Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 3008 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcusxxl

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleśnica
Posiadane auto: 205 GTI phII
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 27 Lut 2016, 21:21
Temat postu:

Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI


Z racji, że to mój pierwszy posta pragnę się serdecznie przywitać. Moje auto to 3008 1,6 hdi 109KM z grudnia 2009r. Kupiłem go w 2013r z przebiegiem 88tys km, aktualnie ma 165tys km.

Moim problemem jest chwilowe zamulanie silnika na niskich obrotach tak do ok 2100/min( jakby auto holowało przyczepę z hamulcem najazdowym ze raz idzie normalnie a za chwile na ułamek sekundy coś go przytrzymuje).

Z racji stałego błędu o przesunięciu wyuczonych pozycji skrajnych egr, został wypiaskowany i przy adaptacji nowych wartości zaciął się w pozycji otwartej na amen. Został zastąpiony nowym zaworem firmy QualityParties z 24miesieczna gwarancją. Po wymianie i adaptacji auto które dotychczas jeździło bardzo dobrze zaczęło mulić jak wyżej opisywałem. Po odpięciu przepływomierza lub wtyczki na egr jeździ znów idealnie, tyle ze pojawia się Check na desce i błędy odnośnie braku zasilania przepustnicy lub egr.

Test globalny nie wykazuje już żadnych błędów jak wszystko jest podpięte jak należy. Wszystkie styki posprawdzane i dobrze łączą. Zauważyłem tylko ze podczas obserwacji wartości chwilowych w Diagboxie, powyżej ok 2tys obrotów w pozycji RCO EGR wyskakuje "wartość nieprawidłowa" która znika po spadku obrotów- wtedy wartości zmieniają się dynamicznie. Mam zapis w postaci wykresu z parametrów silnika podczas jazdy, czy ktoś mógłby go zinterpretować ??? Nie wiem czy nowy egr jest trefny, czy usterka jest gdzieś indziej??





Dodaje jeszcz link do filmiku z danymi o parametrach ciśnienia dolotu w czasi rzeczywistym:
https://megawrzuta.pl/download/f663e616d7dbf198e01a591a3fb1608e.html[/url]


Ostatnio zmieniony przez Marcusxxl dnia Nie 28 Lut 2016, 14:53, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3422
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Clio III
Piwa: 161/25
Wysłany: Sob 27 Lut 2016, 23:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI


Kupiłeś dziadostwo i takie są tego skutki, tania chińszczyzna i tyle. Trzeba było kupić markowy zawór, ten możesz wyrzucić do kosza.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 91/1
Wysłany: Nie 28 Lut 2016, 01:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI


Gdy odpinasz wtyczkę od przepływomierza i silnik momentalnie ożywa, gdzie przedtem był muł, oznacza uszkodzenie przepływomierza, a całkowitą sprawność EGR. Należy więc w pierwszym rzędzie sprawdzić wartości masy podczas jazdy z laptopem diagnostycznym na kolanach najpierw z wpiętą, a potem wypiętą przepływką.

Następnie powinieneś wszystkie parametry bieżące wydrukować w postaci tabelki jak na obrazkach poniżej. Pierwszy pokazuje przykładową tabelę zbiorczą silnika na biegu jałowym. Drugi jest autentycznym odczytem "markowym" programem Peugeot Planet 2000. (Po najechaniu myszką na obrazek kliknąć lewym przyciskiem - pojawi się pełny obraz).


Powinieneś zwrócić uwagę na wartości masy powietrza i ciśnienia doładowania powietrza (wiersze 12-14) przy wyłączonej i włączonej kostce przepływomierza.

Nie widać w ogóle wykresów, które wkleiłeś na image shack. Edytuj post, posługując się funkcją "kopiuj obrazek", a nie "kopiuj adres obrazka" lub odwrotnie, już nie pamiętam.

Ja generalnie zrezygnowałem z usług tego hosta i przeszedłem na ifotos.pl.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Nie 28 Lut 2016, 13:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Marcusxxl

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleśnica
Posiadane auto: 205 GTI phII
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Lut 2016, 11:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI


HERMES napisał:
Kupiłeś dziadostwo i takie są tego skutki, tania chińszczyzna i tyle. Trzeba było kupić markowy zawór, ten możesz wyrzucić do kosza.


Ta "tania chińszczyzna" ma gwarancje i jeśli rzeczywiście jest niesprawna to jest podstawa do jej wymiany na sprawną lub zwrot pieniędzy. Staram się ustalić tylko czy rzeczywiście to zawór jest tu winny. Skąd pewność że nie pochodzi z tej samej fabryki co Valeo tylko brak jej naklejek i ceny oryginału??


Dziękuję kolego KotBury za cenne uwagi. Post już edytowałem. Postaram się po weekendzie znów pożyczyć kabelek od sąsiada i zrobić pomiary z odpiętą przepływką.
Rozumiem, że tabelkę jaką przedstawiłeś trzeba sobie samemu wypełnić odczytując kolejne parametry z np. różnych okienek np. diagboxa bo tylko taki program w wersji 7.44 mam.

Zastanawia mnie tylko jedno, że przepływką na starym zaworze działała bez problemu i że jak przez przypadek w kostce do egr wysunął mi sie do tyłu pin 4 generując błąd P0405 (niski sygnał wejściowy egr) auto z podpięta przepływką i kostka egr bez tego jednego pinu - jeździło idealnie.


Zastanawia mnie jeszcze tylko czym jest sterowana przepustnica egr ta przy zaworze podwójnym, gdyż w trakcie odczytu parametrów standardowych w diagboxie - okresowy stosunek otwarcia elektrozaworu przepustnicy recyrkulacji spalin mam stale "wartość nieprawidłowa". Podobny raport dotyczący elektrozawory EGR jak pisałem pojawia się tylko na wyższych obrotach i znika przy ich spadku. Nadmienię, że jej adaptacja była robiona kilkukrotnie i nic to nie zmienia.

oto dane zaczytane na podstoju z przepływomierzem i bez niego (drugie wartości przy każdych obrotach)


Takie dane udało mi się odczytać z wykresów rysowanych podczas jazdy z przepływomierzem i bez niego
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2119
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 28 Lut 2016, 19:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI


Witaj na forum.
Cytat:
Ta "tania chińszczyzna" ma gwarancje i jeśli rzeczywiście jest niesprawna to jest podstawa do jej wymiany na sprawną lub zwrot pieniędzy
Nie musi ona byś niesprawna, bo zazwyczaj nowe są sprawne, ale za to mogą odbiegać od normy, co widać, że często niepotrzebnie egr otwiera na wyższych obrotach silnika, a tego nie powinno tak być.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 28 Lut 2016, 19:17
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Marcusxxl

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleśnica
Posiadane auto: 205 GTI phII
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Lut 2016, 22:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI


Zapewne kolego Transit 2 masz rację, co to tego niepotrzebnego otwierania się na wysokich obrotach bo dziś (po przejechaniu 300km w tym w większości autostradą dość szybko), komputer wygenerował mi błędy P1459 oraz P0490, co by potwierdzało zaburzenia w pracy samego zaworu, jednakże skoro on jest sterowany zmiennym napięciem z ECU (o ile dobrze rozumiem zasadę jego działania) to sam z siebie nie może się otwierać lub zamykać bez powodu??? Może co najwyżej reagować zbyt wolno lub oszukiwać ECU co do swojego aktualnego położenia.

Inna sprawa, że to wciąż nie wyjaśnia zaburzeń mocy poniżej 2tys obr/min, gdy jeszcze turbina nie generuje zbyt dużego ciśnienia.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2119
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 29 Lut 2016, 00:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI


Cytat:
to sam z siebie nie może się otwierać lub zamykać bez powodu???
Oczywiście, że tak, co w tym przypadku pozostaje sprawdzić przepływomierz lub sprawdzić styki na kostka łączeniowy egr, jak i przepływomierza. Ten pierwszy błąd P0490 to:P0490 Sygnał położenia elektrycznego zaworu EGR : Odchyłka pętli dodatnia.
Co w tym przypadku albo zawyża przepływomierz jej wartość, albo egr jest uszkodzony lub nie do końca został wyuczony na podstawie przepływomierza. Tak więc moim skromnym rozwiązaniem byłoby najpierw podmienić przepływomierza i jeżeli nie pomoże, to zostaje zgłosić na reklamację egr.
Pozdrawiam.

Ps.Napisałem o godz. 23.03, a kiedy wyloguję się pokazuje 00.03, obecnie mam godz. 23.28 i nie bardzo rozumiem skąd takie rozbieżności, żeby nie było potem, że siedzę nie wiadomo do której godz.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Marcusxxl

Czytelnik



Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Oleśnica
Posiadane auto: 205 GTI phII
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 29 Lut 2016, 09:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 3008 ) Chwilowy brak mocy po wymianie EGR 1,6 HDI


Dziękuje za wyjaśnienie. Mam już upatrzonego dawcę przepływomierza na podmiankę. Muszę tylko zgrać się czasowo z sąsiadem a to nie takie proste w tygodniu;) Dam znać czy pomogło.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 3008 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 3008 »

Opinie o samochodach Peugeot 3008 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 3008 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot207

14 500

2011r.

224 000 km

wielkopolskie

Peugeot307

4 999

2003r.

208 000 km

mazowieckie

Peugeot208

22 999

2013r.

165 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

24 500

2014r.

119 003 km

śląskie

Peugeot508 SW

33 900

2014r.

144 964 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2020 Created by idealneT and OM System