Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 02 Cze 2016, 13:07
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Witaj na forum.
Jeżeli komputerowo nie ma żadnego błędu, to prawdopodobnie przyczyną może być zapchany filtr paliwa i należy od filtra paliwa zacząć, ponieważ jest to najtańsza opcja.
Natomiast, każda usterka związana z pompą wysokiego ciśnienia i w nim niskiego ciśnienia powoduje błąd, warto tutaj zajrzeć w paramenty silnika. Tak więc, skoro błędu nie ma, to jak wyżej wspomniane.
Pozdrawiam.
Ps. Podaj numer vin, w celu sprawdzenia, czy nie posiadasz w zbiorniku paliwa pompę wstępną niskiego ciśnienia oraz jaki masz układ wtryskowy. Choć na moje podejrzenie, to masz Boscha, ale lepiej mieć pewność podając numer vin. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 02 Cze 2016, 22:33
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Cytat:
troche przeraża mnie to ,że to przez suche paliwo
A co lejesz dodatki czyszczące do wtryskiwaczy, bo jakość dla Niemców nie przeraża, a na wschodzie polski również, czyli wychodzi na to, że tylko cały zachód ma suche paliwo i nikt nie chce się przyznać, że dolewając różne środki do czyszczenia rzekomo wtrysków, niszczymy tym samym układ paliwowy.
Cytat:
to mój silnik identycznie klekotał przed awarią od ok.roku i pewnie to pompa wtryskowa padła ,żaden mechanik nie wiedział co to tak klekocze ,a ja tak jeździłem ,z tym klekotem zrobiłem ok 50 - 100 tkm
Co to znaczy pewnie?, czyli padła pompa, ale zrobiłem jeszcze kilka dobry km, no i jeszcze brak błędów?. (Jakość nie chce mi się w to wierzyć).
Następna sprawa, dlaczego stawiasz piwa, które nie dało jeszcze odpowiedzi do rozwiązania problemu, dodatkowo nie sprawdzając, czy to rzeczywiście powoduje suche paliwo, aniżeli z przebiegu auta. Dodatkowo, czy na czas zmieniany filtr paliwa, bo jakość o tym nic, a nic nie wspomniałeś, gdzie wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, dlaczego ważne jest na czas wymiany filtra paliwa, a tylko od razu leci do sklepu lub w marketach po środki czyszczące do wtryskiwaczy myśląc, że auto nabierze moc, czyż tak nie jest?.
Pozdrawiam.
Ps. Bez kodów trudno stwierdzić twojej przyczyny, albo podasz kody błędów, albo sam rozwiązuj problemy. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
nie jestem biegły w tych sprawach i może wypowiadam się jak amator ,ale szukam kogoś kto merytorycznie mi pomoże ,na podstawie pytań (może nie kompletnych i głupich) które zadałem
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 03 Cze 2016, 01:11
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Po taki przebiegu auta, to mały psikus widoczne na obudowie filtra paliwa, ale zrób zdjęcie wkład paliwa i pokaż jak wygląda, pewnie wygląda jakby skurczony.
Cytat:
po podłączeniu kompa widział błąd pompy WC
A szkoda, że nie podał kodu błędu, ponieważ najczęściej może być na pompie elektrozawór stąd i też zacieranie się pompy wysokiego ciśnienia z powodu braku paliwa. (Nikt nie wziął pod uwagę ). Ponieważ, dzieje się to wtedy, kiedy próbujemy odpalać silnik, a w tym samym czasie brak paliwa na, którym w pompie nie ma paliwa, bo uszkodzony bądź zapchany elektrozawór i tutaj też pompa wysokiego ciśnienia na sucho bez paliwa pracuje, stąd najczęściej powoduje opiłki. (Dla tego nie można kręcić rozrusznikiem zbyt długo i jeśli nie odpala, to należy auto z holować do najbliższego mechanika lub samemu sprawdzić i nigdy nie odpalać na hol auta w celu odpalenia silnika, lub za pomocą plaka, to często łamane zasady użytkowania auta.
Tutaj, jeśli chodzi o opiłki, to zawsze trzeba pamiętać, że przy takim przebiegu auta, pompa wysokiego ciśnienia łatwiej poddaje się na ścieralność z powodu braku paliwa lub stosujące dodatki do paliwa w celu niby czyszczenia wtryskiwaczy, a nawet dużo powietrza w układzie paliwa i ten ostatni wbrew pozorom auto zachowuje się bez zmian.
Cytat:
ale szukam kogoś kto merytorycznie mi pomoże
Myślałem, że szukasz rozwiązania w naprawie auta, aniżeli opis pracy silnika i jej elementy, bo ten ostatni można wykorzystać ze strony z wujka Google, gdzie wszystko znajdziemy na temat pracy silnika, wtryskiwaczy i cały układ paliwowy.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 03 Cze 2016, 14:47
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Cytat:
po lewej stronie jest gruszka (nie wiem jak to się fachowo nazywa) :
Prawidłowo nazwałeś.
Cytat:
na zdjęciu z opiłkami
Z powodowane właśnie niżej opisane w cytacie:
Cytat:
właśnie jak jest mało paliwa ,to nie mogłem odpalać ,musiałem otwierać maskę i pompować paliwo ta gruszką i wtedy dopiero odpalał
O właśnie i proszę sobie wyobrazić, jaką ilość opiłków widoczne na zdjęciu i kiedy ten problem powstał, czyli nie dawno, a więc skutek wydzielania opiłków powstało nagle z powodu wcześniejszy trudności odpalania silnika, aniżeli z suchości paliwa, prawda. Bo, gdyby teraz stwierdzić na podstawie suchości paliwa, to dlaczego w takim momencie wydziela opiłki, aniżeli kiedy w całym obwodzie jest paliwo. (Nie jest to pierwszy przypadek i to właśnie u nas znane przyczyny, ale na pewno nie z powodu suchości paliwa.)
Cytat:
gdzie dokładnie jest ten elektrozawór
Na pompie wysokiego ciśnienie (zamontowany niżej na pompie), ale piszesz, że jak gruszką pompujesz, to silnik odpala. W tym przypadku należy sprawdzić, pompę niskiego ciśnienia umieszczoną na pompie wysokiego ciśnienia (dość widoczny i da się rozpoznać) oraz sprawdzić szczelność układu paliwowego zaczynając od zbiornika do pompy wysokiego ciśnienia w tym również obudowę wkładu paliwa.
Natomiast, skoro już rozebrałeś pompę, to należy również cały układ paliwowy wyczyścić i uszczelnić. (Uszczelki bądź "oringi" zakładamy tylko wyłącznie nową).
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 03 Cze 2016, 20:58
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Tak od razu pompa , a na jakiej postawie stwierdzono uszkodzenia pompy?.
Jeżeli postawiłeś w tym warsztacie co regenerują pompy, to mogę tylko poinformować, że ci pompiarze zawsze mówią pompa albo wtryski i choć sprawna, to zawsze mówią to samo.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
igda napisał:
i okazało się ,że pompa padła ,juz ja robią
a jak auto nie odpali to zwalą na wtryski lub matkę Terego. Miałem opiłków całą garść w filtrze ale po 200tkm dalej pompa nie padła ani wtryski, jedynie wyczyściłem filtr paliwa i wsadziłęm nowy wsad co 40tyś. na wszelki wypadek. Po ujrzeniu opiłków też skoczyłem do Fachowca który skazał moje auto na kapitalkę wszystkiego, obyło się bez zbędnych remontów na oleju 5W40 do 400tyś km- później sprzedałem auto któe wciąż moim zdaniem i kolegów, było w idealnym stanie. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 07 Cze 2016, 23:04
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
No, a gdzie opisany problem związany naprawą pompy?. Pewnie nie odpalał, ale czy to na pewno ma związek rzężeniem cokolwiek w silniku, pewnie nie, tak więc zdecyduj się, o czym mamy pisać i jakie problemy dotyczą.
Napisał:igda
Cytat:
oczywiście napisze,może komuś w przyszłości się przyda
Jak wyżej opisane i co ma się przydać oraz czego ma dotyczyć reklamy tej firmy na, którym nie uzgodniono z administratorem. Bo swojej własnej wypowiedzi dotyczący choćby naprawy pompy nie widać i pewnie następny link wystawisz związany regeneracją pompy vacum. (Jeśli nie jest prawdą, to usuń ten link podany przez z ciebie)
Cytat:
pompa założona i silnik chodzi ,komputer nie pokazuje żadnych błędów ,ale dalej coś rzęzi ,przy dodawaniu gazu
No i 1700 zł w błoto, bo silnik jak zrzędził tak zrzędzi i jeszcze dodatkowo wydaj na pompę vacum, to już całkowicie będzie ciekawiej.
Cytat:
jest ktoś mądry coby cos podpowiedział ,jak te rzęzienie ustalić
Najlepiej jak nagrasz ponownie filmik, co powinieneś tutaj troszkę oddalić kamerę, bo obecny nagranie trochę niepotrzebnie zmieniasz przyśpieszenia, natomiast z filmiku wygląda na łańcuszek wałka rozrządu, bo jeżeli zmieniałeś pasek rozrządu, to należy wymienić komplet wraz z łańcuszkiem i napinaczem, co właściwie tego również nie opisujesz.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
TROSZKĘ MNIE NIE ZROZUMIAŁEŚ :
filmik nie jest mój ,tylko z innego wątku na forum ,napisałem że tak samo mi rzęzi
silnik padł i nie odpalał ,pompa zregenerowali i silnik chodzi idealnie ,ale myslałem ,że rzęzienie które było przed unieruchomieniem silnika to właśnie jak u kolegi z filmu ,bo identyczne i po naprawie pompy myslałem że sprawa bedzie wyjasniona
niestety po remoncie pompy silnik chodzi,błędów nie ma a rzęzienie jest ,więc to coś innego
rozrząd wymieniałem ,ale niestety łańcuch i napinacz łańcucha nie
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 08 Cze 2016, 15:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
hmm, W takim razie zacytuję twoją wypowiedź:
Cytat:
okazało się ,że pompa padła
A więc, na jakiej podstawie została uszkodzona?, co jednocześnie wszyscy liczą na Twoją wypowiedź, o którym sam napisałeś:
Cytat:
jeszcze maja mi powiedzieć czy padło od paliwa (opiłki) czy z braku paliwa przy odpalaniu,
oczywiście napisze,może komuś w przyszłości się przyda
A więc, gdzie twoja wypowiedź zgodnie treścią tematu?.
Dodatkowe widzę, że pomimo co napisałem:
Cytat:
Jak wyżej opisane i co ma się przydać oraz czego ma dotyczyć reklamy tej firmy na, którym nie uzgodniono z administratorem. Bo swojej własnej wypowiedzi dotyczący choćby naprawy pompy nie widać i pewnie następny link wystawisz związany regeneracją pompy vacum. (Jeśli nie jest prawdą, to usuń ten link podany przez z ciebie)
Jednak do ciebie nie dotarło i jednak prawda, że pod byle pretekstem wstawiłeś link jako reklama, ponieważ nie usuwasz na prośbę użytkownika forum, któremu obowiązkiem również utrzymać porządku.
Na temat:
Czyli wychodzi na to, że przyczyną zrzędzenie nie jest pompa ani wtryski, a jest prawdopodobnie związane z łańcuszkiem wałka rozrządu i jeśli wymieniałeś tylko pasek rozrządu, aniżeli dodatkowe łańcuszek wraz napinaczem, ci jednocześnie łańcuszek rozrządu prawdopodobnie jest tak luźny, że słyszymy między innymi szorowanie o metal połączone z głuchym delikatnym stukaniem w górnej części silnika.
A więc poproś mechanik, aby sprawdził stan łańcuszka i napinacz, a najlepiej wymienić na nowy, bo to prawdopodobnie powoduje zrzędzenie silnika.
Dodatkowo, warto zajrzeć do komputera i odczytać paramenty silnika, czy nie odbiega praca silnika od normy. (nie błędy)
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Witam,
jestem autorem tematu i filmu, cytowanego na początku więc czuje się zobowiązany odpowiedzieć.
Zasadnicze pytanie, w jaki sposób odbierałeś pompę po regeneracji?
1. Warsztat w którym naprawiałeś samochód odebrał i zamontował pompę?
2. Oddałeś samochód do firmy regenerującej pompę, który sam zdemontował i zamontował pompę?
3. Sam odbierałeś pompę i woziłeś do mechanika aby zamontował?
Pytam bo wydaje mi się, że nie padło wcześniej pytanie w jaki sposób tą pompę zregenerowali.
Rozwiązanie Twojego problemu znajduje się w cytowanych zdjęciach:
Cytat:
wybicie na zewnątrz pompy (chyba zabierak pompy) :
Tu jest przyczyna Twojego klekotu, nawet po regeneracji. I już wyjaśniam dlaczego.
Z tego co się orientuje to tej pompy żaden warsztat mechanicznie nie zregeneruje. Kupując w ASO PEUGEOT nową pompę, lub regenerowaną fabrycznie, ASO nawet nie zwróci kaucji za starą pompę w przypadku uszkodzenia mechanicznego. Mogą wymienić bebechy i uszczelnienia ale mechanicznego uszkodzenia już nie naprawią bo do tych pomp takie części zamienne nie występują. Śmiem twierdzić, że miałeś dwie usterki na pompie. Pierwsza usterka związana z klekotem, za którą odpowiadają te mechaniczne wybicia widoczne na zdjęciach, oraz usterkę bebechów pompy, która unieruchomiła Ci pojazd. Firma zregenerowała Ci pompę, ale tylko zrobili Ci bebechy, nie ruszając tych wybić na wałku pompy oraz na motylku. Bo po prostu nie mieli części zamiennych. Samochód odpalił elegancko bo paliwo pompuje ale klekot pozostał.
I teraz jeśli odpowiedzią na powyższe pytanie są opcje 1 i 2 należy tą pompę zdemontować i ustalić stan faktyczny czy na pompie dalej występują wybicia widoczne na zdjęciu. Umów się z mechanikiem niech przy Tobie zdemontuje i oceńcie stan. Jeśli powie Ci, że tam jest wszystko napewno ok, zmień mechanika i poinformuj go, że jak nie będzie ok, to przywieziesz mu fakturę Jeśli okaże się, że wybicia dalej występują to masz przyczynę klekotu, i temat jest prosty. Władowałeś 1700 zł w błoto, bo za te pieniądze można kupić 2 pompy na alledrogo w dobrym stanie (ciężko dostępne ale nie nie możliwe). Jeśli odpowiedzią na powyższe pytanie jest opcja 3, to napewno widziałeś w jakim stanie wróciła pompa po regeneracji. Jeśli jakimś cudem motylek i wałek były naprawione to mógł ulec wybiciu również wałek rozrządu. Na cytowanym zdjęciu nr 2 na skrzydełku motylka widać wybicie, które powstało w miejscu styku motylka z wałkiem rozrządu, który może mieć również identyczne wybicie. I pomimo zregenerowanej pompy, dalej może powstawać luz, który jest odpowiedzialny za klekot. W takim przypadku dobrze wydałeś 1700 zł ale czeka Cię jeszcze wymiana wałka, która też nie jest tania.
W moim przypadku wybicie miałem tak jak na 1 zdjęciu na wałku pompy, oraz na motylku w tym oczku gdzie ten wałek wchodzi. Także u mnie sprawa była dość prosta, wymiana pompy na używkę i temat odszedł w zapomnienie.
REASUMUJĄC: Zdemontuj pompę obejrzyj dokładnie miejsca ze zdjęć czy są naprawione + dodatkowo gniazdo w wałku rozrządu. Gniazdo będzie trudno obejrzeć bo wałek jest schowany dość głęboko, przyda się jakaś kamerka inspekcyjna. W moim przekonaniu w regeneracja pompy nie została przeprowadzona całkowicie, bo według mnie miejsca ze zdjęć nie zostały naprawione. Jest to na 100% problem z pompą i jak to sie potwierdzi reklamuj regeneracje.
Jeśli chodzi o łańcuszek wałka rozrządu, to jeśli masz taki sam klekot jak na filmie to nie jest to na pewno łańcuszek. Parametry silnika też tu nic nie dadzą bo to usterka mechaniczna, nie wpływająca na osiągi silnika. Nie pakuj się w koszty.
Re: ( Peugeot Expert ) 2.0 HDI wtryskiwacze czy pompa wtryskowa czy coś innego?
Mam problem z silnikiem 2,0 HDI. Szukajka pokazała mi ten temat. Niestety jakaś igda wykasowała swoje posty, przez co temat bardziej nadaje się do zagadek kryminalnych. Po co to trzymać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Expert ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.