Do kolegi jackass99. Czyli chcesz powiedzieć że jest jedna norma zadymienia dla wszystkich diesli ? Czyli że nie ma różnicy dla diesli z turbo i dla diesli bez turba? i czy nie ma różnicy dla diesli wyprodukowanych po30 czerwca 2008 roku ? - Bardzo śmieszne . Ja jak się na czymś nie znam to się nie wypowiadam a ty próbujesz poruszać tematy o których nie masz zielonego pojęcia. Normy są bardzo wyśrubowane i sa okreslone na tabliczce znamionowej większości pojazdów - tylko trzeba jeszcze umieć czytać tabliczkę znamionową . 7-8 -letnie diesle mają problemy już z tą normą a ty coś piszesz o 25-letnich
nigdy nikt mi w żadnym aucie i na żadnej stacji a byłem na kilku w kilku miastach nigdy nie sprawdzał spalin...
norma dla dieslów jest tak niska ze kazdy diesel sprawny ja przejdzie i nic sie z tym nie zmieniło od lat.. i sprawdza sie tylko zadymienie spalin - dymomierzem czy tam analizatorem spalin... i jest podział z tego co pamietam na auta wolnossace i turbodiesle, do 2008r i po 2008r.. kazdy sprawny diesel nawet 25letni to przechodzi bez problemów.. nowszy z wycietym dpf tez bo sam dpf obniza sadze o ok 20% a norma jest niska i tak wiec łatwo sie zmiescic , gorzej jak np wtryski leja i kopci ...
Podobno ma sie to zmienic ale przekładaja to z roku na rok , po pierwsze nie maja bazy danych na temat aut po drugie sprzetu zeby to sprawdzac... pierw trzeba sprzet, szkolenia, baze danych pozniej dopiero czegokolwiek wymagac
badanie spalin nie jest obowiązkowe tak jak badanie stanu amortyzatorów
OOOO widze że kolega coś poczytał w internecie na temat zadymienia . Ale czytać to za mało , trzeba czytać ze zrozumieniem. A u kolegi z tym rozumieniem to troche słabo. Polecam lekturę dziennik ustaw , tam jest wszystko napisane o badaniu zadymienia i o badaniu amortyzatorów tez - szczególnie przy badaniu powypadkowym. Kolega to powinien być może diagnostą hihi .
Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Dęba Posiadane auto: Fiesta MK6
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Maj 2018, 11:07
Temat postu:
A co z dwumasą i zmienną geometria?
. ,,Czy wersja 92 konna ma koło dwumasowe i turbo ze zmienną geometrią? "
Czy na to pytanie mógłby ktoś jednoznacznie odpowiedzieć. Wiadomo, że FAP w tym modelu nie da się uniknąć, ale co z pozostałymi jego zaletami które były we wcześniejszym 308 czyli:
- brak dwumasy?
- stała geometria łopatek turbiny?
, oraz regenerowalne wtryski Bosch? w większości przypadków a nie Siemens?
czy majac VIN: VF3LC9HPAES255067
można sprawdzić wersję silnikową i zweryfikować obecność dwumasy, geometrię turbiny,rodzaj wtrysków? Fajnie by było gdyby ktoś odpowiedział konkretnie w tym zakresie bo we wcześniejszych postach jest tylko ogólne info. Jeśli z kolei jest dumas zmienna geometria i wtryski siemensa to może warto kupić mocniejszą wersję bo i tak będą porównywalne w naprawach? Z góry dzięki.
Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bełchatów Posiadane auto: 308 II
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 05 Gru 2018, 23:55
Temat postu:
9hp
92 km brak zmiennej geometrii turbiny. Wtrysku Bosch dwumasa brak alternator lubi się wyspać i potrzebna regeneracja. Fap na krutkich odcinkach co 200km się wypala średnio co 400 km. A na długich co 800km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.