Witam. Podpowie mi ktoś, co ile wymienia się olej w automacie? Jest to mój pierwszy P 508 2.0 automat i nie mogę nigdzie znaleźć. Mam najechane 60 tyś i różnie mówią.
Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 272 Skąd jesteś (miejscowość / region): sosnowiec Posiadane auto: citroen jumpy 2007 1.6 hdi , ford custom 2019 , jeep grand cherokee 1997 4.0 . Mercedes W140 3.5D
Piwa: 23/5
Wysłany: Wto 26 Sty 2016, 19:51
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Wymiana oleju w automacie
Niejednokrotnie tak serwisy podają, ale poczytaj instrukcje obsługi jeśli posiadasz. W skrzyni zawsze jest filtr, olej pracuje, części się zużywają, to jak można nie wymieniać? 10-15lat temu jak pojechałem do mechanika (nie ASO ale rekomendowany) Fiatem Temprą i powiedziałem że mają mi wymienić tarcze klocki i płyn hamulcowy, to popatrzyli na mnie jak na debila i powiedzieli że płynu się dożywotnio nie wymienia, a teraz się jakoś wymienia? Zrobisz jak będziesz chciał, ale jak nie dostaniesz z serwisu na piśmie że oleju w skrzyni nigdy nie trzeba wymieniać, a skrzynka Ci padnie to nie miej pretensji do jakiegoś pana który odebrał telefon, że tak Ci powiedział :p _________________ rozwiązałeś problem? napisz jak!
Zależy chyba od tego, czy masz pełen automat czy tylko zwykłą skrzynię z automatycznym sprzętem. Byłem ostatnio w serwisie i facet zapewniał mnie, że jeżeli chodzi o pełen automat (japońska skrzynia), który mam, to jest on bezobsługowy.
508 SW 2,0 160, może ktoś wie jaki olej zakupić na wymianę w automacie ? W serwisie oferują ale drogo a ponoć można go kupić zdecydowanie taniej, może ktoś wymieniał ?
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Czw 08 Wrz 2016, 10:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Wymiana oleju w automacie
Panowie olej w automacie należy wymieniać co 60tyś km. Tak zaleca producent skrzyni Aisin Warner. ASO zawsze mówi że jest dożywotni. I tez ma rację- pracuje dopóki się skrzynia nie wysypie i trzeba wymieniać blok hydrauliczny.Rodzaj oleju zależy od rodzaju skrzyni. Skrzynie z norma euro4 mają olej o specyfikacji JWS 3309. Skrzynie z normą euro 5- olej AW-1. Olej AW-1 ma specyfikację JWS 3324. Jaką macie skrzynię możecie sprawdzić po vin auta w Peugeot service box. Jedyny olej z napisem AW-1 na opakowaniu ma chyba Opel, widziałem na allegro. W serwisie Volvo olej AW-1 jest tańszy niż w serwisie Peugeota. Ja osobiście wlałem do skrzyni Ravenol life time.
Zapraszam do lektury:
http://peugeotklub.pl/showthread.php?49680-olej-AW-1-do-AM6C
Do mojej skrzyni olej o specyfikacji AW1.
Norma oleju AW1 jest w samochodach spełniających normę EURO5.
W serwisie cena 211.65 zł za 2 litry (olej 9734 R7 - oznaczenie koncernu PSA).
Poszukałem:
VOLVO OLEJ AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI OE 31256775
to jest jaki sam jak ten od PSA a zapłaciłem 266 zł za 4 litry - na allegro.
Kupiłem 12 litrów na wymianę dynamiczną .
Skrzynia o numerze cześci 9676144780 - japońska koncernu AISIN Warner.
To jest TF80SC znana także jako Aisin AM6 - ma jeszcze parę oznaczeń w zależności od marki samochodu.
Wymieniłem dzisiaj olej pierwszy raz przy przebiegu 180 tyś. Licznik zużycia oleju 1 600 000. Stary olej był czarno-czerwony - jeszcze nie czarna breja ale widać, że zużyty i ostatni dzwonek na przyzwoitą wymianę.
Wymieniłem u Kisielnickiego w Szczecinie - chyba w Szczecinie jest najlepszy. Oczywiście w cenie jest dokładne sprawdzenie komputerem przed wymianą - jeśli tylko coś nie tak, to nie wymienia oleju, aby nie twierdził klient, że po wymianie oleju skrzynia się zepsuła. Wycenią wtedy naprawę.
Wymiana 430 zł robocizna + 826 zł za 12 litrów mojego oleju. Zostało mi 1.5 litra. Lepiej mieć więcej niż za mało. U mnie np. okazało się, że mam wyciek oleju na uszczelnieniu półosi, więc przy wymianie uszczelnienia się przyda.
Dla tych skrzyń to, wg mnie, chyba 60 tyś km to zdecydowanie za mało na pierwszą wymianę - chyba, że ktoś jest pedantem i ma kasę i ma dobry zakład, albo ktoś strasznie agresywnie jeździ. Sprawdzić lexią licznik zużycia oleju i poniżej 300 tyś - 500 bym chyba w ogóle bym nie ruszał tematu.
Myślę, że z dzisiejszą wiedzą pierwszą wymianę zrobiłbym przy 120-150 tyś km lub 4-5 latach. Ja mam 180 tyś km zrobione w dwa lata - długie trasy. Jeśli jedzie się po autostradzie równo to konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) jest zblokowane (poślizg = 0) i olej nie dostaje w tyłek jak jazda po mieście, szczególnie jak ktoś się ściga od świateł do świateł. Ten licznik zużycia oleju sporo mówi i przy łagodnej jeździ w ogóle nie przybywa a wystarczy tydzień poszarżować i przyrośnie o 500 000.
Sporo jest osób, co pierwszą wymianę robiło przy 220-240 tyś (liczniki oleju ponad 4 mln) i jakieś strasznej tragedii też nie było - tzn. wymiana polepszyła pracę a nie pogorszyła, ale to chyba już ostatni ostatni dzwonek.
Nalewając ten olej Volvo to następną wymianę dynamiczną chyba zrobię za jakieś 100 tyś km, chyba, że jak mi się coś odwidzi to za 60 tyś zrobię statyczną (korekta licznika zużycia oleju) i za następne 60 tyś dynamiczną.
Jak się samemu nie kupi dobrego oleju i nie przypilnuje, aby go wlali, to na wymianach leją swoje dużo tańsze (w swoim zakupie) oleje i decydując się na taki, wtedy może zmieniłabym co 60 tyś km. (swoją drogą ten oryginalny volvo 66 zł / litr kontra pięćdziesiąt parę za jakiś tam multi srulti mający wszystkie normy jednocześnie np. i AW1 i JWS 3309 to chyba wybór jest prosty.
Od oleju to ważniejsze jest, aby wybrać zakład, który od lat specjalizuje się tylko w skrzyniach i je naprawia - poczytać opinie i wtedy jest szansa, że zrobią to dobrze.
Sporo jest klientów - (przy mnie był dzisiaj taki jeden w zakładzie), co po nieumiejętnej wymianie oleju i problemach, które pojawiły się po wymianie dopiero zjawiają się w dobrym zakładzie, ale wtedy to zaczyna się dopiero jazda z kosztami naprawy.
Mam nadzieję, że komuś pomogłem. Jeśli coś niejasne to proszę pytać. Sam wiem po sobie, że jest to stresująca decyzja:
- wymieniać nie wymieniać ?
- jaki olej?
- statycznie czy dynamicznie?
- w jakim zakładzie?
skoro dostaje się dookoła sprzeczne informacje: serwis mówi nie wymieniać, producent skrzyni mówi wymieniać a jeszcze dookoła pełno partaczy, którym się wydaje, że się znają na wymianie i się palą do wymiany. Nowa skrzynia to 17 - 20 tyś zł a perspektywa uszkodzenia skrzyni przez wymianę oleju, którą się zrobiło wbrew zaleceniom serwisu i z którą nic się działo, to szlag człowieka by trafił.
Ja zawodowo zajmuje się chemią i fizyką polimerów i wiem, że nie wynaleziono jeszcze oleju, który nie będzie ulegał degradacji/destrukcji w warunkach panujących w automatycznej skrzyni biegów tj. podwyższona temperatura, duże naprężenia ścinające i szybkości ścinania.
Przepraszam, że się rozpisałem, ale temat zajmował moją głowę przez ostatnie dni i musiałem to z siebie wyrzucić - mam nadzieje, że komuś pomogłem.
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: C4 1,6i 16V
Piwa: 13/1
Wysłany: Sob 11 Mar 2017, 02:13
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Wymiana oleju w automacie
Kupować litr na początek, robić kontrolę poziomu i nie sugerować się przebiegami. Utrzymywać olej w miarę klarowny.On nigdy nie będzie jak z butelki. Nie ma takiej potrzeby.
Aisin nie podaje interwałów chyba, że w ulotkach marketingowych, w których prezentuje oleje na poziomie 20k km. Rozsądek przede wszystkim. Interwały dopasować do sposobu korzystania ze skrzyni. Do zmiany statycznej jednokrotnej i tak potrzeba 4litry oleju. Kontrola poziomu oleju i jego stanu po wlaniu 0,5l nikomu nie zaszkodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.