Zauważyłem, że w moim 508 koła tylnej osi są dość mocno pochylone górą do wewnątrz auta i w efekcie zaczęły szybciej zużywać się opony po wewnętrznej stronie. Sprężyny są nowe, nie ma żadnych luzów w zawieszeniu. Pytanie: czy np. wymiana piast z łożyskami pomoże i koła wrócą do pionu?
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Nie 23 Lip 2017, 09:31
Temat postu:
Re: ( Peugeot 508 ) Pochylone tylne koła w 508SW
Nie zbieżność tylko pochylenie. Na moim chomiku masz wartości geometrii. W samochodach używanych w trudniejszych warunkach wartości są inne niż w autach poruszających się na dobrych drogach.
pochylenie kół tez zalicza sie do zbieżności, negatyw można zrobić w każdy aucie sam miałem lekki w bmw zeby koła miesciły sie w nadkolu przy glebie , szczególnie popularny jest w tuningu
Byłem na ustawieniu zbieżności i potwierdziło się, że pochylenie kół nie jest regulowane w tym modelu. Nie ma problemu, bo badanie wykazało, że wartości mieszczą się w tolerancji podanej przez producenta. Ustawiłem tylko zbieżność - była rozjechana. Mam nadzieję, że w tym tkwił problem nierównomiernego zużycia opon.
Pozdrawiam
Eli naprowadź mnie, bo czegoś nie rozumiem. W pierwszym poście masz ujemnie pochylone koła, opony drą się od wewnątrz. I w tym jest logika. W ostatnim poście zaś po regulacji zbieżności (nie pochylenia) koła stanęły w pionie
Koła dalej są pochylone, ale teraz już wiem, że tak musi być. Co nie zmienia faku, że po ustawieniu zbieżności pochylenie zmniejszyło się w lewym kole o 9', a w prawym o 17'.
Panowie odkopuję temat kąta pochylenia tylnych kół.
Peugeot 508SW 2011rok, tnie opony od wewnątrz z tyłu. Wszędzie dostaję info, że nie ma możliwości regulacji samego kąta pochylenia koła. Tuleje i wahacze w dobrym stanie, do wymiany poszły amory i sprężyny. Auto stanęło wyżej, ale nadal koła są pochylone za mocno (kąt lewego -2 stopnie 20'/kąt prawego -2 stopnie 10'). Wg kompa na diagnostyce przy kontroli zbieżności jest to w normie, ale jak tnie opony to dla mnie nie jest to norma, logiczne.
Pytanie brzmi, które elementy zwieszenie odpowiadają za ten kąt?
Skoro nie można go regulować to chyba jest jakaś możliwość do wrócenia do wartości "fabrycznych" (-1 stopień 50') albo chociaż zbliżenia do tej wartości na tyle, żeby nie cięło opon.
Oczywiście szukam rozwiązania poza wymianą całego zawieszenia z tyłu.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 508 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.