Witam.
Panowie mam w swoim RC problem. Brak mocy, check i błąd P0299.
W pierwszej kolejności trafił do ASO gdzie stwierdzili winę klapki w turbo - sprawdzali sterowanie podciśnieniem (książkowe, obchodzenie elektrozaworu) plus sprawdzenie zaworka DV (podmiana ze sprawnej fury).
Zdecydowałem się wyjąć turbinę i dać do regeneracji, niestety żeliwo było popękane i firma nie podjęła się regeneracji - kupiłem inną regenerowaną - bez pęknięć i ze sprawną klapką.
Po wymianie, to samo ta sama wartość niedoładowania.
Sprawdzone w dalszej kolejności:
- rozrząd,
- podmiana elektrozaworów sterowania zmiennymi fazami,
- intercooler,
- nieszczelności,
- drożność układu wydechowego.
Niestety w dalszym ciągu problem nie rozwiązany. Żaden inny błąd się nie pojawia. Brak już pomysłów na sprawdzanie. Jedyną opcją która w tej chwili została to wyjęcie turbiny i sprawdzenie. Może jakieś pomysły???
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Wto 06 Cze 2017, 19:28
Temat postu:
Re: ( Peugeot 207 ) 207 rc BRAK MOCY P0299
D6AX010XP0 - 21 - 07/12/2011 Informacje : Kod usterki P0299 (Kalkulator silnika)
Kalkulator sterujący silnikiem BOSCH MED17.4
Kod usterki P0299
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Usterka regulacji ciśnienia doładowania : Zbyt słabe ciśnienie doładowania
Opis diagnostyki Ciśnienie doładowania za niskie : Regulacja doładowania w minimalnym skrajnym położeniu ; Odchyłka pomiędzy wartością zadaną ciśnienia doładowania i rzeczywistym ciśnieniem schodzi poniżej progu - 0,1 bara lub - 0,12 bara w przypadku usterki w układzie przesuwania faz wałków rozrządu .Brak okresu potwierdzenia
Warunki aktywacji diagnostyki Muszą wystąpić następujące warunki
- Kalkulator sterujący silnikiem w fazie przebudzenia głównego
- Regulacja ciśnienia turbosprężarki(Włączone)
- Ciśnienie atmosferyczne większe od 0,8 bara
- Prędkość obrotowa silnika większa od określonego progu zależnego od ciśnienia atmosferycznego
- Ciśnienie doładowania ważne
- Brak błędu stopnia mocy
- Dodatkowe opóźnienie zależne od prędkości obrotowej silnika po spełnieniu tych warunków
Warunki ustąpienia usterki Po uruchomieniu silnika (Jeżeli odchyłka pomiędzy wartością zadaną ciśnienia doładowania i rzeczywistym ciśnieniem przekroczy próg - 0,1 bara lub - 0,12 bara w przypadku usterki w układzie przesuwania faz wałków rozrządu)
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna Wyłączenie regulacji turbosprężarki
Zastosowana jest duża redukcja obciążenia dla odtworzenia zachowania się jak dla silnika atmosferycznego
Funkcja "overboost" jest wyłączona
Zapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy Kontrolka MIL
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Brak mocy
Strefy podejrzane Elektrozawór regulacji ciśnienia turbosprężarki
Elektrozawór odciążenia turbosprężarki
Rozdzielacz powietrza dolotowego
pompa próżniowa
Przewód podciśnienia mieszka elektrozaworu regulacji ciśnienia turbosprężarki
dzieki za szczegółowy opis kodu błędu.
Strefy podejrzane :
Elektrozawór regulacji ciśnienia turbosprężarki,pompa próżniowa, Przewód podciśnienia mieszka elektrozaworu regulacji ciśnienia turbosprężarki"- sprawdzone wakuometrem - 0,8-0,9 bara jeśli dobrze pamiętam
Elektrozawór odciążenia turbosprężarki - podmieniony ze sprawnego samochodu
Rozdzielacz powietrza dolotowego - kolektor dolotowy? wg. mechaników bez nieszczelności
więc niestety nie wiemy co dalej można z nim zrobić.
Czy nagary na zaworach mogłyby w takim stopniu ingerować w pracę turbosprężarki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 207 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.