1.6HDI - Odłączenie wtyczki zaworu EGR(w celu diagnozy)
Hej,
zastanawiam się czy nie mam problemu z zacinającym się zaworem EGR. Jako że aby dostać się do niego trzeba trochę porozkręcać samochód to zastanawiam się czy nie mogę go jakoś przetestować bez demontażu.
I teraz jak w temacie, wpadłem na pomysł odłączenia wtyczki i chwilowej dezaktywacji układu. Wiem że spowoduje to pojawienie się błędu w komputerze silnika ale chciałbym tylko przeprowadzić testy czy problem będzie dalej występował. W jakim stanie zawór będzie się znajdował po odłączeniu(zamknięty/otwarty)?
Na dodatek nadmienię że posiadam PP2K wraz z interfejsem więc wykasowanie ewentualnego błędu nie będzie stanowić problemu.
Obecnie w komputerze samochodu nie ma żadnych błędów, niemniej występuje pewien problem z:
1. Gaszeniem(na wciśniętym sprzęgle telepie trochę karoserią).
2. Przyśpieszaniem i odpuszczaniem gazu(na najniższych biegach podczas obu operacji telepie karoserią).
3. Podczas hamowania też następuje jedno gwałtowne szarpnięcie(na samym końcu procesu hamowania), tu to EGR chyba nie miałby nic do gadania .
Przy zjeździe z górki/podjeździe pod górkę problem nie występuje wcale.
Zaczerpnąłem trochę informacji w sieci i dowiedziałem się że to mogą powodować "klapy gaszące" ale 1.6HDI chyba nie posiada takowych. Drugą typowana opcją był właśnie zacinający się zawór EGR.
Jest to mój pierwszy post na forum, mam nadzieje że nie złamałem żadnych zasad panujących tutaj .
Jeśli masz PP to sprawdź jaki jest procent otwarcia/ zamknięcia. Generalnie EGRem steruje przepływomierz. Jeśli go odłączysz to sterownik przyjmuje wartości zastępcze i całkowicie zamyka EGR.
Jeśli masz PP to sprawdź jaki jest procent otwarcia/ zamknięcia. Generalnie EGRem steruje przepływomierz. Jeśli go odłączysz to sterownik przyjmuje wartości zastępcze i całkowicie zamyka EGR.
Hmmm jak pamiętam na zimnym na wolnych obrotach jest około 70%, przy dodaniu gazu zamyka się. Ale istnieje możliwość że źle odczytuje?
Hmmm dopiero teraz zrozumiałem co napisałeś , hmmm to już jeździłem z odłączonym przepływomierzem(i było to samo) więc EGR raczej jest OK.
To jeszcze pozostaje z takich głównych części przepustnica
Oks, dopiero teraz udało mi się naprawić mój interfejs(musiałem przelutować moduł MCP2551 w lexi, jakby ktoś miał problem z łączeniem z kalkulatorami po szynie CAN to służę pomocą w naprawie ). Niemniej dopiero dziś zacząłem diagnozować samochód na nowo, przed przyuczeniem przeprowadziłem odczyt z kilku czujników i wyniki są dla mnie trochę zaskakujące. czy odczyt z "RCO elektrozawór przepustnicy bypass(jeżeli obecny)" powinien być liniowy?
Od razu nadmienię że mam tą podwójną przepustnicę, a jak mniemam to odczyt z jednej z klap w niej zamontowany?
Jeszcze dodam że przy odczycie wartości wygląda to jeszcze bardziej niepokojąco
Teraz rodzi się pytanie, czy to tak ma być? Sam zabieram się za szukanie wiedzy w internecie(wpierw jednak chciałem opisać tu moje poczynania dalsze), ale jak coś wiecie w temacie to piszcie śmiało, z góry dzięki!
mimi31 napisał:
Spróbuj go przyuczyć ponownie.
Jeszcze tego nie przeprowadziłem, ale tak jak pisałem, miałem uszkodzony interfejs, a teraz jak naprawiłem to zabrałem się jeszcze za małe testy. Jest to na mojej liście "do zrobienia" z bardzo wysokim priorytetem a zaraz za tym jest adaptacja przepustnicy. Przeczytałem że do takich operacji silnik musi być zimny(więc pewnie w weekend dopiero będę mógł to na spokojnie przeklikać)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Silnik Diesel-układ chlodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.