Peugeot

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Peugeot 206 ) [2.0HDI] Gaśnie gdy niepowinien, nie gaśnie gdy powinien



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 206 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cheburashek

Czytelnik



Dołączył: 31 Lip 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Peugeot 206 2.0HDI 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 31 Lip 2017, 21:37
Temat postu:

[2.0HDI] Gaśnie gdy niepowinien, nie gaśnie gdy powinien


Witam Forumowiczów!

Piszę do Was z prośbą o pomoc z moim Peugeotem 206 2.0HDI 90KM z 2001 roku (układ Boscha). Problem polega na tym, że silnik gaśnie po przejechaniu kilkuset metrów lub po kilku minutach na biegu jałowym, po czym pojawia się choinka, engine check z błędem P0230 (tryb awaryjny, ale nie zawsze). Zaraz po zgaśnięciu nie może zaskoczyć pompa paliwa - słychać tylko wyraźne "pyk" i tyle, dopiero za którymś przekręceniem kluczyka pompa zaskoczy i silnik zupełnie normalnie odpala, pochodzi chwilę i to samo. Dodam, że często zgaśnięcie poprzedza zjawisko nienormalnego schodzenia z obrotów - silnik przez moment głośniej pracuje, podtrzymuje obroty i dopiero po ~0.5s spadają do wartości ~900rpm. Do tego dochodzi problem z gaszeniem silnika - nie zawsze, ale często gaśnie po 2-3s od wyjęcia kluczyka.

Przed pierwszą wizytą u mechanika, któremu zleciłem czyszczenie sitka regulatora ciśnienia, raz zdarzył się problem z niegaśnięciem, natomiast ciągłe problemy zaczęły się po włożeniu na nowo regulatora. Na moją odpowiedzialność (nie był przekonany) wymieniliśmy regulator na nowy, oryginalny, problem ustał na kilka kilometrów i wszystko wróciło na nowo. Drugi mechanik stwierdził, że problem będzie leżał po stronie ECU (podobno sprawdzili wiązki). Wymieniając go zauważyłem, że stary ma bardzo krzywą obudowę, przez co też solidnie wygiętą płytkę (ok 1cm krzywizny po przekątnej). Będąc przekonanym, że taka płytka nie może być niezawodna, zmieniłem ECU na używany (przelutowałem kość immo). Po podłączeniu okazało się, że auto zachowuje się identycznie. W między czasie wróciłem do starego regulatora (skoro jego wymiana i tak nie pomogła...). Mechanik włożył jednak z powrotem nowy - na takim zestawie silnik normalnie pracował (nawet nieco równiej i z mniejszymi wibracjami) przez ok 2h, przejechałem 8km i samochód znowu zgasł. Zauważyłem, że na zimnym silniku dłużej pracuje bez przerwy.
Dzisiaj podłączyłem się oscyloskopem do czujnika ciśnienia paliwa na magistrali - wydaje się zachowywać normalnie, zmienia się wartość napięcia proporcjonalnie do obrotów. Zauważyłem chwilowy przebieg prostokątny na czujniku w czasie, gdy silnik "dogorywał" - mocno telepało i nie mam pewności, czy po prostu szpilka (tak, wiem... Sad ) nie kontaktowała.

Opis dość obszerny, ale mam nadzieję, że im więcej podam szczegółów, tym łatwiej będzie komuś dobremu pomóc mi.

Lista części, które zostały wymienione/sprawdzone:
- regulator ciśnienia
- ECU
- przekaźnik pompy (miał "X" napisane flamastrem i powykrzywiane styki...)

Lista faktów:
- pompa w baku jest ok (gdy robi "pyk", napięcie jest podawane na nią tylko na ułamek sekundy zaraz po niechcianym zgaśnięciu)
- silnik pracuje zupełnie normalnie, gdy ma przerwę od gaśnięcia (moc, głośność, niekopcenie)
- nie ma problemu z odpaleniem, gdy już pompa w baku zacznie pracować
- brak wycieków paliwa
- komputer za każdym razem zgłasza błąd P0230 (Pierwotny obieg paliwa) - z tego co się dowiedziałem, ten błąd może oznaczać wiele...
- gdy silnik jest zimny, dłużej pracuje normalnie

Nadmienię, że od jakiegoś roku mam problem z podniesionymi obrotami po nawet delikatnym przyduszeniu silnika - utrzymują się na poziomie 1000-1200 (zależy jak mocno zostanie przyduszony) i spadają do ~900 dopiero po ponownym odpaleniu silnika lub chwilowym odłączeniu przepływomierza (zmieniony na używany, sprawny - bez efektu). Jakiś czas temu miałem problemy z odpalaniem, pomogło awaryjnie odpalanie na plaku, po czym na 2 tygodnie miałem spokój z tą przypadłością, silnik też zaczął pracować "przyjemniej" (winnym okazała się skrzynka bezpieczników (bez elektroniki) w komorze silnika). Wszystko jednak wróciło...

Zdaję sobie sprawę, że przebrnięcie przez ten opis zajmie trochę czasu, lecz mam nadzieję, że znajdzie się ktoś dobry i mnie wspomoże. Drugi mechanik się poddał, nie chcę jeździć od mechanika do mechanika jeżeli istnieje cień szansy, że z Waszą pomocą rozwiążę problem.

p.s. Filtr paliwa wymieniałem rok temu (~10k km, Hengst), ale na wszelki wypadek zamówiłem Purfluxa.

Pozdrowienia!
Powrót do góry
Cheburashek

Czytelnik



Dołączył: 31 Lip 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Peugeot 206 2.0HDI 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Sie 2017, 21:21
Temat postu:

Re: ( Peugeot 206 ) [2.0HDI] Gaśnie gdy niepowinien, nie gaśnie gdy powinien


Problem został rozwiązany. Przyczyną okazał się zapchany filterek regulatora ciśnienia - wyglądał jak kaktus. Założony filtr paliwa Hengst okazał się być źródłem włosków, do tego stopnia, że po kilku km zapchał nowy regulator. Jak na razie zrobiłem 40 km (w tym kilkanaście gaszeń dla próby) bez problemu najmniejszego, co już jest 5x dłuższym dystansem niż po ostatniej "naprawie", dlatego jestem dobrej myśli.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum PEUGEOT Forum Strona Główna -> ( Peugeot 206 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Peugeot 206 »

Opinie o samochodach Peugeot 206 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 206 ) Porady, problemy techniczne

15) zawory »

Peugeot5008

82 800

2020r.

122 000 km

małopolskie

Peugeot308

14 900

2007r.

192 850 km

lubelskie

Peugeot407 SW

23 900

2011r.

247 000 km

śląskie

Peugeot301

34 900

2018r.

79 000 km

mazowieckie

Peugeot208

23 900

2014r.

89 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Peugeot 405 club   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System