Witam, posiadam od kilku miesięcy 508 z HDI 140KM. W styczniu pojawił się komunikat o możliwości zapchania filtra akurat będąc w trasie i znając temat z innego auta jakie posiadamy przycisnąłem bardziej na wyższych obrotach z kilkadziesiąt km aż przestał pojawiać się komunikat i napis CHECK.
Dwa tygodnie temu ponownie pojawił się komunikat więc standardowo udałem się w trase ale przy przyspieszaniu dodatkowo pojawiło się logo CHECK ENGINE iiii tyle z dziarskiego przyspieszania. Mocy ucieło co najmniej z połowę i jako tako silnik kręcił się do 2000obr powyżej już w tępie żółwia.
Pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu obeznanego w miarę w peugoetach. Podłączyli pod kompa i wyszły dwa błędy (już nie pamiętam dokładnie oznaczeń) ale chodziło o info z czujnika różnicowego co wskazywało zapchaniem filtra. Jak kupowałem auto w styczniu poziom zatkania był na poziomie 50% od tego czasu przejechane z 1200km z czego 100 trasa. Zrobiono wypalanie serwisowe wykasowano błędy , check engine zgasł ale pod obciążeniem dalej się zapalał i tryb serwisowy. Następnie ponownie reset błędów i pojechaliśmy w trasę przeprowadzić serwisową procedurę wypalania. Przez 5 km szło dobrze potem ponownie check engine i tryb serwisowy. W drodze powrotnej kilka razy tak samo. W trybie awaryjnym silnik w miarę ok kręci się do 1800obr potem bardzo powoli ale bez problemów na 4 biegu kręce do 4 tyś tak samo pewnie i na kolejnych ale prostych brak;).
Jutro wybieram się do serwisu aby dokładniej przejrzeli się tematowi ale chciałbym zasięgnąć wiedzy doświadczonych. Poczytałem na forum różne przypadki. Człowiek z serwisu sam mówił ze chciałby zeby to nie był filtr tym bardziej ,że auto ma 97 tyś rok 2011 a przebieg w 100% prawdziwy. Specyfiku do FAP jest dwa litry. Przy sprawdzaniu kompem zdziwieni byli dużą różnicą ciśnień na wlocie a wylocie z fapa.
Mnie osobiście dziwi ,że skoro (jak to komp czasem pokazywał) zapchanie FAP wynosi 120% (?!) (chociaż komp wskazywał różne wskazania momentami było 300%!? a raz jak auto postało na biegu jałowym dłuższą chwilę to 60%) samochód w trybie awaryjnym na każdym biegu powoli ale się w kręca do końca skali (więc spaliny wychodzą czy na biegu jałowym czy przy 140km/h). Jak był resetowany komp i wyłączał się tryb awaryjny to auto szło jak zawsze pełną mocą w pełnym zakresie ale trwało to zazwyczaj na dwa , trzy przełożenia w góre i zapalał sie komunikat ryzyka zapchania filtra + tryb awaryjny.
Re: ( Peugeot 508 ) 508mki "niby" problem z FAP 2.0 HDI 140
Ja na twoim miejscu wyjąłbym fapa - myjka karher i jedziemy - później wysuszyć , wklepać w kompie wymianę fapa, sprawdzić działanie pompki dodatku, jego poziom , licznik dodatku wyzerować dla pewności i powinno byc ,no chyba ze czujnik ciśnienia na fapie padł.
Re: ( Peugeot 508 ) 508mki "niby" problem z FAP 2.0 HDI 140
Wcale nie musi do ASO na kompa co domycia karcherem to setki osób to zrobiło i jest ok , / nie mówię tu o jakichś płynach do kominków/ tylko woda - wypłukanie ceru z FApa , co do wodorowania silnika - moim zadaniem niepotrzebny kosztowny zabieg- lepiej sprawdzić szczelność dolotu i wyeliminować zakłócenia w spalaniu powodujące powstanie sadzy" . Oczywiście każdy robi jak uważa bo to jego bryka ...
Re: ( Peugeot 508 ) 508mki "niby" problem z FAP 2.0 HDI 140
Dzis jade i sprawdzimy na spokojnie bo jak dla mnie to chyba cos jest nie tak z ktoryms z czujnikow. Auto jezdzilo zawsze na paliwach tych drozszych bp statoil czy shell poprzedni wlasciciel tez tylko shell czy statoil te drozsze odmiany. Same wskazania zatkania filtra dziwia i praktycznie co raz sa inne. Dzieki za odpowiedzi juz wiem czym i gdzie sie kierowac
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot Tepee 1,6
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 11 Mar 2016, 18:18
Temat postu:
Wodorowanie cd,,,
Daj znać jak wyszło , mam sentyment do tych silników w 407 SW zrobiłem 250 tyś km od nowości a póżniej to samo w C4 Picasso obydwa 140 KM , w C4 po 110 tyś był wyciek przy rozrządzie wymienili na gwarancji za co chwała Citroenowi
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Peugeot 508
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 08:18
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) 508mki "niby" problem z FAP 2.0 HDI 140
Hej mam 508-ke z 2011r. 1,6Hdi około 210 000 tys przebiegu
Jadąć w trasę ze Szczecina do Włocławka miałem podobny przypadek, po przejechaniu około 150 kilometrów zaczeły mi wyskakiwać komunikaty "możliwość zapchania filtra..." i później "awaria silnika". Samochód przełączył się w tryb awaryjny i tak bez mocy wracałem z powrotem do Szczecina, jadąc na 5 biegu i wysokich obrotach. W Szczecinie najwyraźniej DPF się sam przepalił bo problem znikł.
Podłączyłem go pod kompa, pousuwałem błędy, komputer pokazał mi że skończył się płyn do DPF-u.
Wydałem ponad 500PLN. Przy uzupełnianiu okazało się że płynu jest prawie 3 litry w zbiorniczku!!!!
Dolałem do równych 3 litrów i tak zostawiłem.
Teraz od czasu do czasu przepalam DPF jadąc na wysokich obrotach przez jakieś 10km na autostradzie
Narazie problem się nie pojawia
Pozdrawiam
P.S Jak by ktoś chciał kupić płyn do DPF-u to mam na sprzedaż
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Peugeot Tepee 1,6
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 17:37
Temat postu:
Hej mam 508-ke z 2011r. 1,6Hdi około 210 000 tys,,,,,,,
Mam nadzieje że nie zapomniałeś o ustawieniu programu że napełniłeś zbiorniczek , jak komp. twojego 508 się o tym nie dowie to FAP zapchasz już niedługo.
Nie napisałeś o tym "drobnym" szczególe dlatego pytam
Re: ( Peugeot 508 ) 508mki "niby" problem z FAP 2.0 HDI 140
Witam, ponownie miałem wcześniej się odezwać ale nie było kiedy. Postanowiłem pojechać z problemem do specjalistów od modyfikacji elektroniki i diagnozy w autach różnej maści w moim mieście. Niestety potwierdziło sie ,że filtr jest na wymarciu. Rocznik auta 2011 przebieg 98 tyś (100%) co by potwierdzało ,że ostatnie dwa lata w Polsce jeździł głównie w mieście (zapewne problem z filtrem był znany poprzedniemu właścicielowi i dlatego sprzedawał ,ale dobra cena rekompensuje i tak mi ten problem.
Wracając do sedna - wspomnieni magicy potwierdzili zapchanie filtra, a ze chciałem mieć problem z głowy bo tym autem głownie będzie jeździła żona i to po mieści zaproponowali usunięcie filtra ( nie chciałem sie bawić w płukanki itp i bądź co bądź dalsze dbanie o filtr).
Z racji ze usunięcie filtra to znaczna ingerencja w soft auta dogadałem sie ,ze za polowe ceny poprawia mi dodatkowo na totalnie podstawowym poziomie parametry silnika tak aby mniej palił i był bardziej elastyczny.
Auto odebrałem po ok 24 h i obecnie już od ponad miesiąca mam gdzieś temat filtra ,aauto chodzi jak żyleta. Przy okazji ze zmierzonych na początku parametrów 144km i 337 nm mam obecnie 164 km i 398 nm przy jednocześnie niższych obrotach.
Podsumowując za 1500 zł mam całkowity problem z głowy z fapem ,zdecydowanie żwawsze auto i ten spokój ze nie muszę katować auta na sile jeżdżąc wypalając sadze które i tak G maja wspólnego z ekologia ( to jest tylko naciąganie zwykłych konsumentów).
Uprzedzając wypowiedzi ,że przeglądy techniczne okresowe itp. To od nastu lat jak robię przeglądy w różnych autach w żadnym nikt nie badał mi czystości spalin. Druga sprawa ,ze ostatecznie u Pana Henia da sie załatwić wszystko;)
Zatem kto ma czas i chce sie bawić niech płucze lub inaczej kombinuje - kto nie ,niech wycina fapa. W drugim aucie mam dpf i sprawniej sobie radzi z wypalaniem a co roku jest kilka miesiącach jazdy tylko po mieście - przebieg prawie 170 tyś rocznik 2010 (do 2014 głównie długie trasy o czym świadczy dobry stan filtra).
U mnie tuż przed padnięciem turbiny były informacje o zapchanym FAP-ie. Po przeczyszczeniu FAP i kilku tygodniach jazdy, padło turbo.
Okazało się , że łopatki kierownicy były zatarte w pozycji otwartej, co powodowało ciągłą pracę turbiny na najwyższych obrotach.
Oczywiście nie musi tak być w każdym przypadku.
Nie che też straszyć, tylko sugerują aby zanim wytniecie FAP sprawdzić , czy "gorąca" część turbiny nie jest zbyt mocno zabrudzona sadzą , i czy przypadkiem prowadnica spalin nie jest zatarta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.