Witam, Mam problem kupiłem Peugeota jakieś 3 tygodnie temu, ostatnio zaświeciła mi się informacja nieprawidłowa ilość oleju dopełnij dopełniłem litr i wszystko grało po ok 200 km znów informacja nieprawidłowy poziom oleju paczę na bagnet faktycznie pokazuje minimum raczej nie kopci za niebiesko na silniku też ani na podłodze nie widzę wycieków miał ktoś podobny problem proszę o jakieś kierunki i pomoc pozdrawiam
Niestety te silniki słyną z wielkiego apetytu na olej , dodatkowo sprawdz kiedy był wymieniany rozrząd ponieważ to jest wielka bolączka tych silników przy niskich stanach oleju / niektórzy wymieniają co 40 tys/ ogólnie specjalnie pochlebnych opinii nie ma co do 1.6 THP .
Góral trudno się nie zgodzić, ale jak to powiedział mi serwisant w rozmowie - lista rzeczy które trzeba zrobić aby nim bezawaryjnie jeździć jest skończona, to znaczy jak już przebrnie przez pierwsze 100-150 tyś i zepsuje się wszystko co ma się zepsuć jest podobnież ok.
Apetyt na olej tak, ale jeżeli nie dymi na niebiesko to nie wypala oleju - ja stawiam że jak nie wypala i nie ma wycieku to uszczelka i miesza go z płynem chłodniczym.
Jaki olej lejesz ? TOTAL INEO FIRST 0W30 ? Jaki przebieg i kiedy rozrząd zmieniany był. Miałem podobny problem. Kupiłem w kwietniu tego roku 508 SW z tym silnikiem 1.6 THP Przed kupnem poprzedni właściciel wymienił rozrząd na nowy a ja kupiłem na drugi dzień po wymianie tego rozrządu. Wcześniej w ASO zrobił wszystkie płyny i filtry. Teraz tak: też mi brał olej w ilości około 250ml na 1000km więc po każdym komunikacie dolewałem. Również nie mam wycieków, kopcenia i nie ma go w płynie chłodniczym. Jedynie zostaje turbina która może przepuszczać olej. Proponuję Ci odkręcić przewód od turbiny lub intercoolera i sprawdzić czy jest tam olej. Jak masz z mocą ? auto dobrze się zbira i reaguje na gaz bo u mnie nie. Po wciśnięciu gazu w podłogę nie ma reakcji. Sprawdź turbo.
Można sprawdzić, ale to jeżeli będzie olej w intercoolerze to będzie go masa - nie zwracaj uwagi na ewentualny delikatny nalot, bo to normalne.
Tak, masz rację zapomniałem o tym wspomnieć że niewielkie ślady oleju są w normie. Ja na razie ubytki oleju ignoruję choć już od kilku tysięcy przejechanych kilometrów jakoś się nie upomina i oby tak zostało. Głównie walczę z brakiem mocy o którym pisałem w innym poście. Póki co nie mam pojęcia co może być przyczyną. ASO twierdzi że pompa wysokiego ciśnienia ale chcą 2100,- za wymianę. Mam nadzieję że znajdziesz przyczynę i nie będzie to nic poważnego i kosztownego. Powodzenia.
Ja bym pojechał do zwykłego mechanika, byle kumatego, ale jak kto woli _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
Też chciałem jeździć do aso, ale mnie wyleczył 1 telefon, jak spytałem o zmianę oleju i filtrów, a oni mi zasunęli cenę ( nie pamiętam dokładnie ) koło 1000zł.
Mechanik do którego zawsze jeżdżę to samo mi zrobił za ok. 300zł - oczywiście ten sam olej i porządne filtry - jak w ASO. _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
Mam dokładnie ten sam problem i w tym samym silniku. Auto kupiłem 1,5 roku temu. Zaraz po zakupie wymieniłem olej i filtry i rok przejeździł bez zająknięcia. Po roku znowu zrobiłem wymianę i pojeździł jakieś 3 miesiące. Później komunikat, że brakuje oleju. Dolewałem i po ok 1000km znowu płakał.
Mój mechanik powiedział, że musiałby rozebrać pół silnika, żeby dojść do tego co to jest. Na początek stwierdził, że są luzy w turbinie i że widać tam ślady oleju, które są dużo większe niż być powinny. Wysłaliśmy więc turbinę do regeneracji i wymieniliśmy znowu olej i filtry. Całość kosztowała ponad 1800zł.
Po miesiącu od naprawy dziś znowu poinformował, że poziom oleju jest nieprawidłowy.
Skoro turbina wróciła z regeneracji to co jeszcze może być nie tak?
Te silniki tak już chyba mają przeglądałem forum Citroena z tymi właśnie silnikami i opisują ten sam problem nawet w nowych autach. Jestem ciekaw czy nie jest to wina tego oleju który PSA zaleca tj. 0W30 to jest woda a nie olej. Zresztą nawet w innym markach silniki benzynowe z turbiną lubią brać olej. No cóż póki zostaje nam czekać aż może ktoś dokładnie opisze czy jest to normalny objaw czy jest to jakaś wada.
Zastanawiam się czy nie wymienić oleju na gęstszy, bo jakoś na ten moment nie mam w budżecie sprawdzania głowic. Aż strach pomyśleć ile by mnie za to skasowali.
Z drugiej strony nie powiedziałbym, że "te silniki" tak mają, bo poprzednio cały rok przejeździłem na jednym oleju bez żadnego dolewania. To znaczy, że musi się dać to naprawić tak, żeby nie dolewać.
Wczoraj szukałem w necie czegoś na temat tych silników i okazuje się że przyczyną nadmiernego ubytku oleju w silniku są zawalone zawory oraz gniazda zaworowe nagarem co powoduje złe spalanie mieszanki oraz przedostawanie się oleju do komory spalania. Nie wiem na ile to prawda ale jest gość pod Warszawą który bez konieczności zdejmowania głowicy czyści zawory wraz z gniazdami, winszuje sobie za to 800,-. Podaję link http://www.czyszczeniezaworow.pl/ jest też dużo na ten temat na forum Citroena. Pisałem do gościa ale że jestem z południa i mam do niego jakieś 400km muszę się upewnić czy to jest przyczyna brania oleju i spadku mocy. Problem w tym że nie wiem gdzie zapodać kamerkę żeby te zawory zobaczyć.
cud czy co? miałem zamiar jechać do serwisu z tym problemem olejowym ale nagle przestał tracić się olej już zrobiłem 500 km i ani gram się nie stracił tak pokazuje bagnet normalnie już bym musiał ze 2 litry dolać jak ręką odjął wytłumaczcie jakim cudem jest możliwe że jak dolewałem olej orlena 5w30 i tankowałem ich werwe to silnik się faktycznie oczyścił z nagaru i np. pierścienie się odpiekły ?
No to chyba bardzo dobrze, ja tankuje na Lotosie Pb98 ale zalewam TOTAL INEO FIRST 0W30 niby jak zaleca PSA no od pewnego czasu jak już wspominałem nie upomina się o olej. Z ciekawości sprawdzę fizycznie na bagnecie ale przypuszczam że na pewno będzie ubytek. Niestety nadal problem z mocą której brakuje mojej 508 sw więc jeśli uda mi się znaleźć wejście by podejrzeć gniazda i zawory i okażą się zawalone to penie będę musiał skorzystać z oferty gościa który to czyści. Jest ponoć jeszcze metoda czyszczenia wodorem ale wydaje mi się że to będzie ściema bo jednak co fizyczne czyszczenie to fizyczne. Może ktoś ma doświadczenia z tym wodorem, to proszę o info na ten temat czy jest skuteczne czy to raczej ściema i wyciąganie kasy. Pozdro
Też chciałem jeździć do aso, ale mnie wyleczył 1 telefon, jak spytałem o zmianę oleju i filtrów, a oni mi zasunęli cenę ( nie pamiętam dokładnie ) koło 1000zł.
Mechanik do którego zawsze jeżdżę to samo mi zrobił za ok. 300zł - oczywiście ten sam olej i porządne filtry - jak w ASO.
Nie wiem gdzie jeździsz do ASO ale u mnie wymiana oleju i filtra wraz z nowym korkiem spustowym wyszło na niecałe 130,- oczywiście olej miałem swój także taniej niż u mojego mechanika
mati024 ASO dudek częstochowa. Nie mam tam aso bo nie pojechałem. Dałem 300zł z haczykiem u okolicznego mechanika. Olej total tern sam do w aso, filtry wszystkie łącznie z kabinowym. _________________ Jak pomogłem to kliknij piwko, niech wiem, że nie piszę w próżnię
tiacocstoe - no to też nie drogo, kabinowego nie wymieniałem bo zmieniałem w kwietniu a paliwa nie ma w tym aucie bądź jest razem z pompą w zbiorniku paliwa, pewności nie mam. Pytanie mam jedno. Po czym poznać spalanie stukowe ? Pytam bo w Rybniku nie chcą mi sprawdzić wymienionego rozrządu, twierdzą że jest ok natomiast w innym ASO są pewni że jest do poprawy ponieważ wyrzuciło błąd spalania stukowego co pewnie jest przyczyną braku mocy. A może ktoś zna jakiegoś fachowca dobrego na Śląsku co by sprawdził. Dzięki za ewentualną pomoc i odpowiedź.
Witam.Proszę o informację czy komuś udało się rozwiązać problem z nadmiernym zapotrzebowaniem na olej ? Jeśli tak to podzielcie się proszę informacją ponieważ ja muszę dolewać 0,7l na 1000km juz mnie to przeraża auto chodzi normalnie nie ma żadnych obiadów nieprawidłowości .
Witam,
Nie sadze ze to problem zawalonych zaworow jak wspominal jeden z forumowiczow bo ja zrobilem czyszczenie w ASO ale problem z ubytkiem oleju rowniez mam. Robie dosc sporo kilometrow i glownie trasy wiec 1000 robie w tydzien, i dolewam okolo 0.5-0.7. Zadnych innych niepokojacych objawow nie ma.
Witam Panowie . Jestem tu nowy , więc się nie wymądrzam . Mieszkam w Holandii i tu popytałem o problemy z tymi silnikami. Z tego co mi wiadomo , to zużycie około 0.5L na 1000km to norma w tych silnikach . Apropos braku mocy to czyszczenie kolektora ssącego + czyszczenie zaworów z nagaru = ponoć pomaga lub turbina . Jest jeszcze taka rzecz jak płukanie i czyszczenia silnika w ASO ale nie chcieli mi udzielić info co to dokładnie robią . Pozdrawiam
Czyszczenie zaworów raczej nic nie daje, koszt spory a w moim aucie po wykonaniu czyszczenia silnika w ASO (jakimiś specjalnymi piankami) problem z braniem oleju nie zmalał.
Auto miało czyszczenie pół roku temu, potem przez kilka miesięcy stało w ASO bo naprawiali różne rzeczy, a jak oddali to po kilku tygodniach zorientowałem się, że zaczął brać olej w ilości około 1 litra na 200 kilometrów (wcześniej brał około 1 litra na 1000/1500 km).
Tak więc ja jeszcze nie wiem co mam robić.... na razie dolewam, co do turbiny to na rurze wychodzącej z turbo do intercoolera znalazłem troszkę oleju (kilkanaście ml w rowkach), ale czy to może świadczyć o zabieraniu litra na 200km w trasie... to nie mam pojęcia.
Jeśli ktoś zna fachowca w okolicy Rybnika (Śląskie), który jest w stanie się tym zająć, to bardzo proszę o informację na kryjaworski@gmail.com
Czyszczenie zaworów raczej nic nie daje, koszt spory a w moim aucie po wykonaniu czyszczenia silnika w ASO (jakimiś specjalnymi piankami) problem z braniem oleju nie zmalał.
Auto miało czyszczenie pół roku temu, potem przez kilka miesięcy stało w ASO bo naprawiali różne rzeczy, a jak oddali to po kilku tygodniach zorientowałem się, że zaczął brać olej w ilości około 1 litra na 200 kilometrów (wcześniej brał około 1 litra na 1000/1500 km).
Tak więc ja jeszcze nie wiem co mam robić.... na razie dolewam, co do turbiny to na rurze wychodzącej z turbo do intercoolera znalazłem troszkę oleju (kilkanaście ml w rowkach), ale czy to może świadczyć o zabieraniu litra na 200km w trasie... to nie mam pojęcia.
Jeśli ktoś zna fachowca w okolicy Rybnika (Śląskie), który jest w stanie się tym zająć, to bardzo proszę o informację na kryjaworski@gmail.com
Czyszczenie zaworów dużo daje ale mechaniczne, takie jak piaskowanie. Specyfiki są dobre do udrażniania rur w gospodarstwie domowym Olej ten silnik będzie brał i nic z tym nie zrobisz. U mnie jest tak że jak jeżdżę po miejscu to mam spokój. Jak zaczynam latać po autostradach to wtedy ubywa oleju w oczach. Litr na 200km to bardzo dużo, może na 2000km a nie 200km. Poczytaj tutaj http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=273665 Co prawda inny temat ale pisał coś o pękniętym uchu i olej wyciekał do całego układu. Nie wiem na ile to pomoże ale poczytać możesz.
Czyszczenie zaworów raczej nic nie daje, koszt spory a w moim aucie po wykonaniu czyszczenia silnika w ASO (jakimiś specjalnymi piankami) problem z braniem oleju nie zmalał.
Auto miało czyszczenie pół roku temu, potem przez kilka miesięcy stało w ASO bo naprawiali różne rzeczy, a jak oddali to po kilku tygodniach zorientowałem się, że zaczął brać olej w ilości około 1 litra na 200 kilometrów (wcześniej brał około 1 litra na 1000/1500 km).
Tak więc ja jeszcze nie wiem co mam robić.... na razie dolewam, co do turbiny to na rurze wychodzącej z turbo do intercoolera znalazłem troszkę oleju (kilkanaście ml w rowkach), ale czy to może świadczyć o zabieraniu litra na 200km w trasie... to nie mam pojęcia.
Jeśli ktoś zna fachowca w okolicy Rybnika (Śląskie), który jest w stanie się tym zająć, to bardzo proszę o informację na kryjaworski@gmail.com
Czyszczenie zaworów dużo daje ale mechaniczne, takie jak piaskowanie. Specyfiki są dobre do udrażniania rur w gospodarstwie domowym Olej ten silnik będzie brał i nic z tym nie zrobisz. U mnie jest tak że jak jeżdżę po miejscu to mam spokój. Jak zaczynam latać po autostradach to wtedy ubywa oleju w oczach. Litr na 200km to bardzo dużo, może na 2000km a nie 200km. Poczytaj tutaj http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=273665 Co prawda inny temat ale pisał coś o pękniętym uchu i olej wyciekał do całego układu. Nie wiem na ile to pomoże ale poczytać możesz.
Dzięki za odpowiedź... ale niestety u mnie to 1l na 200km (szkoda że nie na 2000, wtedy bym się nie martwił)
Co do głowicy, to mam nadzieję, że wszystko złożyli poprawnie ... bo tak jak pisałem ASO miało moje auto kilka miesięcy , całe auto sprawdzali i wymieniali wszystko co jest wadliwe, rozbierali także silnik... robili pomiary bloku i remontowali go , z tego co pamiętam to chyba głowica też poszła do roboty ...
Naprawy w sumie wyszły na kilkadziesiąt tysięcy, na szczęście ja płaciłem tylko za czyszczenie silnika i olej, resztę pokryła Dekra ...
Tak więc autko teraz jeździ super , został mi tylko ten wyciek oleju z którym muszę powalczyć ...
może głupie pytanie, ale czy wasze samochody kopcą? kiedyś miałem golfa w benzynie i jak brał olej to przy każdym mocniejszym dodaniu gazu za samochodem świata nie było widać, a brał ok 1 litr na 1000 tam winą były uszczelniacze zaworów, które z biegiem lat przestały uszczelniać po wymianie jak ręką odjął, może też trzeba iść w tę stronę?
może głupie pytanie, ale czy wasze samochody kopcą? kiedyś miałem golfa w benzynie i jak brał olej to przy każdym mocniejszym dodaniu gazu za samochodem świata nie było widać, a brał ok 1 litr na 1000 tam winą były uszczelniacze zaworów, które z biegiem lat przestały uszczelniać po wymianie jak ręką odjął, może też trzeba iść w tę stronę?
Przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Jak byłem na hamowni i sprawdzali to po "badaniu" nie gasili samochodu tylko pracował na wolnych obrotach by turbina wróciła do swoich obrotów. Wtedy jak ruszyłem to walneło z rury białym czy biało-błękitnym dymem. Czasem zakopci jak wracam z trasy a jadę dość szybko 140-170 km ale to też taka sytuacja że chwilę popracuje na wolnych a później parkując do garażu przy dodaniu gazu walnie chmurą. Ogólnie chyba 3 razy to zauważyłem. Ale jak piszesz w tym wypadku też uważam że winą są uszczelniacze zaworowe. Poki co auto jeździ choć lekko szarpie w granicach 2500-3000 rpm ale nie inwestuje w nic. Jak padnie to padnie
Witam, potwierdzam, to uszczelniacze. Mam tak samo, raz na jakiś czas puszcza niebieski dymek i podobnie bierze olej. Ostatnio się uspokoiło, albo już uwagi nie zwracam. Byłem na czyszczeniu zaworów u znanego specjalisty pod Warszawą i uświadomił mnie w czym problem. Koszt wymiany to około 1000 zł, bez niespodzianek to jeden dzień pracy.
Panowie dajcie sobie z tym czyszczeniem zaworów spokój . To nic nie pomaga .
Ja zrobiłem generalny remont głowicy i już zrobiłem 8 tys km i ani grama oleju nie wziął .
Wcześniej pożerał 1l na 1000km i był słaby .
U mnie był wyciek przy podstawie filtra oleju, naprawiłem ale olej i tak [cenzura]
u mnie podobie wyciek przy podsztawie filtra dodatkowo turbo dmucha olej . Zmieniłem olej na gęstszy i zauważyłem ze przestał olej znikać tak jak wcześniej tak ze tez duża wina jest tej „wody „ która zaleca producent
Witam
wymiana oleju na gęstszy no nie wiem ????? mój zżera 0.5 l/1000 leję 5W30 (zalecane 0W30) pilnuję ful stanu i coś minimalnie kapie pod spodem może to klima i na razie mam spokój
nie wiem coś tam wlał ale byś się nie obudził w ręką w nocniku (dalsza eksploatacja szczególnie krótkie odcinki mogę być opłakane) chyba że silnik gasisz raz w tygodniu:)oby nie..... napisz coś wlał i jak się sprawuje na dłuższy czas
zmiana z 0W na 5W raczej nie wiele pomoze jak silnik jest do remontu. Chyba że ktoś gania ten silnik trasie cały czas wtedy ma prawo brać tyle oleju. 0,5l na 1000 to nie jest jakaś ogromna ilość w przypadku THP jak ktoś lata w trasach
Po okresie 3-4 miesiecy po zmianie oleju na 5w40 pokazalo niski poziom oleju czyli nie jest to stale rozwiazanie problemu lecz w poruwnaniu do wczesniejszego wyniku na olju 0w30 (zalecanego) gdzie olej dolewalem co 600mil (1000km) a teraz jest dosc duza.W ciagu ok 4 miesiecy zrobilem 5000mil (8000km) jest to dosc widoczna zmiana na lepsze lecz nie Jest to kompletne usuniecie problemu.Na marginesie jestem swiadomy ryzyka przy zmianie oleju na inny niz zalecany. Mam nadzieje ze bedzie to jakas pomoc dla innych uzytkownikow.(olej comma x-flow cena w angli od 20£-30£ za 5l nie wiem czy on wystepuje w Polsce)
Witam, czy ktoś jeszcze przeszedł z 0w30 na 5w30? Też się zastanawiam nad taką zmianą, bo 0,5l na 1000km jest bardzo [cenzura]. Właściwie to co tankowanie trzeba dolać szklankę oleju.
a i pytanko jakie ciśnienie sprężania w 1.6 thp 115kW. Bo problem jak powyżej żłopie olej, i chyba zacznę od ciśnienia i próby olejowej ? Jakieś inne sugestie?
u mnie też coś bierze 0,5-l na 1000km 2012 508 THP, podejrzewam odme olejową, zwłaszcza że pojawił mi sie wyciek z z pod pokrywy, a podobno jak jest odma uwalona to ciśneinei wypycha uszczelki, warto w tym temacie się rozglądnąć, zwłaszcza że niedługo po zakupie padła mi turbina (też odma może to powodować), bez jakiś wcześniejszych pisków itd, a też zauważyłem taki dziwny dzwięk czasem jak auto wysprzęglam na hamowaniu, jakby ktoś rgał na "trawce", niestety odma u nas jest razem z całym deklem zaworów, wiec oryginał serwisowy kosztuje 700-800zł, podróbek czasem lepiej nie kupować z tego co czytałem, tu gość w Audi ale wiem ze w 1,6 thp są takie problemy, dlatego ludzie zakładają separator oleju na dolocie do turbiny z komory silnika, też o tym też myślałem, bo olej wtedy robi nagary na zaworach, wtryskach itd. Same pier.ścienei podobno też lubią puszczać bo rovbi się nagar z jednej strony, skolei to podobno czasem udaje sie usunąć zalewając cylindry płukankami do silnika i zostawiając np na 24h. https://www.youtube.com/watch?v=b0xfBK8atqo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.