Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Sob 09 Sty 2016, 14:37
Temat postu:

SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


Witam.
Od czasu do czasu mam problem z twardo pracujacym silnikiem, zdarza sie to raz lub dwa razy w m-cu.
Oprocz tego wydaje mi sie ze permanentnie mam problem z przyspieszeniem po naglym dodaniu gazu szczegolnie wyczuwalne np. 3 bieg gaz w podloge i auto sie zbiera w okolicach ok. 2500obr/min tak jakby go lekko przytykalo a od 3 tys.obr. znow potezny cios w plecy.
Na piateym biegu przy pelnym bucie od 2tys.obr. przyspiesza pozniej tak jakby go troche zatykalo i trzeba troche odpucic gaz zeby znow odczuc to w plecach.
Wyczytalem na necie m.in. elektroda , ze za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest zawor regulatora cisnienia na pompie WC. Koledzy wymieniali ten zawor i problem znikal a silnik znow pracowal aksamitnie.
Poza tym np. wczoraj rano przy temp. 0' odpalil ladnie ale gdy tylko zalapal przez ulamek sekundy brzmial jakby "odkaszlnac sobie cos z gardla, takie gggrrgr, a moze raczej kleelkelee" i to wszytsko moze powodowac niedostateczne wysterowanie cisnienia paliwa.
Dzisiaj zrobilem zrzut...

bo juz kiedys mi wpadlo w oko ze cos tanm odbiega od normy...i sobie o tym przypomnialem czytajac rozne posty na temat regulacji paliwa WC.
Mam tez jakies wykresy z diagboxa...
prosze o pomoc w analizie i podowpiedz czy faktycznie to...wymiana koregos elementu moze poprawic komfort uzytkowania.
-Stosunek otwarcia regul. cisnienia praktycznie zawsze w okolicach 12-13% po przygazowce w okolica 1600-1700obr/min wskazuje 16-17% podczas gdy regulator przeplywu wskazuje 27-28%.
Ostatni fragment (ten prostokatny) jest to zapis przy stalych obrotach 1300/min. Wczesniejsze sa przygazowkami...
Prosze doradzcie...

Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 10:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


dodam ze czasami mam problem z opoznionym gasnieciem silnika...
Czy ktorys z Was moglby podlaczyc kabel do swojego auta i odczytac te wartosci, podzielic sie tutaj jak one wygladaja.
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 11:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


W 2-zaworowym systemie paliwowym, jakim jest SIEMENS II i III generacji, najważniejszym elektrozaworem jest regulator wydatku, inaczej zawór dozujący niskiego ciśnienia (3 - schemat poniżej). Dodam, że nazwa może być myląca, ale naprawdę tak jest, regulator wydatku reguluje bardzo wysokie ciśnienia paliwa w zasobniki (7), mimo że jest zamontowany w odległym, niskim ciśnieniu (kolor zielony). Ponadto nie reguluje on w żadnym wypadku pompy WC, mimo że sugeruje to miejsce zamontowania. Obydwa elektrozawory regulują ciśnienie paliwa w zasobniku (7), gdyż tam jest zamontowany czujnik ciśnienia (8).

Drugim zaworem, który prawdopodobnie wymieniłeś niepotrzebnie (bo usterka powróciła) jest regulator ciśnienia, inaczej zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia (zrwc) (4). Jest on zaworem pomocniczym w stosunku do zaworu (3). Tak więc powinieneś w pierwszej kolejności zainteresować się strategicznym elektrozaworem nr 3, ponieważ to on jest odpowiedzialny za dokładne dozowanie paliwa do pompy WC, tak aby było go ani za mało, ani za dużo w obwodzie wtryskowym na wtryskiwaczach włącznie.

Zrwc (4) z kolei ma za zadanie wspomagać elektrozawór (3) w sytuacjach ekstremalnych, gdy np. panuje zbyt duże ciśnienie, ponieważ kierowca bardzo silnie hamuje podczas jazdy 160 km/h. Wówczas zawór (3) może nie mieć szansy "zbić ciśnienia" panującego wewnątrz obwodu, więc wspomaga go zrwc (4). Komputer steruje bardzo silnym impulsem prądowym na zrwc i paliwo błyskawicznie ucieka na przelew do zbiornika. Ciśnienie na szynie (Common Railu) (7) spada bardzo szybko i powraca do normy.

Przyczyny szwankowania regulatora wydatku (3) mogą być elektryczne i/ub hydrauliczne. Elektryczne to typowe problemy ze stykami "chwiejnymi" szczególnie we wtyczce elektrozaworu. Najprostszy sposób wykrycia to podmiana zaworu na sprawny z identycznego silnika i jazda testowa po ulicy. Jeżeli usterka znika, kupić nowy zawór, po czym lać i latać dalej. Jeśli nie znika, przeszukać dokładnie w kablach zasilających i pinach. Znam taki przypadek, że kierowca 3-krotnie wymienił zawór i w końcu po 2 latach sam znalazł przyczynę. Okazało się, że był zagięty pin wewnątrz wtyczki kablowej, nie zaworowej. Wskutek tego podmiana jeszcze ze 20 zaworów nie przyniosłaby pozytywnego rezultatu.

Hydraulicznie sprawdzamy regulator na szczelność zwłaszcza w obrębie oringów, czy nie ma przecieków. Jeżeli podejrzewamy taką usterkę, nic prostszego niż wymontowanie go i obejrzenie dokładnie, jak sprawy się mają. Jeśli ujrzymy z kolei coś takiego jak na obrazku poniżej, to mamy niemal 100%-ową pewność, że przyczyną niedomagań są zanieczyszczenia osiadające na sitku zaworu. Uwaga! na obrazku pokazany jest zawór systemu DELPHI, jednak objawy są identyczne na zaworze SIEMENS, o którym tutaj mowa.


Według mnie, kolego, natrudziłeś się niepotrzebnie, naraziłeś na koszty, a usterka prawdopodobnie tkwi gdzie indziej, to po pierwsze. Potężne tabele z planety można także o kant d... roztrzaść, ponieważ nie odnoszą się one do rzeczywistych obrotów i obciążenia jednostki napędowej podczas jazdy po ulicy, tylko na biegu jałowym, to po drugie. Tak więc brak jest kluczowych tabel w momencie gdy usterka się ujawnia np. gaśnięcie lub brak gaśnięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Tutaj jest ze wszystkimi parametrami przepięknościowo, jak bozia przykazała. A silnik nie jedzie jak trzeba, prawda?

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Sty 2016, 13:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 16:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


kurcze, nie myslalem ze kolega KotBury sie odezwie ale dziekuje.

Na ta chwile nic jeszcze nie wymienilem ale sklonny jestem to zrobic po analizie, bo moj problem(przypadlosc) jest podobny do wielu pokrewnych w internecie i tam "koledzy" radzili sobie z tym przypadlosciami wymieniajac regulator cisnienia lub wydatku, musze to sprawdzic dokladnie. Jesli dobrze rozumiem schemat to zawor wydatku nr.3 odpowiedzialny jest za dozowanie paliwa do ukladu pod wzgledem ilosci paliwa zadanej przez ECU ktora bedzie sprezona przez pompe do jakiegos cisnienia, a regulator cisnienia nr.4 mierzy to cisnienie i w razie gdy jest ono za wysokie po wyjsciu z pompy WC upuszcza paliwo do zbiornika.


Czyli regulacja przeplywu(regulator wydatku nr.3) ma byc i musi byc inna niz regulacja cisnienia(zawor nr.4) czy ja dobrze kombinuje?? Bo gdyby byly takie same to zadna ilosc paliwa nie dostawalaby sie do wtryskow.

Tylko co z historiami opisanymi na necie ze po wymianie ktoregos z tych zaworow silnik pracuje lepiej, nie ma chrypy, nie "klepie" wtryskami i lepiej sie zbiera...?
To ktory zawor moze byc odpowiedzialny za. np opoznione gasniecie, klekot wtrsykow badz "chrype" silnika??
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 16:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


Przy sprawnych dwóch elektrozaworach, jeden wspiera drugiego, oczywiście za wiedzą i sterowaniem przez komputer. Jeżeli natomiast szwankuje zrwc (4) i nie trzyma ciśnienia (np. uszkodzone kable lub styki, za słaby aku albo przecieki), to mimo nienagannej kondycji głównego zaworu (3), ciśnienie będzie silnie zakłócone, tu: spada. Dlatego, że elektrozawór przepuszcza paliwo do przelewu (kolor żółty) zamiast do zasobnika (7). Ciśnienie zamiast wzrastać, mimo pełnego otwarcia sprawnego zaworu (3), spada. Stąd mogą wynikać problemy z rozruchem oraz raptowne gaśnięcie podczas jazdy.

Tutaj dokonałeś wymiany zrwc (4) i jakiś czas silnik pracował normalnie (uwaga! muszą być także sprawne kable i styki). Jednak po chwili identyczna usterka powróciła (brak zapłonu, gaśnięcie lub brak gaśnięcia, mimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki). Należy więc wyciągnąć wniosek, że wina leży po stronie regulatora wydatku (3), szczególnie gdy jednostka nie chce zgasnąć. Od razu wyklucza to drugi zawór (4), gdyż on może powodować tylko spadek ciśnienia (ucieczka paliwa do przelewu), a nie wzrost. Poniekąd słusznie uważa się, że zrwc w gruncie rzeczy spełnia rolę zaworu bezpieczeństwa. Tak jest np. w układzie wtryskowym DELPHI, montowanym zamiennie w identycznych modelach 407 DW10 BTED. Nie ma elektrozaworu (4), tylko zwykły zawór nadmiarowy, niesterowany elektrycznie. Obydwa zawory są również zamontowane na pompie WC.

Chyba, że znów niespodzianka tkwi w czym? Ano w tym, że w którymś miejscu jest z lekka utrudnione przejście paliwa ze zbiornika do pompy WC, np. nieszczelność, zapowietrzenie. Albo zatkany przelew (opiłki w rurce przelewowej, zagięta rurka, itp). Sztuczny zator w obu tych miejscach będzie miał identyczne objawy, jak awaria każdego zaworu po kolei, włącznie z wtryskiwaczami i pompą WC (system naczyń połączonych). W dodatku komputer będzie "wariował", bo czujnik ciśnienia będzie wskazywał błędy, a regulacja ciśnienia pozostanie bezskuteczna. Czyli wszystko niby pracuje bez zarzutu, a ciśnienie się waha. Dlatego nie zawsze należy polegać na wskazaniach komputera. Nie zwalnia to jednak od logicznego myślenia wynikającego ze znajomości budowy silnika HDI. Przykładem jest odpowiedź na pytanie: winny regulator wydatku, czy regulator ciśnienia? A może zupełnie coś innego? Bo trzeba silnik znać, żeby zrozumieć jego działanie i przyczyny usterek.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 16:32
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 19:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


dzieki koledze z forum(przepraszam nie pamietam nick-a) mam cos takiego....
i sprowadza sie to wszytsko do tego ze, najlepiej byloby postepowac krok po kroku z tym co napisano w momencie wystapienia np. opoznionego gasniecia, lub halasliwego dzialania silnika(spalania).





Wiec kolego KotBury...uwazasz ze dla potrzeb rozwiazania- proby rozwiazania problemu nalezy wymienic zawor nr.3??
Powrót do góry
gadu-gadu
wolf80

Dyskutant



Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 85
Skąd jesteś (miejscowość / region): 25km od bydgoszczy
Posiadane auto: pug407 2.0hdi RHR bez fap fabrycz.
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 19:13
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


w sumie z tym zaworem nr.3 to moze byc prawda...bo cisnienie na szynie CR bylo takie jakie byc powinno wiec zawor nr. 4 raczej dziala ok. tak samo jak czujnik cisnienia na szynie CR.
Czyli szukam X39800300018Z
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 22:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


Ja oczywiście wszystkie te procedury doskonale znam i mogę je wyliczyć z zamkniętymi oczami. Chwała Ci za cierpliwość i dociekliwość. Jednak w warsztacie wielobranżowym te procedury nie mają zastosowania, gdyż są zbyt żmudne i pracochłonne. Właściciele serwisów wychodzą z założenia, że nie liczy się jakość, tylko ilość. Tak więc wolą wymienić klocki hamulcowe, zrobić przekładkę opon letnich na zimowe, wymienić olej i filtry i mają tyle kasy, co za jeden przegląd proceduralny przy awarii gaśnięcia silnika. W dodatku obłożone jest pomieszczenie warsztatowe cały dzień, gdzie w tym czasie można było obskoczyć 5 aut. Jest to oczywiście ogólne stwierdzenie, bo zdarzają się zawodowi mechanicy stawiający jednak na jakość obsługi i ja takich na szczęście znam.

Nie zmienia to postaci rzeczy, że w każdym wypadku należy w pierwszym rzędzie starać się wyrwać, ile tylko można z pamięci trwałej i operacyjnej własnego komputera wtryskowego. Jest to potężne narzędzie zarówno sterujące całkowicie silnikiem od momentu włożenia kluczyka do stacyjki, ale również diagnozujące i monitorujące non stop jego pracę w każdych warunkach. W każdych warunkach, tzn. nie tylko na biegu jałowym, ale także podczas jazdy po ulicy na pełnym obciążeniu. Ty pobrałeś parametry tak jakby jednostka napędowa tylko stała i nigdy w życiu nie jechała. Czemu nie weźmiesz laptopa na kolana i nie pojeździsz choćby pół dnia, odnotowując w pamięci jak najwięcej parametrów? Najlepiej zapisać wszystko w momencie wystąpienia usterki. Potem siadasz przy stole i analizujesz punkt po punkcie, co jest nie tak.

Dzięki takiemu postępowaniu wykryjesz od razu usterki, które w ogóle komputer nie zarejestruje jako błąd i niczego nie wyświetla na pulpicie. Będzie to na przykład jakakolwiek usterka po stronie przelewu zrwc (4), także wtryskiwaczy (test przelewowy). Dlatego, że komputer nie ma tam czujnika, a opisałem w pierwszym wejściu, jak wpływa na pracę jednostki. Jeżeli masz zapchany przelew do zbiornika lub zagięty nadmiernie przewód giętki przelewowy, to tak jakbyś zatykał rurę wydechową kartoflem. Wszystko jest podejrzane, po czym według powyższych procedur niczego nie wykrywasz. Jak raczysz zauważyć, nie ma w Twoich tabelkach i strzałkach ani słowa o przelewach, tylko np. kuriozalnej wymianie DCP (chyba chodzi o pompę WC?) I co wtedy? Pompę DCP wymienisz i zaś kicha? Wszyscy stoją zdziwieni, że tyle kasy poszło się j..., a usterka nie zniknęła. Nikt nie ma pojęcia, że zagięty jest banalny wężyk paliwowy przelewowy, albo zagięty pin we wtyczce VCV (angielski skrót od nazwy regulator wydatku (3). PCV to skrót zrwc (4).

Obserwacja bieżących parametrów pracy pozwala wychwycić różnice ciśnień na poszczególnych obrotach w powiązaniu z dawkami wtrysku średniego, nastawami poszczególnych elektrozaworów, korekcją wtryskiwaczy, ciśnieniem przelewu oraz działaniem tak ważnego czynnika, jak recyrkulacja spalin (EGR). Spaliny EGR przedostające się do świeżego powietrza, potrafią skutecznie silnik nie tylko osłabić, ale raptownie zatrzymać i nie dać uruchomić. Daję, oczywiście, jako przykład, bo akurat tutaj sytuacja wydaje się jasna i usterka leży po stronie paliwa, a nie spalin.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
predki

Debiutant



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: 206 1,4
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 17 Maj 2018, 21:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 407 ) SIemens, sid 803. Regulacja czy wydatek paliwa WC?


Witam nie chce zakładać nowego tematu mam pytanko podobny układ paliwowy auto nie odpala pompa z menzurki nie zaciąga paliwa jak odpala się na Plaku , obroty silnika sa bo pokazuje na interfejsie czy moze to byc zawor niskiego ciśnienia uszkodzony ?czy cos innego ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 407 »

Opinie o samochodach Peugeot 407 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot807

29 900

2010r.

215 000 km

śląskie

Peugeot508

50 900

2018r.

182 623 km

śląskie

Peugeot5008

61 700

2018r.

137 000 km

pomorskie

Peugeot407

12 900

2004r.

266 000 km

śląskie

Peugeot207

13 990

2010r.

142 652 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System