Witam,
Przejrzalem forum i znalazlem podobny temat, jednak nie bylo tam rozwiazania problemu.
Samochod kupilem niedawno, jest po swiezo po wymianie rozrzadu.
A teraz sytuacja jaka mnie dzis spotkala:
Jadac poczulem brak reakcji na gaz, sekunde potem, moze mniej samochod zgasl. Jechalem wolno, zatrzymalem sie. Proba odpalenia, kreci rozrusznik ale nie odpala. Zjechalem z gorki na pobocze, kolejna proba, zakonczona sukcesem, pyknal elegancko. Pojawila sie kontroka check, przejechalem kilka km, zaparkowalem, po 10 minutach odpalam i kontrolka dalej sie swieci. Wrocilem do domu. PO godzinie odpalam samochod a tam niespodzianka... Po checku ani sladu. Co to moze byc?
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 13 Lut 2016, 00:11
Temat postu:
Re: peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
karrrol napisał:
Pojawila sie kontroka check, przejechalem kilka km, zaparkowalem, po 10 minutach odpalam i kontrolka dalej sie swieci. Wrocilem do domu. PO godzinie odpalam samochod a tam niespodzianka... Po checku ani sladu. Co to moze byc?
Komputer kasuje kontrolkę po dwóch uruchomieniach silnika. Jednak zapamiętuje i rejestruje usterkę w pamięci trwałej. Możesz ją odczytać, podłączając diagnoskop zewnętrzny (skaner) do złącza 16-pinowego EOBD pod kierownicą. W ten sposób masz ułatwione zadanie w poszukiwaniu usterki, ponieważ komputer od dawna wie, co się niedobrego stało.
Tak więc w drogę do najbliższego mechanika, podłączyć laptok do komputera wtryskowego, odczytać, kierować się wskazaniami osobistego lekarza, jakim jest EDC (Electronic Diesel Control), usunąć usterkę, wykasować pamięć błędu, po czym lać i latać dalej...
Aha, ewentualnie zgłaszać się na forum dopiero wtedy, gdy wszyscy mechanicy w okolicy się poddają, nie odwrotnie. Oczywiście, nie zapomnieć o numerze odczytanego kodu usterki.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 792 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Opel Movano 2011 DCI by V-tech 135KM/204KM 308Nm/440Nm Opel Insignia 2.0 CDTI 2016
Piwa: 51/2
Wysłany: Sob 13 Lut 2016, 03:49
Temat postu:
Re: peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
KotBury napisał:
Aha, ewentualnie zgłaszać się na forum dopiero wtedy, gdy wszyscy mechanicy w okolicy się poddają, nie odwrotnie.
Pzdr KotBury
Nie zapędzaj się tak bardzo z tym stwierdzeniem , bo właśnie od tego jest Forum i taka jest jego idea , aby pytać zanim się pojedzie do mechanika , który może naciągnąć na niepotrzebne koszty. Bardzo często dzięki poradom na Forum wielu kolegów samodzielnie naprawiło swoje auta dużo niższym kosztem niż w warsztacie.
Ostatnio któryś z kolegów na Forum miał kłopot z autem i mechanik chciał go skasować za naprawę chyba 350 zł.
Dzięki temu , że wcześniej się zapytał na Forum , to jadąc do mechanika wiedział co jest do wymiany.
Zapłacił za czujnik 70 zł i auto miał naprawione. Mina zdegustowanego/nieuczciwego mechanika - bezcenna.
Radzę więcej rozwagi z takimi stwierdzeniami...
Ps. KotBury - dla Twojej wiadomości , to nie zawsze check gaśnie po drugim odpaleniu auta. Widocznie u kolegi był to błąd przejściowy - nie stały. Aczkolwiek jest zapisany w sterowniku i należy go sprawdzić.
Pozdrawiam
Wojtek _________________ Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka - nigdy nie powinno być odwrotnie.
Nie ważne gdzie , nie ważne po co , nie ważne kiedy - WAŻNE Z KIM !
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 13 Lut 2016, 12:23
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
Uważam, że na początek kierowca uzyskał wystarczającą ilość informacji, żeby mógł się ustrzec chybionych diagnoz mechaników. Poza tym ma 100 podobnych lub identycznych porad, które może przeczytać. Sam napisałem o tym ze 20 razy, wystarczy zajrzeć na mój profil.
Kierowca stwierdził nawet, że znalazł temat podobny do swojego, ale nie znalazł rozwiązania problemu. O czym to świadczy? Nie wiedział, co go czeka u mechaników? Nie przesadzajmy z tą niewiedzą mechesów i ich pazernością, zwłaszcza jeśli sam silnik praktycznie zna odpowiedź na pytanie (poprzez swój indywidualny komputer wtryskowy).
Większość kierowców z niezrozumiałych powodów traktuje swoje usterki jako wyjątkowe i zadaje po raz 101 to samo pytanie. Forum przez to nie staje się zbiorem ciekawych tematów i usterek, tylko śmietnikiem wielokrotnie powtarzanych kwestii. W dodatku takich, które pierwszy lepszy mechanik może zlokalizować w 5 minut, posługując się skanerem, o którym mowa.
PS
Dla Twojej wiadomości, kolego ciupaga28, zawsze check engine (15 - rysunek poniżej) gaśnie po drugim odpaleniu auta. Ponadto kontrolka (15) w tym typie sterownika (EDC15C2 lub SID 801) zapala się tylko przy błędzie stałym. Przy przejściowym w ogóle się nie zapala, ale usterkę rejestruje w pamięci. Tak więc nie może coś gasnąć, jeśli się nie zapala. Po wtóre, błąd stały, czyli wejście w tryb awaryjny I-go lub II-go stopnia jest rejestrowany i realizowany, gdy sterownik kilkakrotnie wykryje błąd przejściowy.
Chyba, że dotyczy to czujników i nastawników tzw. strategicznych, czyli odpowiedzialnych bezpośrednio za wtrysk paliwa. Tak więc jeśli np. zepsuje się czujnik GMP i prędkości obrotowej wału korbowego (tu niewidoczny), komputer (12) natychmiast wyłącza silnik lub nie pozwala zapalić, mimo nienagannej kondycji wtryskiwaczy (1-4) i pompy WC (10). Dlatego, że komputer nie wie, gdzie znajduje się cylinder odniesienia (wzorcowy), od którego zaczyna się wtrysk sekwencyjny. Nie będzie przecież wtryskiwał byle jak i byle gdzie.
Jeśli w jednostce rezyduje np. system wtryskowy BOSCH I-ej generacji (do 2004 roku), to obowiązkowo posiada w baku elektryczną pompkę zasilającą EKP (22), która może wywołać powyższe objawy. Topią się np. przewody elektryczne od łuku we wtyczce i silnik momentalnie staje, bo brakuje paliwa na wejściu do pompy WC (10). Pompa elektryczna nie transportuje paliwa ze zbiornika (24) pod ciśnieniem 2-6 bar i jest kiszka z jazdą.
Silnik staje, stygnie, łuk elektryczny we wtyczce znika, pompka z powrotem zaczyna pracować w sposób ciągły, zasilana z akumulatora (18) poprzez odpowiedni przekaźnik (14). Przekręcasz kluczyk w stacyjce (17) do pozycji "osprzęt" (jeszcze nie "zapłon") i słyszysz z tyłu pod kanapą cichą pracę pompki (22). Przekręcasz kluczyk na "zapłon" i momentalnie silnik zapala jakby nigdy nic się nie stało. Powrócił styk na kablach i pinach pompy, gdzie przedtem wszystko się topiło w łuku elektrycznym.
Nie muszę dodawać, jak może to być niebezpieczne! Zatem, jeśli masz BOSCHA, to czym prędzej podnoś tylną kanapę, odkrywaj czarny, plastikowy dekielek zabezpieczający, po czym pilnie sprawdzaj, co się dzieje z pompką elektryczną.
System SIEMENS nie posiada pompy wstępnej w baku, tylko pompę niskiego ciśnienia zintegrowaną z pompą WC (10) w jednej obudowie. Dodatkowo w pobliżu filtra paliwa (19) ma zamontowaną pompkę ręczną ("gruszkę"), tu niewidoczną.
W przypadku kolegi, mimo że silnik zgasł podczas jazdy, nie wskazałbym na czujnik wału korbowego, ponieważ w następnej kolejności silnik jednak zapalił po dłuższym kręceniu. Oznacza to raczej chwilową utratę ciśnienia (patrz zatrzymanie pompy elektrycznej) lub krytyczny wzrost ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym (patrz działanie zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia - zrwc (9). A nie awarię strategicznego czujnika, który nie może się psuć i naprawiać w zależności od jakichś kaprysów.
Mimowolnie dałem się wciągnąć w długi monolog, z którego wynika to samo, co powiedziałem: jechać do najbliższego diagnosty, podłączyć laptop diagnostyczny do gniazda (16) i odczytać pamięć komputera na zawartość błędów. To jest zawsze pierwszy krok w kierunku rozwiązania prawdopodobnie banalnego problemu. A nie zwracanie się do odległego forum motoryzacyjnego, które nie widzi i nie słyszy silnika, nie mówiąc o odczytaniu pamięci trwałej komputera.
Oczywiście, zawsze podpowiadam i zalecam kierowcom (teraz po prostu zapomniałem), żeby natychmiast kontaktować się z forum, gdy mechanicy ordynują wymianę lub regenerację następujących podzespołów:
1) Wtryskiwacze Common Rail (odpowiadamy na pytanie, jak jest możliwe, że wtryskiwacze psują się, gdy silnik staje i momentalnie naprawiają, gdy go uruchamiamy po pewnym czasie?);
2) Pompa wysokiego ciśnienia (WC) (odpowiadamy na identyczne pytanie co po stronie wtryskiwaczy, tzn. jak jest możliwe, że pompa WC psuje się, gdy silnik staje i momentalnie naprawia, gdy go uruchamiamy po pewnym czasie?);
3) Turbosprężarka (w ogóle nie ma wpływu na start lub zatrzymanie silnika).
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Re: ( Peugeot 807 ) peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
Witam ponownie,
Dzis bylem w serwisie. PO podlaczeniu OBD i skanowaniu wystapil blad P112 (galleritrykk signal, over ovre grense. Eller inntaksluft temperatursensor, signal). Powiedzieli, ze cisnienie paliwa jest za duze. Wedlug nich pierwsze co to filtr paliwa, ale on byl wymieniony 2 miesiace temu, niecale 2000km(mam fakture), drugie i powiedzieli,ze w takim razie to na 90% czunik cisnienia paliwa.
Zastanawiali sie tez, nad cisnieniem oleju...
W sumie powiedzieli mi, ze najlepiej wygooglowac ten blad, zeby znalesc osobe ktora miala podobny problem lub lepsza wiedze na temat tych samochodow .
Zapomnialem dodac opisu samochodu: Peugeot 807, 2005 rok, 2.0 hdi 80kw(107hp), 139 000km przebiegu.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 16 Lut 2016, 17:08
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
karrrol napisał:
PO podlaczeniu OBD i skanowaniu wystapil blad P112 (-)Peugeot 807, 2005 rok, 2.0 hdi 80kw(107hp), 139 000km przebiegu.
Nie ma takiego błędu. Gdzieś zgubiłeś jedną cyferkę. Ponadto w opisie silnika brakuje systemu wtryskowego. Czy jest to DELPHI, BOSCH, czy SIEMENS, wtryskiwacze elektromagnetyczne, czy piezoelektryczne?
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Re: ( Peugeot 807 ) peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
Dokladnie zgubilem jedna, P 1112.
W jaki sposob to sprawdzic?
pogrzebalem troche i mam:"
zawór regulacyjny wysokiego ciśnienia - kod usterki P1112 - spadek ciśnienia paliwa poniżej minimum, możliwy przeciek;
Wobec tego trzeba się zająć tym, co wskazuje komputer, tj. najlepiej podmienić zrwc (1a) na identyczny, sprawny i wykonać jazdę testową po ulicy. Przy czym nie od rzeczy byłaby również jazda z laptopem diagnostycznym na kolanach, ponieważ potrzebna jest jednoczesna obserwacja wskazań czujnika ciśnienia paliwa ("
Nie moge otworzyc rykunku
Wyjątek stanowi zrwc (1a), który może przeciekać na uszczelkach (oringach) i stąd pojawia się usterka P1112 (m.in. możliwy przeciek). Jeżeli zrwc jest sprawny elektrycznie, to być może wystarczy go przepłukać, wymienić oringi na nowe, po czym "lać i latać dalej"...
Uwaga! Sprawą priorytetową w przypadku usterek w obwodzie paliwowym jest sprawdzenie, czy na dnie puszki filtra głównego paliwa znajdują się metalowe opiłki ("złote wióry") lub "złota mąka". Dlatego, że w razie ich występowania, stanowi odpowiedź na pytanie o przyczyny wszystkich niedomagań w pracy silnika."
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 16 Lut 2016, 19:29
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
Interpretacja kodu usterek:
Cytat:
P1112 Ciśnienie paliwa - regulacja. Możliwe przyczyny: Wiązka przewodów, czujnik ciśnienia paliwa (7), zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (9), układ paliwowy, komputer sterujący silnika (12).
Masz więc wszystkie warianty usterek podane jak na patelni przez komputer. Skonfrontuj numery części z obrazka i idź jak po sznurku, zlecając mechanikowi sprawdzenie najpierw czujnika ciśnienia (7), następnie zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia paliwa (zrwc) (9) lub też wariantowo regulatora wydatku (11). Regulatory (9 i 11) podlegają sprawdzeniu hydraulicznemu i elektrycznemu. Natomiast czujnik oczywiście tylko elektrycznemu.
To determinuje jednoczesną kontrolę wiązki przewodów, także pinów, gdyż bez nich ani czujnik, ani żaden nastawnik nie pracuje.
Najczęstszą przyczyną usterek czujników i nastawników są w ponad 90% przypadków połączenia kablowe i piny. Dlatego, że obsługuje je prosta elektryka analogowa, nawet nie cyfrowa. Jedynym urządzeniem elektronicznym jest komputer sterujący. Dlatego podejrzenia na niego kierujemy na samym końcu, gdy wszystkie inne przyczyny są wykluczone.
Czujniki nie mają z reguły części ruchomych, więc jako takie nie mogą się zepsuć mechanicznie. Zasilane są małym napięciem 5 V, więc nie mogą się również spalić. Jedynym ich mankamentem jest podatność na warunki atmosferyczne zwłaszcza w obrębie styków i pinów, gdzie np. wilgoć ma łatwy dostęp poprzez odkryte kable itp.
Tak więc jedynym czynnikiem wywołującym ich usterki są skoki napięcia sygnału oraz zwarcia między kablami lub do masy, albo przerwy w obwodzie. Stąd porada, żeby po wykryciu usterki czujnika nie rwać się od razu do jego wymiany, tylko najpierw sprawdzić, czy winien jest sam czujnik, czy kable lub styki.
Najprostszym sposobem sprawdzenia czujników jest ich wypięcie z kostki elektrycznej i następnie zapalenie testowe i jazda po ulicy (z wyjątkiem czujników obrotowych, tj. czujnika GMP i prędkości obrotowej wału korbowego oraz czujnika położenia wałka rozrządu. Wyłączenie ich z kostki elektrycznej powoduje odmowę zapłonu przez komputer). Jeżeli silnik zmienia diametralnie swoją charakterystykę pracy na lepszą, gdzie przedtem był muł lub nie chciał zapalić, oznacza uszkodzenie czujnika. Należy go wtedy wymienić. Jeżeli jednak usterka nie znika, oznacza, że tkwi poza czujnikiem, a więc w kablach lub stykach.
To samo odnosi się to nastawników, jak np. wspomnianego zrwc (9). Z tym, że oprócz ogólnej elektryki dochodzi również mechanika (hydraulika lub pneumatyka) nastawnika. Czyli w odróżnieniu od czujników, które mogą się psuć tylko elektrycznie, nastawniki mają usterki elektryczne i mechaniczne, które należy uwzględniać przy ich diagnozowaniu.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Wto 16 Lut 2016, 20:01, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Peugeot 807 ) peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
KotBury napisał:
P1112 Ciśnienie paliwa - regulacja. Możliwe przyczyny: Wiązka przewodów, czujnik ciśnienia paliwa, zawór regulacyjny ciśnienia paliwa, układ paliwowy, komputer sterujący silnika.
I coraz bardziej zaczynam sie tym denerwowac. Troche kiedys poczytalem i w teorii mam jakas wiedzie,a w praktyce tylko stres i nie wiem co z tym dzialac...
Ogolnie mozliwe przyczyny pol samochodu... I co tu teraz zrobic, jak ja sam moge sie najwyzej wziac za wymienienie kol.
Od czego bys zaczal? kupic czujnik cisnienia paliwa i zawor regulacyjny? to chyba nie sa duze koszta?
Dołączył: 16 Lis 2015 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętochłowice Posiadane auto: Fiat Ulysse 2
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 21 Wrz 2018, 06:10
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) peugeot 807 2.0 hdi zgasl podczas jazdy
Witam
Mam ten sam problem co kolega błąd p1112 wyciek paliwa...czujniki pompy i cisnienia na listwie podmienione problem dalej jest...testy przelewowe po 1 min na wolnych obrotach to:
1-10ml
4-10ml
2-15ml
3-20ml
Proszę o wsparcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 807 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.