Witam serdecznie!
Z gory pragne zaznaczyc, ze jestem nowym uzytkownikiem na tym forum. Pisze bez polskich znakow poniewaz nie posiadam polskiem klawiatury - mieszkam za granica.
Kupilem jakis czas temu Peugeota 5008 z silnikiem 1.6 hdi 109 km z 2010 roku o przebiegu 260 tysiecy. Auto posiada automatyczna skrzynie biegow. Problem polega na tym, ze auto kreci i tak jakby chcialo juz zapalic ale nie moze. Po podlaczeniu pod komputer wyszedl blad zaworu EGR. Po wymiane EGR problem nie zniknal, ale po odpieciu wtyczki od EGR auto tak jakby zlapalo ale po puszczeniu kluczyka auto momentalnie zgaslo. Co moze byc przyczyna ? Co jeszcze warto sprawdzic ? Prosze o jakiekolwiek wskazowki ! Pozdrawiam Repik
2.
Brak zapłonu lub silnik uruchamia się z trudem. Rozrusznik obraca wał korbowy.
Prawdopodobnymi przyczynami są:
–
brak paliwa w zbiorniku;
–
zaktywowany immobilizer w sterowniku lub uszkodzony obwód zapłonowy (stacyjka) (
częste przypadki
-
jeśli obwód elektryczny został zawilgocony, zalany wodą lub niefachowo naprawiany przy okazji innych
manipulacji w elektryce);
–
usterka rozrusznika, polegająca na chwilowym braku styku jednej szczotki z komutatorem. Rozrusznik traci
1/3 mocy rozruchowej i silnik nie chce zapalić, nawet po rozgrzaniu. Jeśli styk zostanie przypadkowo
przywrócony, silnik zapala nawet w największy mróz. Usterka wymaga wymontowania rozrusznika
i
starannej diagnozy szczotkotrzymacza: czy szczotka jest dociskana sprężynką do komutatora, czy nie
przekosowała się, czy nie wypadła z trzymacza i daje styk lub nie, itp. (
bardzo rzadkie przypadki
);
–
zapchany lub częściowo zablokowany układ wydechowy silnika (
częste przypadki
- dotyczy egzemplarzy
intensywnie eksploatowanych i tuningowanych lub w warunkach nadmiernie bogatej mieszanki z dużą ilością
sadzy);
–
zanieczyszczone lub paliwo złej jakości, duża ilość wody w paliwie (
najczęstsze przypadki
: tankowanie
w
Polsce,
niezwykle rzadkie przypadki
: tankowanie na zachód od Odry...);
–
zagięte lub zgniecione, zapchane lub zanieczyszczone przewody paliwowe oraz filtr wstępny lub/i filtr
główny paliwa , woda w paliwie (w następstwie zatankowania paliwa złej jakości lub/i zawodnionego lub
demolowanie w/w elementów podczas przedostawania się w komorze silnika do innych podzespołów);
–
uszkodzona pompa zasilająca niskiego ciśnienia + przewody zasilające + przekaźnik lub w przypadku
systemu bez pompy zasilającej, za niskie ciśnienie na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia CR (
rzadkie
przypadki
);
–
awaria czujnika GMP położenia i prędkości obrotowej wału korbowego (silnik nie daje się uruchomić,
w
razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie silnika) (
bardzo rzadkie przypadki
- jeśli nie prowadzano
niechlujnych napraw w pobliżu koła zamachowego);
–
awaria czujnika Halla położenia wałka rozrządu (jeśli czujnik ulegnie uszkodzeniu w trakcie jazdy, silnik
będzie pracował nadal do chwili najbliższego zatrzymania) (
bardzo rzadkie przypadki
- pod warunkiem, że
nie prowadzono niechlujnych napraw w pobliżu koła zębatego i tarczy impulsowej wałka rozrządu );
–
awaria
czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku
- powoduje "twardą" pracę silnika na biegu jałowym wskutek
zwiększenia stałego ciśnienia przez sterownik do 40 MPa oraz przesunięcie początku wtrysku w kierunku
wcześniejszego wtrysku. Silnik zapala, ale z trudnością, gdy jest zimny (kategoria usterki:
bardzo rzadkie
przypadki
);
–
awaria
czujnika temperatury cieczy chłodzącej
- powoduje trudności zimnego rozruchu, zapłon następuje po
kilku próbach, dzięki obligatoryjnemu podwajaniu dawki rozruchowej przez sterownik. Jeśli czujnik
temperatury cieczy chłodzącej jest sprawny, podobne niedomagania powoduje uszkodzenie świec(y) żarowej
(w warunkach niskich temperatur otoczenia) (obydwa elementy -
bardzo rzadkie przypadki
);
–
brak zasilania lub awaria
zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia w pompie CR
(silnik w ogóle nie daje się
uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie silnika) (
bardzo rzadkie przypadki
);
–
brak zasilania
elektromagnetycznego zaworu sterującego
choćby jednego wtryskiwacza CR (silnik w ogóle
nie daje się uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie silnika) (
bardzo rzadkie przypadki
);
–
awaria hydrauliki wtryskiwacza - zawieszona, znagarowana igła rozpylacza, zapchane, zaczopowane otworki
w końcówce rozpylacza (silnik w ogóle nie daje się uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie
silnika);
a)
niezwykle rzadkie przypadki
- jeśli paliwo dobrej jakości;
b) choćby
jednorazowe
zatankowanie paliwa złej jakości może spowodować awarię wtryskiwacza j/w;
–
spadek ciśnienia w obwodzie wysokiego ciśnienia z powodu nieszczelności zewnętrznych (widoczny wyciek
paliwa) lub wewnętrznych (silnik w ogóle nie daje się uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie
silnika) (
niezwykle rzadkie przypadki
);
–
przestawienie
początku wtrysku
w kierunku ekstremalnie późnego wtrysku na wałku rozrządu lub tarczy
impulsowej czujnika Halla położenia wałka rozrządu - silnik reaguje trudnościami w rozruchu
ciepłego
silnika oraz gaśnie na biegu jałowym lub przy próbie ruszania,
po rozgrzaniu
. Nie sprawia problemów
zimny rozruch
, jednak silnik dymi przy rozruchu i na biegu jałowym szaro-czarnym dymem (zbyt późny
zapłon mieszanki) (
niezwykle rzadkie przypadki
, jeśli usterki nie poprzedziła niefachowa naprawa rozrządu
lub nieświadome, wadliwe ustawienie wałka rozrządu lub tarczy impulsowej: wersja silnika HDI - silniki tdi:
ustawienie zbyt późnego
początku tłoczenia
w pompie wtryskowej rozdzielaczowej);
–
przestawienie
początku wtrysku
w kierunku ekstremalnie wczesnego wtrysku na wałku rozrządu lub tarczy
impulsowej czujnika Halla położenia wałka rozrządu - silnik reaguje trudnościami w rozruchu
zimnego
silnika
oraz podobnymi objawami "twardej" pracy na biegu jałowym, tak jak po awarii
czujnika ciśnienia
paliwa w zasobniku
(
niezwykle rzadkie przypadki
, jeśli usterki nie poprzedziła niefachowa naprawa rozrządu
lub nieświadome, wadliwe ustawienie wałka rozrządu lub tarczy impulsowej: wersja silnika HDI - silniki tdi:
ustawienie zbyt wczesnego
początku tłoczenia
w rozdzielaczowej pompie wtryskowej);
–
brak zasilania lub/i połączeń masowych, a także inne przyczyny braku komunikacji wejścia/wyjścia ze
sterownikiem (
bardzo rzadkie przypadki
, jeśli usterka nie była poprzedzona niefachowymi manipulacjam _________________ polski
Re: ( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.
Czołem,
Zdaje sobie sprawę że od ostatniej odpowiedzi minęło już trochę czas ale niestety mam podobny/taki sam problem tj. z uruchamianiem samochodu - tj. samochód odpala za 5-tym, 10-tym a czasem nawet 15-tym razem. Najczęściej objawia się gdy silnik „złapie” lekką temperaturę (80% przypadków – jedziemy samochodem kilka kilometrów, zostawiamy go na 5-6h i próbujemy uruchomić samochód), zdecydowanie rzadziej gdy jest całkowicie zimny – z samego rana kolejnego dnia.
Problem pojawił się jakieś 3 miesiące temu. Od tego czasu "zwiedził" 3 warsztaty ale nikomu póki co nie udało się go naprawić
Poniżej lista tego co do tej pory zostało zdiagnozowane/wymienione:
1. Brak jakichkolwiek błędów podczas podłączenia komputera przez diagnostów – nawet jeśli nie potrafi zapalić – nie ma błędów. Sprawdzane również w ASO Peugeot.
2. Wymieniony akumulator
3. Pełny serwis olejowo-filtrowy (dodatkowo filtr paliwa oryginalny Peugeot)
4. Wymieniony zawór EGR (za 1-szym razem był błąd EGRu)
5. Nowy akumulator
6. Wykluczenia zapowietrzania się układu paliwowego, cofania się paliwa – założone były zawory zwrotne
7. Podmiana czujników: położenia wałka rozrządu, położenia wału korbowego, ciśnienia paliwa
8. Zaktualizowana mapa silnika w celu zwiększenia dawki rozruchowej paliwa
9. Podmieniony rozrusznik (co prawda z demobilu ale zawsze)
10. Wymienione koło zębate w rozrządzie
11. Warsztat (elektronicy) wykluczył również uszkodzenie któregoś z wtrysków.
Sprawdzany będzie jeszcze na dniach czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co to może być albo przerabiał podobny temat?
Re: ( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.
Daj jakieś skany z diagnostyki . Czy temperatury pokazywane programie diagnostycznym są zgodne z rzeczywistymi .
? temp powietrza dolotowego, temp płynu w układzie chłodzenia.
Re: ( Peugeot 5008 ) Auto kreci, ale nie odpala 1.6 hdi 109 KM.
Samochód jest cały czas na warsztacie. Po świętach mają podmieniać ten czujnik temp. płynu chłodniczego. Mogę podpytać ich czy udostępnią mi skany z diagnostyki ale ciężko powiedzieć czy się zgodzą. O temperatury zapytam, dzięki za tipy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 5008 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.