Posiadam peugeota 307 od dwóch dni ( wersja hatchback ).
Na wstępie przyznam że wogóle nie rozumiem o co chodzi z klapą bagażnika, moim zdaniem jest coś nie tak . Opisze teraz pewne sytuacje -
1. Otwieram samochód z kluczyka i otwiera mi się również tylnia klapa.No to wychodzę i dociskając ją zamykam, jesli nacisnę lekko to słyszę elektryczny mechanizm zamykania klapy ale on jej nie zamyka, dopiero gdy mocno docisnę.
2. Jade samochodem, zatrzymuje się, wysiadam i otwiera się tylnia klapa.Znów trzeba zamykać
3. Zamykam samochód z kluczyka, słysze mechanizm zamykania klapy ale niestety jej nie zamyka. Więc musze docisnąć.
Czy ktoś moze mi powiedzieć co jest tego przyczyną ?? Czy nie powinno być tak,że gdy ja zamykam samochód pilotem, klapa automatycznie się zamyka bez problemów ??
Niestety mam instrukcje po niemiecku i nie znalazłem ani żadnego przycisku do otwierania klapy ani zadnego wejścia na kluczyk itp. Coś czytałem że gdy sie jedzie 10km/h to sama sie zamyka, to prawda ??
Robiłem tak i przejechałem i km, ale klapy nie domknęło .
proszę o Pomoc bo nie wiem czy powinienem sie z tym udac do mechanika czy wystarczy coś poprawić/przekrzywić/naciągnąć bądź coś innego.
A może to jednak zamek jak było u mnie - opis rozwiązania.
Witajcie.
Po ponad 7 latach "odgrzewam" temat, gdyż musiałem uporać się z opisywanym problemem, a nikt nie opisał rozwiązania na forum (lub mi nie udało się znaleźć trafnej odpowiedzi).
U mnie objaw był identyczny z opisywanym: otwieram auto z pilota, klapa pozostaje zamknięta, otwieram ją wciskając przycisk (mikrostyk działa i odbija prawidłowo), klapa otwiera się bez problemu, ale nie da się jej już zamknąć. Przyciśnięcie klapy i zamknięcie auta z pilota, a po zabezpieczeniu zamków przez centralny, za którymś trzaśnięciem klapa załapuje i znowu jest zamknięta. Wypiąłem moduł "klamki" elektronicznej i na wtyczce sprawdziłem czy to nie problem uszkodzenia mikrostyku. Niestety to nie w tym problem. Zauważyłem, że hak zamka nie blokuje się przy wciśnięciu go śrubokrętem. Tutaj postanowiłem szukać rozwiązania i znalazłem je.
Rozwiązanie:
Po wypięciu tapicerki klapy bagażnika, odkręcamy 2 widoczne śruby M6 (klucz torx) trzymające zamek klapy, zamek dodatkowo trzymają 2 skrzydełka plastikowe, widoczne gołym okiem, które należy wcisnąć z obu stron w celu wypchnięcia zamka z klapy. Robimy to ostrożnie, bo w zamek wpięta jest 3-pinowa wtyczka (u mnie była zielona). Po tych czynnościach mamy zamek klapy w ręku - możemy go zabrać w ciepłe, wygodne miejsce, gdzie rozbierzemy go i dokonamy naprawy.
Zamek rozbiera się wykręcając 2 małe wkręty na mały kluczyk torx i odejmując plastikową pokrywę zamka (u góry trzymają ją wkręty, u dołu są 2 ząbki).
W tym miejscu muszę opisać zasadę działania zamka, by pomóc zrozumieć co musimy poprawić: hak zamka blokowany jest przez dźwignio-zapadkę dociskaną sprężyną, która to dźwignia u góry ma doczepiony plastikowy element odciągający ją przez okręcający się ślimak, sprzężony z silniczkiem kółkiem zębatym. W momencie naciśnięcia mikrostyku, silniczek obraca się, odciąga dźwignię i hak bagażnika zostaje zwolniony. Krańcówka zatrzymuje silnik w odpowiednim miejscu, sprężyna odciąga dźwignię, o którą hak ponownie blokuje się podczas zatrzaśnięcia klapy, w skutek wciśnięcia tego haka ciężarem klapy. Proste
I tutaj, jak łatwo się domyśleć, tkwi nasz problem: silniczek odciąga dźwignię, ale nie powraca ona w pierwotne położenie, więc hak nie blokuje się, więc klapa nie zostaje zamknięta. Co robimy: wyciągamy cały plastikowy element i dokładnie czyścimy, uważając, by nie zgubić 2 małych czerwonych elementów. Ten element będzie oklejony starym smarem, który klei się i zatrzymuje ślimak. Czyścimy też gniazda, gdzie ten plastik jest trzymany. Po wyczyszczeniu smarujemy te elementy - ja użyłem oleju silikonowego w sprayu w rozsądnej ilości (ma być pokryte, ale nie ociekać olejem). Drugi element to sprężyna, która jest zahaczona o dźwignię zabezpieczającą, czyli tą, którą ten plastikowy element ciągnie. Należy ją zdjąć z dźwigni, uciągnąć i odgiąć ramię tej sprężyny o około 1cm. Ja użyłem do tego 2 par małych szczypców. Zahaczamy sprężynę, zakładamy plastik i testujemy ręcznie: zatrzaskujemy hak o dźwignię, kręcimy silniczkiem do końca (!) elementu plastikowego, dźwignia zwolni hak, który odskoczy w pozycji otwartej klapy. I teraz najważniejsze - jeśli zrobiliśmy wszystko poprawnie, po puszczeniu zębatki silniczka, sprężyna dźwigni musi swoją siłą, odciągnąć ją, obracając wyczyszczonym ślimakiem w plastikowym elemencie. W takim przypadku możemy zablokować hak, przesuwając go ku górze zamka. Czynność powtarzamy nawet 10 razy, upewniając się, że dokładnie wykonaliśmy wszystkie czynności, co skutkuje odbiciem dźwigni za każdym razem. Zrobione!
Składamy zamek, wpinamy wtyczkę, wkładamy zamek w klapę, wkręcamy 2 wkręty M6, wpinamy tapicerkę i bagażnik otwiera się i zamyka jak nowy!
Przepraszam za brak zdjęć - naprawę robiłem gdy było już ciemno i nieco mi się spieszyło.
Mam nadzieję, że opis pomoże Wam uporać się w tym częstym problemem!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 307 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.