Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sweaty

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot Partner, 2007r., 1,6 HDi, 9HW
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 11:01
Temat postu:

Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Witam,
Walczę z moim Partnerem już drugi miesiąc i jak na razie koszty rosną, a efektów brak. Pierwszy raz spotykam się z czymś takim, ale może od początku.

Silnik to 1.6 HDi, 9HW, bez FAP-u. Przebieg to 125 tys. (Przynajmniej na liczniku ;P)

Zasadniczo, samochód po zakupie jeździł bez większych problemów. Niestety, w pewnym momencie pojawił się problem hałasującego łańcuszka rozrządu. Wymieniłem pasek, łańcuszek, napinacze, rolkę prowadzącą i pompę wody. Wydawać by się mogło, że to rozwiąże problem. Rozrząd ustawiłem książkowo, złożyłem, hałas ustał. Wyjechałem na drogę i zaczeły się cuda. Powyżej 3 tys. obrotów silnik tak jakby "gubi zapłon". Szarpie, wydaje się jakby nawet na chwilę gasł i znów zaczynał pracować. Jazda jest strasznie uciążliwa. Pomyślałem, skoro stało się to po wymianie rozrządu, to pewnie coś poszło nie tak. Rozebrałem osłony, sprawdziłem, rozrząd ustawiony idealnie. Łańcuszek w między wałkami też.

Złożyłem, odpaliłem... na wolnych obrotach chwilkę poszarpał, prawdopodobnie się przypowietrzył po rozpinaniu przewodów paliwowych. Dodałem gazu i... do 3 tys. obrótów jest idealnie, powyżej zaczyna szarpać. Co dziwne, przy szarpaniu nie pojawia się kontrolka silnika, natomiast przez spadek obrotów mruga kontrolka ładowania i oleju.

Podłączyłem komputer, konkretnie PP2000, wybrałem sterownik silnika i widziałem w pamięci wszystkie odłączane przeze mnie elementy. Wykasowałem błędy, odpaliłem, przegazowałem, zrobiłem ponowny odczyt. Zgłosił awarię czujnika położenia wału korbowego. No nic, pewnie uszkodziłem przy wymianie paska. Kupiłem nowy, zamontowałem i nic, jak szarpał tak szarpie. Zacząłem drążyć temat głębiej. Podłączyłem ponownie komputer, uruchomiłem odczyt parametrów. Wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ciśnienie paliwa ok, ciśnienie doładowania ok, błędów poza tym czujnikiem położenia wału korbowego brak. Sprawdziłem kabelki do czujnika wału, są w porządku.

Zacząłem się zastanawiać nad silnikiem. Sprawdziłem kompresję, na wszystkich cylindrach mieści się w granicach 26-28 bar. Czyli książkowo. Słyszałem też o pękających sprężynach na zaworach wydechowych, ale tu jest w porządku.

Układ wydechowy też raczej wykluczam bo próbowałem odpalić samochód z odkręconym katalizatorem. Tylko kolektor wydechowy i turbina. Dalej to samo. Wkręca się idealnie do 3 tys. powyżej się dosłownie dusi.
Odpiąłem na próbę EGR i zaślepiłem wejście w kolektorze. Dalej to samo.

Wyczyściłem sadze z kolektora ssącego, myśląc że może to po prostu efekt zbyt małej ilości powietrza dostarczanego do komór spalania. Tym bardziej, że koletor dolotowy był na prawdę mocno upieprzony sadzami. Problem nie ustąpił.

Sprawdzałem już z braku lepszych pomysłów korekty wtryskiwaczy - wszystkie mieszczą się w granicach -0,5 mg do +0,7 mg. Przelewy wychodzą w miarę równe, w okolicy 8 ml./min. pracy. Czyli raczej dobrze.

Silnik po odpaleniu delikatnie poszarpuje na wolnych obrotach, do 3 tys. obrotów wkręca się bardzo ładnie, szybko, a powyżej szarpie. Jak odpinam przepływomierz, to nie ma tego poszarpywania na wolnych obrotach, ale i tak nie chce pracować na wysokich obrotach.

Sprawdziłem już w zasadzie wszystko, a problem dalej występuje. Spotkał się może ktoś z podobnym problemem ?
Powrót do góry
mimi31

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 1134
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska
Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 12:09
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


A nie uszkodziłeś koła magnesowego na wale które daje impuls na czujnik położenia wału? Nie wymieniałem jeszcze rozrządu ale wiem że na to koło trzeba przy demontażu zwracać szczególną uwagę.
Powrót do góry
Sweaty

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot Partner, 2007r., 1,6 HDi, 9HW
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 13:07
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Na koło uważałem, plus jak odpalę to obroty silnika na komputerze pokazuje prawidłowo. Też już o tym myślałem, ale skoro widzi obroty silnika i synchro między czujnikiem wału korbowego i czujnikiem położenia wałka rozrządu jest ok, to można te koło uznać za sprawne.
Powrót do góry
mimi31

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 1134
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska
Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 13:29
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


A jaki konkretnie błąd zgłasza.? Bo napisałeś ze zgłasza awarie a to za mało.
Powrót do góry
Sweaty

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot Partner, 2007r., 1,6 HDi, 9HW
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 13:39
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Nie pamiętam kodu, dopiszę jak tylko będę przy samochodzie z komputerem, ale błąd opisany jest :

Czujnik prędkości obrotowej silnika, błąd chwilowy, zanik lub brak sygnału

Tak jakby w określonych warunkach gubil sygnał, ale nie widać tego w parametrach pracy na komputerze. Widać że obroty skaczą kiedy silnik szarpie, ale nie wydaje mi się że to czujnik. Co prawda nie zakładałem oryginału bo akurat nigdzie w okolicy nie było, założyłem nowy Meat&Doria. Ale efekt jest ten sam i na fabrycznym i na tym który kupiłem.
Może się mylę, ale zakładam że gdyby był problem koła magnetycznego to byłby problem cały czas a nie tylko na wyższych obrotach?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 13:39
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Sweaty

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot Partner, 2007r., 1,6 HDi, 9HW
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 14:02
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Więc tak,
W momencie kiedy szarpie, wyrzuca błąd
P0335 - Czujnik położenia wału korbowego. Brak sygnału lub sygnał nieprawidłowy.

Przy okazji troche uważniej przyjrzałem się synchronizacji między czujnikami wału korbowego i wałka rozrządu. Kiedy silnik zaczyna szarpać to po chwili w parametrach wyskakuje brak synchronizacji między czujnikami. I w ten sposób chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie co go boli Razz . Spróbuję dokładnie jeszcze sprawdzić ten czujnik i napiszę co wyszło.
Powrót do góry
mimi31

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 1134
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska
Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 14:17
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Ten brak synchronizacji między czujnikami jest chyba konsekwencją braku sygnału z czujnika położenia wału. Sprawdź dokładnie złącza tego czujnika, łącznie z wtyczką w sterowniku silnika. A także prawidłowe osadzenie czujnika względem koła.
Powrót do góry
Sweaty

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot Partner, 2007r., 1,6 HDi, 9HW
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 16:11
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Sprawdziłem połączenia przy czujnikach i przy kasecie silnika, wszystko jest czyste. Miernikiem sprawdziłem przejścia na przewodach od sterownika do czujników, jest w porządku. Wpadłem jeszcze na pomysł sprawdzenia czujników na oscyloskopie. Zapożyczyłem sprzęt od znajomego elektryka, podłączyłem i chyba jednak problem leży po stronie koła magnetycznego.
Sygnał z czujnika na wałku rozrządu jest równiutki i stabilny, a sygnał na czujniku wału korbowego ma taki cykliczny zanik. Co jeden obrót na chwile przestaje nadawać i wtedy właśnie są delikatne szarpnięcia. Zakładałem stary czujnik i jest dokładnie to samo, także najprawdopodobniej czujnik źle odczytuje koło i nadaje niepełny sygnał przy każdym obrocie. Spróbuję zadobyć drugie koło i zobaczę co dalej wyjdzie.
Powrót do góry
mimi31

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 1134
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska
Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 18:56
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Być może przy demontażu położyłeś koło obok jakiegoś ferromagnetyka. Jestem ciekaw czy wymiana pomoże.
Powrót do góry
Sweaty

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot Partner, 2007r., 1,6 HDi, 9HW
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 24 Maj 2017, 09:27
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Starałem się na koło uważać, ale też zawsze coś niechcący może pójść nie tak. Niestety straszny pech mnie prześladuje z tą naprawą. Kurier z Intercarsu podrzucił mi nowe koło SWAG-a, otworzyłem i od razu mi oddałem. Całe było pogiete, pewnie gdzieś upadło przy załadunku albo po drodze. A teraz czekam bo oblecialem wszystkie sklepy w okolicy i najwcześniej za 2 dni będzie. Także teraz czekam. Ale mam nadzieję że to już załatwi sprawę i w końcu zacznie śmigać tak jak powinien.
Powrót do góry
Sweaty

Czytelnik



Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Peugeot Partner, 2007r., 1,6 HDi, 9HW
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Maj 2017, 19:34
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


Koło przyjechało do mnie dziś przed południem, ale dopiero niedawno miałem czas je wrzucić do samochodu. Założyłem koło, przyłapałem je śrubą, założyłem pasek i już bez składania osłon odpaliłem. Silnik co prawda trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach, ale ten problem widziałem jeszcze przed wymianą rozrządu. Jednak teraz bez żadnego problemu kręci się do 5 tysięcy. Z ciekawości dokładniej przyjrzałem się staremu kółku i co się okazuje chyba nie był to problem rozmagnesowania. Na pierwszy rzut oka koło wygląda w porządku, ale jak zacząłem się przyglądać to okazało się, że w jednym miejscu jest delikatnie przygięte. Najprawdopodobniej to przygięcie powodowało, że za bardzo oddalało się od czujnika i po prostu nie widział wtedy obrotów silnika. Nie wiem, kiedy udało mi się to uszkodzić, ale podejrzewam, że mogło oberwać spadającym kluczem jak rozbierałem to wszystko. Najważniejsze, że autko chodzi jak powinno. Zostało już tylko złożyć do kupy.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i podpowiedzi. Pewnie dalej bym się z tym męczył będąc pewnym, że wszystko jest dobrze przy kole i czujniku Razz
Powrót do góry
mimi31

Auto Maniak



Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 1134
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska
Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Pią 26 Maj 2017, 19:45
Temat postu:

Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.


No to szerokości.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot Partner »

Opinie o samochodach Peugeot Partner - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


Peugeot308 SW

32 900

2014r.

192 000 km

lubelskie

Peugeot208

35 900

2019r.

79 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

69 900

2020r.

89 000 km

wielkopolskie

Peugeot208

57 990

2021r.

21 047 km

pomorskie

Peugeot308 SW

30 800

2015r.

249 506 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System