Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot ) Lexia/ Proxia - uczenie nowego zaworu egr



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot ) Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzes91x

Debiutant



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 43
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Citroen C5 II 1.6 HDI 109 KM FAP 2005
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 17 Mar 2016, 14:35
Temat postu:

Lexia/ Proxia - uczenie nowego zaworu egr


witam Panowie... czy pamięta ktoś z Was gdzie była ta opcja do uczelnia od nowa zaworu EGR? dawno nie używałem diagboxa i nie moge tego znaleźć i już mnie trafia powoli...
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 19 Mar 2016, 12:46
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) Lexia/ Proxia - uczenie nowego zaworu egr


Jeśli nie masz oryginalnego, "markowego" programu diagnostycznego tylko "wielobranżowy", to nic nie wskórasz. Radzę po prostu nie zawracać sobie tym głowy, tylko lać i latać dalej, ponieważ po pewnym czasie komputer samodzielnie zaadaptuje EGR do nowych wartości. Może to trwać czasem i kilka tygodni.

Ponadto jeśli nadal występuje identyczna usterka mimo wymiany EGR, należy przypuszczać, że nie był on przyczyną zakłócenia tylko coś innego.

Aby wydobyć to "coś innego" należy pojeździć po ulicy z laptopem diagnostycznym na kolanach i zapisać oraz wydrukować paletę danych bieżących silnika w formie tabeli, jak na przykładowym obrazku poniżej.

Jest to tabela przykładowa na biegu jałowym i w dodatku z innego silnika niż Twój. Zatem nie trzymaj się sztywno schematu tabelarycznego j/w tylko pobierz parametry, które mogą przyczyniać się do zakłóceń obrotów, mocy, trudności rozruchu, itd., szczególnie na kwestionowanych obrotach.

Komputer zanotuje wówczas po kolei, co jest nie tak z poszczególnymi parametrami, o czym mowa.

Krótko rzecz ujmując, wykorzystaj maksymalnie potężne narzędzie, jakim jest komputer sterujący pracą silnika, ponieważ to on steruje i diagnozuje go w 100% od momentu włożenia kluczyka do stacyjki. A zatem tylko on dokładnie wie, co się dzieje w każdym ułamku sekundy.

Trzeba więc sięgnąć bardzo głęboko do jego niewyobrażalnych możliwości. Samo odczytanie błędów diagboxem to zaledwie 10-30% szans wykrycia i zdiagnozowania usterki. Natomiast 70-90% to właśnie jazda po ulicy i staranne śledzenie, jak komputer steruje poszczególnymi elementami odpowiedzialnymi za wtrysk paliwa, doładowanie powietrza i wydalanie spalin.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Grzes91x

Debiutant



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 43
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Citroen C5 II 1.6 HDI 109 KM FAP 2005
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 26 Mar 2016, 16:32
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) Lexia/ Proxia - uczenie nowego zaworu egr


Mam oryginalnego DiagBoxa tylko właśnie nie mogłem znaleźć tej opcji, a kiedyś to robiłem... i tak jak mówisz porobiłem sobie parametry wstępnie z " parametrów standardowych " i na tej podstawie próbuje coś ustalić, bo niby na teście działają przepustnice, działa elektrozawór egr a coś dzieje się z silnikiem... padły mi 3 turbiny, był zmieniany smok, przewody, silnik płukany, wszystko wyczyszczone, egr nauczony od nowa i niby się nauczył, fap wyczyszczony i jakiś czas jest spokój, a później zaczyna mi wszędzie walić olejem... silnik traci moc, zaczyna się z niego dymić, wali dym z odmy... i jeszcze coś charakterystycznie "cmoknie" wtedy przestaje pompować turbo, wyłączę zapłon i włączę i znów pompuje i tak ciągle.. podejrzewałem elektrozawór podciśnienia, ale z nim niby też wszystko w porządku....po tym kolektor ssący wygląda jak na zdjęciu poniżej... już po prostu nie mam zdrowia do tego samochodu. Dzięki za tabelkę na pewno będzie bardzo pomocna !

[img] https://zapodaj.net/8993f9ed880c0.jpg.html [/img]
Powrót do góry
gadu-gadu
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 26 Mar 2016, 17:15
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) Lexia/ Proxia - uczenie nowego zaworu egr


Grzes91x napisał:
padły mi 3 turbiny, był zmieniany smok, przewody, silnik płukany...
He, he, he... zacząłeś jak w tym przedwojennym dowcipie wojskowym, że oficer dyżurny melduje dowódcy, iż "podczas pełnienia służby nic ważnego się nie stało, tylko... zdechł pies"... "Jak to zdechł pies, przecież wczoraj jeszcze biegał po kompanii"... "Melduję posłusznie, że się nażarł koniny i dlatego zdechł"... "Jakiej koniny się nażarł?" "No, takiej, co to koń padł przy wożeniu wody wozem strażackim"... "Jakiej wody wozem strażackim?". "A bo to magazyn amunicyjny podpalił sierżant, co się schlał i zasnął z papierosem... Rany, panie dowódco, jak jeb...ęło, to się zrobiło jasno jak w dzień, a widok był jak w czasie puszczania rakiet w Nowy Rok, no i ... pies zdechł"... Podobnie Ty zacząłeś od... uczenia EGR, a w rzeczywistości było 100 tysięcy innych przyczyn.

Kieruję zatem bez zbędnej mitręgi do innego wątku opisującego nie jak pies zdechł, tylko co było pierwotną przyczyną całej masy usterek w silniku Common Rail tutaj. Nie zrażaj się, że to całkiem inna jednostka napędowa i inne objawy. Jednak głównym źródłem wszystkich problemów pędzidła było prawdopodobnie paliwo złej jakości, tu zbyt suche.

Owocnej lektury i być może po niej zrobisz pierwszy krok we właściwym kierunku, tj. sprawdzisz dokładnie przy silnym oświetleniu dno puszki filtra paliwa. Nie znajdziesz tam może martwego psa, ale o wiele mniejsze i jednocześnie groźniejsze zjawisko... Nie chcę jednak uprzedzać faktów...

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Grzes91x

Debiutant



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 43
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Citroen C5 II 1.6 HDI 109 KM FAP 2005
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 26 Mar 2016, 19:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) Lexia/ Proxia - uczenie nowego zaworu egr


Hahahahaha no tak... trochę namieszałem, w każdym razie tak uszczuplając chodziło mi o to, że nie mogę znaleźć właściwego powodu całej tragedii Very Happy

Zwykle tankowane było "ultimate" na BP więć w sumie nie brałem pod uwagę jakości paliwa. Filtr też był wymieniany, a jakiś czas temu spuszczałem z dna filtra do słoiczka by zobaczyć czy nie ma wody. Na 99% coś jest źle sterowane, albo komputer źle steruje, albo któryś " podwykonawca " coś robi źle... Co do lektury oczywiście przeczytam, chociaż myślę, że nic nowego się nie dowiem o tym silniku po przeczytaniu całej instrukcji ( 180 stron ) naprawy od silnika DV6, ale moze mnie natchnie coś... dzięki za pomoc Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sob 26 Mar 2016, 19:01
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 26 Mar 2016, 21:20
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) Lexia/ Proxia - uczenie nowego zaworu egr


Grzes91x napisał:
Filtr też był wymieniany, a jakiś czas temu spuszczałem z dna filtra do słoiczka by zobaczyć czy nie ma wody. Na 99% coś jest źle sterowane, albo komputer źle steruje, albo któryś " podwykonawca " coś robi źle...
Filtr paliwa chroni przed wodą, ale nie przed zbyt suchym paliwem. Mówiłem o tym, że system wtryskowy nie jest chroniony filtracją pomiędzy pompą WC i wtryskiwaczami. A właśnie pomiędzy tymi elementami odbywa się cichy dramat, polegający na tym, że pompa WC "produkuje" wióry, a wtryskiwacze są zmuszone je absorbować.

Przeczytaj więc uważnie, jak się przed suchym paliwem skutecznie bronić. O tym m.in. mówi wskazany temat.

Moim zdaniem nie ma możliwości "złego sterowania" ze strony komputera wskutek czego trzeba 3-krotnie zmieniać turbosprężarkę. Jest to jakieś fatalne nieporozumienie. W jaki sposób komputer, starannie chroniący wszystkie podzespoły przed zniszczeniem, dopuściłby się tak strasznej rzeczy jak np. zatarcie turbo?

Ja sobie tego nie wyobrażam. Ale za to jak najbardziej mogę sobie wyobrazić realne następstwa zbyt suchego paliwa. Mianowicie, jeżeli suche paliwo, to brak smarowania dla bardzo ciężko pracujących tłoczków i cylinderków w pompie WC. Jeżeli bardzo ciężko pracująca pompa, to działa silnie udarowo na układ rozrządu.

Jeżeli udarowo na układ rozrządu, to również na cały układ korbowo-tłokowy, ich łożyska, panewki, itd., itp. W skrajnie niekorzystnych warunkach cały silnik jest przeciążony potężnym oporem napędu pompy WC, która zmuszona jest do sprężania paliwa do niewyobrażalnych ciśnień max. 1600 bar.

Znane są przypadki zacierania się pomp WC, zwłaszcza np. wskutek omyłkowego zalania benzyny zamiast ropy, co doprowadza do przeskoku lub zerwania paska zębatego rozrządu i kolizji tłokowo-zaworowej.

Co jest pierwszym, widomym następstwem bardzo silnie obciążonego silnika wskutek suchego paliwa? Oczywiście, wydzielanie opiłków metalu, krążących po całym obwodzie paliwowym. Jednak jeszcze innym, niedocenianym skutkiem, jest wydzielanie opiłków do oleju silnikowego. Przecież działanie udarowe pompy WC nie pozostaje obojętne dla pozostałych elementów jednostki napędowej. Wzmaga się wzajemne tarcie poszczególnych podzespołów, a w związku z tym, wydzielanie metalowych wiór.

Stąd kolejne następstwa zabójczego suchego paliwa, a mianowicie niszczenie trzech kolejnych turbosprężarek. Nic dziwnego, że padają jedna po drugiej, jeśli zapychane są olejowe węże dolotowe do ich łożysk, itd. przez metalowe opiłki. To samo dotyczy smoka pompy olejowej, tudzież potężnej odmy, z której wydostają się kłęby dymu, itp.

Czy nikt tego nie skojarzył? Czy nie badano dosłownie palcami, co się znajduje w oleju silnikowym? Czy zlewano olej przez bardzo gęste sito i obserwowano przy silnym oświetleniu, jakie śmieci gromadzą się w najważniejszym smarowidle dla jednostki i turbo?

Jeżeli tego nigdy nie zweryfikowano, tylko zwalano na Bogu ducha winny komputer, to ja się wcale nie zdziwię, jeśli jeszcze ze 3 turbawki wymienisz bezskutecznie i psu w d... I dalej będziecie kombinowali, jak konie pod górę, że "coś źle steruje"... Matko kochana!

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Grzes91x

Debiutant



Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 43
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpackie
Posiadane auto: Citroen C5 II 1.6 HDI 109 KM FAP 2005
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 26 Mar 2016, 23:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot ) Lexia/ Proxia - uczenie nowego zaworu egr


KotBury napisał:


Jeżeli tego nigdy nie zweryfikowano, tylko zwalano na Bogu ducha winny komputer, to ja się wcale nie zdziwię, jeśli jeszcze ze 3 turbawki wymienisz bezskutecznie i psu w d... I dalej będziecie kombinowali, jak konie pod górę, że "coś źle steruje"... Matko kochana!

Pzdr KotBury


...aha czyli z tego co piszesz wygląda na to, że wszystkie elementy są elementami idealnymi i nie mają prawa się psuć... i wszystkiemu winne jest suche paliwo. Owszem nie twierdze, że nie ma takiej możliwości, ale skoro nie steruje ( z jakiegoś powodu ) zawór EGR to chyba paliwo nie ma nic do tego? a skoro pisałem, że dziwne rzeczy dzieją się z podciśnieniem, to chyba też nie wina paliwa prawda? Silnik nie jest obciążony, pracuje równo, nie ma problemów z zapalaniem itd, pompa paliwowa ma praktycznie takie samo ciśnienie zmierzone jak zadane i nie są to ciśnienia rzędu 1600 bar ( chociaż ta generacja już na to pozwala ) ponieważ jest ku temu ogranicznik. Co ma do tego wszystkiego komputer? to, że komputer oblicza wtrysk na podstawie mnóstwa parametrów, które pobierane są z zespołu czujników, które mogą być najzwyczajniej w świecie zdupczone... i na tej podstawie twierdze, że komputer może się mylić- nie ma systemów doskonałych, tak samo jak nie ma w 100% "odpornych na głupote". Czujnik to czujnik, może wiedzieć swoje, może nie wiedzieć nic, a może wiedzieć głupoty...nie ma zabezpieczeń doskonałych NIGDZIE... nawet zatkany FAP może być obciążeniem dla silnika poprzez zwiększone ciśnienie w układzie wydechowym... Nie uważam słusznym obwinianie jednego czynnika za całe zło, bo zwykle tych czynników jest więcej i taka jest idea, że jeśli wszystko może ze sobą współpracować to tak samo wszystko może sobie szkodzić. I skoro widzę, z Lexii, że mam problemy z komunikacją CAN, czujnik momentu obrotowego nie podaje dobrej wartości, przerwany obwód sterowania EGR.. to nadal jest za suche paliwo? Bo raczej nie chce mi się wierzyć, że jak w przypadku 2 turbiny po 100 km pada kolejna, bo to jest nie realne...tym bardziej, że jak pisałem wszytsko było oczyszczone z wszelkiego syfu jaki miał tam szanse pozostać po poprzedniej... tak samo jak masa oleju w kolektorze ssącym(prawdopodobnie przybywająca od strony chłodniczki spalin czyli od EGR) jest nieuzasadniona z tytułu paliwa. A co do tematu paliwa szkoda, że producent o tym nie pomyślał tym bardziej nie zalecając stosowania uzdatniaczy paliwa. Komputer sterujący równiez nie jest ideałem, ma prawo mieć lub nabyć wady jak każdy inny mikroprocesor czy mikrokontroler, znam wiele przypadków gdzie własnie komputer sterujący był źródłem wielu problemow. Gdyby był to układ idealny i odporny na wszystko to nie wymieniano by układów chociażby w wielu maszynach siłowych gdzie często procesor pada lub rózne rzeczy dzieją się z programem. Nie mam aż takiego zaufania do "zabezpieczeń", bo są sytuacje i stany, których człowiek nie mogł jeszcze przewidzieć... to nie jest komputer ze sztuczną inteligencją, że on się na bieżąco uczy...
No nic, szukałem jedynie opcji od uczenia EGR i na tym zakończmy temat, ale dziękuje za cenne rady...
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot ) Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot ) Dyskusje ogólne


Peugeot3008

56 900

2016r.

130 000 km

wielkopolskie

Peugeot308

67 700

2017r.

160 000 km

mazowieckie

Peugeot308

14 900

2007r.

192 850 km

lubelskie

Peugeot508

33 900

2014r.

185 118 km

śląskie

Peugeot607

13 600

2007r.

267 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System