zmieniając nieznacznie ustawienie wałków, tym samym korygując charakterystykę silnika przy zmiennym operowaniu gazu.

Dobrze - liczę że w miarę zdałem egzamin w kwestii wiedzy czy nie wiedzy, albo chociaż częściowej pośredniej wiedzy co i gdzie.
Dodam że temat dość dokładnie analizowany w aucie z rodziny z znakiem AR na przedzie.


Wracając do tematu - hałas na 99% dobiega z okolic rozrządu i kół wariatorów więc raczej jestem pewien. Stukanie jest podobne jak w AR więc tutaj też w miarę poprawna diagnoza. Zaprzyjaźnione forum też temat omawiało i dość powtarzalny w silnikach 3.0 V6.

Zgadzam się że dodanie gazu gwałtowne ma szanse wiele zmienić, jednak mój silnik jest bez wałków wyrównoważających ani innych dodatkowych wynalazków poza wariatorami - reszta dość podobna do standardu tyle że zlepiona do kształtu V.

Potencjalne byłyby jeszcze klepiące "szklanki" samoregulatorów zaworowych, jednak one klepałby na całej powierzchni silnika, a nie bliżej rozrządu. Dodatkowo dźwięk jest "wirujący", klekotający dieslowski.

Co do dodatkowej diagnostyki - w Planecie po podłączeniu w którymś dziale (z głowy nie pamiętam) jest wyrażona nawet wartość zmiany (jakaś wartość liczbowa) która podczas spokojnego dodawania gazu nie ulega zmianie, z chwilą gwałtownego wciśnięcia pedału powoduje przełączenie stanu zaworów (pojawia się że "otwarte" - czy coś tego typu) a poniżej następuje zmiana wartości na z -1:0 na 0-30 - czyli pewnie przesunięcie (choć 30 stopni byłoby dużo). Ogólnie autem nie jeżdżę i wiele moich obecnych dochodzeń jest na drugim planie stąd z głowy nie pamiętam nagłówków, ale jeśli potrzeba jutro podejdę, podłącze i dokładnie zacytuję opisy i zachodzące zmiany.

Po takiej jednorazowej nagłej zmianie którą dałem radę wyłapać Planetą problem klepania ustępuje - więc musi być coś z tym powiązane z ostrym dodaniem gazu.

Nie pracuję w ASO jednak z dużą dozą pewności wywnioskowałem że zmiany zachodzą z chwilą otwarcia zaworów i po ich otwarciu zachodzi zmiana wyprzedzeń wyrażona wartościami. Całość jest powiązana tylko z gwałtowną zmianą gazu. Co więcej jak kiedyś nie podłączyłem jednego zaworu elektrycznie (zapomniałem) to dostałem zwrotkę błędu i klepanie silnika - a więc zawory na 99% sterują wariatorami i odcinają kanał olejowy.

Odnośnie gwałtownego dodania gazu trochę sobie wytłumaczyłem że nagły strzał ciśnienia może wspomaga przycinający się elektrozawór olejowy przy otwarciu... - czyta teoria.

Odnośnie klepania rano po odstaniu obwiniałem jakiś zawór zwrotny który powinien uniemożliwiać odpływanie oleju z wariatorów po zgaszeniu (aby nie zaczynały na sucho)... - też teoria.


Tyle doktoratów, nie mniej stąd właśnie brak logiki o co biega biorąc pod uwagę że na LPG klepie, na benzynie cisza... Brak logiki skoro jedno to zasilanie paliwowe drugie sterowanie olejowe...

Może coś pośrednio wpływa na wariatory czego nie biorę pod uwagę i stąd właśnie moje pytanie, albo po prostu zbieg okoliczności i za chwilę auto się "naprawi" i zacznie klepać jak zwykle...
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 23:08
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


Wariator to urządzenie do bezstopniowej zmiany przełożenia i nie ma takiego urządzenia w silnikach citroena ani peugeota. Powszechnie się je stosuje w skuterach jako przekładnia ze sprzęgłem odśrodkowym.
Przestawiacz wałka rozrządu bo tak sie ta część nazywa i tego proponuję się trzymać jest wrażliwy na zanieczyszczenia . Proponował bym wymontować na początek elektrozawory sterujące przestawiaczy wałków wydechowych i dokładnie je oczyścić bo to prosta czynność. Jak nie przyniesie oczekiwanego efektu zmierzyć ciśnienie oleju, jak będzie ok to zostaje zdemontować osłony rozrządu , zaślepki i sprawdzić czy działają sprężyny powrotne bez zacięć. Zdemontować i dokładnie oczyścić ale nie zozkręcać przestawiaczy.
Może być też tak, że uszkodzony jest popychacz, lub przestawiony rozrząd.
Bez osłuchania silnika trudno coś na ten temat powiedzieć.
Generalnie staramy się trzymać nazw technicznych a nie potocznych wymyśleń lub wyobrażeń nazw dla części.
Taka logika wprowadza powszechne zamieszanie i nieporozumienia.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
Reklama








Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 23:08
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
o-w-c-a

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 172
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Pon 28 Gru 2015, 01:37
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


Dzięki za info

Ok - nazewnictwo niepoprawne - zgodzę się jednak wywodzące się z silników AR (gdzie nawet na serwisie w ASO takiego nazewnictwa używali).

Dokładna nazwa to według katalogu serviceboxa Peugeota jest zabawna bo jest to "Piasta"..., nie mniej potocznie niezależnie jak to nazwać piszemy prawdopodobnie o tym samym, gdzie większość ogłoszeń (google grafika potwierdza) określa mianem wariatora.
Zwał jak zwał ustrojstwo - kiedyś słyszałem "wyszukaną nazwę" - "koła zmiany faz rozrządu" u mnie szwankują i o ile przyglądałem się zgrubnie nie wyglądają na rozkręcalne (w Alfach były nie do ruszenia kawałkiem żelastwa, tutaj nie miałem w rękach, ale z zewnątrz wyglądały podobnie). Nie mniej są one na wałkach ssących a nie wydechowych.

Przestawiony rozrząd wykluczam, bo auto ma właściwe reakcje w całym zakresie obrotów, pali prawidłowo od strzała.
Wspomniane zawory demontowałem, czyściłem wielokrotnie, wymieniałem, sprawdzałem i działają płynnie bez przycięć, z Planety sterowane działają prawidłowo.

Jako uszkodzony i potencjalnie podejrzany wymieniasz popychacz - masz na myśli zaworowy (potocznie zwany "szklanką", właściwie zwany hydraulicznym samoregulatorem luzu zaworowego)? Teoretycznie skończone z których olej ścieknie po nocy klepią, dobicie ciśnienia oleju uspokaja je - może można by to podciągnąć.
Tyle tylko że według mnie w ich przypadku nie trzeba by dawać kopa który by uspokajał - czy bym dawał powoli czy szybko gazu, jakby dobiło ciśnienia uspokajałyby się, tutaj ewidentnie zależność jest powiązana z otwarciem zaworów do "kół zmiany faz rozrządu".

Zmierzyć ciśnienie oleju - tzn że miałbym za małe ciśnienie przy odpalaniu i nie dobijałoby właściwego ciśnienia... - no może, ale to mogłoby świadczyć albo o słabej pompie albo luzach na panewkach, a wtedy chyba byłoby więcej oznak? Raczej niskie ciśnienie zapaliłoby kontrolkę, a w przypadku jej awarii już dawno miałbym po silniku?
Druga sprawa że nawet jeśli to osiągalne to niewiele mi powie ponieważ nie zawsze mam okazję obserwować "zacięcie" i czasem pali ok, lub dość znośnie (tzn nie klepie ordynarnie). Dodatkowo pomiędzy kolejnymi próbami dla pełnego testu trzeba robić wielogodzinne przerwy więc raczej trudne do wykonania.

W kwestii oglądnięcia stanu powrotu sprężyny - nie wiem na ile to realne bo jak wspomniałem w rękach nie miałem, ale patrząc na katalog części i fotki z googla chyba to nie możliwe bez rozpięcia rozrządu, ponieważ do "przestawiaczy" czterema śrubami przykręcone są koła zębate paska rozrządu, a sam "przestawiacz" śrubą przelotowo do wałków ssących... - może ja czegoś nie widzę, bo jeśli da radę na bezinwazyjny test to wykonam (choć brak kanału czy głupio założona instalacja gazowa nie ułatwią rozmontowywania)...

Z góry dzięki za kolejne info.
Powrót do góry
milejow

Auto Maniak



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 6209
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem
Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wysłany: Pon 28 Gru 2015, 19:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


Żeby kolo zmiennych faz stukało to musi być roz.......walone w środku na potęgę, w sprawnym kole części współpracujące ze sobą w celu zmiany fazy wałka utrzymuje w pozycji sprężyna i nie ma szans na wyczucie luzu ręką.
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 29 Gru 2015, 00:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


Faktycznie są na ssących, po środku masz zaślepki, wykręć je i załuż nasadkę, sprawdz czy nie ma luzów.
Do cisnienia masz dostęp od dołu przy filtrze, wystarczy wykręcic czujnik ciśnienia i tam się wkręcić. Łatwiej będzie ci zacząć od tego uważam.
Ciśnienie 5 bar /3000obr/min.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
bogwiekto

Czytelnik



Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: 607
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Mar 2017, 22:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 607 ) Klekotanie wariatorów powiązane z LPG?


dzien dobry

czy udało się ustalić jak można rozwiązać ten problem, bo sam borykam się z tym stukaniem. podobno jedno kolo to koszt 2400 bez rabatu w moim silniku część 0805c3
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 607 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 607 »

Opinie o samochodach Peugeot 607 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 607 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot206

6 900

2005r.

142 000 km

śląskie

Peugeot207 SW

14 300

2012r.

208 000 km

śląskie

Peugeot508

27 500

2013r.

220 000 km

pomorskie

Peugeot2008

36 600

2015r.

140 657 km

podkarpackie

Peugeot2008

46 300

2016r.

125 645 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System