Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 16:57
Temat postu:

Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Witam. Kupiłem nie dawno Peugota 207 1.6 hdi 90hp i przy zakupie sprzedawca prawdopodobnie rozgrzał wcześniej auto bo przy oględzinach nic nie kopcił. Na drugi dzień rano po odpaleniu i dodaniu gazu z tyłu z rury białe kłęby dymu i zapach spalonego oleju. Po dwóch może trzech minutach coraz mniej i jak jadę to ustaje kopcenie. Na rozgrzanym silniku nie widać żeby kopcił, może delikatny dymek przy wysokich obrotach. Czytałem że może czujnik temperatury przekłamuje i go dzisiaj wypiąłem po czym zapaliłem i odrazu na zimnym silniku wentylator chłodnicy wchodzi na maxa i pojawia mi się stop na wyświetlaczu. Odłączyłem akumulator i spowrotem wpiąłem wtyczkę do czujnika temperatury przy termostacie i po zapaleniu wentulator cisza i stop na wyswietlaczu znikł. Ktoś coś może podpowie?
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 18:12
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Witam.
Cytat:
Czytałem że może czujnik temperatury przekłamuje i go dzisiaj wypiąłem po czym zapaliłem i odrazu na zimnym silniku wentylator chłodnicy wchodzi na maxa i pojawia mi się stop na wyświetlaczu
Aby sprawdzić dokładnie pomiaru czujnika, to należy podłączyć pod komputer i zobaczyć rzeczywistą temperaturę silnika z zegarem.
Natomiast odpięcie od czujnika nie wiele wnosi, ponieważ jest to w razie awarii czujnika bądź jej wiązki, przed przegraniem silnika stąd załącza wentylator chłodnicy i pokazujący stop, ten ostatni właśnie informuje, że coś się dzieje nie tak. (Nie musiałeś odpinać od akumulatora, wystarczy wyjąć kluczyk ze stacyjki i ponownie włożyć.)
Z kolei co do kopcenia, mogą to być wtryski, egr, klapki powietrza, a nawet sam czujnik temperatury itd., dlatego, aby nie szukać w ciemno, potrzebne jest diagnostyka komputerowa w celu obejrzenie błędu i paramenty pracy silnika.
Tak więc najpierw diagnostyka komputerowa i z tym wtedy zgłoś się na forum, czyli z wydrukiem, co na tej podstawie możemy podpowiedzieć dokładniej, aniżeli będzie pół silnika rozbierał, no, chyba że chcesz rozbierać. Rolling Eyes

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 18:51
Temat postu:

Re: Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


martinus_uk napisał:
Czytałem że może czujnik temperatury przekłamuje i go dzisiaj wypiąłem po czym zapaliłem i odrazu na zimnym silniku wentylator chłodnicy wchodzi na maxa i pojawia mi się stop na wyświetlaczu.
O którym czujniku temperatury mowa?

Czujników temperatury w silniku HDI jest co najmniej cztery:

1) Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - decyduje o dawce rozruchowej paliwa, czasie grzania i dogrzewania świec żarowych oraz włączaniu/wyłączaniu wentylatora.

2) Czujnik temperatury paliwa - zamontowany po stronie przelewu paliwa do zbiornika, w pobliżu filtra paliwa lub w obudowie filtra (w zależności od wersji silnika). Odpowiada na równi z czujnikiem ciśnienia paliwa za sterowanie dawką wtrysku paliwa podczas jazdy, dając informację o gęstości paliwa (nie ciśnieniu).

3) Czujnik temperatury powietrza - w niektórych wersjach HDI są dwa czujniki, w niektórych jeden, zintegrowany w jednej obudowie z masowym przepływomierzem powietrza. Tak samo jak przy paliwie są dwa czujniki decydujące o dawce wtrysku, po stronie powietrza również funkcjonuje czujnik ciśnienia powietrza oraz czujnik temperatury powietrza. Informuje on o gęstości powietrza (im powietrze zimniejsze, tym jest go "więcej" w tej samej objętości - zasada schładzania powietrza doładowania).

4) Czujnik temperatury spalin po stronie FAP. W zależności od wersji i modelu, także dodatkowy czujnik temp. w lusterku - stanowią razem z EGR, czujnikiem skoku zaworu oraz czujnikiem różnicowym ciśnienia łańcuszek połączeń systemu wypalania sadzy, czyli cząstek stałych.

Każdy z w/w czujników należy do grupy tzw. termistancyjnych, czyli zmieniających swoją oporność, a więc wartość napięcia sygnału wg prostego prawa Ohma: I = U/R.

Są to czujniki analogowe, nie cyfrowe, w związku z tym podlegają jak najbardziej kaprysom aury typu wilgoć, temperatura, "styk chwiejny", itp. Zatem typową usterką takiego czujnika będzie prawie zawsze jakaś odchyłka oporności i napięcia pod wpływem np. wilgoci, korozji lub uszkodzenia mechanicznego.

Nic dziwnego zatem, że jeśli czujnik jest zalany wodą lub innym płynem, jego oporność zmienia się i wraz z nią napięcie sygnału pomiarowego temperatury dochodzącej do komputera.

Komputer sterujący otrzymuje fałszywą informację, że napięcie sygnału w widełkach 0,2-4,8 Volt wynosi zamiast 3 Volt, 5 Volt. Zatem czujnik przekłamuje wartość temperatury, tu zawyża ją aż o 2 Volt.

Oznacza to, że temperatura cieczy chłodzącej w danym momencie nie wynosi +80 stopni C, jak powinno być w normalnych warunkach, ale podskoczyła do maksymalnej +130 stopni C.

Stąd natychmiastowa reakcja komputera, który uruchamia w sposób ciągły wentylator, gdyż według czujnika silnikowi grozi przegrzanie! Nawet wyjęcie kluczyka nie zatrzyma wentylatora, gdyż komputer został zaalarmowany ZE STRONY WADLIWEGO CZUJNIKA, A NIE DOBREGO KLUCZYKA, że nie wolno przestać wiać. Dopiero słuszna decyzja kierowcy o odłączeniu klemy ratuje sytuację.

Tak więc myśleć tam intensywnie aż czaszka dymi i nie robić paniki na forum, tylko pilnie sprawdzać, czy nie zostały zalane kable, styki i sam czujnik jakimś płynem, czy cóś...

Nie latać też od razu do sklepu i nie kupować nowego czujnika, który przecież nie spali się w żaden sposób pod wpływem napięcia 5 V. Najpierw postarać się zlokalizować przyczynę skoku napięcia sygnału oraz oporności, o czym mowa. Często wystarczy wypięcie wtyczki czujnika, poruszanie kabelkiem, następnie wysuszenie zwykłą suszarką do włosów i problem mija jak ręką odjął...

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 20:26
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Auto podpięte pod diagbox stare błędy pokasowane i jeden nie da się usunąć P1351
mam kilka fotek z ekranu podczas diagnostyki ale nie wiem jak je wstawic na forum
Powrót do góry
jacek336

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 477
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: peugeot 407 2,0HDI, 3008 1.6 eHDI
Piwa: 17/2
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:00
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Błąd P 1351 informuje że masz uszkodzoną jedna lub kilka świec żarowych.
Piszesz że kopcenie ustaje dopiero po kilku minutach , nie wydaje mi się aby przyczyną takiego stanu rzeczy były świece żarowe. One żarzą sie w zalezności od temperatury otoczenia jeszcze kilkanaście sekund po uruchomieniu zimnego silnika.
Sprawdż , które i ile świec żarowych masz uszkodzone. Najlepiej zrób to omomierzem , albo żarówką - pomiar przeprowadż nie na przekażniku , tylko bezpośrednio na styku do którego doprowadzone jest zasilanie do świec poszczególnych świec.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:00
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


aha zapomniałem dodać że jak wypiąłem wtyczkę z czujnika temperatury to poraz pierwszy zobaczyłem po przekręceniu kluczykiem kontrolkę grzania świec na desce która się świeciła z 10 sekund i zgasła po czym odpalilem auto to mi się odrazu wentylator na maxa włączył i wył i kontrolka stop na desce. Qrde jedno przeczy drugiemu. Świecę powinno grzać jak jest zimno a wentylator powieniem się włączyć jak silnik rozgrzany na maxa... jutro posprawdzam wtyczki i kable wszędzie gdzie się da. Gdzie są zlokalizowane czujniki temperatur itd itp? cieczy już wiem gdzie jest a kolega pisał wczesniej że jest ich co najmniej 4 . pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 30 Mar 2016, 21:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Najstarsza i najskuteczniejsza porada mechanika brzmi: "Myślenie jest pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu". Skoro powiedziane było w informacji o czujniku temperatury cieczy chłodzącej, że odpowiada on m.in. za czas grzania i dogrzewania świec żarowych, to jakim cudem świece się zepsuły, gdy temperatura silnika wynosi, przykładowo, +130 stopni C?

Ponadto rozszyfrowana usterka brzmi:
Cytat:
P1351 - Układ przekaźnika podgrzewania: spójność.
Czy jest coś napisane o awarii świec żarowych? Nie. Jest napisane o spójności układu przekaźnika, a więc daleka droga do świec.

Zatem myśleć, myśleć, myśleć, dopiero potem monitować, że świece żarowe uwalone, nie odwrotnie.

Rozwiązać więc problem czujnika temperaturowego, a wszystko wróci do normalności.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
jacek336

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 477
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: peugeot 407 2,0HDI, 3008 1.6 eHDI
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 21:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Kocie Bury cenię Cię i szanuję za Twoją wiedzę ale nie podoba mi się jedna rzecz w Twoich wypowiedziach.
Dlaczego po prostu nie napiszesz normalnie bez wywyższania sie i bez próby ośmieszania drugiej osoby. Nie obraż się ale Twoje wypowiedzie są podszyte takim jadem - zastanawiam się tylko dlaczego?
Cytuje ; Czy jest coś napisane o awarii świec żarowych? Nie. Jest napisane o spójności układu przekaźnika, a więc daleka droga do świec.

Zatem myśleć, myśleć, myśleć, dopiero potem monitować, że świece żarowe uwalone, nie odwrotnie.
Ja też mam tabelę z kodami usterek i też mogę przepisać z tej tabeli co dany kod usterki oznacza.
Zastanawiam się tylko dlaczego w moim samochodzie podczas testu globalnego pokazał sie błąd P1351 .
Po sprawdzenie układu świec żarowych ( instalacji , przekażnika i świec ) okazało się ,że trzecia świeca jest uszkodzona . Po wymianie świecy bład nie powrócił .
Czytam Twoje posty i dochodzę do wniosku że nie posługujesz się ani lexią ani diagboxem.
Teoretycznie jesteś bardzo dobry ale praktycznie ....... sam sobie dopowiedz.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 21:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Zamiast użalać się nad sobą i czepiać niby wywyższających i zachęcających do myślenia porad, powinieneś konkretnie rozwiązać problem czujnika temperatury. Czy go rozwiązałeś? Jeżeli nie, to odczep się ode mnie i po prostu nie czytaj, jeśli coś ci się nie podoba, albo zignoruj bez dodatkowych komentarzy.

Jak widzisz, do zlokalizowania usterki wcale nie potrzeba było znajomości diagboxa, który, niestety, nie uczy myślenia. Nie masz więc czym się popisywać, jeśli na podstawie posiadania owego narzędzia oceniasz czyjeś umiejętności.

Po co zresztą pytasz forum, skoro wszystko wiesz najlepiej i wcale nie krytyczne uwagi uznajesz za obelgi? Przerost ambicji? Czemu nie zwrócisz się do zawodowych mechaników o pomoc? Oni będą bardzo uprzejmi, ale nie wiem czy równie łaskawi dla twojego portfela...

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
jacek336

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 477
Skąd jesteś (miejscowość / region): rzeszów
Posiadane auto: peugeot 407 2,0HDI, 3008 1.6 eHDI
Piwa: 17/2
Wysłany: Pią 01 Kwi 2016, 22:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Tak jak mówiłem - nie posługujesz się ani lexią ani diagboxem Ja wszystkie czujniki temperatur mam dobre.
Miałem uwaloną trzecią świece , a nie jakaś tam spójność .
Przepraszam ,że uraziłem twoją ambicje.
A jeszcze jedno - dlaczego pytam na forum? Przecież forum to nie tylko ty , są tutaj też inni.....
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 04:38
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


jacek336 napisał:
Tak jak mówiłem - nie posługujesz się ani lexią ani diagboxem Ja wszystkie czujniki temperatur mam dobre.
Miałem uwaloną trzecią świece , a nie jakaś tam spójność .
Przepraszam ,że uraziłem twoją ambicje.
A jeszcze jedno - dlaczego pytam na forum? Przecież forum to nie tylko ty , są tutaj też inni.....
Zdaje się, że koledze wcale nie chodzi o walkę z problemem, tylko walkę z człowiekiem. Przykro mi, że wszystko, co ja mówię, odbiera tak osobiście. Nie miałem złych intencji, podczas gdy jemu przyświecają nie wiadomo jakie.

Inni użytkownicy też podpowiadali, nie tylko ja. Czyżby jakieś testy na inteligencję i znajomość diagboxa?

Przypominam także, iż autorem pytania był inny użytkownik i jego problem dotyczył czujników, a nie świec żarowych. Pomieszałeś te dwie sprawy i na koniec orzekłeś, że nie masz żadnych problemów z czujnikami. Jeżeli ty nie masz problemów, nie oznacza, że inni ich nie mają.

Tak więc czytać wypowiedzi innych, nie skupiać się tylko na sobie i swoich ambicjach, nie walczyć z ludźmi, tylko z usterkami i będzie git.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 09:54
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Witam martinus_uk rozwiązałeś już może problem nierównej pracy zimnego silnika i białego dymu z tłumika. Dodam że sprawdziłem na liczniku w menu serwisowym temperaturę silnika, na wewnątrz było okolo -1 st C a na liczniku mam wartość 43 C i po rozgrzaniu osiąga 120 C (nie wiem czy to wartość w stopniach celsjusza) wskazówka temperatury płyny chlodniczego zachowuje się normalnie osiąga 90 st C
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 10:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


* na zewnątrz było -1 st C
Powrót do góry
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 02 Kwi 2016, 22:52
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


witam, po intensywnym myśleniu Smile i wielu sprawdzaniach czujników, wtyczek itd itp oraz podpięciu diagboxa nic nie wyszło co by było do wymiana czy naprawy odnośnie czujnika i kabelków. Drogą dedukcji doszliśmy też że nie mogłem wczesniej widzieć kontrolki świec żarowych bo temperatura jest powyżej 6-7 stopni za dnia.
I teraz apropo kopcenia na biało za zimnym silniku. Diagnostyka nic nie pokazała ale test przelewowy wtrysków już tak. Trzeci wtrysk od rozrządu lał niemiłosiernie (po 3 minutach testu w nalał 3 razy więcej ropy niż pozostałe które miały mniej wiecej po równo). Wtryski oddane do sprawdzenia/ regeneracji i w poniedziałek będe wiedział coś więcej to napiszę.
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Kwi 2016, 08:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Wielkie dzięki za odpowiedz, czekam na wieści co wyszło na diagnostyce wtryskiwaczy i jaki jest przewidywalny koszt naprawy
Powrót do góry
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 15:04
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Witam.
Wtryski wróciły z servicu i jeden padnięty a naprawa wyceniona na £115 + vat (ceny w funtach)
pozostałe 3 d dobrym stanie. O dziwo nie był to wtrysk który na tescie przelewowym mi lał i go sobie zaznaczyłem przed oddaniem do servisu. Zdziwko. Także zamiast wydawać £150 kupiłem używkę testawaną za 1/3 ceny i zawiozłem do servisu by dla pewności sprawdzili na co oczywiście pan nie był szczęsliwy ale sprawdził i stwierdził że jest ok. Sprawdzenie wtrysków 4 plus 1 £25 i dostałem nowe podkładki miedziane. Aha 'miły pan odrazu po sprawdzeniu wtrysków poinformował mnie że te wtryski nie są przyczyną mojego problemu. Stwierdził że jak wtryski niedomagają to po zapaleniu auta będzie nierówno pracował, kopcił na biało lub czarno a u mnie niebieski dymek i silnik pracuje równo, spalanie ropy jak marzenie. Także wtryski założyłem i Bez zmian! Odrazu jak czekałem na wtryski to wyczysciłem kolektor bo był masakra i zawór egr który był czysty.
Także to by było na tyle z mojej strony bo mechanikiem wielkim nie jestem i auto idzie w piątek do mechanika który siedzi w citroen/peugeot silnikach. Podejrzewam uszczelniacze zaworów lub pierścienie ale to się okaże.
Oczywiście będę informował na bieżąco na temat auta.
pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 15:48
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


martinus_uk napisał:
(-)Miły pan od razu po sprawdzeniu wtrysków poinformował mnie że te wtryski nie są przyczyną mojego problemu. Stwierdził że jak wtryski niedomagają to po zapaleniu auta będzie nierówno pracował, kopcił na biało lub czarno, a u mnie niebieski dymek i silnik pracuje równo, spalanie ropy jak marzenie. Także wtryski założyłem i Bez zmian!
Nie chcę być złośliwy i nie powiem, co uraziłoby zapewne ambicję pana jacek336. Powiem za to, że niektórzy koledzy tutaj wchodzący w ogóle nie korzystają z porad, a zajmują się komentarzem cudzych porad. Twórca zaś tematu i tak robi swoje, mimo że doradza się mu całkiem co innego.

Pytam więc, po co zgłaszacie problemy, skoro i tak wszystko wiecie najlepiej, albo robicie po swojemu?

Cały czas była mowa o czujnikach i np. wiatraku, który wieje sobie bez żadnej kontroli. Pytanie brzmi: dlaczego zrobiono kosztowną operację z wtryskiwaczami, gdy nawet zawodowy mechanik naprawiający je stwierdził, że winne jest coś innego?

Tak więc wyłożyłeś grubo ponad 500 złotych wg ceny funtów za to, żeby się dowiedzieć, iż wtryskiwacze były sprawne, a usterka i tak nie zniknęła? Rozumiem bowiem, że zdanie "także wtryski założyłem i bez zmian!" oznacza, iż wiatrak dalej szaleje jak przedtem?

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Kwi 2016, 08:01, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
martinus_uk

Debiutant



Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Belfast
Posiadane auto: 207 1.6 HDI 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 17:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Nie tak do końca. Napisałem w pierwszym poście że auto kopci na zimnym silniku po odpaleniu i idąc tropem porad forumowiczów odpiąłem wtyczkę od czujnika temperatury przy termostacie i wtedy się załącza wentylator i kontrolka świec żarowych. Sam kiedyś pisałeś w poscie że po odpięciu tej wtyczki auto obiera wartości takie żeby nie dopuścić do rozwalenia auta czyli grzeje sobie świece na maxa i potem uruchamia wentylator bo nie wie jaka jest temperatury cieczy. Po wpięciu wtyczki do czujnika spowrotem nie ma problemu z wentylatorem, lexia pokazuję prawidłowe temperatury.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 21:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


martinus_uk napisał:
Sam kiedyś pisałeś w poscie że po odpięciu tej wtyczki auto obiera wartości takie żeby nie dopuścić do rozwalenia auta czyli grzeje sobie świece na maxa i potem uruchamia wentylator bo nie wie jaka jest temperatury cieczy. Po wpięciu wtyczki do czujnika spowrotem nie ma problemu z wentylatorem, lexia pokazuję prawidłowe temperatury.
Napisałem i zawsze piszę tak, jak opiewa instrukcja oraz jak działa rzeczywiście komputer sterujący. A działa po wyłączeniu wtyczki czujnika temperatury cieczy chłodzącej w ten sposób, że przyjmuje wartość zastępczą temperatury albo -50 stopni C, albo "ostatnią dobrą wartość". Niemożliwa jest zatem akcja odwrotna, o której piszesz, tzn. po wypięciu wtyczki załącza się went na maksa i grzeją świece żarowe, tak jakby temperatura groziła zatarciem silnika.

Najprawdopodobniej problem tkwi w instalacji czujnika temperatury. Jeśli bowiem po włączeniu wtyczki wszystko wraca do normy, oznacza, że czujnik jest OK, a coś się dzieje niedobrego w obwodzie, o czym mowa. W ostateczności może być też uszkodzony komputer wtryskowy. Jednak nie naprawiałby się samoistnie na skutek wpięcia wtyczki.

Namawiam cały czas z uporem maniaka, żeby zawsze zamknąć jakąkolwiek kwestię do końca, zanim zacznie się np. kombinować z wtryskiwaczami. Popełniłeś błąd pośpiechu, czy niecierpliwości. A pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł. Natomiast nie zamknąłeś sprawy najzwyklejszego czujnika, który cały czas wodzi cię za nos i kpi sobie z mechaników...

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 22:14
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Witam.
Dodam, że u mnie jest tak samo po wyjęciu czujnika temp. świece grzeją i załącza się wentylator więc albo jest to prawidłowa reakcja sterownika albo mamy dokładnie tą samą usterkę. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale gdzieś na forum elektrody czytałem, że to normalne zachowanie.
Ja u siebie wymieniłem turbinę miała spore luzy i ubrudzona była olejem, wyczyściłem cały układ dolotowy przez chwile myślałem że problem rozwiązany, niestety samochód nada na krótko dymi na biało gdy zimny i faluje obrotami przez moment.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 00:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


krafal napisał:
Dodam, że u mnie jest tak samo po wyjęciu czujnika temp. świece grzeją i załącza się wentylator więc albo jest to prawidłowa reakcja sterownika albo mamy dokładnie tą samą usterkę.
Mówimy chyba o dwóch różnych sytuacjach awaryjnych, tj. gdy wtyczkę czujnika wypinamy przed zapaleniem silnika oraz po zapłonie. Jasnym jest bowiem, że gdy kostkę odpinamy w trakcie pracy jednostki, komputer reaguje w sposób awaryjny, tzn. traci raptem sygnał czujnika temperatury, więc przyjmuje wariant najgorszy, a nie najlepszy - włącza wentylator, tak jakby silnik miał się zatrzeć.

Natomiast całkiem inaczej reaguje, gdy nie ma żadnego sygnału z czujnika jeszcze przed uruchomieniem. Nie wie, jaką dawkę rozruchową zastosować, małą, czy dużą. Dlatego przyjmuje w sposób oczywisty wariant najmniej korzystny. Tak jak wspomniałem, albo -50 stopni, albo "ostatni dobry pomiar" (w zależności od modelu HDI), po to, żeby skutecznie silnik uruchomić nawet przy braku sygnału z czujnika.

Poniższa tabela pokazuje, w jaki sposób odczytywana jest temperatura przez komputer w zależności od oporności i napięcia sygnału.

Wynika z niej, że im większą oporność ma czujnik, tym zimniejsza jest ciecz chłodząca, a tym samym silnik.

Wyjaśnienie odpięcia wtyczki jest banalnie proste: oporność wzrasta do nieskończoności (0 V sygnału), więc komputer odbiera, iż temperatura sięga syberyjskich mrozów. Podczas rozruchu poda zatem maksymalną dawkę rozruchową na wtryskiwacze, a nie "normalną" lub "minimalną".

Jednostka napędowa zapala momentalnie od pierwszego razu, gdzie przy działającym czujniku były szalone trudności. Dodać należy, że świece żarowe w tym układzie mają znaczenie 2-rzędne. Wielu kierowców potwierdza, że silnik HDI nie ma problemów z zapłonem nawet przy spalonych wszystkich świecach. Pod warunkiem, że dobrze wskazuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej, akumulator jest w pełni naładowany i rozrusznik potrafi zakręcić 200-250 obr/min.

Natomiast gdy czujnik zawyża temperaturę, są kłopoty z rozruchem w niskiej temperaturze oraz silnik pracuje często nierównomiernie i kopci nawet gdy wszystkie cztery świece pracują nienagannie, aku sprawny, tudzież rozrusznik. Do czasu gdy zafałszowane, tu zawyżone wartości temperatury, zrównają się z temperaturą rzeczywistą silnika.

Nie na darmo mówi się, że system rozruchowy w silniku HDI należy do "inteligentnych". O każdej fazie pracy silnika, począwszy od zapłonu i dalszej jeździe, decyduje w 100% komputer, a nie człowiek.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 11 Kwi 2016, 09:40, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 08:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


KotBury dzięki za rzeczową odpowiedź masz racje czujnik odłączałem na pracującym silniku. Dziś sprawdzę zachowanie auta po wyjęciu czujnika przed rozruchem. Co do samego czujnika sprawdziłem mu rezystancję zgodnie z krzywą podaną w instrukcji serwisowej. Rezystancja prawidłowo malała zgodnie z krzywą.

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa tak jak pisałem wcześniej w trybie serwisowym mam zawyżoną tem. silnika. Zapomniałem dodać że jeżdżę fordem focusem mk II. Pozycja 20 na liczniku to temp. silnika wynosiła 43 C przy temp. zewnętrznej -1 sprawdzałem to zgodnie z procedurą podaną na stronie
http://mr-fix.pl/wpis/ford-focus-mk2-tryb-serwisowy-zegarow/
Nie mam pewności czy ta wartość 43 C to na pewno temperatura podana w stopniach celsjusza czy jakaś wartość kodowa dla zegarów. bo wskaźnik wskazówkowy tem. płyny chłodzącego zachowuje się prawidłowo. Przy temp. 90 st C na wskaźniku wskazówkowym mam 120 C na 20 pozycji w trybie serwisowym
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 09:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


krafal napisał:
Nie mam pewności czy ta wartość 43 C to na pewno temperatura podana w stopniach celsjusza czy jakaś wartość kodowa dla zegarów. bo wskaźnik wskazówkowy tem. płyny chłodzącego zachowuje się prawidłowo. Przy temp. 90 st C na wskaźniku wskazówkowym mam 120 C na 20 pozycji w trybie serwisowym.
No to my mamy mieć pewność za Ciebie, w jakich jednostkach miary masz wyskalowany czujnik? Musisz zdecydowanie się upewnić co do tego, ponieważ, jak sam widzisz, czujnik cieczy chłodzącej decyduje absolutnie o szybkim, bezproblemowym rozruchu oraz dalszej jeździe bez dymienia, szarpania itp.

Jeszcze raz powtarzam, jeśli błąd wskazań czujnika sięga ponad 5 stopni, to już mogą być kłopoty z rozruchem w niskiej temperaturze oraz początkową jazdą. Im większa różnica pomiędzy temperaturą czujnikową a rzeczywistą, tym większe problemy. Nawet jeśli wszystkie 4 świece grzeją nienagannie, nie uwolni to nikogo od kłopotów z rozruchem z uwagi na zbyt niską dawkę rozruchową paliwa (nie do jazdy). Silnik ciężko zapala do czasu gdy temperatura rzeczywista silnika zrówna się z czujnikową. Jak sam stwierdzasz - wszystkie problemy wtedy mijają.

Należy przyjąć do wiadomości rzecz dla znacznej liczby kierowców niesłychaną, a mianowicie nie musi mieć współczesny diesel żadnych świec żarowych, żeby sprawnie zapalić nawet w największy mróz. Owszem, świece wspomagają rozruch, ale jest to zaledwie ok. 10-15% zapotrzebowania na energię rozruchu. 90% skutecznego samozapłonu zapewnia prawidłowo wyliczona przez komputer dawka rozruchowa paliwa. Na podstawie czego komputer tę dawkę rozruchową wylicza? Ma się rozumieć, tylko i wyłącznie na podstawie wskazań w/w czujnika.

Wniosek jak dla mnie (według tego, co sam opowiadasz) jest taki, że usunięcie usterki obwodu czujnika (nie tylko samego czujnika, tylko łącznie z kablami i stykami), pozwoli prawdopodobnie wrócić silnikowi do normalności.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 11 Kwi 2016, 10:19, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 10:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Czyli tak po pierwsze sprawdzę jeszcze raz zachowanie silnika bez czujnika i zobaczę jakie występują wtedy temp. na zegarach.
Jeśli silnik będzie pracował poprawnie to spróbuje zmierzyć napięcia na podłączonym czujniku.
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 10:01
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Czyli tak po pierwsze sprawdzę jeszcze raz zachowanie silnika bez czujnika i zobaczę jakie występują wtedy temp. na zegarach.
Jeśli silnik będzie pracował poprawnie to spróbuje zmierzyć napięcia na podłączonym czujniku.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 21:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Cytat:
jeżdżę fordem focusem mk II.
hmm, to o jakim aucie tu piszemy w końcu?, jeśli rzeczywiście o fordzie, to dlaczego w peugeocie 207?.

A na temat, wcześniej pisałem, co trzeba zrobić i najwidoczniej ktoś woli grzebać i odłączać nie rozwiązując całej sprawy. Wiadomo, że odłączanie od kostki od czujnika, wentylator załączy i nie jest to żaden problem, ani nie rozwiązuje całej sprawy, tutaj należy na zimnym silniku sprawdzić w paramentach silnika, podłączając do komputera i odczytać wartość temperatury silnika bądź czujnika( to jest to samo), a potem odpalić silnik i znów sprawdzić wartość temperatury silnika. Nie jest tak do końca, jeśli z powrotem podłączymy kostkę do czujnika, to wina leży po stronie kabelki, gdyby byłyby kabelki, to po jej podłączeniu dmuchawa chłodnicy dalej by chodziła( Prawda), za to ważne jest tutaj, jaką rezystancję podaje czujnik na zimnym i ciepłym silniku, aniżeli zabawy odłączanie i podłączanie.
Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 08:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Piszę tutaj bo widzę ze tylko tutaj zależy tak naprawdę komuś na znalezieniu przyczyny a nie pisaniu głupich rad.
Pisałem prędzej że czujnik ma prawidłową rezystancje. Jeśli miałeś taki sam przypadek to powiedz wprost co było uszkodzone a nie pisz mi znowu o sprawdzaniu rezystancji czujnika.
Masz racje że odłączenie czujnika przed dopaleniem też załącza wentylator i że problem nie leży w przewodach.
Powrót do góry
krafal

Czytelnik



Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: 307
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 09:03
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Moim zdaniem przyczyną kopcenia po dłuższym postoju jest problem z gromadzenia się oleju silnikowego w którymś z cylindrów np. przez uszczelniacze zaworów, a nie problem z temp. silnika.
Chodz mam nadzieje że się mylę.
Pozdrawiam
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 12:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


krafal napisał:
Dodam, że u mnie jest tak samo po wyjęciu czujnika temp. świece grzeją i załącza się wentylator więc albo jest to prawidłowa reakcja sterownika albo mamy dokładnie tą samą usterkę. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale gdzieś na forum elektrody czytałem, że to normalne zachowanie. Ja u siebie wymieniłem turbinę miała spore luzy i ubrudzona była olejem, wyczyściłem cały układ dolotowy przez chwile myślałem że problem rozwiązany, niestety samochód nada na krótko dymi na biało gdy zimny i faluje obrotami przez moment.
Od początku prawdopodobnie trafiłeś w zły temat, ponieważ masz problemy z dymieniem i nierównomiernymi obrotami w początkowej fazie rozgrzewania. Nie masz za to kłopotów z zimnym rozruchem, przynajmniej nic o tym nie mówisz. Czyli należy wykluczyć czujnik temperatury cieczy chłodzącej w Twoim przypadku.

Czytaj zatem uważnie tytuł tematu, w przeciwnym razie robisz zamieszanie, bo wszyscy nastawili się psychicznie na wadliwy czujnik i porady wtedy idą w przysłowiowe krzaki.

Jeżeli jednostka zapala zawsze od pierwszego razu nawet w największy mróz, po czym po sprawnym zapłonie zaczyna "telepać" i kopcić, to wykluczamy momentalnie następujące elementy ze sfery podejrzeń:

1. Turbosprężarka. Nigdy silnik nie będzie się "trząsł" nawet gdy turbo jest całkowicie zniszczone. Jeśli tak jest, to dlaczego wymieniono turbosprężarkę?

2. Pompa wysokiego ciśnienia paliwa. Jeśli silnik zapala sprawnie, po czym zaczyna nierówno pracować i dymić, następnie po jakimś czasie wszystko mija, to pompa nie może się psuć gdy paliwo jest zimne i naprawiać gdy się rozgrzeje.

3. Wtryskiwacze. Patrz punkt nr 2.

Skoro najważniejsze elementy po stronie paliwa i powietrza są całkowicie sprawne, to co doskwiera silnikowi (nierówno pracuje i dymi) tylko gdy jest zimny?

Wymieniam w kolejności występowania:

1. Czujnik temperatury paliwa. Usterka może się ujawniać identycznie jak w przypadku czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Wskutek zawilgocenia, korozji i styków chwiejnych kabli i styków, zmienia się rezystancja sygnału dochodzącego do komputera. Sygnał jest zafałszowany, tu zawyżony, w efekcie czego komputer jest informowany, że przykładowo, temperatura paliwa wynosi +80 stopni C, a w rzeczywistości +5 stopni.

Skutek takiego fałszerstwa jest oczywisty. Komputer, "myśląc", że paliwo jest "gorące", czyli jest go "dużo", dawkuje na wtryskiwacze "mało" paliwa, zamiast "dużo". Stąd nierówne obroty jednostki i dymienie na biało. Sytuacja się stabilizuje z chwilą gdy temperatura paliwa czujnikowa zrówna się z rzeczywistą.

Usterkę daje się wykryć bardzo prosto, posługując się diagnoskopem zewnętrznym. Należy podłączyć laptop diagnostyczny i odczytać wszystkie temperatury po całonocnym postoju silnika pod chmurką. Temperatury powinny się równać wskazaniom termometru zaokiennego.

Jeśli czujnik temperatury paliwa odbiega ponad 5 stopni od temperatury zaokiennej, mogą być kłopoty, o których mowa.

Chcąc zlokalizować dokładnie czy winny jest czujnik, czy kable i styki, należy podmienić czujnik z innego silnika i przetestować. Gdy po zamianie czujników usterka znika, kupić nowy czujnik. Gdy nie znika - sprawdzić kable i styki.

2. Czujnik ciśnienia paliwa. Jest to czujnik piezoelektryczny, nie tensometryczny jak czujnik temperatury, więc oprócz usterki elektrycznej może go dotknąć uszkodzenie mechaniczne, gdyż ma on wewnętrzne części ruchome.

Usterkę czujnika daje się zlokalizować najprościej i najszybciej jak zawsze za pomocą diagnoskopu zewnętrznego. Po prostu należy obserwować ciśnienie zadane i rzeczywiste w opcji komputera "parametry bieżące" (wiersze 3 i 4 - przykładowa tabela poniżej)

Obie wartości powinny być jednakowe lub szybko podążać za sobą w zależności od zmiany obrotów. Jeżeli tak się nie dzieje, można podejrzewać, iż jest to przyczyną perturbacji.

Przy braku diagnoskopu zewnętrznego czujnik od biedy można sprawdzić miernikiem uniwersalnym, mierząc napięcie sygnału w poszczególnych fazach pracy silnika według wykresu ciśnienia w funkcji napięcia na obrazku poniżej.

Jak łatwo zauważyć, po przekręceniu kluczyka w położenie "osprzęt" (jeszcze nie "zapłon"), powinno pojawić się napięcie stałe 0,5 V. Oznacza, że czujnik i układ wtryskowy są w gotowości do pracy.

Po przekręceniu w pozycję "zapłon" (słychać jak rozrusznik kręci) i upływie ok. 1 sekundy napięcie powinno wzrosnąć powyżej 1 V. Oznacza, że ciśnienie rozruchu w zasobniku prawidłowo wzrosło do 150-200 bar. Silnik powinien zapalić od pierwszego razu.

Podczas zwiększania obrotów ciśnienie w zasobniku powinno równomiernie rosnąć, a wraz z nim napięcie sygnału aż do wartości maksymalnej 4,8 V (1800 bar). Jeżeli tak się nie dzieje, można podejrzewać, iż jest to przyczyna perturbacji.

3. Układ recyrkulacji spalin (EGR). Jeżeli w tym systemie szwankuje zawór (siłownik) dozujący spaliny do świeżego powietrza, należy się spodziewać nieustannych kłopotów z dymieniem i nierównomierną pracą silnika w początkowej fazie rozgrzewania. Sposób wykrywania i usuwania w tym obszarze niedomagania opisano w niezliczonej ilości wątków na forum. Wystarczy wklepać w "szukajkę" hasło "Układ recyrkulacji spalin lub EGR".

4. Masowy przepływomierz powietrza (mpp). Za pośrednictwem mpp komputer steruje recyrkulacją spalin (EGR). Jeśli przepływomierz zacznie zawyżać wartość sygnału masy powietrza docierającej do komputera, komputer będzie omyłkowo wpuszczał za dużo spalin do świeżego powietrza na początku rozgrzewania silnika. Skutkiem tego jest nierównomierna praca jednostki i dymienie. Wywołuje ją niepożądana obecność nadmiernej ilości spalin w świeżym powietrzu, co doprowadza do silnego zakłócenia samozapłonu w cylindrze, mimo prawidłowo obliczonej i wtryśniętej dawki paliwa.

Usterkę przepływomierza wraz z współdziałającą z nim recyrkulację spalin również opisano szczegółowo w wielu tematach na tutejszym forum. Musiałbym przepisywać wszystko, co tam napisano.

5. Przestawienie rozrządu w kierunku późnego wtrysku. Ten mankament omawiano wiele razy w licznych wątkach. Ogólnie można powiedzieć, iż usterka ma równoległą, identyczną z objawami przestawienia rozrządu przyczynę - złej jakości paliwo. Czyli mówiąc o opóźnionym wtrysku mamy równorzędnie na myśli obecność w paliwie albo nadmiernej ilości wody, albo dodatków olejopodobnych.

Krótko mówiąc, silnik będzie źle pracował i kopcił na początku rozgrzewania, jeśli rozrząd jest przestawiony choćby o jeden ząbek w kierunku późnego wtrysku. Tak samo będzie źle pracował i kopcił na biało i/lub niebiesko jeżeli w paliwie znajdzie się minimalna ilość wody w postaci czystej lub zemulgowanej, albo olej silnikowy, np. pochodzący z odpowietrzenia (odmy) oraz uszkodzonej turbosprężarki (zniszczone uszczelnienia).

6. Wydzielanie opiłków metalu przez pompę WC z powodu zbyt suchego paliwa. Jest to ostatnio modny temat, gdyż wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, iż producenci paliw za pośrednictwem lobby ekologicznego zrobili wszystkim kuku, pozbawiając ropy siarki (paliwo bezsiarkowe). Wskutek braku siarki i jej pochodnych paliwo stało się zbyt "suche", co powoduje znaczne zwiększenie tarcia pomiędzy tłoczkami i cylinderkami w pompach WC.

W skrajnych wypadkach pompa WC może ulec zakleszczeniu z następstwami typowymi dla tej sytuacji, tj. przeskok o kilka ząbków lub zerwanie paska rozrządu oraz kolizja tłokowo-zaworowa.

Pierwszym objawem zbyt suchego paliwa jest obecność na dnie puszki filtra paliwa drobinek (opiłek) metalu o złotym zabarwieniu. Stąd nazwa potoczna "złote wióry" lub "złota mąka", gdyż w żółtej poświacie paliwa wióry o srebrzystym kolorze przybierają złotawą barwę.

Należy zatem w pierwszym kroku otworzyć dekiel filtra paliwa, wyjąć papierowy wkład i przy silnym oświetleniu sprawdzić, co się pojawiło na dnie. Jeżeli wykryje się choćby pojedynczy płatek metalu, oznacza prawdopodobnie przyczynę nierównych obrotów i dymienia. Spowodowane jest to częściowym zatkaniem przez opiłki wejścia do wtryskiwaczy.

Mogą być też zatkane opiłkami zawory regulacyjne ciśnienia i wydatku paliwa, czego następstwem jest zła regulacja ciśnienia paliwa w zasobniku. Po prostu ciśnienie skacze, a wraz z nim podawane są nierówne dawki przez prawidłowo działające wtryskiwacze.

Jeśli wiór jest niewiele, można odnieść wrażenie, iż problem jest uzależniony od temperatury. Otóż jest to złudzenie, gdyż wraz ze wzrostem temperatury paliwo staje się coraz rzadsze i przez to docelowo dociera go więcej do wtryskiwaczy, niż wtedy gdy paliwo jest zimne.

Uwaga! W silniku 307 1,6 HDI 90/110 KM występuje filtr paliwa 1-razowy, nierozbieralny. Tak więc niemożliwa jest kontrola jego zawartości. Jednak jeżeli filtr był bardzo dawno wymieniany, należy natychmiast to zrobić, a dla upewnienia się stary filtr przekroić i sprawdzić, co jest we wnętrzu. Jeśli występują opiłki, zabrać się koniecznie za czytelnictwo tematów na forum, które ten problem szczegółowo wyjaśniają, łącznie ze sposobami zapobiegania tarciu. No i zacząć ratować silnik, jeśli się chce, żeby jeszcze trochę pojeździł...

No, napracowałem się, ale uważam za konieczne zebranie prawdopodobnych przyczyn w jedną całość, aby się nie rozdrabniać i naprowadzić kierowcę na dobrą drogę. Mam nadzieję, że wtedy porzuci drogę w krzaki i mechanicy nie zaczną go znów popychać do wymiany turbosprężarki, wtryskiwaczy i pompy WC. Zwłaszcza że niedomaganie ma wyraźnie charakter okresowy, niestały i zawsze związany ze zmianą temperatur.

Wszystkie warianty usterek, o których piszę powyżej można zweryfikować przy użyciu diagnoskopu zewnętrznego kierując się przykładową tabelą, albo objawami i logiką działania systemu. Pozwoli to uniknąć rozbierania połowy silnika, gdy usterka może tkwić w jakimś banalnym kabelku.

Wyjątek stanowi oczywiście paliwo złej jakości, a także obecność opiłków metalu. Nie ma czujników, które wykrywają paliwo złej jakości oraz metalowe wióry, czy inne zanieczyszczenia. Wodę może wykryć ewentualnie odpowiedni czujnik.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Sro 13 Kwi 2016, 16:56, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 15:22
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


KotBury czy mozesz Mi pomoc gdzie znajduje sie czujnik temp paliwa w 1.6 hdi bo mam problem z jego znajleziem, a ze wzgledu na podobny problem chcialbym go podmienic. Narazie zamowilem zaslepke do egr i sprobuje w jaki sposob bedzie zachowywal sie przy zaslepionym zaworze.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 21:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


krafal napisał:
Piszę tutaj bo widzę ze tylko tutaj zależy tak naprawdę komuś na znalezieniu przyczyny a nie pisaniu głupich rad.
Pisałem prędzej, że czujnik ma prawidłową rezystancje. Jeśli miałeś taki sam przypadek to powiedz wprost co było uszkodzone, a nie pisz mi znowu o sprawdzaniu rezystancji czujnika.

No widzisz kolego krafal, niektórym osobom na znalezienie problemu związane z Fordem mija się jednak z celem, a tylko dlatego, że ktoś ma taki kaprys jak Ty i przenosi całą dyskusję w inne miejsce. Mało tego, jak mam napisać ci wprost nie mając podstawowy informacji dotyczący twoich problemów?, wiedząc, że przyczyny mogą być różne i aby celnie podać informacji, potrzebne niestety, minimum dane z odczytu komputera, bo na razie piszemy tutaj o czujniku i jak dotąd, nikt nie podał, czy czujnik prawidłowo podaje rezystancji. Natomiast kolego krafal, ty masz inną przyczynę niż autora tematu!!!, tak więc w twoim przypadku może być wtryskiwacze, ale żeby mieć pewność to i tutaj potrzebna diagnostyka komputerowa w celu weryfikacji dotyczący problemu, bo żaden zawodowy mechanik w ciemno nie będzie rozbierał na poszczególnych części całego silnika. Tak, więc jeżeli myślisz, że to głupie rady, to wymieniaj w ciemno sobie części( tylko przygotuj półki na dobre części), bo niestety, obecnie pracy silników sterowane przez sterownik są właśnie odbierane na podstawie wszystkich czujników, jakim jest na wyposażeniu silnika itd., dlatego potrzebna jest diagnostyka komputerowa. (Era produkcji zwykły silników już minęła, bo kiedyś czujnik temperatury pokazywał tylko temperaturę, a obecnie są sterowane i pracą silnika.)
Przypominam, że nie każdy objaw musi być taki sam, dlatego, aby nie wymieniać w ciemno oraz niepotrzebnie rozbierać lub odłączać, to zawsze należy podłączyć pod komputer diagnostyczny i nie sprawdzamy tylko wyłącznie błędy, ale czasem warto i obejrzeć w paramentach silnika, to zawsze zaoszczędzicie czas i pieniądze.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 21:51
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


jamiro napisał:
gdzie znajduje sie czujnik temp paliwa w 1.6 hdi bo mam problem z jego znajleziem, a ze wzgledu na podobny problem chcialbym go podmienic. Narazie zamowilem zaslepke do egr i sprobuje w jaki sposob bedzie zachowywal sie przy zaslepionym zaworze.
Mówisz i masz... Radziłbym poza tym robić wszystko po kolei, nie naraz, ponieważ narobisz sobie takiego bałaganu, iż nie będziesz wiedział gdzie przód, a gdzie tył...

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 22:31
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Dzieki wielkie, ale mozna prosciej, mine wiecej w ktorej czesci silnika go znajde ? Bo szukalem nr kat. na service box i nie moglem znajsc.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 23:19
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Musisz sam się rozejrzeć po komorze silnika mając schemat przed oczami, który Ci wkleiłem. Prościej to już chyba nie można. Widzisz przecież wyraźnie pompkę ręczną ("gruszkę") (13). Idąc po przewodzie paliwa z niej, trafisz niezawodnie na czwórnik (15), w który wstawiony jest czujnik temperatury paliwa (10). Nie można nie trafić...

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 13 Kwi 2016, 09:24
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


KotBury napisał:


Jeżeli jednostka zapala zawsze od pierwszego razu nawet w największy mróz, po czym po sprawnym zapłonie zaczyna "telepać" i kopcić, to wykluczamy momentalnie następujące elementy ze sfery podejrzeń:

1. Turbosprężarka. Nigdy silnik nie będzie się "trząsł" nawet gdy turbo jest całkowicie zniszczone. Jeśli tak jest, to dlaczego wymieniono turbosprężarkę?

2. Pompa wysokiego ciśnienia paliwa. Jeśli silnik zapala sprawnie, po czym zaczyna nierówno pracować i dymić, następnie po jakimś czasie wszystko mija, to pompa nie może się psuć gdy paliwo jest zimne i naprawiać gdy się rozgrzeje.

3. Wtryskiwacze. Patrz punkt nr 2.
Pzdr KotBury


Mam podobny problem co kolega, ale mechanicy upieraja sie, ze wina sa lejace wtryski i dlatego jest problem, ze po odpaleniu telepie silnikiemi lekko dymi na siwo. No ale tak rozumujac, gdyby laly to by laly przez caly czas, a nie do czasu rozgrzania silnika? Prawdopodobnie wina sa byc moze jakies czujniki, gdyz podaja bledne dane do zadania wlasciwej dawki paliwa przez wtryski przy zimnym silniku?

KotBury napisał:
Musisz sam się rozejrzeć po komorze silnika mając schemat przed oczami, który Ci wkleiłem. Prościej to już chyba nie można. Widzisz przecież wyraźnie pompkę ręczną ("gruszkę") (13). Idąc po przewodzie paliwa z niej, trafisz niezawodnie na czwórnik (15), w który wstawiony jest czujnik temperatury paliwa (10). Nie można nie trafić...


Wiem, ze jestem byc moze troche [cenzura], ale w tej chwili przebywam w Polsce na urlopie i nie mam fizycznego dostepu do auta, zeby podejzec na ten czujnik, a szukalem go na ServiceBoxie i nie znalazlem, ani nawet zadnego nr kat., a chcialbym taki czujnik tu znajsc, zeby moc go pozniej podmienic. Czy moge o jakis nr kat tego czujnika temp paliwa prosic? Na stronie iParts czy w google rowniez nie moge znajsc, byc moze jest pod inna nazwa?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sro 13 Kwi 2016, 16:43
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


jamiro napisał:
(-)chcialbym taki czujnik tu znaleźć, zeby moc go pozniej podmienic.
Nie kupuj części na zapas, bo w ten sposób wymienisz połowę silnika i usterki nie zlikwidujesz. Najpierw dostań się do silnika i spokojnie sprawdź i wykryj, co się rzeczywiście dzieje, a nie wirtualnie za pośrednictwem internetu. Skąd wiesz, że winny jest czujnik? A jeżeli przyczyną są kable lub styki, tj. ponad 90% potwierdzonych przyczyn usterek? Będziesz miał dwa sprawne czujniki, a niedomaganie wciąż okryte tajemnicą?

Jeśli chcesz mieć prawidłowo dobraną część, musisz dostać się do silnika i stamtąd przeczytać numer katalogowy itd. Nikt nie znajduje bardzo ważnych elementów tak jak Ty. Dlatego, że są różne modyfikacje, typy i modele, których nawet w SB nie ma. Ewentualnie możesz zajrzeć do innego, identycznego silnika i stamtąd pobrać dane.

Ja w każdym razie takich rzeczy nie pamiętam i nie zamierzam pamiętać, bo to jest bez sensu. Może jednak ktoś inny się zlituje, więc proszę bardzo.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 13 Kwi 2016, 17:55
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Cytat:
Nikt nie znajduje bardzo ważnych elementów tak jak Ty
A dlaczego nikt nie znajduje części tak jak kolega jamiro?.Jeśli szuka daną część, to się powinno podpowiedzieć, ale ja potwierdzam, że skoro nie ma, to najwidoczniej w tym modelu nie ma. Choć i tutaj problemy, bo model 207, a 307 mogą się różnić pod względem układu wtryskowego, czyli Bosch lub Siemens, ale widzę, że tutaj dla was wszystko jedno, jaki to model.

Cytat:
ze wina sa lejace wtryski i dlatego jest problem, ze po odpaleniu telepie silnikiemi lekko dymi na siwo.
Jeśli jest siwy dym i telepie silnikiem, to najszybciej mogą być zawieszone opylacze od wtryskiwaczy, bo nawet przekłamujący czujnik temperatury, silnik nie telepie. Aby to zweryfikować, należy podłączyć pod komputer i obejrzeć paramenty pracy wtryskiwaczy, co już dużo wcześniej pisałem w innym temacie. Natomiast, można jeszcze sprawdzić stan oleju w silniku i jeśli przybywa, a nie ubywa, oznacza to lejące się wtryskiwacze, czyli opylacze. Jak dla mnie, bez sensu jest rozbierać pół silnika, co jednocześnie nie przynosi korzyści, a tylko niepotrzebnie wydatków oraz nerwów, no, chyba że ktoś dużo ma kasy i duże półki na sprawne części.
Pozdrawiam.

Ps. Kolego jamiro wyślij mi na wp, numer vin, to sprawdzę dokładniej, czy takowy czujnik jest w twoim modelu. (Możliwe, że gdzieś vin widziałem lub nie, tak więc prosiłbym wyrozumiałość.)
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 14 Kwi 2016, 09:16
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


KotBury napisał:
Najpierw dostań się do silnika i spokojnie sprawdź i wykryj, co się rzeczywiście dzieje, a nie wirtualnie za pośrednictwem internetu. Skąd wiesz, że winny jest czujnik?

Pzdr KotBury


Pare razy juz stalem przed silnikiem, ale na byc moze banalny objaw ktory u mnie wystepuje moze skladac sie wiele czynnikow. Wiem, ze latwo jest ladnie opisywac przyczyny i ich rozwiazania, ale czasami trudniej jest przeniesc to do rzeczywistosci, szczegolnie osobie ktora nie jest zawodowym mechanikiem. Zreszta Twoje wielokrotne wypowiedzi mozna przyjac jako wirtualna pomoc przez internet i z tego staram sie korzystac, i tez do tego jest forum, zeby znajsc jakies wskazowki ktore kazdemu z nas pomoga rozwiazac problem. We wczesniejszych wypowiedziach piszesz, zeby starac sie podmieniac czujniki, ale to nie jest takie latwe, przeciez nie stane na ulicy i nie bede wylapywac takiego samego auta i prosic kogos czy moge pare czesci podmienic do swojego auta. Niby takie latwe. Nie kazdy wokol Mnie takie auta posiada. Pisales rowniez, zeby na poczatek zaslepic chwilowo EGR i taki tez mam zamiar. Wiec niejako wracam do punktu wyjscia. W obecnej chwili nie mam nigdzie w poblizu dostepi do Planeta, a takimi ogolnymi programami i pseudomechanikami mam same przykre doswiadczenia. Tak jak pisales wczesniej, dla nich najlatwiej jest zaczac od wymiany najdrozszych elementow. EGR, wtryski itd. Dlatego staram sie sam mimo niewielkiej wiedzy, ale z wasza pomoca powoli dojsc do przyczyny. Z pewnoscia bedzie to mniej kosztowne niz wizyty w kolejnych serwisach. Dlatego prosze o wyrozumialosc.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 14 Kwi 2016, 21:10
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Niestety, nie posiadasz czujnika temperatury paliwa( tak jak wcześniej pisałem), za to proponuję sprawdzić niskiego ciśnienia paliwa, pompę paliwa niskiego ciśnienia masz umieszczoną w zbiorniku paliwa, co powinieneś sprawdzić, czy sitko zabezpieczające przed większymi zanieczyszczeniami nie jest w jakimś celu zabrudzona( tak zwaną lepką mazią, trudno inaczej nazwać niż napisałem.). Tutaj należy jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa idące do wysokiego ciśnienia, czy nie jest za przypadkiem za niskie ciśnienie paliwa.
Natomiast co do autora tematu, to również poleciłbym sprawdzenie, ponieważ o ile pamięć nie myli, to takie same układy paliwowe posiadają co 307.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Czw 14 Kwi 2016, 23:59
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


jamiro napisał:
(-)Piszesz, zeby starac sie podmieniac czujniki, ale to nie jest takie latwe, przeciez nie stane na ulicy i nie bede wylapywac takiego samego auta i prosic kogos czy moge pare czesci podmienic do swojego auta. Niby takie latwe. Nie kazdy wokol Mnie takie auta posiada.
Piszę zawsze z punktu widzenia kierowcy, nie mechanika. Wydawało mi się więc prościej sprawdzić coś podmieniając z innego silnika, aniżeli kupować na zapas czujniki i nastawniki.

Można też po prostu sprawdzać "na piechotę" wartości sygnałów czujników poprzez pomiar miernikiem uniwersalnym. Są to bowiem czujniki analogowe, nie cyfrowe, zasilane napięciem stałym 5 V, a więc dobrze mierzalnym zwykłym woltomierzem.

Jest wiele sposobów wykrywania usterek, z których zaledwie część podaję tutaj, uwzględniając, jak wspomniałem, aktualne możliwości kierowcy. Jeżeli uważasz, że te porady są niepotrzebne i nie zdołasz ich wykorzystać, to ja już nic na to nie poradzę.

Nie chce mi się wierzyć, iż żyjesz na jakimś pustkowiu i nigdzie nie jesteś w stanie przeprowadzić pełnej diagnostyki silnika, którą Ci umożliwia Twój własny komputer wtryskowy. Maksymalne wykorzystanie komputera, który jest jedynym instrumentem dokładnie od dawna wiedzącym, co się dzieje niedobrego z jednostką napędową, jest zawsze pierwszym krokiem w rozwiązaniu problemu. Trzeba tylko podłączyć odpowiedni diagnoskop, skaner zewnętrzny do sterownika, żeby po prostu przeczytać, co on ma do powiedzenia.

Czy nie kusi Cię, aby sprawdzić, "co kotek ma w środku"? Mnie by łapy cały czas świerzbiły...

Tymczasem Ty kompletnie lekceważysz 100%-owego gwaranta wykrycia usterki i udajesz się po pomoc do odległego forum, które nie widzi i nie słyszy silnika. Nie musisz wykonywać poleceń kiepskich mechaników. Nie zmuszą Cię do wymiany wtryskiwaczy, pompy WC i wielu drogich elementów, jeśli Ty tego nie zechcesz. Ale swojego osobistego doktora zawsze możesz wysłuchać, prawda?

Jeżeli podejrzewasz (i chyba słusznie) czujnik temperatury paliwa, to jak chcesz go sprawdzić? Kupując nowy? A co, jeśli się okaże, że usterka nie zniknęła? Wtedy kupisz następny?

PS
Napisz dokładnie dane silnika. Czy jest to 1,6 HDI DV6ATED 110 KM rocznik...... z systemem wtryskowym BOSCH? Najlepiej podaj nr VIN. Jeżeli jest to jednostka napędowa, której się domyślam, to rysunek powyżej jest dokładnym odzwierciedleniem jej budowy.

Nie zawiera pompy elektrycznej w zbiorniku. Pompa wstępna niskiego ciśnienia jest zintegrowana z pompą WC w jednej obudowie. Pomocniczą pompką, podobnie jak w systemie SIEMENS i DELPHI, jest "gruszka" (13).

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu


Ostatnio zmieniony przez KotBury dnia Pon 18 Kwi 2016, 07:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 15 Kwi 2016, 20:18
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Cytat:
Nie zawiera pompy elektrycznej w zbiorniku. Pompa wstępna niskiego ciśnienia jest zintegrowana z pompą WC w jednej obudowie. Pomocniczą pompką, podobnie jak w systemie SIEMENS i DELPHI, jest "gruszka".
Mylisz się, bo to całkiem inny silnik niż myślisz.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 16 Kwi 2016, 08:53
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


A wiec dokladna wersja Mojego auta to 307 RESTYL KOMBI REKREACYJNE 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5. Czy po vinie bedzie latwiej?
Powrót do góry
KotBury

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 970
Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina
Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 16 Kwi 2016, 11:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


jamiro napisał:
A wiec dokladna wersja Mojego auta to 307 RESTYL KOMBI REKREACYJNE 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5. Czy po vinie bedzie latwiej?
Tak, po VIN będzie łatwiej, ponieważ nie masz określonego systemu wtryskowego i typu komputera sterującego. BVM 5 to jest skrzynia biegów, zatem do celów diagnostycznych informacja nieprzydatna. Sam zresztą możesz sprawdzić z ciekawości, rejestrując się na Service Box Peugeot tutaj.

Pzdr KotBury
_________________
Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 25 Kwi 2016, 19:47
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Dla informacji KotBury : VF33H9HXC84604085
A tak na marginesie, zakupilem zloty srodek Smile Liquid Moly Spulung do czyszczenia wtryskow. Kazdy pseudo fachowiec sugerowal, ze problem jest z wtryskami, bo dymi, szarpie i faluja obroty. No i zabralem sie za plukanie wtryskow tym srodkiem, metoda bezposrednia, tzn przelalem plyn LM do sloiczka, dwa wezyki i wszystko podpielem pod przewody doplywu i odplywu paliwa. Zapalilem autko i oczywiscie na wstepie troszke zadymil, lekko szarpnal dopoki nie zaciagnal plynu i to by bylo na tyle negatywnych objawow (wczesniej dymek, dlugotrwala 5-10 min nierowna praca silnika, wrecz szarpanie z lekkim dymieniem). Silnik przez caly czas idealnie wzorcowo pracowal. Wniosek moze byc jeden, to nie wtryski sa problemem porannego dymienia i szarpania, ani EGR, ani przeplywka czy tez czujniki jak i turbo, a wydaje Mi sie, ze problem jest gdzies przed zasilaniem pompy wtryskowej. Prosze Mnie poprawic jezeli sie myle. Wyglada na to jak by sie cofalo paliwo lub jak wspomnial Transit problem moze byc w pompie niskiego cisnienia znajdujacego sie w baku. A teraz pytanie, czy latwo dostac sie do tej pompy? Jak ja sprawdzic czy dobrze funkcjonuje? Ewentualnie czy mozna wczesniej zamontowac jakis zaworek zwrotny?
Powrót do góry
jamiro

Stały Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 128
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podkarpacie
Posiadane auto: Peugeot 307SW 1.6 HDI 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 26 Kwi 2016, 17:30
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Tak wiec chyba sie pomylilem, to nie pompa. Zrobilem przejscie z przezroczystej rureczki przy zasilaniu i po zapaleniu ladnie paliwo zaciagnelo, zadnych pecherzykow powietrza nie widzialem. Sadze, ze wczoraj ladnie pracowal na samym plynie poniewaz mial inna liczbe oktanowa. Tak wiec poszukiwania ciag dalszy. Czekam juz tylko na zamowionego Diagboxa i zobaczymy co go boli.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 22:35
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Cytat:
Sadze, ze wczoraj ladnie pracowal na samym plynie poniewaz mial inna liczbe oktanowa.
Poczekaj, podane numer vin dotyczy diesla, a nie benzyny, bo tylko benzyna ma oktany Idea .
Prawdę mówiąc, cały post do kosza powinien w trafić i nie bez powodu.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
emswisnia

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): R-sko
Posiadane auto: Xsara Picasso 2.0 HDI 2002rok, Ibiza EVO1
Piwa: 2/5
Wysłany: Wto 30 Sie 2016, 01:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


Witam.
Chcialbym przedstawic swoj problem z autem ktory spotyka mnie od czasu kupna. Auto to oczywiscie peugeot 207 1.6hdi 90KM. Zwykle sprzeglo oraz zwykle turbo.
Auto po nocy podczas odpalania odpala za pierwszym razem ale niestety praca silnika jest malo przyjemna. Pracuje tak jakby dxialaly 3 z 4 cylindrow, trzesie silnikiem oraz przez moment odpalenia leci bialo-szary dym. Po pewnym czasie 40sekund praca silnika jest juz przyjemna dla ucha. Tak samo sie dzieje gdy dodam przez pewna chwile gazu na postoju. W aucie. Ie zauwazylem duzego dymienia podczas jazdy chyba ze redukcja biegu i wcisniecie gazu dla przyspieszenia ale to raczej kazdy diesel zakopci.

Postanowilem wyczyscic egr bo auto wczesniej bylo uzytkowane po miescie.
Tak to wygladalo:





Tutaj proces odpalania auta po postoju
https://youtu.be/5wAYB_ewYqc metaloczny dzwiek ktory slychac to obudowa turbiny.
Po czyszczeniu egr odpalanie pozostalo bez zmian.
Na cieplym silniku nie ma najmniejszego problemu. Auto nie pali wiecej.

Prosilbym o rade co jeszcze moge zamemu zdiagnozowac. Posiadam lexie i dialboxa, peugeot planet.

Troche czytalem na ten temat i podpowiedzi jest masa niektorzy pisza ze wgrywali czy przeprogramowywali soft w aucie. Wymieniali uszczelniacze kolektora czy wtryskow.
Powrót do góry
emswisnia

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 197
Skąd jesteś (miejscowość / region): R-sko
Posiadane auto: Xsara Picasso 2.0 HDI 2002rok, Ibiza EVO1
Piwa: 2/5
Wysłany: Sro 30 Sie 2017, 21:42
Temat postu:

Re: ( Peugeot 207 ) Czujnik temperatury plus kopci na zimnym silniku


I jak udało się komuś rozwiązać ten ciężki przypadek z szarpaniem przy odpalaniu i puszczeniem dyma białego?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 207 »

Opinie o samochodach Peugeot 207 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne


Peugeot207

10 900

2012r.

305 000 km

mazowieckie

Peugeot3008

64 800

2017r.

213 494 km

podkarpackie

Peugeot5008

61 700

2018r.

137 000 km

pomorskie

Peugeot508

69 900

2020r.

111 000 km

kujawsko-pomorskie

Peugeot607

13 600

2007r.

267 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System