Wczoraj szukałem w necie czegoś na temat tych silników i okazuje się że przyczyną nadmiernego ubytku oleju w silniku są zawalone zawory oraz gniazda zaworowe nagarem co powoduje złe spalanie mieszanki oraz przedostawanie się oleju do komory spalania. Nie wiem na ile to prawda ale jest gość pod Warszawą który bez konieczności zdejmowania głowicy czyści zawory wraz z gniazdami, winszuje sobie za to 800,-. Podaję link http://www.czyszczeniezaworow.pl/ jest też dużo na ten temat na forum Citroena. Pisałem do gościa ale że jestem z południa i mam do niego jakieś 400km muszę się upewnić czy to jest przyczyna brania oleju i spadku mocy. Problem w tym że nie wiem gdzie zapodać kamerkę żeby te zawory zobaczyć.
cud czy co? miałem zamiar jechać do serwisu z tym problemem olejowym ale nagle przestał tracić się olej już zrobiłem 500 km i ani gram się nie stracił tak pokazuje bagnet normalnie już bym musiał ze 2 litry dolać jak ręką odjął wytłumaczcie jakim cudem jest możliwe że jak dolewałem olej orlena 5w30 i tankowałem ich werwe to silnik się faktycznie oczyścił z nagaru i np. pierścienie się odpiekły ?
No to chyba bardzo dobrze, ja tankuje na Lotosie Pb98 ale zalewam TOTAL INEO FIRST 0W30 niby jak zaleca PSA no od pewnego czasu jak już wspominałem nie upomina się o olej. Z ciekawości sprawdzę fizycznie na bagnecie ale przypuszczam że na pewno będzie ubytek. Niestety nadal problem z mocą której brakuje mojej 508 sw więc jeśli uda mi się znaleźć wejście by podejrzeć gniazda i zawory i okażą się zawalone to penie będę musiał skorzystać z oferty gościa który to czyści. Jest ponoć jeszcze metoda czyszczenia wodorem ale wydaje mi się że to będzie ściema bo jednak co fizyczne czyszczenie to fizyczne. Może ktoś ma doświadczenia z tym wodorem, to proszę o info na ten temat czy jest skuteczne czy to raczej ściema i wyciąganie kasy. Pozdro
Też chciałem jeździć do aso, ale mnie wyleczył 1 telefon, jak spytałem o zmianę oleju i filtrów, a oni mi zasunęli cenę ( nie pamiętam dokładnie ) koło 1000zł.
Mechanik do którego zawsze jeżdżę to samo mi zrobił za ok. 300zł - oczywiście ten sam olej i porządne filtry - jak w ASO.
Nie wiem gdzie jeździsz do ASO ale u mnie wymiana oleju i filtra wraz z nowym korkiem spustowym wyszło na niecałe 130,- oczywiście olej miałem swój także taniej niż u mojego mechanika
mati024 ASO dudek częstochowa. Nie mam tam aso bo nie pojechałem. Dałem 300zł z haczykiem u okolicznego mechanika. Olej total tern sam do w aso, filtry wszystkie łącznie z kabinowym. _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
tiacocstoe - no to też nie drogo, kabinowego nie wymieniałem bo zmieniałem w kwietniu a paliwa nie ma w tym aucie bądź jest razem z pompą w zbiorniku paliwa, pewności nie mam. Pytanie mam jedno. Po czym poznać spalanie stukowe ? Pytam bo w Rybniku nie chcą mi sprawdzić wymienionego rozrządu, twierdzą że jest ok natomiast w innym ASO są pewni że jest do poprawy ponieważ wyrzuciło błąd spalania stukowego co pewnie jest przyczyną braku mocy. A może ktoś zna jakiegoś fachowca dobrego na Śląsku co by sprawdził. Dzięki za ewentualną pomoc i odpowiedź.
Witam.Proszę o informację czy komuś udało się rozwiązać problem z nadmiernym zapotrzebowaniem na olej ? Jeśli tak to podzielcie się proszę informacją ponieważ ja muszę dolewać 0,7l na 1000km juz mnie to przeraża auto chodzi normalnie nie ma żadnych obiadów nieprawidłowości .
Witam,
Nie sadze ze to problem zawalonych zaworow jak wspominal jeden z forumowiczow bo ja zrobilem czyszczenie w ASO ale problem z ubytkiem oleju rowniez mam. Robie dosc sporo kilometrow i glownie trasy wiec 1000 robie w tydzien, i dolewam okolo 0.5-0.7. Zadnych innych niepokojacych objawow nie ma.
Witam Panowie . Jestem tu nowy , więc się nie wymądrzam . Mieszkam w Holandii i tu popytałem o problemy z tymi silnikami. Z tego co mi wiadomo , to zużycie około 0.5L na 1000km to norma w tych silnikach . Apropos braku mocy to czyszczenie kolektora ssącego + czyszczenie zaworów z nagaru = ponoć pomaga lub turbina . Jest jeszcze taka rzecz jak płukanie i czyszczenia silnika w ASO ale nie chcieli mi udzielić info co to dokładnie robią . Pozdrawiam
Czyszczenie zaworów raczej nic nie daje, koszt spory a w moim aucie po wykonaniu czyszczenia silnika w ASO (jakimiś specjalnymi piankami) problem z braniem oleju nie zmalał.
Auto miało czyszczenie pół roku temu, potem przez kilka miesięcy stało w ASO bo naprawiali różne rzeczy, a jak oddali to po kilku tygodniach zorientowałem się, że zaczął brać olej w ilości około 1 litra na 200 kilometrów (wcześniej brał około 1 litra na 1000/1500 km).
Tak więc ja jeszcze nie wiem co mam robić.... na razie dolewam, co do turbiny to na rurze wychodzącej z turbo do intercoolera znalazłem troszkę oleju (kilkanaście ml w rowkach), ale czy to może świadczyć o zabieraniu litra na 200km w trasie... to nie mam pojęcia.
Jeśli ktoś zna fachowca w okolicy Rybnika (Śląskie), który jest w stanie się tym zająć, to bardzo proszę o informację na kryjaworski@gmail.com
Czyszczenie zaworów raczej nic nie daje, koszt spory a w moim aucie po wykonaniu czyszczenia silnika w ASO (jakimiś specjalnymi piankami) problem z braniem oleju nie zmalał.
Auto miało czyszczenie pół roku temu, potem przez kilka miesięcy stało w ASO bo naprawiali różne rzeczy, a jak oddali to po kilku tygodniach zorientowałem się, że zaczął brać olej w ilości około 1 litra na 200 kilometrów (wcześniej brał około 1 litra na 1000/1500 km).
Tak więc ja jeszcze nie wiem co mam robić.... na razie dolewam, co do turbiny to na rurze wychodzącej z turbo do intercoolera znalazłem troszkę oleju (kilkanaście ml w rowkach), ale czy to może świadczyć o zabieraniu litra na 200km w trasie... to nie mam pojęcia.
Jeśli ktoś zna fachowca w okolicy Rybnika (Śląskie), który jest w stanie się tym zająć, to bardzo proszę o informację na kryjaworski@gmail.com
Czyszczenie zaworów dużo daje ale mechaniczne, takie jak piaskowanie. Specyfiki są dobre do udrażniania rur w gospodarstwie domowym Olej ten silnik będzie brał i nic z tym nie zrobisz. U mnie jest tak że jak jeżdżę po miejscu to mam spokój. Jak zaczynam latać po autostradach to wtedy ubywa oleju w oczach. Litr na 200km to bardzo dużo, może na 2000km a nie 200km. Poczytaj tutaj http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=273665 Co prawda inny temat ale pisał coś o pękniętym uchu i olej wyciekał do całego układu. Nie wiem na ile to pomoże ale poczytać możesz.
Czyszczenie zaworów raczej nic nie daje, koszt spory a w moim aucie po wykonaniu czyszczenia silnika w ASO (jakimiś specjalnymi piankami) problem z braniem oleju nie zmalał.
Auto miało czyszczenie pół roku temu, potem przez kilka miesięcy stało w ASO bo naprawiali różne rzeczy, a jak oddali to po kilku tygodniach zorientowałem się, że zaczął brać olej w ilości około 1 litra na 200 kilometrów (wcześniej brał około 1 litra na 1000/1500 km).
Tak więc ja jeszcze nie wiem co mam robić.... na razie dolewam, co do turbiny to na rurze wychodzącej z turbo do intercoolera znalazłem troszkę oleju (kilkanaście ml w rowkach), ale czy to może świadczyć o zabieraniu litra na 200km w trasie... to nie mam pojęcia.
Jeśli ktoś zna fachowca w okolicy Rybnika (Śląskie), który jest w stanie się tym zająć, to bardzo proszę o informację na kryjaworski@gmail.com
Czyszczenie zaworów dużo daje ale mechaniczne, takie jak piaskowanie. Specyfiki są dobre do udrażniania rur w gospodarstwie domowym Olej ten silnik będzie brał i nic z tym nie zrobisz. U mnie jest tak że jak jeżdżę po miejscu to mam spokój. Jak zaczynam latać po autostradach to wtedy ubywa oleju w oczach. Litr na 200km to bardzo dużo, może na 2000km a nie 200km. Poczytaj tutaj http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=273665 Co prawda inny temat ale pisał coś o pękniętym uchu i olej wyciekał do całego układu. Nie wiem na ile to pomoże ale poczytać możesz.
Dzięki za odpowiedź... ale niestety u mnie to 1l na 200km (szkoda że nie na 2000, wtedy bym się nie martwił)
Co do głowicy, to mam nadzieję, że wszystko złożyli poprawnie ... bo tak jak pisałem ASO miało moje auto kilka miesięcy , całe auto sprawdzali i wymieniali wszystko co jest wadliwe, rozbierali także silnik... robili pomiary bloku i remontowali go , z tego co pamiętam to chyba głowica też poszła do roboty ...
Naprawy w sumie wyszły na kilkadziesiąt tysięcy, na szczęście ja płaciłem tylko za czyszczenie silnika i olej, resztę pokryła Dekra ...
Tak więc autko teraz jeździ super , został mi tylko ten wyciek oleju z którym muszę powalczyć ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.