Boxer 3.0hdi 160KM 2011rok brak przyśpieszenia po 100km/h
Witam. Mam nietypowy problem z silnikiem. Do 100km/godz autko zbiera się bez problemu, gorzej jest dalej, ciężko go rozpędzić, na piątce jeszcze go jakoś bujnę do 130 ale po wrzuceniu 6 biegu to już tylko utrzyma prędkość lub zwolni, Dla sprawdzenia wrzuciłem 6 bieg przy prędkości 70/godz i bez problemu rozpędził do 110 i koniec.
Do tej pory wymieniłem zawór sterujący egr i jednocześnie zaślepili mi go w warsztacie,przepustnica nowa, wymieniłem przepływomierz na oryginał, test wtrysków ale tylko komputerowo, nie zrobili mi przelewów. Sprawdzone doładowanie turbiny, na postoju o ile dobrze pamiętam było na max obrotach coś ok 1700 a przy jeździe doładowanie dochodziło do 2100.
Komputer nie wywala żadnego błędu, check się nie świeci.
Zaobserwowałem dziwne objawy na postoju, co ok minutę silnik dostaje tak jakby czkawki, z zaobserwowania zauważyłem że w momencie tego tzw czknięcia przepustnica się zamyka i otwiera, nie wiem czemu i cofa powietrze w kierunku filtra, to wszystko dzieje sie w ułamku sekundy.
Dla sprawdzenia odpiąłem przepływkę i nawet checka nie wyświetliło co mnie strasznie zdziwiło. Jedyne co zaobserwowałem po odpięciu przepływki to to że silnik zyskał równiejsze obroty na postaoju, wręcz idealne, i nie ma już tego czknięcia, lecz dalej nie ma mocy po 100km/godz.
Nie mam pojęcia co może być nie tak, warsztaty rozkładają ręce,co mechanik to inne teorie. czy zna ktoś znachora od tych silników w mazowieckim??
jestem w stanie dojechać i pół Polski aby ktokolwiek mi to ogarnął.
Może ktoś miał podobne objawy?
Dodam jeszcze tylko że autko Boxer 3.0 hdi 160 koni 2011rok, 490tys km 9-cio paletowy z kurnikiem.
Boxer 3.0hdi 160KM 2011rok brak przyśpieszenia po 100km/h
Witam.
Jeśli po odpiciu przepływki obroty sie wyrównują to ja bym szedł tym tropem i sprawdził wiązke przepływomierza.
Następna rzecz jaką bym zrobił to ominął bym zawór sterujący przepustnicą bo piszesz że się zamyka w niekontrolowany sposób. Nie masz przecież pewności że wina za ten stan rzeczy ( że nie mozesz rozpedzic samochodu) , nie jest właśnie przepustnica która moze sie nie otwierać , lub być zle sterowana.
Trzeba pojezdzic z laptopem na kolanach i sprawdzic cisnienie turbo zadane i zmierzone i inne parametry.
Wymieniłeś juz poł samochodu i dalej nic. Ale jak to mechanicy wymieniają drogie rzeczy a powodem jest np. zły styk w kostce przepływomierza i 500 w plecy. doładowania na postoju sie nie sprawdza tylko pod obciażeniem.
Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 3.0hdi 160KM 2011rok brak przyśpieszenia po 100km/h
Podpowiesz jak dokładnie sprawdzić instalację?
Jak do tej pory zdążyłem sprawdzić to tylko instalację przepływki, tzn wypiąłem kostkę od przepływki i sprawdziłem czy jest przejście do komputera, może masz lepsze metody?
chciałbym podjechać do warsztatu co będzie wiedział gdzie ręce włożyć, znasz kogoś godnego polecenia?
Sczytać parametry czujników i wiedzieć jakie powinny być prawidłowe parametry, a nie metodą prób i błędów naprawiać.
Po ostatniej wizycie mechanik stwierdził iż nie ma błędów w ecu to trzeba szukać uszkodzeń mechanicznych i on zacząłby od rozebrania turbo.
Nie mogę sobie pozwolić ta takie przypuszczenia bo mi wymieni cały silnik wraz z osprzętem.
Boxer 3.0hdi 160KM 2011rok brak przyśpieszenia po 100km/h
Moim zdaniem tylko i wyłącznie jazda na kolanach z laptopem. Sprawdzać parametry silnika w czasie jazdy gdy silnik zaczyna kuleć powyżej 100 km/h. Sprawdzic parametry turbiny , Egr, wydatek powietrza zadany i zmierzony , no i ta przepustnice - w paramertrach powinna byc podana wartosc w procentach. Myśle że kumaty mechanik powinien cos wyczytać z tych parametrów. Piszesz ze nie ma błedów , moze to sa błedy przejsciowe i trzeba ich szukać w histori.Nie wiem czy był robiony u ciebie pomiar parametrów ale najlepiej zrobić to interfejsem do peugeot citroen lexia lub diagbox, Jesli miałeś robiony test jakims uniwersalnym to lipa, one nic nie pokazują mało tego nie czytają histori usterek pojazdu. Ja nie znam tego silnika tylko pisze ogolnie o silnikach hdi. A jeszcze jedno- czyto jest turbina ze zmienna geometrią ? i jak jest sterowana przepustnica.
Re: ( Peugeot Boxer ) Boxer 3.0hdi 160KM 2011rok brak przyśpieszenia po 100km/h
Na chwile obecną posprawdzałem całą instalację i doszedłem do tego że w warsztacie założyli mi nie taki zaworek do sterowania egr. włożyli mi do osobówki do 1.9 a nie do 3.0. Taki mieli na miejscu i mi wcisneli, myśleli że będzie oki. Narazie czekam na nowy zaworek i zobaczę efekty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Boxer ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.