Witam chce kupić 308 w kombi w benzynie pod gaz czy może mi ktoś powiedzieć ktory silinik czy są jakieś problemy w tym aucie i jakie drogie naprawy z góry dziękuję
Ja posiadam 1.6 VTI 120KM i myślę że to odpowiedni silnik na to auto.
Najlepiej dokonać sprawdzenia na całkowicie zimnym aucie (takim po nocy).
Każde szarpanie obrotów podczas nagrzewania oraz ewentualne brak reakcji na gaz podczas pierwszego ruszenia raczej dyskwalifikuje takie auto. Do gazu musi być sprawny silnik.
Kontrola poziomu oleju.
Upewnij się że auto osiąga 90C (lubi padać termostat i stoi w okolicy 85C)
Dobrym testem dla silnika jest oczywiście kontrola parametrów spalin.
To są problemy z silnikiem (zawieszenie, hamulce itp.) oczywiście resztę również trzeba skontrolować.
Spalanie normalnie poniżej 10 ale teraz zaczęły się korki więc i 11 potrafi spalić.
Ostatnie tankowanie 340 km 37 L gazu
Ale bywało i 480 km i 44 L gazu
Jak jadę na gazie to raczej nie jest to ECODRIVING
Czy za mały hmm wcześniej miałem Toledo 1.8 125 KM i różnicy nie czuje.
Ja jestem zadowolony. Wystarczy do sprawnego przemieszczania się.
Silniki THP maja kłopoty z rozrządem co kosztuje ponad 2K ja wybrałem spokój.
Ja jestem posiadaczem od stycznia
O łańcuchach dużo słyszałem ale większość tematów na forach jednak okazuje się że to nie łańcuch był problemem.
Jeśli jest rozsądny udokumentowany przebieg to powinno być ok. Ja mam oryginalne 128 tyś. i nic się nie dzieje.
THP mają dużo częstsze problemy z łańcuchem.
O kolektorach słyszę pierwszy raz.
Czym objawia się pęknięcie kolektora ssącego?
Bo wydechowy to rozumiem uciekające spaliny.
Dołączył: 27 Paź 2017 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Słupca Posiadane auto: PEUGEOT 308 , 1,6VTI Grand Premium Prix
Piwa: 5/1
Wysłany: Pią 03 Lis 2017, 20:41
Temat postu:
Re: ( Peugeot 308 ) Kupno 308 w benzynie
VTI jest dość ciekawym silnikiem, ale uwaga, żeby ograniczyć wszelkie ryzyka to przy kupnie, najlepiej jechać z czytnikiem OBD i sprawdzić czy są jakieś błędy związane z rozrządem.
Jeśli nie i nie ma problemów z falowaniem/szarpaniem, to można się skłonić do zakupu.
Najlepiej taki egzemplarz do 150 tys, a rada do montażu gazu, lepiej jechać do konkretnego fachowca, bo ten silnik potrzebuje "troski" w założeniu, złe strojenie to wieczne check engine itp:D
Znam z autopsji:D
Ja mam od 2 miesięcy 308sw 1,6 120km. Auto fajnie się prowadzi, wygodne itp. Na liczniku 190tys i był sprawdzany rozrząd i jest w stanie idealnym. Problem mam tylko z szarpaniem silnika i braniem oleju.
Ogólnie to polecam, spalanie 7,8 na benzynie i max 8,5 na gazie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Peugeot 308 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.