Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 15:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Witam.
Wtryski wróciły z servicu i jeden padnięty a naprawa wyceniona na £115 + vat (ceny w funtach)
pozostałe 3 d dobrym stanie. O dziwo nie był to wtrysk który na tescie przelewowym mi lał i go sobie zaznaczyłem przed oddaniem do servisu. Zdziwko. Także zamiast wydawać £150 kupiłem używkę testawaną za 1/3 ceny i zawiozłem do servisu by dla pewności sprawdzili na co oczywiście pan nie był szczęsliwy ale sprawdził i stwierdził że jest ok. Sprawdzenie wtrysków 4 plus 1 £25 i dostałem nowe podkładki miedziane. Aha 'miły pan odrazu po sprawdzeniu wtrysków poinformował mnie że te wtryski nie są przyczyną mojego problemu. Stwierdził że jak wtryski niedomagają to po zapaleniu auta będzie nierówno pracował, kopcił na biało lub czarno a u mnie niebieski dymek i silnik pracuje równo, spalanie ropy jak marzenie. Także wtryski założyłem i Bez zmian! Odrazu jak czekałem na wtryski to wyczysciłem kolektor bo był masakra i zawór egr który był czysty.
Także to by było na tyle z mojej strony bo mechanikiem wielkim nie jestem i auto idzie w piątek do mechanika który siedzi w citroen/peugeot silnikach. Podejrzewam uszczelniacze zaworów lub pierścienie ale to się okaże.
Oczywiście będę informował na bieżąco na temat auta.
pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 15:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


martinus_uk napisał:
(-)Miły pan od razu po sprawdzeniu wtrysków poinformował mnie że te wtryski nie są przyczyną mojego problemu. Stwierdził że jak wtryski niedomagają to po zapaleniu auta będzie nierówno pracował, kopcił na biało lub czarno, a u mnie niebieski dymek i silnik pracuje równo, spalanie ropy jak marzenie. Także wtryski założyłem i Bez zmian!
Nie chcę być złośliwy i nie powiem, co uraziłoby zapewne ambicję pana jacek336. Powiem za to, że niektórzy koledzy tutaj wchodzący w ogóle nie korzystają z porad, a zajmują się komentarzem cudzych porad. Twórca zaś tematu i tak robi swoje, mimo że doradza się mu całkiem co innego.

Pytam więc, po co zgłaszacie problemy, skoro i tak wszystko wiecie najlepiej, albo robicie po swojemu?

Cały czas była mowa o czujnikach i np. wiatraku, który wieje sobie bez żadnej kontroli. Pytanie brzmi: dlaczego zrobiono kosztowną operację z wtryskiwaczami, gdy nawet zawodowy mechanik naprawiający je stwierdził, że winne jest coś innego?

Tak więc wyłożyłeś grubo ponad 500 złotych wg ceny funtów za to, żeby się dowiedzieć, iż wtryskiwacze były sprawne, a usterka i tak nie zniknęła? Rozumiem bowiem, że zdanie "także wtryski założyłem i bez zmian!" oznacza, iż wiatrak dalej szaleje jak przedtem?

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Kwi 2016, 08:01, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 17:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Nie tak do końca. Napisałem w pierwszym poście że auto kopci na zimnym silniku po odpaleniu i idąc tropem porad forumowiczów odpiąłem wtyczkę od czujnika temperatury przy termostacie i wtedy się załącza wentylator i kontrolka świec żarowych. Sam kiedyś pisałeś w poscie że po odpięciu tej wtyczki auto obiera wartości takie żeby nie dopuścić do rozwalenia auta czyli grzeje sobie świece na maxa i potem uruchamia wentylator bo nie wie jaka jest temperatury cieczy. Po wpięciu wtyczki do czujnika spowrotem nie ma problemu z wentylatorem, lexia pokazuję prawidłowe temperatury.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 21:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


martinus_uk napisał:
Sam kiedyś pisałeś w poscie że po odpięciu tej wtyczki auto obiera wartości takie żeby nie dopuścić do rozwalenia auta czyli grzeje sobie świece na maxa i potem uruchamia wentylator bo nie wie jaka jest temperatury cieczy. Po wpięciu wtyczki do czujnika spowrotem nie ma problemu z wentylatorem, lexia pokazuję prawidłowe temperatury.
Napisałem i zawsze piszę tak, jak opiewa instrukcja oraz jak działa rzeczywiście komputer sterujący. A działa po wyłączeniu wtyczki czujnika temperatury cieczy chłodzącej w ten sposób, że przyjmuje wartość zastępczą temperatury albo -50 stopni C, albo "ostatnią dobrą wartość". Niemożliwa jest zatem akcja odwrotna, o której piszesz, tzn. po wypięciu wtyczki załącza się went na maksa i grzeją świece żarowe, tak jakby temperatura groziła zatarciem silnika.

Najprawdopodobniej problem tkwi w instalacji czujnika temperatury. Jeśli bowiem po włączeniu wtyczki wszystko wraca do normy, oznacza, że czujnik jest OK, a coś się dzieje niedobrego w obwodzie, o czym mowa. W ostateczności może być też uszkodzony komputer wtryskowy. Jednak nie naprawiałby się samoistnie na skutek wpięcia wtyczki.

Namawiam cały czas z uporem maniaka, żeby zawsze zamknąć jakąkolwiek kwestię do końca, zanim zacznie się np. kombinować z wtryskiwaczami. Popełniłeś błąd pośpiechu, czy niecierpliwości. A pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł. Natomiast nie zamknąłeś sprawy najzwyklejszego czujnika, który cały czas wodzi cię za nos i kpi sobie z mechaników...

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 22:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Witam.
Dodam, że u mnie jest tak samo po wyjęciu czujnika temp. świece grzeją i załącza się wentylator więc albo jest to prawidłowa reakcja sterownika albo mamy dokładnie tą samą usterkę. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale gdzieś na forum elektrody czytałem, że to normalne zachowanie.
Ja u siebie wymieniłem turbinę miała spore luzy i ubrudzona była olejem, wyczyściłem cały układ dolotowy przez chwile myślałem że problem rozwiązany, niestety samochód nada na krótko dymi na biało gdy zimny i faluje obrotami przez moment.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 22:14
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 00:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


krafal napisał:
Dodam, że u mnie jest tak samo po wyjęciu czujnika temp. świece grzeją i załącza się wentylator więc albo jest to prawidłowa reakcja sterownika albo mamy dokładnie tą samą usterkę.
Mówimy chyba o dwóch różnych sytuacjach awaryjnych, tj. gdy wtyczkę czujnika wypinamy przed zapaleniem silnika oraz po zapłonie. Jasnym jest bowiem, że gdy kostkę odpinamy w trakcie pracy jednostki, komputer reaguje w sposób awaryjny, tzn. traci raptem sygnał czujnika temperatury, więc przyjmuje wariant najgorszy, a nie najlepszy - włącza wentylator, tak jakby silnik miał się zatrzeć.

Natomiast całkiem inaczej reaguje, gdy nie ma żadnego sygnału z czujnika jeszcze przed uruchomieniem. Nie wie, jaką dawkę rozruchową zastosować, małą, czy dużą. Dlatego przyjmuje w sposób oczywisty wariant najmniej korzystny. Tak jak wspomniałem, albo -50 stopni, albo "ostatni dobry pomiar" (w zależności od modelu HDI), po to, żeby skutecznie silnik uruchomić nawet przy braku sygnału z czujnika.

Poniższa tabela pokazuje, w jaki sposób odczytywana jest temperatura przez komputer w zależności od oporności i napięcia sygnału.

Wynika z niej, że im większą oporność ma czujnik, tym zimniejsza jest ciecz chłodząca, a tym samym silnik.

Wyjaśnienie odpięcia wtyczki jest banalnie proste: oporność wzrasta do nieskończoności (0 V sygnału), więc komputer odbiera, iż temperatura sięga syberyjskich mrozów. Podczas rozruchu poda zatem maksymalną dawkę rozruchową na wtryskiwacze, a nie "normalną" lub "minimalną".

Jednostka napędowa zapala momentalnie od pierwszego razu, gdzie przy działającym czujniku były szalone trudności. Dodać należy, że świece żarowe w tym układzie mają znaczenie 2-rzędne. Wielu kierowców potwierdza, że silnik HDI nie ma problemów z zapłonem nawet przy spalonych wszystkich świecach. Pod warunkiem, że dobrze wskazuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej, akumulator jest w pełni naładowany i rozrusznik potrafi zakręcić 200-250 obr/min.

Natomiast gdy czujnik zawyża temperaturę, są kłopoty z rozruchem w niskiej temperaturze oraz silnik pracuje często nierównomiernie i kopci nawet gdy wszystkie cztery świece pracują nienagannie, aku sprawny, tudzież rozrusznik. Do czasu gdy zafałszowane, tu zawyżone wartości temperatury, zrównają się z temperaturą rzeczywistą silnika.

Nie na darmo mówi się, że system rozruchowy w silniku HDI należy do "inteligentnych". O każdej fazie pracy silnika, począwszy od zapłonu i dalszej jeździe, decyduje w 100% komputer, a nie człowiek.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 11 Kwi 2016, 09:40, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 08:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


KotBury dzięki za rzeczową odpowiedź masz racje czujnik odłączałem na pracującym silniku. Dziś sprawdzę zachowanie auta po wyjęciu czujnika przed rozruchem. Co do samego czujnika sprawdziłem mu rezystancję zgodnie z krzywą podaną w instrukcji serwisowej. Rezystancja prawidłowo malała zgodnie z krzywą.

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa tak jak pisałem wcześniej w trybie serwisowym mam zawyżoną tem. silnika. Zapomniałem dodać że jeżdżę fordem focusem mk II. Pozycja 20 na liczniku to temp. silnika wynosiła 43 C przy temp. zewnętrznej -1 sprawdzałem to zgodnie z procedurą podaną na stronie
http://mr-fix.pl/wpis/ford-focus-mk2-tryb-serwisowy-zegarow/
Nie mam pewności czy ta wartość 43 C to na pewno temperatura podana w stopniach celsjusza czy jakaś wartość kodowa dla zegarów. bo wskaźnik wskazówkowy tem. płyny chłodzącego zachowuje się prawidłowo. Przy temp. 90 st C na wskaźniku wskazówkowym mam 120 C na 20 pozycji w trybie serwisowym
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 09:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


krafal napisał:
Nie mam pewności czy ta wartość 43 C to na pewno temperatura podana w stopniach celsjusza czy jakaś wartość kodowa dla zegarów. bo wskaźnik wskazówkowy tem. płyny chłodzącego zachowuje się prawidłowo. Przy temp. 90 st C na wskaźniku wskazówkowym mam 120 C na 20 pozycji w trybie serwisowym.
No to my mamy mieć pewność za Ciebie, w jakich jednostkach miary masz wyskalowany czujnik? Musisz zdecydowanie się upewnić co do tego, ponieważ, jak sam widzisz, czujnik cieczy chłodzącej decyduje absolutnie o szybkim, bezproblemowym rozruchu oraz dalszej jeździe bez dymienia, szarpania itp.

Jeszcze raz powtarzam, jeśli błąd wskazań czujnika sięga ponad 5 stopni, to już mogą być kłopoty z rozruchem w niskiej temperaturze oraz początkową jazdą. Im większa różnica pomiędzy temperaturą czujnikową a rzeczywistą, tym większe problemy. Nawet jeśli wszystkie 4 świece grzeją nienagannie, nie uwolni to nikogo od kłopotów z rozruchem z uwagi na zbyt niską dawkę rozruchową paliwa (nie do jazdy). Silnik ciężko zapala do czasu gdy temperatura rzeczywista silnika zrówna się z czujnikową. Jak sam stwierdzasz - wszystkie problemy wtedy mijają.

Należy przyjąć do wiadomości rzecz dla znacznej liczby kierowców niesłychaną, a mianowicie nie musi mieć współczesny diesel żadnych świec żarowych, żeby sprawnie zapalić nawet w największy mróz. Owszem, świece wspomagają rozruch, ale jest to zaledwie ok. 10-15% zapotrzebowania na energię rozruchu. 90% skutecznego samozapłonu zapewnia prawidłowo wyliczona przez komputer dawka rozruchowa paliwa. Na podstawie czego komputer tę dawkę rozruchową wylicza? Ma się rozumieć, tylko i wyłącznie na podstawie wskazań w/w czujnika.

Wniosek jak dla mnie (według tego, co sam opowiadasz) jest taki, że usunięcie usterki obwodu czujnika (nie tylko samego czujnika, tylko łącznie z kablami i stykami), pozwoli prawdopodobnie wrócić silnikowi do normalności.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 11 Kwi 2016, 10:19, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 10:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Czyli tak po pierwsze sprawdzę jeszcze raz zachowanie silnika bez czujnika i zobaczę jakie występują wtedy temp. na zegarach.
Jeśli silnik będzie pracował poprawnie to spróbuje zmierzyć napięcia na podłączonym czujniku.
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 10:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Czyli tak po pierwsze sprawdzę jeszcze raz zachowanie silnika bez czujnika i zobaczę jakie występują wtedy temp. na zegarach.
Jeśli silnik będzie pracował poprawnie to spróbuje zmierzyć napięcia na podłączonym czujniku.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 21:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Cytat:
jeżdżę fordem focusem mk II.
hmm, to o jakim aucie tu piszemy w końcu?, jeśli rzeczywiście o fordzie, to dlaczego w peugeocie 207?.

A na temat, wcześniej pisałem, co trzeba zrobić i najwidoczniej ktoś woli grzebać i odłączać nie rozwiązując całej sprawy. Wiadomo, że odłączanie od kostki od czujnika, wentylator załączy i nie jest to żaden problem, ani nie rozwiązuje całej sprawy, tutaj należy na zimnym silniku sprawdzić w paramentach silnika, podłączając do komputera i odczytać wartość temperatury silnika bądź czujnika( to jest to samo), a potem odpalić silnik i znów sprawdzić wartość temperatury silnika. Nie jest tak do końca, jeśli z powrotem podłączymy kostkę do czujnika, to wina leży po stronie kabelki, gdyby byłyby kabelki, to po jej podłączeniu dmuchawa chłodnicy dalej by chodziła( Prawda), za to ważne jest tutaj, jaką rezystancję podaje czujnik na zimnym i ciepłym silniku, aniżeli zabawy odłączanie i podłączanie.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 08:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Piszę tutaj bo widzę ze tylko tutaj zależy tak naprawdę komuś na znalezieniu przyczyny a nie pisaniu głupich rad.
Pisałem prędzej że czujnik ma prawidłową rezystancje. Jeśli miałeś taki sam przypadek to powiedz wprost co było uszkodzone a nie pisz mi znowu o sprawdzaniu rezystancji czujnika.
Masz racje że odłączenie czujnika przed dopaleniem też załącza wentylator i że problem nie leży w przewodach.
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 09:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Moim zdaniem przyczyną kopcenia po dłuższym postoju jest problem z gromadzenia się oleju silnikowego w którymś z cylindrów np. przez uszczelniacze zaworów, a nie problem z temp. silnika.
Chodz mam nadzieje że się mylę.
Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 12:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


krafal napisał:
Dodam, że u mnie jest tak samo po wyjęciu czujnika temp. świece grzeją i załącza się wentylator więc albo jest to prawidłowa reakcja sterownika albo mamy dokładnie tą samą usterkę. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale gdzieś na forum elektrody czytałem, że to normalne zachowanie. Ja u siebie wymieniłem turbinę miała spore luzy i ubrudzona była olejem, wyczyściłem cały układ dolotowy przez chwile myślałem że problem rozwiązany, niestety samochód nada na krótko dymi na biało gdy zimny i faluje obrotami przez moment.
Od początku prawdopodobnie trafiłeś w zły temat, ponieważ masz problemy z dymieniem i nierównomiernymi obrotami w początkowej fazie rozgrzewania. Nie masz za to kłopotów z zimnym rozruchem, przynajmniej nic o tym nie mówisz. Czyli należy wykluczyć czujnik temperatury cieczy chłodzącej w Twoim przypadku.

Czytaj zatem uważnie tytuł tematu, w przeciwnym razie robisz zamieszanie, bo wszyscy nastawili się psychicznie na wadliwy czujnik i porady wtedy idą w przysłowiowe krzaki.

Jeżeli jednostka zapala zawsze od pierwszego razu nawet w największy mróz, po czym po sprawnym zapłonie zaczyna "telepać" i kopcić, to wykluczamy momentalnie następujące elementy ze sfery podejrzeń:

1. Turbosprężarka. Nigdy silnik nie będzie się "trząsł" nawet gdy turbo jest całkowicie zniszczone. Jeśli tak jest, to dlaczego wymieniono turbosprężarkę?

2. Pompa wysokiego ciśnienia paliwa. Jeśli silnik zapala sprawnie, po czym zaczyna nierówno pracować i dymić, następnie po jakimś czasie wszystko mija, to pompa nie może się psuć gdy paliwo jest zimne i naprawiać gdy się rozgrzeje.

3. Wtryskiwacze. Patrz punkt nr 2.

Skoro najważniejsze elementy po stronie paliwa i powietrza są całkowicie sprawne, to co doskwiera silnikowi (nierówno pracuje i dymi) tylko gdy jest zimny?

Wymieniam w kolejności występowania:

1. Czujnik temperatury paliwa. Usterka może się ujawniać identycznie jak w przypadku czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Wskutek zawilgocenia, korozji i styków chwiejnych kabli i styków, zmienia się rezystancja sygnału dochodzącego do komputera. Sygnał jest zafałszowany, tu zawyżony, w efekcie czego komputer jest informowany, że przykładowo, temperatura paliwa wynosi +80 stopni C, a w rzeczywistości +5 stopni.

Skutek takiego fałszerstwa jest oczywisty. Komputer, "myśląc", że paliwo jest "gorące", czyli jest go "dużo", dawkuje na wtryskiwacze "mało" paliwa, zamiast "dużo". Stąd nierówne obroty jednostki i dymienie na biało. Sytuacja się stabilizuje z chwilą gdy temperatura paliwa czujnikowa zrówna się z rzeczywistą.

Usterkę daje się wykryć bardzo prosto, posługując się diagnoskopem zewnętrznym. Należy podłączyć laptop diagnostyczny i odczytać wszystkie temperatury po całonocnym postoju silnika pod chmurką. Temperatury powinny się równać wskazaniom termometru zaokiennego.

Jeśli czujnik temperatury paliwa odbiega ponad 5 stopni od temperatury zaokiennej, mogą być kłopoty, o których mowa.

Chcąc zlokalizować dokładnie czy winny jest czujnik, czy kable i styki, należy podmienić czujnik z innego silnika i przetestować. Gdy po zamianie czujników usterka znika, kupić nowy czujnik. Gdy nie znika - sprawdzić kable i styki.

2. Czujnik ciśnienia paliwa. Jest to czujnik piezoelektryczny, nie tensometryczny jak czujnik temperatury, więc oprócz usterki elektrycznej może go dotknąć uszkodzenie mechaniczne, gdyż ma on wewnętrzne części ruchome.

Usterkę czujnika daje się zlokalizować najprościej i najszybciej jak zawsze za pomocą diagnoskopu zewnętrznego. Po prostu należy obserwować ciśnienie zadane i rzeczywiste w opcji komputera "parametry bieżące" (wiersze 3 i 4 - przykładowa tabela poniżej)

Obie wartości powinny być jednakowe lub szybko podążać za sobą w zależności od zmiany obrotów. Jeżeli tak się nie dzieje, można podejrzewać, iż jest to przyczyną perturbacji.

Przy braku diagnoskopu zewnętrznego czujnik od biedy można sprawdzić miernikiem uniwersalnym, mierząc napięcie sygnału w poszczególnych fazach pracy silnika według wykresu ciśnienia w funkcji napięcia na obrazku poniżej.

Jak łatwo zauważyć, po przekręceniu kluczyka w położenie "osprzęt" (jeszcze nie "zapłon"), powinno pojawić się napięcie stałe 0,5 V. Oznacza, że czujnik i układ wtryskowy są w gotowości do pracy.

Po przekręceniu w pozycję "zapłon" (słychać jak rozrusznik kręci) i upływie ok. 1 sekundy napięcie powinno wzrosnąć powyżej 1 V. Oznacza, że ciśnienie rozruchu w zasobniku prawidłowo wzrosło do 150-200 bar. Silnik powinien zapalić od pierwszego razu.

Podczas zwiększania obrotów ciśnienie w zasobniku powinno równomiernie rosnąć, a wraz z nim napięcie sygnału aż do wartości maksymalnej 4,8 V (1800 bar). Jeżeli tak się nie dzieje, można podejrzewać, iż jest to przyczyna perturbacji.

3. Układ recyrkulacji spalin (EGR). Jeżeli w tym systemie szwankuje zawór (siłownik) dozujący spaliny do świeżego powietrza, należy się spodziewać nieustannych kłopotów z dymieniem i nierównomierną pracą silnika w początkowej fazie rozgrzewania. Sposób wykrywania i usuwania w tym obszarze niedomagania opisano w niezliczonej ilości wątków na forum. Wystarczy wklepać w "szukajkę" hasło "Układ recyrkulacji spalin lub EGR".

4. Masowy przepływomierz powietrza (mpp). Za pośrednictwem mpp komputer steruje recyrkulacją spalin (EGR). Jeśli przepływomierz zacznie zawyżać wartość sygnału masy powietrza docierającej do komputera, komputer będzie omyłkowo wpuszczał za dużo spalin do świeżego powietrza na początku rozgrzewania silnika. Skutkiem tego jest nierównomierna praca jednostki i dymienie. Wywołuje ją niepożądana obecność nadmiernej ilości spalin w świeżym powietrzu, co doprowadza do silnego zakłócenia samozapłonu w cylindrze, mimo prawidłowo obliczonej i wtryśniętej dawki paliwa.

Usterkę przepływomierza wraz z współdziałającą z nim recyrkulację spalin również opisano szczegółowo w wielu tematach na tutejszym forum. Musiałbym przepisywać wszystko, co tam napisano.

5. Przestawienie rozrządu w kierunku późnego wtrysku. Ten mankament omawiano wiele razy w licznych wątkach. Ogólnie można powiedzieć, iż usterka ma równoległą, identyczną z objawami przestawienia rozrządu przyczynę - złej jakości paliwo. Czyli mówiąc o opóźnionym wtrysku mamy równorzędnie na myśli obecność w paliwie albo nadmiernej ilości wody, albo dodatków olejopodobnych.

Krótko mówiąc, silnik będzie źle pracował i kopcił na początku rozgrzewania, jeśli rozrząd jest przestawiony choćby o jeden ząbek w kierunku późnego wtrysku. Tak samo będzie źle pracował i kopcił na biało i/lub niebiesko jeżeli w paliwie znajdzie się minimalna ilość wody w postaci czystej lub zemulgowanej, albo olej silnikowy, np. pochodzący z odpowietrzenia (odmy) oraz uszkodzonej turbosprężarki (zniszczone uszczelnienia).

6. Wydzielanie opiłków metalu przez pompę WC z powodu zbyt suchego paliwa. Jest to ostatnio modny temat, gdyż wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, iż producenci paliw za pośrednictwem lobby ekologicznego zrobili wszystkim kuku, pozbawiając ropy siarki (paliwo bezsiarkowe). Wskutek braku siarki i jej pochodnych paliwo stało się zbyt "suche", co powoduje znaczne zwiększenie tarcia pomiędzy tłoczkami i cylinderkami w pompach WC.

W skrajnych wypadkach pompa WC może ulec zakleszczeniu z następstwami typowymi dla tej sytuacji, tj. przeskok o kilka ząbków lub zerwanie paska rozrządu oraz kolizja tłokowo-zaworowa.

Pierwszym objawem zbyt suchego paliwa jest obecność na dnie puszki filtra paliwa drobinek (opiłek) metalu o złotym zabarwieniu. Stąd nazwa potoczna "złote wióry" lub "złota mąka", gdyż w żółtej poświacie paliwa wióry o srebrzystym kolorze przybierają złotawą barwę.

Należy zatem w pierwszym kroku otworzyć dekiel filtra paliwa, wyjąć papierowy wkład i przy silnym oświetleniu sprawdzić, co się pojawiło na dnie. Jeżeli wykryje się choćby pojedynczy płatek metalu, oznacza prawdopodobnie przyczynę nierównych obrotów i dymienia. Spowodowane jest to częściowym zatkaniem przez opiłki wejścia do wtryskiwaczy.

Mogą być też zatkane opiłkami zawory regulacyjne ciśnienia i wydatku paliwa, czego następstwem jest zła regulacja ciśnienia paliwa w zasobniku. Po prostu ciśnienie skacze, a wraz z nim podawane są nierówne dawki przez prawidłowo działające wtryskiwacze.

Jeśli wiór jest niewiele, można odnieść wrażenie, iż problem jest uzależniony od temperatury. Otóż jest to złudzenie, gdyż wraz ze wzrostem temperatury paliwo staje się coraz rzadsze i przez to docelowo dociera go więcej do wtryskiwaczy, niż wtedy gdy paliwo jest zimne.

Uwaga! W silniku 307 1,6 HDI 90/110 KM występuje filtr paliwa 1-razowy, nierozbieralny. Tak więc niemożliwa jest kontrola jego zawartości. Jednak jeżeli filtr był bardzo dawno wymieniany, należy natychmiast to zrobić, a dla upewnienia się stary filtr przekroić i sprawdzić, co jest we wnętrzu. Jeśli występują opiłki, zabrać się koniecznie za czytelnictwo tematów na forum, które ten problem szczegółowo wyjaśniają, łącznie ze sposobami zapobiegania tarciu. No i zacząć ratować silnik, jeśli się chce, żeby jeszcze trochę pojeździł...

No, napracowałem się, ale uważam za konieczne zebranie prawdopodobnych przyczyn w jedną całość, aby się nie rozdrabniać i naprowadzić kierowcę na dobrą drogę. Mam nadzieję, że wtedy porzuci drogę w krzaki i mechanicy nie zaczną go znów popychać do wymiany turbosprężarki, wtryskiwaczy i pompy WC. Zwłaszcza że niedomaganie ma wyraźnie charakter okresowy, niestały i zawsze związany ze zmianą temperatur.

Wszystkie warianty usterek, o których piszę powyżej można zweryfikować przy użyciu diagnoskopu zewnętrznego kierując się przykładową tabelą, albo objawami i logiką działania systemu. Pozwoli to uniknąć rozbierania połowy silnika, gdy usterka może tkwić w jakimś banalnym kabelku.

Wyjątek stanowi oczywiście paliwo złej jakości, a także obecność opiłków metalu. Nie ma czujników, które wykrywają paliwo złej jakości oraz metalowe wióry, czy inne zanieczyszczenia. Wodę może wykryć ewentualnie odpowiedni czujnik.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 13 Kwi 2016, 16:56, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 15:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


KotBury czy mozesz Mi pomoc gdzie znajduje sie czujnik temp paliwa w 1.6 hdi bo mam problem z jego znajleziem, a ze wzgledu na podobny problem chcialbym go podmienic. Narazie zamowilem zaslepke do egr i sprobuje w jaki sposob bedzie zachowywal sie przy zaslepionym zaworze.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 207 »

Opinie o samochodach Peugeot 207 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot5008

86 800

2021r.

125 000 km

małopolskie

Peugeot308

36 300

2016r.

99 170 km

podkarpackie

Peugeot3008

24 900

2010r.

212 000 km

lubelskie

Peugeot5008

92 300

2018r.

194 126 km

podkarpackie

PeugeotRIFTER

58 900

2018r.

159 202 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System