Moje pytanie brzmi czy wymian chłodnicy wody w Peugeot 407 2.0 HDI 136 KM jest jakaś bardzo skomplikowana, zamówiłem chłodnice na jutro i chciałbym to wymienić czy ktoś wie jak ona jest mocowana i w których miejscach? Czy trzeba ściągać cały zderzak przód?
Witam. Nie trzeba demontować zderzaka. Wymontowujesz jedynie górną część zderzaka, ten pas pod maską, przykręcony jest śrubami i trzyma się na zatrzaskach ze zderzakiem, wkładasz śrubokręt od strony silnika by zwolnic zatrzaski. Chłodnica to dwie śruby z góry, na dole stoi w gumowych tulejach.
Chłodnica wymieniona, teraz pytanie jeszcze jedno wcześniej na starej chłodnicy temperatura przy obciążeniu silnika np autostrada lub większe górki nawet dochodziła do prawie 120 stopni oczywiście gdy za oknem było np 25 stopni teraz tak coś ponad 95 ale jeszcze nie jest tak ciepło czy to normalne, zauważyłem też że wolniej spada temperatura wcześniej jak miałem np 100 stopni to chwilka spokojnej jazdy i wracało na 90 lub 85 coś koło tego teraz normalnie mam 90 prawie cały czas wyjątek tylko obciążenie to rośnie, czy to normalne? Dodam że chłodnice wymianiałem bo jak pisałem wyżej silnik się przegrzewał termostat wymieniony był pompa wody i chłodnica teraz.
Witam . 90 stopni to normalna właściwa temperatura w czasie jazdy latem i zimą . Latem w korkach i pod obciążeniem , może trochę skoczyć, ale nie do 100, wentylator wcześniej załączy. Tak jak teraz masz jest ok.
Dziś przeleciałem autostrada i lipa temperatura doszła do 115 stopni i musiałem zwolnić bo było by nie ciekawie temperatura na zewnątrz 30 stopni, jak jadę spokojnie to temperatura sięga coś ponad 95 stopni.
Przy prędkości autostradowej powinieneś mieć tym bardziej normalną temp. ponieważ sam pęd powietrza mocno chłodzi. Może czujnik kłamie? No i pytanie czy jak masz te 115 stopni to gotuje się płyn? To istotne w diagnozie czujnika. Jeśli się nie gotuje tzn czujnik kłamie. Miałem starszy samochód i komputer wskazywał 120 stopni a płyn nic. Poza tym dziwny jest ten wzrost przy dużej prędkości, bo tak jak pisałem przy większej prędkości masz lepsze chłodzenie, w korkach może skoczyć u mnie to jakoś tak 87 przy jeździe przy korkach 91-2 a to i tak małe różnice. Sprawdź ten czujnik, tanie to jest. Poza tym może komputer oszalał i nie wrzuca na duży obieg. Warto to sprawdzić. Jeszcze jedno, co z wentylatorem? Może jest spalony? Sprawdź go na krótko.
Wentylator chodzi, nie raz jak auto się zagrzeje to przy wyłączonym silniku dalej chodzi. Mówisz o tym czujniku w termostacie? Chyba że jest gdzieś jeszcze jeden.
Chodzi i chodził będzie bo się chłodzi. Jednak co z płynem? Wyrzuca wężem powrotnym? Buzuje? Czujniki są 2 lub 3, dokładnej lokalizacji nie znam ale to jakiś trop. Jak wrócę do domu spróbuję poszukać i zamieścić ewentualne miejsca czujek.
Spróbuj poszukać po przewodach płynu, gdzieś w okolicach tak jak napisałeś głowicy czy silnika. Powinien być w wężu, jeśli znajdziesz nie wypinaj póki nie kupisz drugiego, wymienić trzeba szybko bo jak wyciagniesz to płyn zacznie wyciekac wiec trzeba to zrobić szybko. Szukaj tak jak mówiłem na przewodach płynu z jakąś wtyczką.
ja jak leciałem w ubiegłą niedziele autostradą to miałem i po lewej i po prawej 90 stopni... a leciałem podobną prędkością do Ciebie czasem przepuszczając tych co lecieli 250km na godzinę.... wtedy musiałem gwałtowanie zwalniać a potem przyśpieszać by wbić się na lewy pas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.