Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
Witam,
Walczę z moim Partnerem już drugi miesiąc i jak na razie koszty rosną, a efektów brak. Pierwszy raz spotykam się z czymś takim, ale może od początku.
Silnik to 1.6 HDi, 9HW, bez FAP-u. Przebieg to 125 tys. (Przynajmniej na liczniku ;P)
Zasadniczo, samochód po zakupie jeździł bez większych problemów. Niestety, w pewnym momencie pojawił się problem hałasującego łańcuszka rozrządu. Wymieniłem pasek, łańcuszek, napinacze, rolkę prowadzącą i pompę wody. Wydawać by się mogło, że to rozwiąże problem. Rozrząd ustawiłem książkowo, złożyłem, hałas ustał. Wyjechałem na drogę i zaczeły się cuda. Powyżej 3 tys. obrotów silnik tak jakby "gubi zapłon". Szarpie, wydaje się jakby nawet na chwilę gasł i znów zaczynał pracować. Jazda jest strasznie uciążliwa. Pomyślałem, skoro stało się to po wymianie rozrządu, to pewnie coś poszło nie tak. Rozebrałem osłony, sprawdziłem, rozrząd ustawiony idealnie. Łańcuszek w między wałkami też.
Złożyłem, odpaliłem... na wolnych obrotach chwilkę poszarpał, prawdopodobnie się przypowietrzył po rozpinaniu przewodów paliwowych. Dodałem gazu i... do 3 tys. obrótów jest idealnie, powyżej zaczyna szarpać. Co dziwne, przy szarpaniu nie pojawia się kontrolka silnika, natomiast przez spadek obrotów mruga kontrolka ładowania i oleju.
Podłączyłem komputer, konkretnie PP2000, wybrałem sterownik silnika i widziałem w pamięci wszystkie odłączane przeze mnie elementy. Wykasowałem błędy, odpaliłem, przegazowałem, zrobiłem ponowny odczyt. Zgłosił awarię czujnika położenia wału korbowego. No nic, pewnie uszkodziłem przy wymianie paska. Kupiłem nowy, zamontowałem i nic, jak szarpał tak szarpie. Zacząłem drążyć temat głębiej. Podłączyłem ponownie komputer, uruchomiłem odczyt parametrów. Wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ciśnienie paliwa ok, ciśnienie doładowania ok, błędów poza tym czujnikiem położenia wału korbowego brak. Sprawdziłem kabelki do czujnika wału, są w porządku.
Zacząłem się zastanawiać nad silnikiem. Sprawdziłem kompresję, na wszystkich cylindrach mieści się w granicach 26-28 bar. Czyli książkowo. Słyszałem też o pękających sprężynach na zaworach wydechowych, ale tu jest w porządku.
Układ wydechowy też raczej wykluczam bo próbowałem odpalić samochód z odkręconym katalizatorem. Tylko kolektor wydechowy i turbina. Dalej to samo. Wkręca się idealnie do 3 tys. powyżej się dosłownie dusi.
Odpiąłem na próbę EGR i zaślepiłem wejście w kolektorze. Dalej to samo.
Wyczyściłem sadze z kolektora ssącego, myśląc że może to po prostu efekt zbyt małej ilości powietrza dostarczanego do komór spalania. Tym bardziej, że koletor dolotowy był na prawdę mocno upieprzony sadzami. Problem nie ustąpił.
Sprawdzałem już z braku lepszych pomysłów korekty wtryskiwaczy - wszystkie mieszczą się w granicach -0,5 mg do +0,7 mg. Przelewy wychodzą w miarę równe, w okolicy 8 ml./min. pracy. Czyli raczej dobrze.
Silnik po odpaleniu delikatnie poszarpuje na wolnych obrotach, do 3 tys. obrotów wkręca się bardzo ładnie, szybko, a powyżej szarpie. Jak odpinam przepływomierz, to nie ma tego poszarpywania na wolnych obrotach, ale i tak nie chce pracować na wysokich obrotach.
Sprawdziłem już w zasadzie wszystko, a problem dalej występuje. Spotkał się może ktoś z podobnym problemem ?
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 12:09
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
A nie uszkodziłeś koła magnesowego na wale które daje impuls na czujnik położenia wału? Nie wymieniałem jeszcze rozrządu ale wiem że na to koło trzeba przy demontażu zwracać szczególną uwagę.
Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
Na koło uważałem, plus jak odpalę to obroty silnika na komputerze pokazuje prawidłowo. Też już o tym myślałem, ale skoro widzi obroty silnika i synchro między czujnikiem wału korbowego i czujnikiem położenia wałka rozrządu jest ok, to można te koło uznać za sprawne.
Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
Nie pamiętam kodu, dopiszę jak tylko będę przy samochodzie z komputerem, ale błąd opisany jest :
Czujnik prędkości obrotowej silnika, błąd chwilowy, zanik lub brak sygnału
Tak jakby w określonych warunkach gubil sygnał, ale nie widać tego w parametrach pracy na komputerze. Widać że obroty skaczą kiedy silnik szarpie, ale nie wydaje mi się że to czujnik. Co prawda nie zakładałem oryginału bo akurat nigdzie w okolicy nie było, założyłem nowy Meat&Doria. Ale efekt jest ten sam i na fabrycznym i na tym który kupiłem.
Może się mylę, ale zakładam że gdyby był problem koła magnetycznego to byłby problem cały czas a nie tylko na wyższych obrotach?
Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
Więc tak,
W momencie kiedy szarpie, wyrzuca błąd
P0335 - Czujnik położenia wału korbowego. Brak sygnału lub sygnał nieprawidłowy.
Przy okazji troche uważniej przyjrzałem się synchronizacji między czujnikami wału korbowego i wałka rozrządu. Kiedy silnik zaczyna szarpać to po chwili w parametrach wyskakuje brak synchronizacji między czujnikami. I w ten sposób chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie co go boli . Spróbuję dokładnie jeszcze sprawdzić ten czujnik i napiszę co wyszło.
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Wto 23 Maj 2017, 14:17
Temat postu:
Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
Ten brak synchronizacji między czujnikami jest chyba konsekwencją braku sygnału z czujnika położenia wału. Sprawdź dokładnie złącza tego czujnika, łącznie z wtyczką w sterowniku silnika. A także prawidłowe osadzenie czujnika względem koła.
Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
Sprawdziłem połączenia przy czujnikach i przy kasecie silnika, wszystko jest czyste. Miernikiem sprawdziłem przejścia na przewodach od sterownika do czujników, jest w porządku. Wpadłem jeszcze na pomysł sprawdzenia czujników na oscyloskopie. Zapożyczyłem sprzęt od znajomego elektryka, podłączyłem i chyba jednak problem leży po stronie koła magnetycznego.
Sygnał z czujnika na wałku rozrządu jest równiutki i stabilny, a sygnał na czujniku wału korbowego ma taki cykliczny zanik. Co jeden obrót na chwile przestaje nadawać i wtedy właśnie są delikatne szarpnięcia. Zakładałem stary czujnik i jest dokładnie to samo, także najprawdopodobniej czujnik źle odczytuje koło i nadaje niepełny sygnał przy każdym obrocie. Spróbuję zadobyć drugie koło i zobaczę co dalej wyjdzie.
Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
Starałem się na koło uważać, ale też zawsze coś niechcący może pójść nie tak. Niestety straszny pech mnie prześladuje z tą naprawą. Kurier z Intercarsu podrzucił mi nowe koło SWAG-a, otworzyłem i od razu mi oddałem. Całe było pogiete, pewnie gdzieś upadło przy załadunku albo po drodze. A teraz czekam bo oblecialem wszystkie sklepy w okolicy i najwcześniej za 2 dni będzie. Także teraz czekam. Ale mam nadzieję że to już załatwi sprawę i w końcu zacznie śmigać tak jak powinien.
Re: ( Peugeot Partner ) Partner 1.6 HDi, problem pracy silnika powyżej 3 tys.
Koło przyjechało do mnie dziś przed południem, ale dopiero niedawno miałem czas je wrzucić do samochodu. Założyłem koło, przyłapałem je śrubą, założyłem pasek i już bez składania osłon odpaliłem. Silnik co prawda trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach, ale ten problem widziałem jeszcze przed wymianą rozrządu. Jednak teraz bez żadnego problemu kręci się do 5 tysięcy. Z ciekawości dokładniej przyjrzałem się staremu kółku i co się okazuje chyba nie był to problem rozmagnesowania. Na pierwszy rzut oka koło wygląda w porządku, ale jak zacząłem się przyglądać to okazało się, że w jednym miejscu jest delikatnie przygięte. Najprawdopodobniej to przygięcie powodowało, że za bardzo oddalało się od czujnika i po prostu nie widział wtedy obrotów silnika. Nie wiem, kiedy udało mi się to uszkodzić, ale podejrzewam, że mogło oberwać spadającym kluczem jak rozbierałem to wszystko. Najważniejsze, że autko chodzi jak powinno. Zostało już tylko złożyć do kupy.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i podpowiedzi. Pewnie dalej bym się z tym męczył będąc pewnym, że wszystko jest dobrze przy kole i czujniku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot Partner ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.