Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 5008 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Repik

Czytelnik



Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wroclaw
Posiadane auto: Peugeot 5008, 1.6 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Sty 2016, 20:58
Temat postu:

Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.


Witam serdecznie!
Z gory pragne zaznaczyc, ze jestem nowym uzytkownikiem na tym forum. Pisze bez polskich znakow poniewaz nie posiadam polskiem klawiatury - mieszkam za granica.
Kupilem jakis czas temu Peugeota 5008 z silnikiem 1.6 hdi 109 km z 2010 roku o przebiegu 260 tysiecy. Auto posiada automatyczna skrzynie biegow. Problem polega na tym, ze auto kreci i tak jakby chcialo juz zapalic ale nie moze. Po podlaczeniu pod komputer wyszedl blad zaworu EGR. Po wymiane EGR problem nie zniknal, ale po odpieciu wtyczki od EGR auto tak jakby zlapalo ale po puszczeniu kluczyka auto momentalnie zgaslo. Co moze byc przyczyna ? Co jeszcze warto sprawdzic ? Prosze o jakiekolwiek wskazowki ! Pozdrawiam Repik
Powrót do góry
polski

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): OPOLE Mannheim
Posiadane auto: 407 1,6HDI 2008 207 1,4 2006 MERCEDES SPRINTER 2003
Piwa: 14/0
Wysłany: Sob 02 Sty 2016, 21:26
Temat postu:

auto nie odpala


WITAM KOLEGO pytanie jakim programem interfejsem było diagnozowane i jakie błędy były lub są.
_________________
polski
Powrót do góry
Repik

Czytelnik



Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wroclaw
Posiadane auto: Peugeot 5008, 1.6 hdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Sty 2016, 21:41
Temat postu:

Re: ( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.


Dokladnie nie wiem co to byl za interfejs, ale byl podlaczany modul typowo od peugotoa to interfejsu. Wyskoczyl blad z EGR - stad wymiana EGR
Powrót do góry
polski

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 107
Skąd jesteś (miejscowość / region): OPOLE Mannheim
Posiadane auto: 407 1,6HDI 2008 207 1,4 2006 MERCEDES SPRINTER 2003
Piwa: 14/0
Wysłany: Sob 02 Sty 2016, 22:42
Temat postu:

nie pali


pytasz co mozna jeszcze sparawdzić=


2.
Brak zapłonu lub silnik uruchamia się z trudem. Rozrusznik obraca wał korbowy.
Prawdopodobnymi przyczynami są:

brak paliwa w zbiorniku;

zaktywowany immobilizer w sterowniku lub uszkodzony obwód zapłonowy (stacyjka) (
częste przypadki
-
jeśli obwód elektryczny został zawilgocony, zalany wodą lub niefachowo naprawiany przy okazji innych
manipulacji w elektryce);

usterka rozrusznika, polegająca na chwilowym braku styku jednej szczotki z komutatorem. Rozrusznik traci
1/3 mocy rozruchowej i silnik nie chce zapalić, nawet po rozgrzaniu. Jeśli styk zostanie przypadkowo
przywrócony, silnik zapala nawet w największy mróz. Usterka wymaga wymontowania rozrusznika
i
starannej diagnozy szczotkotrzymacza: czy szczotka jest dociskana sprężynką do komutatora, czy nie
przekosowała się, czy nie wypadła z trzymacza i daje styk lub nie, itp. (
bardzo rzadkie przypadki
);

zapchany lub częściowo zablokowany układ wydechowy silnika (
częste przypadki
- dotyczy egzemplarzy
intensywnie eksploatowanych i tuningowanych lub w warunkach nadmiernie bogatej mieszanki z dużą ilością
sadzy);

zanieczyszczone lub paliwo złej jakości, duża ilość wody w paliwie (
najczęstsze przypadki
: tankowanie
w
Polsce,
niezwykle rzadkie przypadki
: tankowanie na zachód od Odry...);

zagięte lub zgniecione, zapchane lub zanieczyszczone przewody paliwowe oraz filtr wstępny lub/i filtr
główny paliwa , woda w paliwie (w następstwie zatankowania paliwa złej jakości lub/i zawodnionego lub
demolowanie w/w elementów podczas przedostawania się w komorze silnika do innych podzespołów);

uszkodzona pompa zasilająca niskiego ciśnienia + przewody zasilające + przekaźnik lub w przypadku
systemu bez pompy zasilającej, za niskie ciśnienie na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia CR (
rzadkie
przypadki
);

awaria czujnika GMP położenia i prędkości obrotowej wału korbowego (silnik nie daje się uruchomić,
w
razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie silnika) (
bardzo rzadkie przypadki
- jeśli nie prowadzano
niechlujnych napraw w pobliżu koła zamachowego);

awaria czujnika Halla położenia wałka rozrządu (jeśli czujnik ulegnie uszkodzeniu w trakcie jazdy, silnik
będzie pracował nadal do chwili najbliższego zatrzymania) (
bardzo rzadkie przypadki
- pod warunkiem, że
nie prowadzono niechlujnych napraw w pobliżu koła zębatego i tarczy impulsowej wałka rozrządu );

awaria
czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku
- powoduje "twardą" pracę silnika na biegu jałowym wskutek
zwiększenia stałego ciśnienia przez sterownik do 40 MPa oraz przesunięcie początku wtrysku w kierunku
wcześniejszego wtrysku. Silnik zapala, ale z trudnością, gdy jest zimny (kategoria usterki:
bardzo rzadkie
przypadki
);

awaria
czujnika temperatury cieczy chłodzącej
- powoduje trudności zimnego rozruchu, zapłon następuje po
kilku próbach, dzięki obligatoryjnemu podwajaniu dawki rozruchowej przez sterownik. Jeśli czujnik
temperatury cieczy chłodzącej jest sprawny, podobne niedomagania powoduje uszkodzenie świec(y) żarowej
(w warunkach niskich temperatur otoczenia) (obydwa elementy -
bardzo rzadkie przypadki
);

brak zasilania lub awaria
zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia w pompie CR
(silnik w ogóle nie daje się
uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie silnika) (
bardzo rzadkie przypadki
);

brak zasilania
elektromagnetycznego zaworu sterującego
choćby jednego wtryskiwacza CR (silnik w ogóle
nie daje się uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie silnika) (
bardzo rzadkie przypadki
);

awaria hydrauliki wtryskiwacza - zawieszona, znagarowana igła rozpylacza, zapchane, zaczopowane otworki
w końcówce rozpylacza (silnik w ogóle nie daje się uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie
silnika);
a)
niezwykle rzadkie przypadki
- jeśli paliwo dobrej jakości;
b) choćby
jednorazowe
zatankowanie paliwa złej jakości może spowodować awarię wtryskiwacza j/w;

spadek ciśnienia w obwodzie wysokiego ciśnienia z powodu nieszczelności zewnętrznych (widoczny wyciek
paliwa) lub wewnętrznych (silnik w ogóle nie daje się uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie
silnika) (
niezwykle rzadkie przypadki
);

przestawienie
początku wtrysku
w kierunku ekstremalnie późnego wtrysku na wałku rozrządu lub tarczy
impulsowej czujnika Halla położenia wałka rozrządu - silnik reaguje trudnościami w rozruchu
ciepłego
silnika oraz gaśnie na biegu jałowym lub przy próbie ruszania,
po rozgrzaniu
. Nie sprawia problemów
zimny rozruch
, jednak silnik dymi przy rozruchu i na biegu jałowym szaro-czarnym dymem (zbyt późny
zapłon mieszanki) (
niezwykle rzadkie przypadki
, jeśli usterki nie poprzedziła niefachowa naprawa rozrządu
lub nieświadome, wadliwe ustawienie wałka rozrządu lub tarczy impulsowej: wersja silnika HDI - silniki tdi:
ustawienie zbyt późnego
początku tłoczenia
w pompie wtryskowej rozdzielaczowej);

przestawienie
początku wtrysku
w kierunku ekstremalnie wczesnego wtrysku na wałku rozrządu lub tarczy
impulsowej czujnika Halla położenia wałka rozrządu - silnik reaguje trudnościami w rozruchu
zimnego
silnika
oraz podobnymi objawami "twardej" pracy na biegu jałowym, tak jak po awarii
czujnika ciśnienia
paliwa w zasobniku
(
niezwykle rzadkie przypadki
, jeśli usterki nie poprzedziła niefachowa naprawa rozrządu
lub nieświadome, wadliwe ustawienie wałka rozrządu lub tarczy impulsowej: wersja silnika HDI - silniki tdi:
ustawienie zbyt wczesnego
początku tłoczenia
w rozdzielaczowej pompie wtryskowej);

brak zasilania lub/i połączeń masowych, a także inne przyczyny braku komunikacji wejścia/wyjścia ze
sterownikiem (
bardzo rzadkie przypadki
, jeśli usterka nie była poprzedzona niefachowymi manipulacjam
_________________
polski
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
chessacz

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2022
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Peugeot 5008, 1.6 HDI 110km, 2010r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 15 Kwi 2022, 13:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.


Czołem,

Zdaje sobie sprawę że od ostatniej odpowiedzi minęło już trochę czas ale niestety mam podobny/taki sam problem tj. z uruchamianiem samochodu - tj. samochód odpala za 5-tym, 10-tym a czasem nawet 15-tym razem. Najczęściej objawia się gdy silnik „złapie” lekką temperaturę (80% przypadków – jedziemy samochodem kilka kilometrów, zostawiamy go na 5-6h i próbujemy uruchomić samochód), zdecydowanie rzadziej gdy jest całkowicie zimny – z samego rana kolejnego dnia.

Problem pojawił się jakieś 3 miesiące temu. Od tego czasu "zwiedził" 3 warsztaty ale nikomu póki co nie udało się go naprawić Sad

Poniżej lista tego co do tej pory zostało zdiagnozowane/wymienione:
1. Brak jakichkolwiek błędów podczas podłączenia komputera przez diagnostów – nawet jeśli nie potrafi zapalić – nie ma błędów. Sprawdzane również w ASO Peugeot.
2. Wymieniony akumulator
3. Pełny serwis olejowo-filtrowy (dodatkowo filtr paliwa oryginalny Peugeot)
4. Wymieniony zawór EGR (za 1-szym razem był błąd EGRu)
5. Nowy akumulator
6. Wykluczenia zapowietrzania się układu paliwowego, cofania się paliwa – założone były zawory zwrotne
7. Podmiana czujników: położenia wałka rozrządu, położenia wału korbowego, ciśnienia paliwa
8. Zaktualizowana mapa silnika w celu zwiększenia dawki rozruchowej paliwa
9. Podmieniony rozrusznik (co prawda z demobilu ale zawsze)
10. Wymienione koło zębate w rozrządzie
11. Warsztat (elektronicy) wykluczył również uszkodzenie któregoś z wtrysków.

Sprawdzany będzie jeszcze na dniach czujnik temperatury płynu chłodniczego.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być albo przerabiał podobny temat?

-----
Peugeot 5008, 1.6 HDI, 110km, 2010r
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 15 Kwi 2022, 13:54
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
leszcz 407 sw 2.0hdi

Auto Maniak



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 876
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg
Posiadane auto: 407 sw -2.0 hdi, 5008-2.0 HDI,Citroen c3-1,4 HDI, P.308- 1,6HDI
Piwa: 79/1
Wysłany: Pią 15 Kwi 2022, 18:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.


Daj jakieś skany z diagnostyki . Czy temperatury pokazywane programie diagnostycznym są zgodne z rzeczywistymi .
? temp powietrza dolotowego, temp płynu w układzie chłodzenia.
Powrót do góry
chessacz

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2022
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Peugeot 5008, 1.6 HDI 110km, 2010r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Kwi 2022, 21:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.


Samochód jest cały czas na warsztacie. Po świętach mają podmieniać ten czujnik temp. płynu chłodniczego. Mogę podpytać ich czy udostępnią mi skany z diagnostyki ale ciężko powiedzieć czy się zgodzą. O temperatury zapytam, dzięki za tipy.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Guciokobi

Czytelnik



Dołączył: 18 Lip 2022
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Piotrków trybunlski
Posiadane auto: Peuegot3008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 18 Lip 2022, 13:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.


czy ktoś sprawdzał moduł BSM ? na 99% to jest przyczyną tej awarii
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 5008 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 5008 »

Opinie o samochodach Peugeot 5008 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 5008 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot4008

42 900

2012r.

164 681 km

mazowieckie

Peugeot208

28 900

2017r.

76 750 km

wielkopolskie

Peugeot207 SW

12 400

2010r.

185 000 km

śląskie

Peugeot307 SW

10 300

2004r.

230 000 km

śląskie

Peugeot5008

82 800

2020r.

122 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System