Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 15:12
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..
miszaa napisał:
Dopiero kupiłem.... i zauważyłem, że pluje mi olejem z wydechu (myślałem, że to skroplona para wodna)(-).
Skoro pluje olejem z wydechu, to pierwsze pytanie powinno być dawno zadane i wyjaśnione, skąd się wziął olej. Czy mamy to sprawdzić za ciebie?
Jeśli turbosprężarka była rzekomo regenerowana, to z chwilą pojawiania się oleju poza nią (jest przecież smarowana i schładzana olejem silnikowym), powinno się natychmiast powziąć podejrzenie, iż to z niej cieknie olej poprzez uszkodzone uszczelnienia. Wobec tego, jaki jest poziom oleju zmierzony bagnetem? Jeśli oleju szybko ubywa, oznacza właśnie podejrzenie utraty szczelności w turbo. Wtedy sprawa jest jasna - turbo ponownie do regeneracji lub wymiany.
Jeśli chodzi o katalizator i wydech, nie ma potrzeby od razu czyścić lub wymieniać, skoro za chwilę znów będzie przedostawał się olej. W ten sposób usuwasz skutek, a nie przyczynę. Oczywistym więc jest, iż wpierw musisz usunąć przeciek oleju, a dopiero potem kombinować dalej.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..
witam,
z miski olejowej olej nie ubywa - utrzymuje się na stałym poziomie.
Jak kupowałem, to wiedziałem o zregenerowanym turbo..., ale wtedy nic nie kopcił z wydechu ani nie pluł olejem...
Dopiero jak przejechałem 70km to zauważyłem.
Pytanie: czy można pomierzyć jakieś parametry turbo, żeby ocenić czy jest prawidłowo zregenerowane? Jakie?
Zadaje sobie tylko pytanie, czy nie powinienem przepłukać wydechu, żeby nie padł katalizator...
Ponadto wylatujący olej na drogę powoduje zagrożenie... _________________ -------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 15:56
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..
miszaa napisał:
(-) z miski olejowej olej nie ubywa - utrzymuje się na stałym poziomie. (-) Zadaje sobie tylko pytanie, czy nie powinienem przepłukać wydechu, żeby nie padł katalizator...
No, to skąd bierze się olej? Przy jednorazowym pomiarze bagnetem (nie wskaźnikiem na pulpicie, który może przekłamywać) możesz nie zauważyć ubytku oleju. Trzeba pomiar powtarzać wielokrotnie bagnetem w krótkich odstępach czasu, zawsze na płaskiej powierzchni. Podłożyć pod silnik biały karton i obserwować wycieki, skoro turbawka jest podobno szczelna, choć ja podejrzewam prawie na 100%, iż to z niej cieknie.
Na potwierdzenie tego można odłączyć gumową rurę łączącą turbo z chłodnicą powietrza (intercoolerem), jest u samego dołu pod spodem silnika. Jeżeli wyleje się z niej co najmniej 0,5 litra czarnej mazi, oznacza właśnie wyciek oleju poprzez uszczelnienia zarówno po stronie sprężarki, jak i turbiny.
Innym sprawdzianem może być odłączenie odcinka rury doprowadzającej powietrze do sprężarki (nie wyprowadzającej powietrze ze sprężarki). Należy wsadzić palce do wnętrza sprężarki i badać, czy nagromadził się olej. Gdy rzeczywiście jest dużo oleju, oznacza dokładnie niebezpieczeństwo wycieku oleju poprzez uszkodzone uszczelnienia (oringi).
Przy okazji można palcami sprawdzić bardzo precyzyjnie, czy turbo nie ma luzów, będących przyczyną powstania m.in. przecieków oleju. Poruszając delikatnie palcami w górę, w dół, na boki i do/od siebie łopatki sprężarki, nie powinny być w żadnym wypadku odczuwalne jakiekolwiek luzy.
Także kręcąc łopatkami powinny one poruszać się leciuteńko jak piórka, bez jakichkolwiek oporów i zahamowań.
Jeżeli występuje którykolwiek z w/w objawów po stronie sprężarki, oznacza identyczną sytuację po stronie turbiny, a więc konieczność regeneracji całej turbosprężarki.
Podkreślam również, iż nie zajmować się 6-rzędnymi rzeczami typu katalizator, który sam z siebie nie wydziela oleju. Bezwzględnie doprowadzić najpierw do pełnej sprawności turbosprężarkę lub inne źródło wycieku oleju.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 30 Kwi 2016, 21:35
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..
Witam.
Jaki przebieg auta?, od tego należy zacząć.
Jeśli bardzo duży przebieg, to również może iść przez górę silnika, spróbuj na odpalonym silniku odkręcić korek oleju, jak będzie pryskał, to świadczy o dużym przebiegu i naprawy głowicy, ponieważ olej dostający się do turbiny może również przedostawać przez odmę, możliwe, że odma nie spełnia warunki bądź uszkodzona góra silnika, czyli głowica lub turbina, co należy tutaj jak najdokładniej sprawdzić przeczyszczając każdy element.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 970 Skąd jesteś (miejscowość / region): Goleniów k/Szczecina Posiadane auto: 406 2,0 HDI 110 KM combi 2000, KIA CARNIVAL 2,9 CRDI 145 KM
Piwa: 92/1
Wysłany: Nie 01 Maj 2016, 13:54
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..
Po co znajomość przebiegu i rocznika? Nie poszukiwać skutków, tylko przyczyny. Nie może być przyczyną przebieg i rocznik, skoro silnik zapala bez problemów za każdym razem, pracuje równomiernie i nie kopci. Chyba, że tak nie jest?
Nie zajmować się więc, jak powiedziałem, 3-rzędnymi, czy 6-rzędnymi sprawami, tylko skupić nad jednym problemem. Myślę, że jeżeli usunie się pierwotną przyczynę przedostawania się oleju do wydechu, to automatycznie niedomaganie zniknie.
Pzdr KotBury _________________ Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..
KotBury napisał:
Po co znajomość przebiegu i rocznika? Nie poszukiwać skutków, tylko przyczyny. Nie może być przyczyną przebieg i rocznik, skoro silnik zapala bez problemów za każdym razem, pracuje równomiernie i nie kopci. Chyba, że tak nie jest?
Zapala bez problemów, ale w tej temp. to chyba kazdy zapali...
Troszkę kopci...
KotBury napisał:
Nie zajmować się więc, jak powiedziałem, 3-rzędnymi, czy 6-rzędnymi sprawami, tylko skupić nad jednym problemem. Myślę, że jeżeli usunie się pierwotną przyczynę przedostawania się oleju do wydechu, to automatycznie niedomaganie zniknie.
Pzdr KotBury
Czy jakiegoś speca od turbin moze ktoś polecić we Wrocławiu/okolicy? _________________ -------------------
Pozdrawiam
Miszaa
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 02 Maj 2016, 09:30
Temat postu:
Re: ( Peugeot 807 ) 2.0 HDI DW10ATED padła turbina - z układu wydechowego olej..
Cytat:
Po co znajomość przebiegu i rocznika?
Znajomość przebiegu jest również ważne, bo jeśli między czasie kilka turbiny wymieniono, a olej jak leci, tak leci, inaczej jest z rocznikiem, ale w niektórych przypadkach potrzebny i rocznik. Dla potomności, wielu sprzedający nie pozwala odkręcać korki od oleju, to o czymś świadczy i nie bez powodu, kiedy górą silnika przez korek pryska niemiłosiernie olej, że cały silnik ubrudzony olejem. A jak wiadomo, jak leci olej, to i przez odmę wali olejem do turbiny, tak więc te dwie rzeczy do sprawdzenia.
Cytat:
Nie poszukiwać skutków, tylko przyczyny.
Przyczyny są kilka, a skutki zawsze będzie tylko jeden.
Cytat:
Myślę, że jeżeli usunie się pierwotną przyczynę przedostawania się oleju do wydechu, to automatycznie niedomaganie zniknie.
Oczywiście, że tak jest, z tym że trzeba dokładnie ocenić, którędy olej dostaję się, czy przez turbinę, czy przez odmę, a możliwość uszkodzenia jest kilka i tylko najbliższa osoba przy aucie może ocenić.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 807 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.