Witam, Mam problem kupiłem Peugeota jakieś 3 tygodnie temu, ostatnio zaświeciła mi się informacja nieprawidłowa ilość oleju dopełnij dopełniłem litr i wszystko grało po ok 200 km znów informacja nieprawidłowy poziom oleju paczę na bagnet faktycznie pokazuje minimum raczej nie kopci za niebiesko na silniku też ani na podłodze nie widzę wycieków miał ktoś podobny problem proszę o jakieś kierunki i pomoc pozdrawiam
Niestety te silniki słyną z wielkiego apetytu na olej , dodatkowo sprawdz kiedy był wymieniany rozrząd ponieważ to jest wielka bolączka tych silników przy niskich stanach oleju / niektórzy wymieniają co 40 tys/ ogólnie specjalnie pochlebnych opinii nie ma co do 1.6 THP .
Góral trudno się nie zgodzić, ale jak to powiedział mi serwisant w rozmowie - lista rzeczy które trzeba zrobić aby nim bezawaryjnie jeździć jest skończona, to znaczy jak już przebrnie przez pierwsze 100-150 tyś i zepsuje się wszystko co ma się zepsuć jest podobnież ok.
Apetyt na olej tak, ale jeżeli nie dymi na niebiesko to nie wypala oleju - ja stawiam że jak nie wypala i nie ma wycieku to uszczelka i miesza go z płynem chłodniczym.
Jaki olej lejesz ? TOTAL INEO FIRST 0W30 ? Jaki przebieg i kiedy rozrząd zmieniany był. Miałem podobny problem. Kupiłem w kwietniu tego roku 508 SW z tym silnikiem 1.6 THP Przed kupnem poprzedni właściciel wymienił rozrząd na nowy a ja kupiłem na drugi dzień po wymianie tego rozrządu. Wcześniej w ASO zrobił wszystkie płyny i filtry. Teraz tak: też mi brał olej w ilości około 250ml na 1000km więc po każdym komunikacie dolewałem. Również nie mam wycieków, kopcenia i nie ma go w płynie chłodniczym. Jedynie zostaje turbina która może przepuszczać olej. Proponuję Ci odkręcić przewód od turbiny lub intercoolera i sprawdzić czy jest tam olej. Jak masz z mocą ? auto dobrze się zbira i reaguje na gaz bo u mnie nie. Po wciśnięciu gazu w podłogę nie ma reakcji. Sprawdź turbo.
Można sprawdzić, ale to jeżeli będzie olej w intercoolerze to będzie go masa - nie zwracaj uwagi na ewentualny delikatny nalot, bo to normalne.
Tak, masz rację zapomniałem o tym wspomnieć że niewielkie ślady oleju są w normie. Ja na razie ubytki oleju ignoruję choć już od kilku tysięcy przejechanych kilometrów jakoś się nie upomina i oby tak zostało. Głównie walczę z brakiem mocy o którym pisałem w innym poście. Póki co nie mam pojęcia co może być przyczyną. ASO twierdzi że pompa wysokiego ciśnienia ale chcą 2100,- za wymianę. Mam nadzieję że znajdziesz przyczynę i nie będzie to nic poważnego i kosztownego. Powodzenia.
Ja bym pojechał do zwykłego mechanika, byle kumatego, ale jak kto woli _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
Też chciałem jeździć do aso, ale mnie wyleczył 1 telefon, jak spytałem o zmianę oleju i filtrów, a oni mi zasunęli cenę ( nie pamiętam dokładnie ) koło 1000zł.
Mechanik do którego zawsze jeżdżę to samo mi zrobił za ok. 300zł - oczywiście ten sam olej i porządne filtry - jak w ASO. _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
Mam dokładnie ten sam problem i w tym samym silniku. Auto kupiłem 1,5 roku temu. Zaraz po zakupie wymieniłem olej i filtry i rok przejeździł bez zająknięcia. Po roku znowu zrobiłem wymianę i pojeździł jakieś 3 miesiące. Później komunikat, że brakuje oleju. Dolewałem i po ok 1000km znowu płakał.
Mój mechanik powiedział, że musiałby rozebrać pół silnika, żeby dojść do tego co to jest. Na początek stwierdził, że są luzy w turbinie i że widać tam ślady oleju, które są dużo większe niż być powinny. Wysłaliśmy więc turbinę do regeneracji i wymieniliśmy znowu olej i filtry. Całość kosztowała ponad 1800zł.
Po miesiącu od naprawy dziś znowu poinformował, że poziom oleju jest nieprawidłowy.
Skoro turbina wróciła z regeneracji to co jeszcze może być nie tak?
Te silniki tak już chyba mają przeglądałem forum Citroena z tymi właśnie silnikami i opisują ten sam problem nawet w nowych autach. Jestem ciekaw czy nie jest to wina tego oleju który PSA zaleca tj. 0W30 to jest woda a nie olej. Zresztą nawet w innym markach silniki benzynowe z turbiną lubią brać olej. No cóż póki zostaje nam czekać aż może ktoś dokładnie opisze czy jest to normalny objaw czy jest to jakaś wada.
Zastanawiam się czy nie wymienić oleju na gęstszy, bo jakoś na ten moment nie mam w budżecie sprawdzania głowic. Aż strach pomyśleć ile by mnie za to skasowali.
Z drugiej strony nie powiedziałbym, że "te silniki" tak mają, bo poprzednio cały rok przejeździłem na jednym oleju bez żadnego dolewania. To znaczy, że musi się dać to naprawić tak, żeby nie dolewać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.