Mam problem z tylną klapą ,po zatrzaśnięciu drzwi otwiera mi się zamek tylnej klapy problem ten pojawia się zimową porą ,przecztytałem że właśnie to jest jedną z wad 307-ek oto strona na której to piszą http://www.moto.hoga.pl/default.aspx?docId=2125&newsId=221&templId=28 może macie jakiś pomysł na niesforną klapę?
Mam pomysł i nawet rozwiązanie Twojego problemu. U mnie było to samo. Zdejmij osłonę tylnej klapy zdejmij wtyczkę od zamka i odkręć dwie śrubki. Wyciągnij zamek wyczyść zanieczyszczenia typu piasek i kurz przy przycisku zamka, zdemontuj przycisk plastkowy i tam jest coś w stylu sprężynki plastikowej i to ona jest przyczyną tego że zamek odbija powodując jego otwieranie ponieważ ten plastik jest twardy szczególnie zimą i naciska cały czas na mikrowyłącznik zamka. Ja wsunąłem kawałek tekturki między przycisk a tą spręzynką i to pomogło w 100% i od roku mam spokój.
Wielkie dzięki zrobiłem tak jak napisałeś tylko ta plastikowa niby sprężynka całkiem mi się złamała i zastąpiłem ją kawałkiem blaszki ze szczelinomierza wygięłm ją i teraz odbija przycisk tak jak powinno działa w 100% Wielkie dzięki
peugeot 307 problem z centralnym zamkiem i tylną klapą
Witam! Problem polega na tym,że przy otwarciu drzwi z pilota(lub z kluczyka) automatycznie otwiera się zamek tylnej klapy co powoduje jej minimalne podniesienie i gdy w tym momencie chciałbym zamknąć auto nie mogę dopóki nie trzasnę klapą... wyczyściłem mikrostyk, zamek, styki przewodów i nic nie pomaga... najlepsze jest to że gdy wysiadam z auta i otworze drzwi klapa również sama sie otwiera... wcześniej miałem taką usterke że nie mogłem nawet zamknąć auta bo przy próbie zamknięcia zamik automtycznie odskakiwały i powodowały również otwarcie tylnej klapy jednak to jakoś ustało ale pierwszy objaw pozostał i muszę się chyba z tym jakoś pomęczyć dopóki Ktoś czegoś nie podpowie. _________________ MEESIEK
Meesiek miałem identyczne objawy z tą klapą poczytaj co napisał wyżej Jarek 307 odkręć tapicerkę tylnej klapy i odłącz kostkę wyłącznika tylnej klapy ,następnie odkręć dwie nakrętki trzymające całą klamkę rozbierz ją i wyczyść, jest tam kawałek plastiku który odpycha sam włącznik od mikrostyku i właśnie ten kawałek plastiku jest wszystkiemu winien u mnie ledwo co się trzymał a chwilę póżniej odpadł zamiast odpychać tę klapkę od mikrostyku, mikrostyk był cały czas włączony i zamek dostawał impuls i otwierał się ja zamiast tego plastiku (sprężynki)wstawiłem wyprofilowany kawałek blaszki od szczelinomierza i wszystko hula
Wszystko byłoby dobrze gdyby to u mnie pomogło, ale niestety nie pomogło a zrobiłem wszystko identycznie jak pisaliście w innym poście. I rzeczywiście jest taka "sprężynka z plastiku którą wzocniłem kawałkiem kartoniku i nie ma teraz żadnej możliwości żeby załączał się sam mikrostyk, a poza tym dziwi mnie cały czas to że przy otwarciu drzwi w momencie wysiadania z auta klapa się otwiera tak jakby cały czas był prąd w tym obiegu... Macie jeszcze jakieś inne pomysły, propozycje , wskazówki? Jeśli tak bardzo serdecznie proszę o nie i czekam. Z góry bardzo dziękuję. _________________ MEESIEK
A może to wina zamka jak było u mnie - opis rozwiązania.
Witajcie.
Po latach "odgrzewam" temat, gdyż musiałem uporać się z opisywanym problemem, a nikt nie opisał rozwiązania na forum (lub mi nie udało się znaleźć trafnej odpowiedzi).
U mnie objaw był identyczny z opisywanym: otwieram auto z pilota, klapa pozostaje zamknięta, otwieram ją wciskając przycisk (mikrostyk działa i odbija prawidłowo), klapa otwiera się bez problemu, ale nie da się jej już zamknąć. Przyciśnięcie klapy i zamknięcie auta z pilota, a po zabezpieczeniu zamków przez centralny, za którymś trzaśnięciem klapa załapuje i znowu jest zamknięta. Wypiąłem moduł "klamki" elektronicznej i na wtyczce sprawdziłem czy to nie problem uszkodzenia mikrostyku. Niestety to nie w tym problem. Zauważyłem, że hak zamka nie blokuje się przy wciśnięciu go śrubokrętem. Tutaj postanowiłem szukać rozwiązania i znalazłem je.
Rozwiązanie:
Po wypięciu tapicerki klapy bagażnika, odkręcamy 2 widoczne śruby M6 (klucz torx) trzymające zamek klapy, zamek dodatkowo trzymają 2 skrzydełka plastikowe, widoczne gołym okiem, które należy wcisnąć z obu stron w celu wypchnięcia zamka z klapy. Robimy to ostrożnie, bo w zamek wpięta jest 3-pinowa wtyczka (u mnie była zielona). Po tych czynnościach mamy zamek klapy w ręku - możemy go zabrać w ciepłe, wygodne miejsce, gdzie rozbierzemy go i dokonamy naprawy.
Zamek rozbiera się wykręcając 2 małe wkręty na mały kluczyk torx i odejmując plastikową pokrywę zamka (u góry trzymają ją wkręty, u dołu są 2 ząbki).
W tym miejscu muszę opisać zasadę działania zamka, by pomóc zrozumieć co musimy poprawić: hak zamka blokowany jest przez dźwignio-zapadkę dociskaną sprężyną, która to dźwignia u góry ma doczepiony plastikowy element odciągający ją przez okręcający się ślimak, sprzężony z silniczkiem kółkiem zębatym. W momencie naciśnięcia mikrostyku, silniczek obraca się, odciąga dźwignię i hak bagażnika zostaje zwolniony. Krańcówka zatrzymuje silnik w odpowiednim miejscu, sprężyna odciąga dźwignię, o którą hak ponownie blokuje się podczas zatrzaśnięcia klapy, w skutek wciśnięcia tego haka ciężarem klapy. Proste Smile
I tutaj, jak łatwo się domyśleć, tkwi nasz problem: silniczek odciąga dźwignię, ale nie powraca ona w pierwotne położenie, więc hak nie blokuje się, więc klapa nie zostaje zamknięta. Co robimy: wyciągamy cały plastikowy element i dokładnie czyścimy, uważając, by nie zgubić 2 małych czerwonych elementów. Ten element będzie oklejony starym smarem, który klei się i zatrzymuje ślimak. Czyścimy też gniazda, gdzie ten plastik jest trzymany. Po wyczyszczeniu smarujemy te elementy - ja użyłem oleju silikonowego w sprayu w rozsądnej ilości (ma być pokryte, ale nie ociekać olejem). Drugi element to sprężyna, która jest zahaczona o dźwignię zabezpieczającą, czyli tą, którą ten plastikowy element ciągnie. Należy ją zdjąć z dźwigni, uciągnąć i odgiąć ramię tej sprężyny o około 1cm. Ja użyłem do tego 2 par małych szczypców. Zahaczamy sprężynę, zakładamy plastik i testujemy ręcznie: zatrzaskujemy hak o dźwignię, kręcimy silniczkiem do końca (!) elementu plastikowego, dźwignia zwolni hak, który odskoczy w pozycji otwartej klapy. I teraz najważniejsze - jeśli zrobiliśmy wszystko poprawnie, po puszczeniu zębatki silniczka, sprężyna dźwigni musi swoją siłą, odciągnąć ją, obracając wyczyszczonym ślimakiem w plastikowym elemencie. W takim przypadku możemy zablokować hak, przesuwając go ku górze zamka. Czynność powtarzamy nawet 10 razy, upewniając się, że dokładnie wykonaliśmy wszystkie czynności, co skutkuje odbiciem dźwigni za każdym razem. Zrobione!
Składamy zamek, wpinamy wtyczkę, wkładamy zamek w klapę, wkręcamy 2 wkręty M6, wpinamy tapicerkę i bagażnik otwiera się i zamyka jak nowy!
Przepraszam za brak zdjęć - naprawę robiłem gdy było już ciemno i nieco mi się spieszyło.
Mam nadzieję, że opis pomoże Wam uporać się w tym częstym problemem!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.