Dołączył: 20 Wrz 2016 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 407sw 2.0 pb
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Wrz 2016, 10:28
Temat postu:
407 2.0 ew10a bierze olej - zapieczony?
Witam.
Mam taki problem z moim 407 z ew10a otoz chleje olej na potege...
1l na 1500km - wiec ewidentnie ponad norme.
Silnik jest sosunkowo suchy - drobne zapocenie na laczeniu ze skrzynia, prawdopodobnie simmering, ale to nie powod ubywania oliwy.
Praca silnika - cicho i rowno.
Moc ma nalezyta.
Przebieg niecale 200tkm. Olej total 5w40.
Moim zdaniem silnik moze byc zawalony nagarem (wczesniej interwal wymiany na 20000km). Ja zmieniam co 10000tkm.
I teraz pytanie:
Czy szykowac sie od razu na wymiane pierscieni, kompleksowa naprawe glowicy itp?
Czy jest szansa, ze moze to cos innego?
Wiem, ze glupie pytanie, ale bylem juz u kilku mechanikow i nie dosc, ze spotkalem sie z roznymi opiniami to jeszcze malo kto chce sie tego podjac.
W jednym warsztacie, powiedzieli, ze moga robic ale na moja odpowiedzialnosc.
Mniej wiecej tak wycenili calosc:
Pierscienie 240zl
uszczelniacze zaworowe 80
Uszczelka pod glowice 120
Obróbka kompleksowa glowicy 600 - zewnetrzna firma
Inne drobne - 200
Robocizna 1000
Silnik jest sosunkowo suchy - drobne zapocenie na laczeniu ze skrzynia, prawdopodobnie simmering, ale to nie powod ubywania oliwy.
Oczywiście że nie powód, ale równie ważne.
Cytat:
Moim zdaniem silnik moze byc zawalony nagarem (wczesniej interwal wymiany na 20000km). Ja zmieniam co 10000tkm.
Co to znaczy: interwal?.
Cytat:
Czy szykowac sie od razu na wymiane pierscieni, kompleksowa naprawe glowicy itp?
Na wymianę pierścieni na cylindrach zostawiłbym, za to, kompleksową naprawę głowicy, tak.
Cytat:
W jednym warsztacie, powiedzieli, ze moga robic ale na moja odpowiedzialnosc.
Co to za mechanicy, którzy każą brać na siebie odpowiedzialność, no chyba, że Ty sam tak decydujesz, to wtedy bierzesz na siebie odpowiedzialność. Natomiast, co do cen naprawy, to ewidentnie za mało, bo do tego, trzeba doliczyć koszty szlifowania wału korbowego i wymiany panewek, o ile chcemy wymieniać pierścienie na cylindrach. Dalej, koszty związane uszczelniaczy, to jest wliczone w koszty naprawy głowicy, tak więc, mechanik ma do dyspozycji Twoją decyzję w sprawie naprawy lub mechanik wycenia koszty związane naprawą całego silnika i Ty koszty ponosisz, a mechanik dający gwarancję i ponosi odpowiedzialność za naprawę. (Masz dwie opcję i wybierz jedną)
Na Twoim miejscu: Najpierw sprawdził, czy sama turbina pobiera olej i jeśli nie, to najprawdopodobniej i najszybciej będzie to uszczelniacze na zaworach, co bardziej proponowałbym naprawę głowicy komplet niż rozbierania całego silnika na, którym nie ma potrzeby rozkręcania dół silnika i wymiany pierścieni, przy takim przebiegu auta.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Kolego ale ja mam silnik benzynowy - 2l ew10a 140ps.
Wiec turbina odpada
Mnie najbardziej interesuje czy w tych silnikach wystepuje problem zapiekania sie pierscieni olejowych na tlokach.
Nie moge nigdzie znalezc info o tym.
Auto nie dymi ani na zimnym ani przy deptaniu - juz sprawdzalem.
Z silnika nie kapie olej, jedynie to przypocenie ale nie jest to wyciek w sensie, ze olej sie saczy czy cos.
Dlatego troche mnie dziwi zaistnialy problem.
Jeszcze postaram sie zmienic mu olej, nalac inny 5w. Wczesniej wleje plukanke.
Jak nie pomoze pozostanie opcja rozbierania silnika...
pierw wlej płukanke i zmien olej na lepszy, i zobacz jak bedzie, bo pierscienie od słabego oleju i długich interwałów moge sie zapiec, czasem to pomaga.
i stan samych uszczelniaczy zaworowych , miałem kiedys passata co brał 0.5l na 150km po wymianie nic
robić glowice to tylko w sprawdzonym warsztacie zajmujacym sie takimi rzeczami , czasem po remoncie głowicy jest to samo albo i gorzej jak ktos spieprzy..
Ostatnio zmieniony przez jackass99 dnia Wto 20 Wrz 2016, 15:57, w całości zmieniany 1 raz
możesz śmiało do każdego , ale przed wlaniem płukanka i lac z dobrym swierzym olejem , b.dobre robi też firma Xado, lub Liqiud moly Ceratec i tanszy MoS2, są to a'la ceramizery z nanotechnologia nie mylic z badziewiem jakims za 30zl bo niektore z nich kosztuja nawet 300zł
choć jak silnik zdrowiutki to zalać płukanke i przejsc na olej w najwyższej półki pełen syntetyk PAO nie pseudo syntetyk jak mobil czy castrol , wymieniac go co max 12-15tys a jezdzac tylko po miescie co 10tys i nie trzeba lac dodatków
Z mojego doswiadczenia wynika iz sa "najmocniejsze" z dostepnych na rynku a troche ich przetestowalem.
Jednak nigdy nie spotkalem sie z az tak duzym zuzyciem, dlatego teraz troche zwatpilem we wszystko.
Olej chce wlac albo Motula albo LM. Mysle tez o tym aby olej byl mozliwe dostepny a nie stricte ze strony internetowej.
Oczywiscie 5w40, nie inny.
Pod koniec miesiaca bede troche czasowy i postaram sie to ogarnac, bede chcial jeszcze zmierzyc kompresje ale mysle, ze bedzie ok. Auto ma moc, rozpedza do 200km/h itp.
Przez10 tys km wzięło tyle co z bagnetu oleju więc nie będę się chyba gorączkowal;) pilnuje oleju i tyle
nie wiem co lejesz za olej , ale po zastosowaniu oleju z wyższej półki (Motul,LM, Millers itp) jego zużycie czesto spada, jak nie laleś nigdy to zastosuj płukanke
Nie zalecam stosowania płukanki, bo może dojść do zapchania się kanalików olejowy, co zazwyczaj kończy się zatarcia na panewki korbowodu, a następnie wału korbowego.
Najlepszym efektem będzie, jak zastosujesz kilka razy wymiany oleju przed czasem, gdzie takie praktyki są najlepszym efektem smarowania silnika.
Cytat:
Mnie najbardziej interesuje czy w tych silnikach wystepuje problem zapiekania sie pierscieni olejowych na tlokach.
Rzadkość usterki, szczególnie przy takim przebiegu auta. Natomiast, objawy zapiekania się pierścieni, to słaba kompresja na poszczególny cylindrach i nierównej pracy silnika.
Pomijając turbiny, o którym wspomniałem, a więc odsuwamy na bok, bo masz silnik benzynowy. Tak więc, pomimo wszystko, zalecam kompletną naprawy samej głowicy wraz z wymianą uszczelki pod głowicę.
Należy pamiętać, że wyrobione uszczelniacze bądź wysunął się, to najwięcej pobiera olej właśnie poprzez uszczelniacze do komory spalania, a nawet poprzez odmę, co nieraz widać dość mocno zaolejone przewody.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Turbina nie "bierze" w tym silniku oleju,to fakt.EW10 ma tendencje do nadmiernego zużycia oleju.Jeżeli już głowica będzie zdemontowana,bo jak się domyślam ww warsztat nie jest wstanie wymienić uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy to bym na Twoim miejscu dorzucił kwote na wymiane pierścieni i cieszył się dalej bezawaryjnym silnikiem.Może nie grzeszy ładną pracą,jednak jest zazwyczaj bezawaryjny.Co do jakości oleju,co do niego zalejesz na tym będzie jechał.10w40 zupełnie wystarczy,można również 5w40 zalać,cena minimalnie wyższa. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera
Nie boje sie plukania silnika z tego wzgledu iz wiem co to jest plukanka.
W skrocie to aktywator, ktory przywraca na chwile wlasciwosci czyszczace staremu olejowi.
Olej wtedy zabiera ze soba wszystkie nagary, zlogi i inne smieci. oczywiscie ma rowniez dodatki, ktore rozpuszczaja "twarde" nagary.
Oleje syntetyczne same w sobie maja wlasciwosci czyszczace do momentu az nie osiagna masy krytycznej rozpuszczonych w nich smieci.
Wymiana oleju co 20000km (interwał) jest moim zdaniem zbyt duzy.
Protec chwali sie, ze olej wlaz z ich plukanka ma o 30% lepsze wlasciwosci smarne iz bez niej.
Ile w tym prawdy nie wiem, nie jestem laborantem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik iskrowy-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.