Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 07 Cze 2016, 23:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
No, a gdzie opisany problem związany naprawą pompy?. Pewnie nie odpalał, ale czy to na pewno ma związek rzężeniem cokolwiek w silniku, pewnie nie, tak więc zdecyduj się, o czym mamy pisać i jakie problemy dotyczą.
Napisał:igda
Cytat:
oczywiście napisze,może komuś w przyszłości się przyda
Jak wyżej opisane i co ma się przydać oraz czego ma dotyczyć reklamy tej firmy na, którym nie uzgodniono z administratorem. Bo swojej własnej wypowiedzi dotyczący choćby naprawy pompy nie widać i pewnie następny link wystawisz związany regeneracją pompy vacum. (Jeśli nie jest prawdą, to usuń ten link podany przez z ciebie)
Cytat:
pompa założona i silnik chodzi ,komputer nie pokazuje żadnych błędów ,ale dalej coś rzęzi ,przy dodawaniu gazu
No i 1700 zł w błoto, bo silnik jak zrzędził tak zrzędzi i jeszcze dodatkowo wydaj na pompę vacum, to już całkowicie będzie ciekawiej.
Cytat:
jest ktoś mądry coby cos podpowiedział ,jak te rzęzienie ustalić
Najlepiej jak nagrasz ponownie filmik, co powinieneś tutaj troszkę oddalić kamerę, bo obecny nagranie trochę niepotrzebnie zmieniasz przyśpieszenia, natomiast z filmiku wygląda na łańcuszek wałka rozrządu, bo jeżeli zmieniałeś pasek rozrządu, to należy wymienić komplet wraz z łańcuszkiem i napinaczem, co właściwie tego również nie opisujesz.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
TROSZKĘ MNIE NIE ZROZUMIAŁEŚ :
filmik nie jest mój ,tylko z innego wątku na forum ,napisałem że tak samo mi rzęzi
silnik padł i nie odpalał ,pompa zregenerowali i silnik chodzi idealnie ,ale myslałem ,że rzęzienie które było przed unieruchomieniem silnika to właśnie jak u kolegi z filmu ,bo identyczne i po naprawie pompy myslałem że sprawa bedzie wyjasniona
niestety po remoncie pompy silnik chodzi,błędów nie ma a rzęzienie jest ,więc to coś innego
rozrząd wymieniałem ,ale niestety łańcuch i napinacz łańcucha nie
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 08 Cze 2016, 15:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
hmm, W takim razie zacytuję twoją wypowiedź:
Cytat:
okazało się ,że pompa padła
A więc, na jakiej podstawie została uszkodzona?, co jednocześnie wszyscy liczą na Twoją wypowiedź, o którym sam napisałeś:
Cytat:
jeszcze maja mi powiedzieć czy padło od paliwa (opiłki) czy z braku paliwa przy odpalaniu,
oczywiście napisze,może komuś w przyszłości się przyda
A więc, gdzie twoja wypowiedź zgodnie treścią tematu?.
Dodatkowe widzę, że pomimo co napisałem:
Cytat:
Jak wyżej opisane i co ma się przydać oraz czego ma dotyczyć reklamy tej firmy na, którym nie uzgodniono z administratorem. Bo swojej własnej wypowiedzi dotyczący choćby naprawy pompy nie widać i pewnie następny link wystawisz związany regeneracją pompy vacum. (Jeśli nie jest prawdą, to usuń ten link podany przez z ciebie)
Jednak do ciebie nie dotarło i jednak prawda, że pod byle pretekstem wstawiłeś link jako reklama, ponieważ nie usuwasz na prośbę użytkownika forum, któremu obowiązkiem również utrzymać porządku.
Na temat:
Czyli wychodzi na to, że przyczyną zrzędzenie nie jest pompa ani wtryski, a jest prawdopodobnie związane z łańcuszkiem wałka rozrządu i jeśli wymieniałeś tylko pasek rozrządu, aniżeli dodatkowe łańcuszek wraz napinaczem, ci jednocześnie łańcuszek rozrządu prawdopodobnie jest tak luźny, że słyszymy między innymi szorowanie o metal połączone z głuchym delikatnym stukaniem w górnej części silnika.
A więc poproś mechanik, aby sprawdził stan łańcuszka i napinacz, a najlepiej wymienić na nowy, bo to prawdopodobnie powoduje zrzędzenie silnika.
Dodatkowo, warto zajrzeć do komputera i odczytać paramenty silnika, czy nie odbiega praca silnika od normy. (nie błędy)
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Witam,
jestem autorem tematu i filmu, cytowanego na początku więc czuje się zobowiązany odpowiedzieć.
Zasadnicze pytanie, w jaki sposób odbierałeś pompę po regeneracji?
1. Warsztat w którym naprawiałeś samochód odebrał i zamontował pompę?
2. Oddałeś samochód do firmy regenerującej pompę, który sam zdemontował i zamontował pompę?
3. Sam odbierałeś pompę i woziłeś do mechanika aby zamontował?
Pytam bo wydaje mi się, że nie padło wcześniej pytanie w jaki sposób tą pompę zregenerowali.
Rozwiązanie Twojego problemu znajduje się w cytowanych zdjęciach:
Cytat:
wybicie na zewnątrz pompy (chyba zabierak pompy) :
Tu jest przyczyna Twojego klekotu, nawet po regeneracji. I już wyjaśniam dlaczego.
Z tego co się orientuje to tej pompy żaden warsztat mechanicznie nie zregeneruje. Kupując w ASO PEUGEOT nową pompę, lub regenerowaną fabrycznie, ASO nawet nie zwróci kaucji za starą pompę w przypadku uszkodzenia mechanicznego. Mogą wymienić bebechy i uszczelnienia ale mechanicznego uszkodzenia już nie naprawią bo do tych pomp takie części zamienne nie występują. Śmiem twierdzić, że miałeś dwie usterki na pompie. Pierwsza usterka związana z klekotem, za którą odpowiadają te mechaniczne wybicia widoczne na zdjęciach, oraz usterkę bebechów pompy, która unieruchomiła Ci pojazd. Firma zregenerowała Ci pompę, ale tylko zrobili Ci bebechy, nie ruszając tych wybić na wałku pompy oraz na motylku. Bo po prostu nie mieli części zamiennych. Samochód odpalił elegancko bo paliwo pompuje ale klekot pozostał.
I teraz jeśli odpowiedzią na powyższe pytanie są opcje 1 i 2 należy tą pompę zdemontować i ustalić stan faktyczny czy na pompie dalej występują wybicia widoczne na zdjęciu. Umów się z mechanikiem niech przy Tobie zdemontuje i oceńcie stan. Jeśli powie Ci, że tam jest wszystko napewno ok, zmień mechanika i poinformuj go, że jak nie będzie ok, to przywieziesz mu fakturę Jeśli okaże się, że wybicia dalej występują to masz przyczynę klekotu, i temat jest prosty. Władowałeś 1700 zł w błoto, bo za te pieniądze można kupić 2 pompy na alledrogo w dobrym stanie (ciężko dostępne ale nie nie możliwe). Jeśli odpowiedzią na powyższe pytanie jest opcja 3, to napewno widziałeś w jakim stanie wróciła pompa po regeneracji. Jeśli jakimś cudem motylek i wałek były naprawione to mógł ulec wybiciu również wałek rozrządu. Na cytowanym zdjęciu nr 2 na skrzydełku motylka widać wybicie, które powstało w miejscu styku motylka z wałkiem rozrządu, który może mieć również identyczne wybicie. I pomimo zregenerowanej pompy, dalej może powstawać luz, który jest odpowiedzialny za klekot. W takim przypadku dobrze wydałeś 1700 zł ale czeka Cię jeszcze wymiana wałka, która też nie jest tania.
W moim przypadku wybicie miałem tak jak na 1 zdjęciu na wałku pompy, oraz na motylku w tym oczku gdzie ten wałek wchodzi. Także u mnie sprawa była dość prosta, wymiana pompy na używkę i temat odszedł w zapomnienie.
REASUMUJĄC: Zdemontuj pompę obejrzyj dokładnie miejsca ze zdjęć czy są naprawione + dodatkowo gniazdo w wałku rozrządu. Gniazdo będzie trudno obejrzeć bo wałek jest schowany dość głęboko, przyda się jakaś kamerka inspekcyjna. W moim przekonaniu w regeneracja pompy nie została przeprowadzona całkowicie, bo według mnie miejsca ze zdjęć nie zostały naprawione. Jest to na 100% problem z pompą i jak to sie potwierdzi reklamuj regeneracje.
Jeśli chodzi o łańcuszek wałka rozrządu, to jeśli masz taki sam klekot jak na filmie to nie jest to na pewno łańcuszek. Parametry silnika też tu nic nie dadzą bo to usterka mechaniczna, nie wpływająca na osiągi silnika. Nie pakuj się w koszty.
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Mam problem z silnikiem 2,0 HDI. Szukajka pokazała mi ten temat. Niestety jakaś igda wykasowała swoje posty, przez co temat bardziej nadaje się do zagadek kryminalnych. Po co to trzymać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Expert ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.