Witam,
czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć, który zaworek odpowiada za jaki bieg, lock up itd..?
Skrzynia Aisin A6M, delikatnie "ślizga" się na 1, 3, 5 biegu i troszkę puka po wrzuceniu wstecznego.
Z góry dziękuję za pomoc:)
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Nie 18 Cze 2017, 12:42
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Elektrozawory w skrzyni
Co do "pukania":
Technical Service Bulletin (TSB) - VF38ERHHA
B2AW0114Q0 : Wersja 0 dla 06/02/2017
DLA : 508 I BVA AM6 NORMA EURO5 I DIESEL TURBO DW10CTED4 FAP
EFEKTY OPISYWANE PRZEZ KLIENTA : Szarpnięcia silnika podczas przechodzenia z położenia "N" do położenia "D" i/lub z położenia "N" do położenia "R"
WARUNKI WYSTĄPIENIA : Bez
1. POCHODZENIE
Niewykonane uczenie położeń "R", "N", "D" skrzyni biegów.
2. INTERWENCJA PO SPRZEDAŻNA
Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów.
Wykonac procedure czytania(uczenia).
2.1. Niezbędne części
1 Uszczelka korka poziomu oleju (Numer części zamiennej 2209 45).
1 Uszczelka korka wlewu (Numer części zamiennej 2209 46).
2.2. Środki
UWAGA : Odwołać się do metod naprawy dotyczących ewentualnych składników dodatkowych do zamówienia dla tej interwencji
2.3. Naprawa
2.3.1. Sprawdzenie poziomu oleju
508 I BVA AM6 NORMA EURO5 I DIESEL TURBO DW10CTED4 FAP
Sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów.
2.3.2. Uczenie położenia "R", "N" i "D"
UWAGA : Temperatura oleju skrzyni biegów powinna zawierać się w przedziale od 66 do 110°C
UWAGA : Wyłączyć funkcję Stop and Start
Stopa na hamulcu, samochód na postoju, silnik na wolnych obrotach :
· Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu "N" na 3 sekundy
· Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu "D" na 3 sekundy
Powtórzyć operację 5 razy.
Stopa na hamulcu, samochód na postoju, silnik na wolnych obrotach :
· Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu "N" na 3 sekundy
· Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu "R" na 3 sekundy
Powtórzyć operację 5 razy.
2.4. Czas naprawy
508
Czas fakturowany : 0,80H.
Kod operacji : 99F06A.
Kod przyczyny : 1259.
UWAGA : Przekazać sprawozdanie z incydentu (CRI) dla wszystkich przypadków recydywy po zastosowaniu tego dokumentu
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, dzisiaj zastosuję uczenie skrzyni.
Jednak u mnie uślizgi występują nawet przy nagrzanym silniku.. Jadę po trasie nawet 50km, i jak wjadę w miasto to jest tak samo. Z 2 na 3 i 4 na 5 jak zmienia, to obroty najpierw idą jakieś 100-150 do góry, a potem spadają, a jak zmieniana 4 i 6 to jest normalnie, wgl obroty nie rosną tylko od razu idą w dół.
Stąd uważam, że to sterownik i wina pewnie któregoś zaworka.
Stąd właśnie moje pytanie, czy ktoś wie który jest od czego, bo wymiana to żaden problem, tylko trzeba wiedzieć co wymienić
Albo zapytam jeszcze inaczej.. Czy z takim stanem rzeczy mogę jeździć spokojnie, czy coś padnie dalej i jedynie narobi mi kosztów?
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Pon 19 Cze 2017, 09:21
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Elektrozawory w skrzyni
ALe te objawy wystąpiły nagle czy miałeś tak od początku? Pytam dlatego że sterownik właśnie tak zmienia biegi żeby zapobiegać nadmiernemu "uderzeniu" przy zmianie biegów. ?Na wyższych biegach już tego nie ma bo jest mniejszy moment.
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Pon 19 Cze 2017, 09:43
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Elektrozawory w skrzyni
Tu masz jeszcze podobne objawy, choć nie te same:
Technical Service Bulletin (TSB) - VF38ERHHACL056707
B2CW013HQ0 : Wersja 3 dla 02/06/2016 Anuluje i zastepuje dokument 03/12/2014
DLA : 508 I BVA AM6 NORMA EURO5
EFEKTY OPISYWANE PRZEZ KLIENTA : Przełączenie z drugiego biegu na trzeci bieg i/lub z trzeciego biegu na czwarty bieg ma miejsce tylko przy wysokich obrotach silnika
WARUNKI WYSTĄPIENIA : Dźwignia zmiany biegów w położeniu D
1. POCHODZENIE
Nieprawidłowa informacja o prędkości kół przekazywana do kalkulatora manualnej sterowanej skrzyni biegów (Wymiary opon niezgodne; Ciśnienie w oponach niezgodne; Telekodowanie kalkulatora ABS/ESP.
2. INTERWENCJA PO SPRZEDAŻNA
Kontrola opon.
Kontrola telekodowania kalkulatora ABS/ESP.
2.1. Niezbędne części
Pneumatyczny (W razie potrzeby).
UWAGA : Odwołać się do metod naprawy dotyczących ewentualnych części dodatkowych do zamówienia dla tej interwencji
2.2. Kontrola opon
2.2.1. Kontrola danych technicznych opon
Sprawdzić, czy dane techniczne opon są identyczne dla wszystkich czterech kół (wymiary, wskaźnik obciążenia, marka) i zgodne z definicją pojazdu :
· Jeżeli dane techniczne są zgodne : Sprawdzić ciśnienie
· Jeżeli dane techniczne są niezgodne : Wymienić niezgodną oponę albo opony
UWAGA : Koła najmniej zużyte powinny być z tyłu
2.2.2. Kontrola ciśnienia powietrza w oponach
Sprawdzić ciśnienie w oponach (Różnica 300 milibarów ciśnienia w tylnych kołach może spowodować incydent) :
· Jeżeli ciśnienie jest zgodne : Sprawdzić telekodowanie kalkulatora ABS/ESP
· Jeżeli ciśnienie jest niezgodne : Przywrócić prawidłowe ciśnienie
2.3. Kontrola telekodowania kalkulatora ABS/ESP
Sprawdzić w menu telekodowania kalkulatora ABS/ESP, czy telekodowane wymiary kół odpowiadają wymiarom kół zamontowanych w pojeździe :
· Jeżeli zgodne : Wykonać głębsze poszukiwanie uszkodzenia
· Jesli niezgodne : Telekodować manualnie wymiary kół
Spróbuj przyspieszać bardziej dynamiczni, powinny się biegi przełączać bez odczuwalnego uślizgu.
Ja też tak mam i jeżdżę drugi rok bez stresów.
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Pon 19 Cze 2017, 09:47
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) Elektrozawory w skrzyni
I jeszcze jeden cytat z dokumentacji:
Zmiany położenia wskazówki obrotomierza to zjawisko normalne związane ze sterowaniem i blokowaniem przekładni hydrokinetycznej (sterowanie poprzez poślizg). Skrzynia biegów włącza pierwszy bieg, a następnie przechodzi do drugiego biegu obniżając prędkość obrotową silnika. Kierowca kontynuuje przyspieszanie, co powoduje lekki wzrost prędkości obrotowej silnika, następnie dokonywane jest blokowanie przekładni hydrokinetycznej, co pociąga za sobą lekkie obniżenie prędkości obrotowej.
Kierowca kontynuuje przyspieszanie i prędkość obrotowa silnika wzrasta.
Takie działanie jest przewidziane, aby uniknąć szarpnięć blokowania przekładni hydrokinetycznej, spowodować zmniejszenie zużycia paliwa i emisję CO2.
Działanie jest zgodne z definicją ; Nie wymieniać części.
2.2. Czas naprawy
Do niniejszej noty nie należy stosować żadnego fakturowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.