Witajcie. Chciałbym mieć coś, czym można dobrać się do mojego Peugeota. Czytałem na forum, że jedynym rozsądnym wyjściem jest interfejs Lexia. Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/lexia-pp2000-diagbox-pl-7-61-full-super-jakosc-i5030268321.html oraz taki
http://allegro.pl/interfejs-lexia-3-citroen-peugeot-diagbox-v7-62-i6840121141.html
Różnią się ceną i....?
I teraz tak - z diagnostyką samodzielną bedę miał pierwszy kontakt. Na mechanice/elektryce samochodowej w większości się znam, więc jak będę wiedział jaki błąd mi się wyświetli, to bedę wiedział co naprawić. Ewentualnie mechanik mnie nie zagnie.
I teraz pytanka, może głupawe dla znawców, ale dla mnie laika naprawdę poważne.
Co to jest Lexia, DiagBox i PP2000? Domyślam się, że jedno z nich to oprogramowanie, jedno nazwa urządzenia. Na co zwracać uwagę przy zakupie, bo zauważyłem, że DiagBox rózni się wersją i od tego zalezy też cena. Czy wersja DiagBox ma wielkie znaczenie?
Dodam, że mam lapka z Win8.
Dzięki za zrozumienie. Pozdrawiam.
PP -program do peugeota , Lexia - program do Citroena , Diagbox - program który łaczy obydwa stosowany do nowszych aut od 2000 r . Jeżeli masz 407 i tylko to bedziesz sprawdzał wystarczy PP - szybciej chodzi , jeżeli chcesz cos nowszego to DB.
Zarówno PP DB jak i Lexia działa na 32 bit/ XP WIN 7 itd/
na 64 bit wyłacznie DB /mam na win 8.1 64 /
Kabel /interfejs / jest taki sam do wszystkich programów - kwestia co jest w środku / co małe rączki wsadziły wersja tańsza czy też drozsza/ PSA checkerem możesz podnieść wersje kabla w raz oprogramowaniem .
Co do wersji DB to niejest tak ze im wyższa tym lepiej - cały czas obcinaja fukcjonalność , najlepsza jest kultowa 7.02 sprawdzisz i 407 508 i nawet hybryde - potwierdzam sam to robiłem. _________________ Posiadam Diagbox-a - pomogę - pisać na PW
No i wielkie podziękowanie O to mi chodziło. Czyli podsumowując - jak mam wersję Windowsa 64 bit, to muszę mieć DiagBoxa. Czyli taki komplecik jak z podanych aukcji? Też mam Win 8.1, więc jak kupię to będzie chodzić?
No i niestety, ale ta kultowa wersja jest już chyba niedostępna, bo wszędzie są ponad 7. Ale jak dobrze poszperać. to może się znajdzie. Na już nie potrzebuję. Dopiero za jakieś dwa tygodnie będę kupował. Wtedy coś zapodam na forum i myślę, że mi doradzisz czy to jest dobre.
Raz jeszcze dzięki za pomoc. Piwko poleciało
Zgadza się - można z neta ściągnąć, ale jak w zestawie dawają płytke, to to czemu nie brać? Jedynie jakbym bardzo chciał ta wersję 7.02. I tu kolejne pytanie - czy to, co obcinają w nowszych wersjach ma duże znaczenie w diagnostyce auta, czy są to tylko "obciecia" jakieś mało znaczące? chodzi mo o to, co zyskam mając wersję 7.01, a co stracę mając wersję 7.5
I jeszcze jedno pytanko - chodzi mo o samo odczytanie błędu i ewentualne skasowanie, żeby np. sprawdzić, czy dany błąd występuje i na Pb i na LPG czy tylko na jednym z tych paliw. Takie szybkie sprawdzenie i skasowanie. Czytałem o ELM327. Kosztuje niecałe trzy dyszki. Jedni piszą,że działa, inni, że nie mogą się połączyć. Czy to nie chodzi czasem o wersję silnikową Deisel/benzyna?
A jeżeli nie, to jest jeszcze coś takiego jak Yanosik Connect, który kosztuje 100zł. ELM327 jest niepewny, Yanosik Connect pewny, ale droższy. A może są jakieś inne, tańsze urządzonka do Peugeota taie jak ELM? Bo ten interfejs za 3 stówki, to dopiero za miesiąc najwcześniej, a mnie już teraz by się przydało coś do odczytywania i kasowania błędów. Bo płacić za każdym razem 5 dyszek, to nie warto.
Stracisz np mozliwosć aktywowania tempowatu powyzej7.02.
Lpg DB nie sprawdzisz tylko benzyna i diesel
Jeżeli chcesz tylko odczyt i kasowanie błędów to np https://maxiecu.com/home,1,pl.html _________________ Posiadam Diagbox-a - pomogę - pisać na PW
Rozumiem, że chodzi ci o to, że tym nie sprawdzę samej instalacji LPG ( czyli sterownika), ale mając instalkę LPG, całą resztę sprawdzę?
Ale to wszystko nic. Najbardziej mi teraz namieszałeś z tym MaxiEcu. Bardzo fajna sprawa. Pytanie teraz co jest lepsze - DB czy MaxiEcu+MPM? Jeszcze można dywagować co lepiej wybrać - MaxiEcu+ELM327 czy MaxiEcu+MPM.
mam i to i to -maxiecu do dignostyki - spoko, DB - mozliwości kodowania róznych sterowników ale tylko peugeota kub cytryny , Maxi dokupujesz marke i masz kolejny samochód na tym samym programie -wybór nalezy do Ciebie. _________________ Posiadam Diagbox-a - pomogę - pisać na PW
MaxiEcu to tylko diagnostyka, tak jak piszesz + testowanie poszczególnych elementów. Ale brak adaptacji poszczególnych podzespołów. Z diagnostyki mało co wiem, ale z czasem zapewne się nauczę. Różnica w cenie niewielka, więc chyba się zdecyduję na DB - wprawdzie tylko do Peugeota i Citroena, ale ma większe możłiwości. A moim Peugeocikiem pojeżdżę kilka lat, więc mi się przyda. A myślę, że jak bedę miał jakieś wątpliwości co do obsługi to mogę liczyć na pomoc forum
Raz jeszcze wielkię dzięki za wyczerpującą pomoc. Szacun.
Tak przeglądam te interfejsy z oprogramowaniem i kablami i zastanawiam się nad pewną rzeczą - mianowicie jak się to podłacza pod lapka? Sam interfejs ma tylko jedno wyjście. A muszę podłączyć i interfejs i kabel do lapka. A żaden z kabli nie ma żadnego rozgałeźnika ani nic podobnego. Jak sie to podłacza?
Oprogramowanie wgrywam na lapka - proste ( chyba ) i teraz co podpinam pod gniazdo OBD2 w aucie i co podłączam pod lapka?
No więc zdecydowałem się kupić tą lepszą wersję za 4 stówki. W zestawie dostałem interfejs, kable i płytkę z oprogramowaniem. Na płytce dostałem wersję DB 7.02 ( super sprawa ) oraz aktualizacje do nowszych wersji ( póki co nie skorzystałem i jadę na 7.02 ). Co ciekawe, to wszędzie piszą, że oprogramowanie działa na Windows XP, 2000. Ja mam w lapku Win8.1 x64 i oprogramowanie działa elegancko. Narazie jeszcze zgłębiam tajniki menu tego DB bo jest to dla nowicjujsza troszkę skompliowane, tym bardziej, że opisy menu wprowadzają w bład logiczne rozumowanie. Ale to chyba jest sprawką tłumaczenia na polski.
Udało mi się zrobić test globalny, odczytać błędy.
Są tam natomiast funkcje, z których troszkę boję sie skorzystać, żeby czegoś nie spartolić. Jest tam np. opcja konfiguracja samochodu i potem jest konfiguracja nowego samochodu, konfiguracja dla klienta. Co sie stanie, jak wybiorę konfigurację nowego samochodu? Czy to tam można powłaczać niektóre funkcje np. pomoc graficzną podczas cofania, obecnośc wycieraczki tylnej po włączeniou wstecznego czy składanie elektryczne lusterek?
No to może ktoś wie, jak to jest w DiagBoxie - w górnym prawym rogu jest tzw. przycisk logowania. Czy ktoś próbował się logować? I jak to jest z połączeniem internetowym? Warto właczać internet jak się jest podłączonym pod auto, czy lepiej nie? Ewentualnie jak będę podłaczony, to co mi to da?
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.