może głupie pytanie, ale czy wasze samochody kopcą? kiedyś miałem golfa w benzynie i jak brał olej to przy każdym mocniejszym dodaniu gazu za samochodem świata nie było widać, a brał ok 1 litr na 1000 tam winą były uszczelniacze zaworów, które z biegiem lat przestały uszczelniać po wymianie jak ręką odjął, może też trzeba iść w tę stronę?
może głupie pytanie, ale czy wasze samochody kopcą? kiedyś miałem golfa w benzynie i jak brał olej to przy każdym mocniejszym dodaniu gazu za samochodem świata nie było widać, a brał ok 1 litr na 1000 tam winą były uszczelniacze zaworów, które z biegiem lat przestały uszczelniać po wymianie jak ręką odjął, może też trzeba iść w tę stronę?
Przy normalnej jeździe nic się nie dzieje. Jak byłem na hamowni i sprawdzali to po "badaniu" nie gasili samochodu tylko pracował na wolnych obrotach by turbina wróciła do swoich obrotów. Wtedy jak ruszyłem to walneło z rury białym czy biało-błękitnym dymem. Czasem zakopci jak wracam z trasy a jadę dość szybko 140-170 km ale to też taka sytuacja że chwilę popracuje na wolnych a później parkując do garażu przy dodaniu gazu walnie chmurą. Ogólnie chyba 3 razy to zauważyłem. Ale jak piszesz w tym wypadku też uważam że winą są uszczelniacze zaworowe. Poki co auto jeździ choć lekko szarpie w granicach 2500-3000 rpm ale nie inwestuje w nic. Jak padnie to padnie
Witam, potwierdzam, to uszczelniacze. Mam tak samo, raz na jakiś czas puszcza niebieski dymek i podobnie bierze olej. Ostatnio się uspokoiło, albo już uwagi nie zwracam. Byłem na czyszczeniu zaworów u znanego specjalisty pod Warszawą i uświadomił mnie w czym problem. Koszt wymiany to około 1000 zł, bez niespodzianek to jeden dzień pracy.
Panowie dajcie sobie z tym czyszczeniem zaworów spokój . To nic nie pomaga .
Ja zrobiłem generalny remont głowicy i już zrobiłem 8 tys km i ani grama oleju nie wziął .
Wcześniej pożerał 1l na 1000km i był słaby .
U mnie był wyciek przy podstawie filtra oleju, naprawiłem ale olej i tak [cenzura]
u mnie podobie wyciek przy podsztawie filtra dodatkowo turbo dmucha olej . Zmieniłem olej na gęstszy i zauważyłem ze przestał olej znikać tak jak wcześniej tak ze tez duża wina jest tej „wody „ która zaleca producent
Witam
wymiana oleju na gęstszy no nie wiem ????? mój zżera 0.5 l/1000 leję 5W30 (zalecane 0W30) pilnuję ful stanu i coś minimalnie kapie pod spodem może to klima i na razie mam spokój
nie wiem coś tam wlał ale byś się nie obudził w ręką w nocniku (dalsza eksploatacja szczególnie krótkie odcinki mogę być opłakane) chyba że silnik gasisz raz w tygodniu:)oby nie..... napisz coś wlał i jak się sprawuje na dłuższy czas
zmiana z 0W na 5W raczej nie wiele pomoze jak silnik jest do remontu. Chyba że ktoś gania ten silnik trasie cały czas wtedy ma prawo brać tyle oleju. 0,5l na 1000 to nie jest jakaś ogromna ilość w przypadku THP jak ktoś lata w trasach
Po okresie 3-4 miesiecy po zmianie oleju na 5w40 pokazalo niski poziom oleju czyli nie jest to stale rozwiazanie problemu lecz w poruwnaniu do wczesniejszego wyniku na olju 0w30 (zalecanego) gdzie olej dolewalem co 600mil (1000km) a teraz jest dosc duza.W ciagu ok 4 miesiecy zrobilem 5000mil (8000km) jest to dosc widoczna zmiana na lepsze lecz nie Jest to kompletne usuniecie problemu.Na marginesie jestem swiadomy ryzyka przy zmianie oleju na inny niz zalecany. Mam nadzieje ze bedzie to jakas pomoc dla innych uzytkownikow.(olej comma x-flow cena w angli od 20£-30£ za 5l nie wiem czy on wystepuje w Polsce)
Witam, czy ktoś jeszcze przeszedł z 0w30 na 5w30? Też się zastanawiam nad taką zmianą, bo 0,5l na 1000km jest bardzo [cenzura]. Właściwie to co tankowanie trzeba dolać szklankę oleju.
a i pytanko jakie ciśnienie sprężania w 1.6 thp 115kW. Bo problem jak powyżej żłopie olej, i chyba zacznę od ciśnienia i próby olejowej ? Jakieś inne sugestie?
u mnie też coś bierze 0,5-l na 1000km 2012 508 THP, podejrzewam odme olejową, zwłaszcza że pojawił mi sie wyciek z z pod pokrywy, a podobno jak jest odma uwalona to ciśneinei wypycha uszczelki, warto w tym temacie się rozglądnąć, zwłaszcza że niedługo po zakupie padła mi turbina (też odma może to powodować), bez jakiś wcześniejszych pisków itd, a też zauważyłem taki dziwny dzwięk czasem jak auto wysprzęglam na hamowaniu, jakby ktoś rgał na "trawce", niestety odma u nas jest razem z całym deklem zaworów, wiec oryginał serwisowy kosztuje 700-800zł, podróbek czasem lepiej nie kupować z tego co czytałem, tu gość w Audi ale wiem ze w 1,6 thp są takie problemy, dlatego ludzie zakładają separator oleju na dolocie do turbiny z komory silnika, też o tym też myślałem, bo olej wtedy robi nagary na zaworach, wtryskach itd. Same pier.ścienei podobno też lubią puszczać bo rovbi się nagar z jednej strony, skolei to podobno czasem udaje sie usunąć zalewając cylindry płukankami do silnika i zostawiając np na 24h. https://www.youtube.com/watch?v=b0xfBK8atqo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.