Wtryskiwacze, EGR (wibracje na niskich obrotach, klekotanie)
Objawy:
- nierówna praca silnika,
- przy odpalaniu zimnego silnika lekkie dymienie,
- na niskich obrotach duże wibracje,
- brak błędów w sterowniku ECU silnika.
Proszę o pomoc w interpretacji danych.
Co mogę jeszcze zrobić w celu diagnozy usterki? Test przelewowy wtrysków?
Co myślicie o odpięciu podciśnienia z zaworu EGR - czy mogą być jakieś konsekwencje takiego zabiegu?
Ostatnio zmieniony przez alfik4ever dnia Nie 23 Paź 2016, 21:39, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Re: Wtryskiwacze, EGR (wibracje na niskich obrotach, klekotanie)
jacek336 napisał:
Fatalna korekcja wtryskiwaczy....
Zrób test przelewowy.
Chcę wykonać test przelewowy jednak po wymianie filtra paliwa. Planuję też zalać bezpośrednio filtr paliwa środkiem czyszczącym do wtryskiwaczy (ma to na celu poprawę działania śrdoka, który ominie dużą część układu paliwowego i zostanie zaaplikowany prosto we wtryski). Nie wiem czy samochód odpali na samym środku czyszczącym - sprawdzimy.
milejow napisał:
Chyba EGR masz tam elektryczny.
Zdecydowanie nie. Zawór EGR sterowany jest w tym silniku podciśnieniowo.
Odłączyłem już podciśnienie i zaślepiłem wężyk. Błąd oczywiście się wyświetla antipollution fault na ekranie w samochodzie. Komputerem odczytany błąd świadczy o tym, że przepływ "świeżego" powietrza jest teraz większy niż komputer zakłada jako wartość normalną. Jest to normalny objaw. Oczywiście silnik od razu zauważalnie lżej pracuje. Jak widać na danych które załączyłem zawór EGR był 99% otwarty przy obrotach 803 rpm i dalej 91% otwarty przy obrotach 1928 rpm. Przepływ powietrza (measured air flow przy obrotach 803 rpm) to teraz: 606 mg/impulse.
Transit 2 napisał:
Czy ze sterownika również usunięto programy fap, bo nie tylko usuwa się mechanicznie, ale i elektronicznie również.
Tego nie jestem w stanie w 100% potwierdzić. Nie ja robiłem usunięcie FAP tylko mój poprzednik. Jednak nigdy (od trzech lat) nie logowały się błędy więc mogę założyć, że usunięcie zostało przeprowadzone kompleksowo.
Transit 2 napisał:
Pytanie, czy poziom oleju w silniku nie przybywa?.
Jeżeli chodzi o poziom oleju nie zauważyłem jego przybywania. Od wymiany do wymiany nie dolewam ani nie spuszczam oleju. Jest mniej więcej cały czas na tym samym poziomie. Potwierdzone czujnikiem elektronicznym (odczytem z deski rozdzielczej) oraz tradycyjnie bagnetem.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Planuję też zalać bezpośrednio filtr paliwa środkiem czyszczącym do wtryskiwaczy (ma to na celu poprawę działania śrdoka, który ominie dużą część układu paliwowego i zostanie zaaplikowany prosto we wtryski).
Odradzam używania środków rzekomo czyszczące wtryskiwacze, bo w przeciwnym razie uszkodzisz wtryskiwacze.
Natomiast, na większy obrotach silnika, egr powinien być zamknięty i najwyraźniej zaciął się, co warto na początek przeczyścić.
Cytat:
Zawór EGR sterowany jest w tym silniku podciśnieniowo.
A nie jest przypadkiem sterowanie elektryczne-podciśnieniowym?. Podaj vin dla weryfikacji.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Odradzam używania środków rzekomo czyszczące wtryskiwacze, bo w przeciwnym razie uszkodzisz wtryskiwacze. Natomiast, na większy obrotach silnika, egr powinien być zamknięty i najwyraźniej zaciął się, co warto na początek przeczyścić.
Przy opisanej wcześniej korekcji wtrysków uważam, że im już to nie zaszkodzi. Może być jednak żywym dowodem na działanie takiego preparatu - sprawdzimy. Dodatkowo przeprowadzę to w następujący sposób - odłączę przewody paliwowe i pozwolę pracować wtryskom na samym preparacie czyszczącym (środek czyszczący jak i filtr paliwa już zamówiłem, potwierdziłem, że wtryski i silnik będą działały na takim preparacie, czakam na dostawę).
Nie wiem czy się zaciął - raczej nie. Odczuwalna różnica po jego odłączeniu. Wydaje się źle sterowany przez komputer. W każdym razie lżej bez "zjadania" własnych spalin. W tym miejscu będę musiał podjechać do specjalisty, który wyłączy jeszcze EGR programowo tak żeby nie wyświetlał błędów.
Transit 2 napisał:
A nie jest przypadkiem sterowanie elektryczne-podciśnieniowym?. Podaj vin dla weryfikacji.
Oczywiście tak. Sam zawór EGR steruje się podciśnieniem a regulacja podciśnienia przebiega przy użyciu sterowanego elektrycznie nastawnika recyrkulacji spalin.
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Nie wiem czy się zaciął - raczej nie. Odczuwalna różnica po jego odłączeniu. Wydaje się źle sterowany przez komputer. W każdym razie lżej bez "zjadania" własnych spalin. W tym miejscu będę musiał podjechać do specjalisty, który wyłączy jeszcze EGR programowo tak żeby nie wyświetlał błędów.
Jeśli klapka jest w pozycji otwartej, to na nie wiele się zda jej odłączenie. Bo widać, że wyższych obrotach silnika nic się prawie nie zmienia, co warto sprawdzić dodatkowe przepływomierz, bo jest również związane sterowaniem egr. (Spróbuj odłączyć kostkę od przepływomierza, co jednocześnie praca silnika powinna znacznie lepiej pracować.). Natomiast, zanim podejmiesz się do wtrysków, to należy jak najdokładniej sprawdzić egr i przepływomierz, nigdy odwrotnie. W każdym razie egr do demontażu i wyczyszczenia oraz sprawdzenia samego przepływomierza i odczyt jej paramenty. Jeśli wymienione elementy pracują bez zarzutu (choć wątpię w tym przypadku), to wtedy można brać się za wtryskiwacze.
Pomimo wszystko, nie zalecam używania środków.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Jeśli klapka jest w pozycji otwartej, to na nie wiele się zda jej odłączenie. Bo widać, że wyższych obrotach silnika nic się prawie nie zmienia, co warto sprawdzić dodatkowe przepływomierz, bo jest również związane sterowaniem egr. (Spróbuj odłączyć kostkę od przepływomierza, co jednocześnie praca silnika powinna znacznie lepiej pracować.). Natomiast, zanim podejmiesz się do wtrysków, to należy jak najdokładniej sprawdzić egr i przepływomierz, nigdy odwrotnie. W każdym razie egr do demontażu i wyczyszczenia oraz sprawdzenia samego przepływomierza i odczyt jej paramenty. Jeśli wymienione elementy pracują bez zarzutu (choć wątpię w tym przypadku), to wtedy można brać się za wtryskiwacze.
Zawór EGR wyraźnie działa bo jest różniaca przy odłączeniu od niego podciśnienia:
- dowód 1 - odczuwalnie lżejsza praca silnika
- dowód 2 - zwiększony przepływ powietrza mierzony przez czujnik masowy powietrza (zmiana z 371 do 606 mg/impulse)
ps wartość otwarcia zaworu EGR odczytana na komputerze nie jest rzeczywistym jego otwarciem (nie ma takiego czujnika) a jedynie zadaną przez komputer wartością - wysterowaniem podciśnienia.
Przepływomierz wyraźnie też sprawny:
- dowód 1 - przy odłączeniu i jeździe próbnej zauważalnie niższa moc na wyższych obrotach, nie wkręcanie się w obroty
- dowód 2 - związany z wyłączeniem EGR (odłączonym podciśnieniem od zaworu) - jednoczesny wzrost mierzonej wartości powietrza - wszystko zgodnie z teorią
- jedyne czego nie mogłem zrobić to sprawdzić go oscyloskopem ponieważ takiego nie posiadam
dowód 1 - przy odłączeniu i jeździe próbnej zauważalnie niższa moc na wyższych obrotach, nie wkręcanie się w obroty
Po odpięciu powinien bez zmian pracować silnik, a nawet lepiej, co w tym przypadku wtryski do sprawdzenia.
Cytat:
W tym miejscu będę musiał podjechać do specjalisty, który wyłączy jeszcze EGR programowo tak żeby nie wyświetlał błędów.
W tym modelu jeszcze można zaślepić blaszką ze zmniejszonym otworem. (W nowszy już nie można).
Cytat:
Planuję też zalać bezpośrednio filtr paliwa środkiem czyszczącym do wtryskiwaczy (ma to na celu poprawę działania śrdoka, który ominie dużą część układu paliwowego i zostanie zaaplikowany prosto we wtryski).
Obyś potem nie pisał, skąd opiłki się wzięło w filtrze, a z tymi nie ma żartów. Ciekawy jestem jak ominiesz pompę wysokiego ciśnienia, a ten najbardziej lubi wydzielać opiłki.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Po odpięciu powinien bez zmian pracować silnik, a nawet lepiej, co w tym przypadku wtryski do sprawdzenia.
Zgadzam się z tą opinią. Ale tak jak pisałem najpierw próba regeneracji we własnym zakresie.
Transit 2 napisał:
Obyś potem nie pisał, skąd opiłki się wzięło w filtrze, a z tymi nie ma żartów. Ciekawy jestem jak ominiesz pompę wysokiego ciśnienia, a ten najbardziej lubi wydzielać opiłki.
Co do podłączenia środka czyszczącego tak aby wtryskiwacze pracowały wyłącznie na nim przeprowadzę w następujący sposób:
- odłączę od obudowy filtra przewód niskiego ciśnienia - zasilający pompę wysokiego ciśnienia
- odłączę już w dowolnym miejscu przelew z wtryskiwaczy - byle za wszystkimi wtryskiwaczami
- oba przewody wprowadzę do butelki z preparatem czyszczącym
- na jednym z przewodów założę obowiązkowo filtr przepływowy diesla (wyłapie zanieczyszczenia)
- na filtrze dwa konektory po przewodach opisanych wyżej połączę ze sobą
- odpalę silnik, który w takim wypadku zacznie pracować na samym środku czyszczącym
- 0,5 litra preparatu powinno wystarczyć na dobrych kilkadziesiąt minut czyszczenie
- po operacji założę jeszcze nowy filtr paliwa a resztą preparatu czyszczącego zaleję filtr
Zobaczymy czy coś to da przed i po zabiegu zrobię zrzut z korekty na wtryskach. Będzie to niezbity dowód działania lub braku działania takiego preparatu.
Niestety nie udało się przeprowadzić czyszczenia wtryskiwaczy zgodnie z wcześniejszym opisem. Pompa wysokiego ciśnienia nie startuje bez ciśnienia na wejściu (które oryginalnie generuje pompka znajdująca się w zbiorniku).
Wymieniłem jedynie filtr paliwa i zalałem go środkiem czyszczącym wtryskiwacze.
Kolejny krok serwis wtryskiwaczy... macie może jeszcze jakieś porady, pomysły?
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
Wtryski oddaje się do regeneracji a nie czyści, opisana przez Ciebie metoda daje tyle co święcona woda, możesz sobie je wytrzeć szmatką-efekty identyczne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Silnik Diesel-układ chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.