Witam, nie działa mi wentylator chłodnicy co jest czeste w tych silnikach , nowy to 1000-1200zł wiec spore koszta, przerabiał moze ktos albo wie jak przerobic wentylator tak aby działał z pominieciem tego sterownika wbudowanego w wentylator ori ?
Witam.
Jak widać na schemacie,sterownik wentylatora jest podłączony bezpośrednio do sterownika silnika (1320)
Możesz uwalić sterownik.Lepiej kup używany oryginalny.
Albo spróbuj wygrzebać delikatnie masę uszczelniającą ze sterownika wentylatora i daj elektronikowi niech zobaczy. U mnie akurat odpalił się Mosfet od płytki
uzywka to 350-450zł i nie wiadomo ile pochodzi.. a jakos zamontować wentyla z innego auta sie nie da ? nie połaczajac go z sterownikiem silnika , ominać ten układ całkowicie?..
pewnie sie da albo na sztywno na stałe albo przyciskiem z srodka
Taki masz sterownik wentylatora? Jakoś nie bardzo widzę zostawienie szczotek a wyrzucanie reszty sterownika.
Co do działania klimatyzacji.... Załączenie sprężarki skutkuje po jakimś czasie wysterowaniem tego przekaźnika głównego przed wentylatorem. Nawet jak samochód wali błędem od zespołu wentylatora chłodnicy ten przekaźnik jest załączony. Dopiero wzrost ciśnienia ponad określoną wartość w układzie klimatyzacji powoduje odłączenie sprzęgła klimy. Więc tak na prawdę, klimatyzacja teoretycznie działa do pewnego czasu. Komputer nie wie, że wentylator się nie kręci. Sprawdziłem to u siebie. No chyba, że są różne algorytmy dla różnych silników, ale jakoś nie wydaje mi się.
Witam. Ja trochę sobie zażartowałem z tym obejściem , wywaleniem wszystkiego i włącznikiem. Jak kolega Atback wyżej pisze, to może skutkować pojawieniem się komunikatów awarii klimatyzacji.
Kolego nic nie cuduj , nie kombinuj. Musisz sprawdzić co masz uszkodzone, sterownik wentylatora, czy silnik np szczotki, a może tylko przekażnik. Następnie może uda się naprawić to co masz, a jak nie to szukaj używek.
Takie obejścia jak chcesz zrobić to robią chłopaki co mają BMW.
jezdze z uszkodzonym wentylem koło roku i problemy z przegrzewaniem sa tylko latem w korku. Temp rosnie do 95st jadac nawet w upał bez korków, w korku czasem dochodzi do 110 i jest komunikat, nie rozbierałem swego jeszcze ale chyba jednak nie bede kombinował z obejsciem tego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.