Witam mam taki problem wczoraj odpalilem samochód przejechałem ok5 km pop czym wyskoczył mi błąd antipollution fault po czym samochód tracił obroty i zgasł próbowałem odpalić kilka razy ale nie dało się skończyło się tak że musiałem zawołać lawetę Później przyjechał do mnie elektryk i pod kompem wyskoczył błąd niskiego ciśnienia pompy Najdziwniejsze w tym jest to że samochód odpalił ale na plaka po czym chodził normalnie i po zgaszeniu znowu nie odpala wymieniłem filtr paliwa nic to nie dało teraz planuję wymianę pompy paliwowej od zbiornika Czy może być inna tego przyczyna Pozdrawiam i proszę o pomoc
Paliwo rozpoczyna swój obieg w systemie od obwodu niskiego ciśnienia, w skład którego wchodzą:
–zbiornik paliwa
–zanurzona w zbiorniku, elektryczna rolkowa pompa typu Bosch (znana z układów benzyny), zasilana napięciem 12V za pośrednictwem przekaźnika, sterowana komputerem wtryskowym, z czujnikiem poziomu paliwa, ogranicznikiem ciśnienia (do 7 bar) i filtrem wstępnego oczyszczania
–filtr paliwa z korkiem spustowym wody , a także niewidocznymi:
–termostatem;
–zaworem regulacyjnym ciśnienia w pokrywie filtra (awaria regulatora daje podobne objawy jak niesprawność pompy wysokiego ciśnienia);
–wkładem filtra.
Z filtra paliwo trafia do pompy wysokiego ciśnienia _________________ polski
Nie wymieniaj od razu pompy elektrycznej zanurzonej w zbiorniku, tylko najpierw sprawdź, czy rzeczywiście ona jest przyczyną niesprawności. Należy ją sprawdzić elektrycznie i hydraulicznie. Elektrycznie można przetestować podłączając bezpośrednio zasilanie z aku. Gdy pompa pracuje normalnie, a podłączona do obwodu elektrycznego pracuje nienormalnie lub wcale, oznacza uszkodzenie kabli na całym obwodzie, pinów we wtyczce (np. widać przepalenie), także podwójny przekaźnik i bezpiecznik.
Hydraulicznie pompa musi wygenerować ciśnienie na wejściu do pompy WC i mieścić się w widełkach 2-6 bar przy dowolnych obrotach. Jeżeli ciśnienie to jest poniżej 2 bar (zmierzone manometrem za filtrem paliwa), oznacza nieszczelność na drodze od pompki do pompy głównej, albo spadek napięcia akumulatora.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 10 Sty 2016, 09:47, w całości zmieniany 1 raz
Paliwo rozpoczyna swój obieg w systemie od obwodu niskiego ciśnienia, w skład którego wchodzą:
–zbiornik paliwa
–zanurzona w zbiorniku, elektryczna rolkowa pompa typu Bosch (znana z układów benzyny), zasilana napięciem 12V za pośrednictwem przekaźnika, sterowana komputerem wtryskowym, z czujnikiem poziomu paliwa, ogranicznikiem ciśnienia (do 7 bar) i filtrem wstępnego oczyszczania
–filtr paliwa z korkiem spustowym wody , a także niewidocznymi:
–termostatem;
–zaworem regulacyjnym ciśnienia w pokrywie filtra (awaria regulatora daje podobne objawy jak niesprawność pompy wysokiego ciśnienia);
–wkładem filtra.
Z filtra paliwo trafia do pompy wysokiego ciśnienia
zagięte lub zgniecione, zapchane lub zanieczyszczone przewody paliwowe oraz filtr wstępny lub/i filtr główny paliwa , woda w paliwie (w następstwie zatankowania paliwa złej jakości lub/i zawodnionego lub demolowanie w/w elementów podczas przedostawania się w komorze silnika do innych podzespołów);
uszkodzona pompa zasilająca niskiego ciśnienia + przewody zasilające + przekaźnik lub w przypadku systemu bez pompy zasilającej, za niskie ciśnienie na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia CR
awaria czujnika GMP położenia i prędkości obrotowej wału korbowego (silnik nie daje się uruchomić, w razie awarii w czasie jazdy - zatrzymanie silnika) (bardzo rzadkie przypadki jeśli nie prowadzano niechlujnych napraw w pobliżu koła zamachowego);
awaria czujnika Halla położenia wałka rozrządu (jeśli czujnik ulegnie uszkodzeniu w trakcie jazdy, silnik będzie pracował nadal do chwili najbliższego zatrzymaniia- pod warunkiem, że nie prowadzono niechlujnych napraw w pobliżu koła zębatego i tarczy impulsowej wałka rozrządu );
awaria czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku - powoduje "twardą" pracę silnika na biegu jałowym wskutek zwiększenia stałego ciśnienia przez sterownik do 40 MPa oraz przesunięcie początku wtrysku w kierunku wcześniejszego wtrysku. Silnik zapala, ale z trudnością, gdy jest zimny _________________ polski
Witam.
Widzę że zaraz dyskusja będzie niepotrzebna .
Skoro komputer wykrył błąd niskiego ciśnienia paliwa to częsty przypadek jest pompa paliwa w zbiorniku paliwa lub mocno zapchany filtr paliwa co należy w pierwszej kolejności zacząć od wymiany filtra.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Witam.
Widzę że zaraz dyskusja będzie niepotrzebna .
Skoro komputer wykrył błąd niskiego ciśnienia paliwa to częsty przypadek jest pompa paliwa w zbiorniku paliwa lub mocno zapchany filtr paliwa co należy w pierwszej kolejności zacząć od wymiany filtra.
Pozdrawiam.
Ale filtr paliwa został już wymieniony w pierwszym poście
Ale filtr paliwa został już wymieniony w pierwszym poście
Ależ to ja wiem, z tym że ten ostatni napisałem to ogólnie i co w tym złego?.
Ja uważam, że i tak Kolega seba28l będzie musiał wyjąć pompę paliwa i aby sprawdzić instalację bez demontażu całej pompy czy jest sprawna, to wystarczy wtyczkę wyjąć i miernikiem sprawdzić przekręcając kluczyk na zapłon( z chwili przekręcenia na zapłon powinno na mierniku przez parę sekund napięcie pokazać) a i również, jeśli nawet słabo pompa podaje to też powinno być słychać tej pompy od chwili załączenia zapłonu.
Cytat:
Najdziwniejsze w tym jest to że samochód odpalił ale na plaka po czym chodził normalnie
Przy mocniejszym wciśnięciu na pedał gaz, silnik od razu zgaśnie. Jeżeli tak było, to świadczyć może tylko o słabej pompy paliwowej( słabo podaje paliwo, cały pogląd można zauważyć na komputerze diagnostycznym), co również sprawdzisz między innymi jak sitko wygląda umieszczone na pompie paliwa przy jej demontażu.
Ale, jako moje doświadczenie, choć tego nigdy nie sprawdzałem to wiem tylko od innych użytkowników i: Nie zalecam używania plaka ani innych środków do odpalania silnika, ponieważ za którymś razem możemy uszkodzić silnik.
Pozdrawiam _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
sprawdzałem jak się zachowa przy gazowaniu go i nie gasł nawet przy większych obrotach.
Ale w jakiej sytuacji sprawdzałeś, że przy gazowaniu nie gasł? Czy chodzi o to, że potraktowałeś silnik samostartem? Wyrażaj się precyzyjnie całym zdaniem, jeśli oczekujesz skutecznej pomocy, a nie posługuj skrótami myślowymi. Gdy silnik nie gaśnie po zapaleniu od samostartu, to jakim cudem winna jest pompka elektryczna w baku? Czy jest tam ktoś przytomny na umyśle?
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Po odpaleniu samostartem i gazowaniu go samochód nie gaśnie a moja wypowiedź była do tego co napisał Transit gdzie jest zawarte odpalenie "plakiem" Ja nie jestem mechanikiem mówię to co powiedział i stwierdził elektryk
sprawdzałem jak się zachowa przy gazowaniu go i nie gasł nawet przy większych obrotach
Najlepiej jak podasz kody błędu, bo coś tu zaczyna być nie tak. Bo może być również za niskie ciśnienie na listwie i dopóki nie znamy kodu błędu będziemy tylko się domyślać.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Okazało się że pompa paliwowa( ta pod maską) padła wytwarzała 36 barów a powinna niby 200 barów po wymianie silnik odpala jednak trzęsie nim i jakoś dudni mechanik twierdzi że wtrysk trzeci jest padnięty lecz dla mnie to trochę dziwne ponieważ jak odpalał przed wymianą pompy to chodził równo jutro kolejna wizyta u tego mechanika ktoś coś jakieś podpowiedzi ? Czy coś nie tak może być z tą pompą którą mi zamontowali
Ponownie pytam, czy jest ktoś tam przytomny na umyśle? Jeżeli silnik zapalał na plaka i chodził normalnie, po czym gdy gasł, nie dał się uruchomić - to jakim cudem walnięta jest pompa wysokiego ciśnienia? Tłoczki lub cylinderki popękały, gdy startowały z kluczyka? Natomiast cudownie się skleiły, jeśli jednostka zapalała na plaka?
Następny błąd prawdopodobnie popełniono, źle interpretując kod usterki zarejestrowany w pamięci trwałej komputera. Do tej pory nikt nie wie, jaki był numer. Kierowca tylko powiedział, co zapamiętał, tj. (cytuję), "błąd niskiego ciśnienia pompy". Nawet nie wiadomo było, której pompy. Oznacza to, że kompletnie zlekceważono najważniejszą informację, która pozwalała od razu precyzyjnie zlokalizować źródło i przyczynę usterki.
Marny los czeka ten silnik, jeśli dalej będą takie ciekawostki przyrodnicze robione przez mechaników. Poprzednia pompa WC była w bardzo dobrej kondycji, tylko szwankowała prawdopodobnie regulacja ciśnienia w zasobniku. Nie wiem, jaki to jest system wtryskowy, SIEMENS, czy DELPHI (a może BOSCH I-ej generacji)? Obojętne jednak który, zawsze musi występować regulator niskiego ciśnienia (3 - schemat pompy WC systemu DELPHI poniżej). Nazywany jest tu regulatorem wydatku lub elektrozaworem dozującym niskiego ciśnienia.
Znajduje się on właśnie na pompie WC, lecz w ogóle jej nie reguluje. Podkreślam z naciskiem, pompa WC jest nieregulowana, nie ma żadnej śrubki regulacyjnej. Regulowane jest tylko i wyłącznie ciśnienie paliwa w zasobniku, gdyż tam jest czujnik ciśnienia.
W systemie SIEMENS, pokazanym na rys. poniżej, występuje jeszcze drugi elektrozawór, ale po stronie wysokiego ciśnienia. Nazywa się zaworem regulacyjnym wysokiego ciśnienia (zrwc) (4) i jest typowym "kranikiem" upustowym paliwa do przelewu. Odkręcasz kran, ciecz leci (tu paliwo spływa do zbiornika - ciśnienie w obwodzie spada). Zakręcasz, nie leci (tu paliwo przechodzi do zasobnika (7) - ciśnienie w obwodzie wzrasta). Spełnia on rolę elektrozaworu pomocniczego w stosunku do regulatora wydatku (3), który z kolei jest podstawowym zaworem regulacyjnym.
W pokazanej pompie DELPHI na pierwszym rysunku w miejsce zrwc wstawiony jest zwykły zawór nadmiarowy sprężynowy, czyli mechaniczny i niesterowany elektrycznie (5).
Jeżeli pomyliła się mechanikom regulacja ciśnienia z regulacją pompy WC, to nic dziwnego, że wychodzą takie kwiatki. Jak widać bowiem, wcale nie znaczy, że jeśli spada ciśnienie do 30 bar, zamiast wzrastać do 300 bar, iż winna jest pompa WC.
Najpierw zaczynamy od niskiego ciśnienia (komputer ponoć zarejestrował błąd w układzie niskiego ciśnienia). Była jakaś akcja z pompką elektryczną w baku (a więc jest to system boschowski I-ej generacji), ale nagle zacichła. Nie wiadomo, sprawna pompka, czy niesprawna? Czemu więc mechanik przeszedł dalej, nie zakończywszy porządnie kwestii pompki elektrycznej? Czyli pierwsza niewiadoma.
Co z filtrem paliwa i zaworkiem ciśnieniowym (6) w deklu filtra (rysunek poniżej)?
Nawet kolega polski ładnie ściągnął z mojego opracowania "Najczęstsze usterki..." następujący fragment:
Cytat:
– zaworek regulacyjny ciśnienia w pokrywie filtra (awaria regulatora daje podobne objawy jak niesprawność pompy wysokiego ciśnienia).
To druga niewiadoma. Czy ktoś pofatygował się to sprawdzić, oprócz oczywiście wymiany wkładu filtra?
W następnej kolejności powinny być sprawdzone wtryskiwacze (na 3 sposoby bez wyjmowania ich z głowicy - patrz liczne posty omawiające testy wtryskiwaczy, żeby się upewnić co do ich sprawności). Gdy wtryskiwacze również są bez zastrzeżeń, należy właśnie rozgryźć dokładnie regulację ciśnienia za pomocą zaworów zabudowanych na pompie WC. Podkreślam, regulator wydatku (3) i ewentualnie regulator ciśnienia (4) sprawdzane są hydraulicznie i elektrycznie.
Wewnątrz pompy WC, jak i pomiędzy bakiem oraz wejściem do pompy, występują również zaworki mechaniczne (tzw. ograniczniki ciśnienia), które spełniają rolę przelewu wewnętrznego paliwa nadmiarowego (6 - pompa WC SIEMENS i 4 - pompa WC DELPHI).
W samej pompce elektrycznej usytuowany jest ogranicznik ciśnienia (2 - rys. poniżej), który reguluje ciśnienie w zakresie 2-6 bar. Czyli prawidłowe ciśnienie tłoczenia musi się dokładnie mieścić w podanych widełkach.
Gdy regulacja ciśnienia nie budzi najmniejszych zastrzeżeń (a jeśli są, to wyjaśnić je do końca), przejść z kolei do sprawności i drożności przelewów paliwa do zbiornika (kolor żółty na schematach). Jest to niesłychanie ważny czynnik, kompletnie niezauważalny i niedoceniany z uwagi na to, że po prostu przelew działa samoistnie. Nie potrzebuje żadnych zaworów regulacyjnych i czujników. Zatem nie podlega kontroli komputera. Czyli komputer go nie "widzi", jako że przelew nie ma czujnika. Dlatego zwykle przy usterce przelewu, nic nie widać ani na pulpicie, ani w pamięci sterownika, a silnik nie jedzie.
Tutaj był komunikat antipollution fault (AF), a więc niekoniecznie szwankował przelew. Ale też nie należy wykluczać, gdyż niedrożność przelewu może być połączona z jakąś inną awarią pierwotną lub wtórną. Jeżeli przelew jest niedrożny, paliwo "cofa się" do obwodu i blokuje przepływ. Można to porównać do powolnego wsadzania kartofla do rury wydechowej.
Na rysunku systemu SIEMENS przelew występuje w zrwc (4 - kolor żółty) i wtryskiwaczach (5). Przy czym jeśli chodzi o wtryskiwacze, ich przelew jest bardzo ważnym elementem sterowania pracą wtryskiwaczy. Jeśli chcesz sprawdzić, czy pracują one prawidłowo, powinieneś m.in. w ramach owych 3 sprawdzeń przeprowadzić test przelewowytutaj.
Taka powinna przebiegać prawidłowo przeprowadzona diagnostyka i wykrywanie usterek gaśnięcia HDI podczas jazdy oraz trudności uruchomienia. Dopiero gdy w/w badania dają rezultat negatywny, tzn. wszystko jest OK, należy pochylić się nad pompą WC, nie odwrotnie.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Podłączę się aby nie śmiecić.
Pug 307 2.0hdi rhr 136km nie odpala,tzn raptownie przestał.Już nie będę opisywał co wymienione, zaworki, bo i tak nic,nie pali ale mam pytanie czy bez manometru da rade jakoś stwierdzić czy pompa wc daje ciśnienie? Kupiłem niby sprawną używkę i dalej nawet nie prychnie. Na diagboxie kupa błędów na temat braku cisnienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.