Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Peugeot 407 2.0 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Mar 2016, 15:13
Temat postu:
Peugeot 407 2.0 HDi szarpanie
Witam wszystkich
Jestem nowym użytkownikiem. Z góry przepraszam, jeżeli powtarzam temat.
Posiadam Peugeota 407 Sw 2.0 HDI 136 2005r.
Mam problem otóż od dłuższego czasu w moim peugeocie „raz na jakiś czas” (raz na 2, 3 tyg., robiąc na tydzień ok 500km) pojawia się szarpanie – raz dwa razy w czasie jazdy szarpnie samochodem, niezależnie czy daje mu buta czy tez utrzymuje pedał gazu. Szarpnięcie jest mocne, tak jakby nagle raptownie puścić gaz i z powrotem go dodać.
Zregenerowane zostało turbo przy ok 210 tys, (teraz mam 230)
Myślałem że jest to może wina wtrysków, ale zostały wykręcone i sprawdzone w zakładzie, i niby są ok.
Płyn od fapu jest, ponad połowę zbiornika i tutaj koledzy mechanicy twierdzą ze nie jest jakoś zapchany.
Czy ktoś może się spotkał z czymś takim? Ewentualnie ma na to pomysł?
Miałem podobny problem , silnik zatrzymywał się na ułamek sekundy podczas jazdy i potem dalej pracował .
Po podłączeniu pod diagboxa pokazał się błąd odnośnie czujnika położenia wału.
Wyciągnąłem czujnik wyczyściłem , sprawdziłęm połączenia elektryczne , popsikałem preparatem ktory cześci styki elektryczne gdy sa zaśniedziałe i usterka zniknęłła.
Oczywiscie powodów takiego stanu rzeczy może byc u ciebie sporo , ale komputer powinien pokazac jakiś błąd- szukaj w historii błędów.Może to być błąd przejściowy
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 18 Mar 2016, 23:02
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDi szarpanie
Bardzo źle rokuję na korzystne rozwiązanie problemu, skoro usterka szarpania nakierowała czyjś umysł na turbosprężarkę i FAP. Akurat obydwa elementy nigdy, powtarzam, nigdy, nie mogą się przyczyniać do szarpania jednostki napędowej. Dlatego, że powietrze dolotowe nie jest wtryskiwane na podobieństwo wtrysku paliwa do komory spalania. Tak samo wydalanie spalin nie odbywa się sekwencyjnie, tylko w sposób ciągły.
Jeśli sobie to uzmysłowimy, od razu odsuwamy turbosprężarkę i FAP jako niewinne szarpaniu.
Szarpać mogą silnikiem dwie rzeczy:
1.Nierównomierny wtrysk paliwa do komory spalania. Wtrysk wykonują wtryskiwacze, więc w pierwszej kolejności należy je dogłębnie zbadać, tj. tak, aby na 100% ustalić ich winę lub niewinność. Wtryskiwacze sprawdziłeś wprawdzie na stole probierczym, czyli tak jakby w warunkach laboratoryjnych, a nie w całokształcie pracy na silniku.
Jest to częsty błąd ze strony nawet renomowanych mechaników, którzy dają wyższość badaniom laboratoryjnym, czyli wyidealizowanym, nad sprawdzeniem pod rzeczywistym obciążeniem silnika. Przykładowo, na stole testowym przelew jest idealny, podczas gdy na silniku rurka przelewowa będzie zapchana lub zagięta i będzie d... z jazdą, ponieważ nadmiar paliwa nie ma swobodnego przelotu do zbiornika, tylko "cofa się". Silnik dosłownie zacznie się "krztusić", szarpać, a nawet gasnąć.
Również wskazywany regulator ciśnienia może znacząco pogarszać warunki wtrysku paliwa. Wtryskiwacze np. nie będą dostawały wystarczającej ilości paliwa pod wymaganym ciśnieniem i znów silnik będzie szarpał po prostu z braku paliwa.
2. Uszkodzenie mechaniczne i/lub elektryczne elementów silnika mających wpływ na proces samozapłonu mieszanki w cylindrze. Takimi elementami są przede wszystkim nastawniki i czujniki tzw. wtryskowe. Po stronie mechanicznej zaś wszelkiego rodzaju koła współpracujące w rozrządzie. To, co się obraca w silniku w ramach rozrządu, może "hamować" lub zakłócać obroty.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 20 Mar 2016, 15:55
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Peugeot 407 2.0 HDi szarpanie
Jacek 336 napisał o czujniku położenia wału, też miałem taki przypadek, zastanowił bym sie nad tym czujnikiem. Co prawda był błąd z niego ale zaryzykować nawet używany kupic na próbę. Koszty nieduże bo coś powinieneś wykluczyć jak nie masz żadnej usterki. _________________ Prosze pytać na pw.
Miałem identyczny problem ale komp nie pokazywal bledów. Poszarpywanie bylo w ok. 2 tys obrotow. Pomoglo zatkanie egr. Jezdze tak 3lata i zero problemow.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.