ESP OFF po wymianie układu zespolonego tzw. pająka w kierze
Witam forumowiczów,
jestem posiadaczem 407 SW z pięknym silnikiem 2.0 HDI w automacie. Na wstępie napomknę, że jestem kompletnym laikiem i była to moja pierwsza ingerencja w zrobienie czegoś przy samochodzie.(Tak, umiem dolać olej i płyn do spryskiwaczy )
Zamówiłem sobie "pająka" na popularnym portalu aukcyjnym, bo manetki kierunkowskazu i wycieraczki były już wyślizgane.
Wraz z pomocą filmiku na YT i chirurgiczną precyzją(nie szarpałem na siłę kabli i innych [cenzura]ółek) wymieniłem cały układ. Niestety po podpięciu akumulatora i odpaleniu silnika zaczął świecić między zegarami komunikat, że ESP jest wyłączone.
Ponowne sprawdzenie wszystkich kostek i podłączeń nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
HELP dobroduszni forumowicze: co mogłem ominąć, bądź gdzie leży błąd?
Re: ( Peugeot 407 ) ESP OFF po wymianie układu zespolonego tzw. pająka w kierze
Przede wszystkim podepnij auto pod kompa, z pewnoscia pokaze ktory to czujnik, jesli zaden to nic nie pokaze i trzeba szukać dalej. Najpewniej zbiegiem okolicznosci wysiadł czujnik. Dla pewnosci, mozesz sprawdzic czy dziala ABS, nie powinien działać jesli ESP jest wylaczony.
Re: ( Peugeot 407 ) ESP OFF po wymianie układu zespolonego tzw. pająka w kierze
Wiem, ze jak u mnie ESP nie działał ABS również był wyłączony. Po sprawdzeniu kompem okazalo sie ze prawy tył postanowił się zepsuć (czujnik ESP/ABS), diagnostyka komputerowa powinna pomóc. Wątpię byś coś naruszył w kierownicy, często tak bywa, ze zbiegiem okolicznosci coś się dzieje. Dla przykladu podam smieszna sytuację, grzebalem cos przy drzwiach, wlaczylem awaryjnie superzamek w drzwiach kierowcy, po czym chcialem otworzyc auto od srodka, jakims cudem w tym czasie spadla linka z klamki i nie moglem ich otworzyc, po rozbiórce udalo mi sie zalozyc ja na swoje miejsce, jednak jak zycie pokazuje, zbiegi okolicznosci istnieja w najmniej spodziewanym momencie
Re: ( Peugeot 407 ) ESP OFF po wymianie układu zespolonego tzw. pająka w kierze
Miałem kiedyś taki sam przypadek w 407 2.0 hdi po wymianie pająka trzeba było za pomocą komputera skalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy,taśmę która gdzieś tam się właśnie znajduje,po kalibracji wszystko działało poprawnie,czyli abs i esp. Pozdrawiam
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 1134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ruda Śląska Posiadane auto: Peugeot 508SW Feline
Piwa: 120/1
Wysłany: Nie 15 Paź 2017, 19:21
Temat postu:
Re: ( Peugeot 407 ) ESP OFF po wymianie układu zespolonego tzw. pająka w kierze
Dokładnie jak pisze marko. W przełączniku zespolonym jest czujnik kąta skrętu. Jeśli przełącznik założony jest dobrze to niekoniecznie trzeba kalibrować. Najprostsza metoda żeby to sprawdzić to podpięcie pod PP i sprawdzenie kąta na prostych kołach. Podejrzewam że będziesz miał nie zero tylko plus lub minus 360st., czyli o jeden obrót. Jeśli w takim położeniu skalibrujesz czujnik to przy skręcie w jedną ze stron będzie za każdym razem wywalało błąd bo czujnik przejdzie punkt krytyczny. Żeby to lepiej wyjaśnić- załóżmy że kierownica od oporu do oporu obraca się 4 razy. Czyli od kół na wprost obrót w jedną stronę do oporu wynosi 720st. Jeśli masz o jeden obrót przesunięty czujnik(źle założony) to w jedną stronę będzie do oporu 360 st. i tutaj dla kalkulatora ESP będzie ok, ale w drugą stronę od prostych kół do oporu będzie już 1080 st. I tutaj wywali błąd. Musisz więc sprawdzić ile jest na prostych kołach i w odpowiednią stronę przekręcić taśmę. Nie rób tego metodą prób i błędów bo mając pecha możesz taśmę zerwać.
Re: ( Peugeot 407 ) ESP OFF po wymianie układu zespolonego tzw. pająka w kierze
Jak zakładałeś nowego pająka to powinieneś zwrócić uwagę że na tarczy pod którą jest taśma od poduszki kierowcy w prawym dolnym rogu jest okienko kontrolne. Jak założysz pająka i ustawisz kierownicę do jazdy prosto to w okienku powinno pojawić Ci się zero, jeżeli nie masz tam zera tylko inne oznaczenia (nie pamiętam dokładnie ale chyba DD i P) niestety nie skalibrujesz czujnika. Tylko na ustawieniach zero jest sens podpinać planeta i usuwać błędy, inaczej za każdym razem będzie wywalać błąd. Jak kupowałeś pająka przez neta to obstawiam że taśma nawinięta na czujnik była przesuwana dlatego też nie możesz skalibrować czujnika. Taśma do poduszki jest na tyle długa że spokojnie przy ustawieniu w pozycję zero całym kołem z nawiniętą taśmą da się zrobić 2,5 obrotu, Spróbuj zawinąć taśmę na rolkę i rób obroty, jeżeli coś będzie nie tak to wyczujesz opór na kole taśmy. Jak jest prawidłowo ustawiona powinna rozwinąć się na 2,5 obrotu w prawo i w lewo. Po wróceniu do pozycji wyjściowej w oknie kontrolnym ma pojawić się zero.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 407 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.